• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LIVE! Spyker C8 Aileron

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2009 om 17:49 – 72 Reacties

Spyker C8 Aileron Geneve


We hadden de studiofoto’s al van de productieversie van de Spyker C8 Aileron en nu hebben we ook wat foto’s vanaf de beursvloer.

De C8 Aileron is maar liefst 15 cm langer dan de huidige SWB modellen (C8 Spyder & C8 Laviolette) en het is tevens de eerst Spyker die leverbaar is met een 6-trapsautomatische transmissie (met schakelpaddels achter het stuur). Ook zit er standaard een stereo in van Karma inclusief navigatiesysteem, bluetooth en iPod aansluiting. Ook is het platform van de auto helemaal opnieuw ontworpen en vele malen stijver dan het oude. Ook is de voorwielophanging en achterwielophanging samen met Lotus helemaal opnieuw ontworpen.

Een handgeschakelde C8 Aileron kost 316.146,10 euro incl. BTW & BPM en ‘slechts’ 189,990 euro zonder belastingen. De C8 Aileron met automaat kost 195,990 euro (excl. BTW, BPM). (Nederlandse prijs via Quote)


PS Welke BN’er spot jij op de foto die aan het begin van dit artikel staat?

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, c8, geneve-2009, Spyker, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Snelste hybride ter wereld in Geneve: Giugiaro Namir
Volgend bericht: Rolls-Royce 200EX in real life… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincent zegt

    3 maart 2009 om 17:51

    Ai, die zijspiegels vind ik niks! Verder natuurlijk een mega dikke auto.

    Login om te reageren
  2. Hardleers zegt

    3 maart 2009 om 17:51

    Petje af; schitterende wagen!

    Login om te reageren
  3. Dimitri zegt

    3 maart 2009 om 17:53

    Erg mooi!

    Login om te reageren
  4. luigisk zegt

    3 maart 2009 om 17:54

    Zeer mooi !

    Login om te reageren
  5. jurrian zegt

    3 maart 2009 om 17:56

    Ik vind de details op zich allemaal prachtig, maar in zijn geheel een beetje een rommeltje, vooral die ultra modern overkomende koplampunits matchen niet met die wat klassiek ogende grill.
    ik zou persoonlijk kiezen voor het vorige model.

    Login om te reageren
  6. CBR600rr zegt

    3 maart 2009 om 17:58

    De achterlichten kloppen niet in vergelijking met de koplampen. Ik vind de achterkant sowieso tegenvallen. Je neemt toch geen ronde, oubollige achterlichten als je voor twee van die venijnige, scherpe ogen van koplampen hebt? De voorkant is subliem!

    Login om te reageren
  7. Joost [Spykerracing] zegt

    3 maart 2009 om 17:59

    Ziet er goed uit! Over die BN’er: Allard Kalff (rechtsboven?!)

    Login om te reageren
  8. SPK zegt

    3 maart 2009 om 18:00

    Volgens mij hebben ze zojuist de eerste cht mooie spijker gepresenteerd, waar de verhoudingen nu wel kloppen met behoudt van de mooie details. Zijn er al foto’s van het interieur? Dat leek bij die eerste auto’s nog wel eens op de binnenkant van een bordeel.

    Login om te reageren
  9. Jonas zegt

    3 maart 2009 om 18:01

    Zeer mooi, de spykertraditie wordt hier mooi verder gezet

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 18:02

    Blijkbaar vindt autoblog deze auto wel wat hebben. Zo’n lang bericht in deze drukke tijden. Ach, niet dat ik klaag over de extra informatie die ik zo mis bij die andere berichten. ;)
    Ik vind het een stoere auto, maar ik kan me ook vinden in de commentaren dat het wat rommelig oogt.

    Login om te reageren
  11. torsten787 zegt

    3 maart 2009 om 18:03

    Erg mooi, alleen jammer dat de popnagels er niet meer op zitten… Zoals op de C8 double 12S

    Login om te reageren
  12. corvette z06 zegt

    3 maart 2009 om 18:07

    oerlelijke auto , uit de kluite gewassen a manta , wat een ding , maar smaken verschillen , anders zou iede5reen in een spijker rijden lol.

    Login om te reageren
  13. Rutger zegt

    3 maart 2009 om 18:10

    Is nu al duidelijk welke motor achterin ligt?

    Login om te reageren
  14. Casper zegt

    3 maart 2009 om 18:11

    Moeten ze trouwens niet die SSUV promoten?
    Ik had die eigenlijk wel in Genève verwacht…

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    3 maart 2009 om 18:11

    ja een V8 van audi

    zit trouwens een stuurtje in van Lambo als ik het goed heb

    Login om te reageren
  16. JANUS zegt

    3 maart 2009 om 18:12

    Ja Citrofiel….
    Maar vergeet niet dat hij ook maar liefst 15 cm langer is dan de HUIDE swb modellen !! ;-)

    Login om te reageren
  17. damster zegt

    3 maart 2009 om 18:13

    Waanzinnig brute bak. Chapeau Zeewolde!

    Login om te reageren
  18. Bert zegt

    3 maart 2009 om 18:19

    Hij is wel erg lang geworden door die automaat.
    Maar ze moeten wel bij Spyker, die chinezen rijden ze allemaal total loss anders.

    Login om te reageren
  19. sperwin zegt

    3 maart 2009 om 18:21

    wanneer komt die suv nou eens! het is de mooiste suv die er ontworpen is en hij wordt gewoon niet in productie genomen volgens mij?
    on topic: dit is wel echt een mooie auto alleen de achterkant is iiiiieeetsje te lang, ik hoop wel dat het interieur weer zoals vanouds is met een hoop stiksels en geborsteld aluminium

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    3 maart 2009 om 18:21

    Liever een dikke Audi R8 V10 voor dat geld, of een 2e hands vette Lambo!

    Login om te reageren
  21. DJD zegt

    3 maart 2009 om 18:26

    Dies mooooi!!!! Had altijd al wat problemen met de achterkant, maar zo ziet hij er prachtig uit. De voorkant vind ik ook een heel stuk mooier dan normaal. Spykers hebben soms wel dat knutselachtige over zich, maar deze ziet er echt profi uit!

    Is het trouwens allard kalf? ;)

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    3 maart 2009 om 18:32

    Nice!
    Prachtige verchroomde roosters!

    Login om te reageren
  23. Riess14 zegt

    3 maart 2009 om 18:51

    mooie voorkant, maar vind wel dat het niet egt bij een spyker past daar is ie te modern voor. bij een spyker denk ik toch aan een wat klassiekere uitstraling.

    Login om te reageren
  24. anderS zegt

    3 maart 2009 om 18:51

    Ik weet nog niet of ik die led-lichten wel bij de wagen vind passen…

    Login om te reageren
  25. Mika_Hakkinen zegt

    3 maart 2009 om 18:58

    Had nooit verwacht dat ik een 2de spyker mooi zou vinden (eerst de c12 la turbie) mooie lampen en grill.. niet meer zn vis mond maar te minste een echte grill haha.. Maar dat ding op het dak kan ik nog steeds niet aan wennen mag er van mij wel af.

    Login om te reageren
  26. VivelaFRANCE zegt

    3 maart 2009 om 19:11

    Lijkt op een Corvette met een over-de-top interieur; niet doen dus!

    Login om te reageren
  27. AutoInformatief zegt

    3 maart 2009 om 19:19

    Ik vind het wel wat hebben zo. Alleen hebben ze de voorkant lekker scherp gemaakt, en aan de achterkant hebben ze de normale achterlichten gelaten. Dat vloekt in mijn ogen een beetje.

    Maar verder vind ik het wel geslaagd, nu eens kijken of deze de verkopen goed zal doen!

    Login om te reageren
  28. Aad zegt

    3 maart 2009 om 19:21

    Nieuwe voorkant is een beetje Ford Focus-achtig, de oude was misschien minder gelikt maar wel meer Spyker. Ziet er nu commercieler uit maar toch minder interessant, vind het allemaal geen verbetering maar meer een offering of beter een slachtoffering aan de commercie en russische wansmaak.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 19:32

    @ Janus; Je wilt zeggen…? Omdat hij langer is dan zijn voorgangers, moet het bericht ook langer? Ah, dat verklaart ook het korte bericht bij de Rolls hierboven. :P

    Login om te reageren
  30. gogogomagazine.com zegt

    3 maart 2009 om 19:34

    Tja, ziet er eigenlijk best wel strak uit en zeker een stap vooruit. Ik denk eigenlijk dat dit model heel wat makkelijker te produceren is als de oudere modellen. Koplampen zijn me een beetje teveel Ford Mondeo en ik mis popnagels/spijkers, dat was toch wel een unique selling point! Waarom die dingen er dan afhalen.

    Laten we in ieder geval hopen dat ‘ie beter rijd als de vorige..

    Login om te reageren
  31. Laurens zegt

    3 maart 2009 om 19:39

    Liever het gelooide leder van een uitstappende Paris Hilton dan dit! Haar proporties kloppen echter ook niet.

    Login om te reageren
  32. Dion zegt

    3 maart 2009 om 19:57

    een eh.. automaat? dacht het dus niet :P
    zou dat airplane-styled stuurtje verkrijgbaar zijn erop? Zal wel vet zijn.
    Deze auto, laat ons hollanders trots op ons zelf zijn! Veel beter dan al dat duitse gezeik :)

    Login om te reageren
  33. Dennism6 zegt

    3 maart 2009 om 20:02

    Een handgeschakelde C8 Aileron kost 316.146,10 euro incl. BTW & BPM en ’slechts’ 189,990 euro zonder belastingen

    Dat betekent dat de overheid dan 187 k van je wegneemt, Dat is toch idioot? Jezus. echt heel erg eigelijk :S

    OT
    Gave bak, ! :D

    Login om te reageren
  34. stefan zegt

    3 maart 2009 om 20:02

    Als ik €316.146,10 aan een auto zou mogen uitgeven….dan zou het deze worden :-D.

    Login om te reageren
  35. TundraWolf zegt

    3 maart 2009 om 20:05

    Wel guys, believe me, hij is in ’t echt schitterend. Ik heb hem namelijk al in het “echie” gezien paar dagen terug nog.
    BTW, Heb voor jullie nog ’n ander nieuwtje, hij gaat volgende maand al in productie. En dat is geen 1 April mop :-)

    Login om te reageren
  36. hendrik zegt

    3 maart 2009 om 20:21

    hahahahahah dit is gewoon zo vet,ik weet zeker dat dit een kwaliteitsproduct wordt! hoop dat het Astonmartins en Porche’s een beetje bang kan maken!

    Login om te reageren
  37. AutoGeek zegt

    3 maart 2009 om 20:41

    Heeeeeeeerlijk, dit is echt een geweldige auto!! Mooier dan elke huidige Porsche of Ferrari, zet maar voor de deur hoor! :D

    Login om te reageren
  38. EJS zegt

    3 maart 2009 om 20:46

    Het aantal keer ‘ook’ in het artikel had wel wat minder gemogen, dat maakt het artikel erg vervelend om te lezen!

    OT: prachtige wagen, stukje Neerlandse trots..

    Login om te reageren
  39. Laus zegt

    3 maart 2009 om 20:56

    not bad :) Toch is die korte versie kwa design het meest af voor mijn gevoel. Maar toch een erg mooi ontworpen wagentje. Al zou ik, mocht ik het geld hebben voor de korte versie gaan :p

    Login om te reageren
  40. phantom zegt

    3 maart 2009 om 21:01

    aparte auto!!!, mooie aanvulling op het spyker gamma

    Login om te reageren
  41. BmwMPower zegt

    3 maart 2009 om 21:08

    Neerlansch topproduct.

    Login om te reageren
  42. Rutgertje zegt

    3 maart 2009 om 21:17

    Koopt Nederlandsche waar.

    Login om te reageren
  43. Luuk van Kaathoven zegt

    3 maart 2009 om 21:35

    Maken dat ding!! Prachtige update voor de C8.

    Login om te reageren
  44. q-oekje zegt

    3 maart 2009 om 21:47

    jah doe me die maar in het mat zwart met iets andre velgen

    Login om te reageren
  45. VLS54 zegt

    3 maart 2009 om 21:48

    Petje af voor Victor! Prachtding en vele malen mooier dan de andere versies!

    Login om te reageren
  46. marruk zegt

    3 maart 2009 om 21:54

    Als ze die achterkant nou eens veranderen, is het een mooie auto! Nu maakt die kont hem weer eens spuuglelijk.

    Login om te reageren
  47. Granturissimo zegt

    3 maart 2009 om 21:56

    OMG!
    Driving lights, LEDjes in de koplampen en joekels van spiegels…
    Hoe ver gaan nog we om Amerikanen te pleasen…?

    Login om te reageren
  48. Rolf zegt

    3 maart 2009 om 22:27

    Schitterend mooie wagen!
    Petje af!

    Login om te reageren
  49. harold zegt

    3 maart 2009 om 23:05

    WOW, echt een vooruitgang niet normaal!! erug dikk. Voorkant is ook zeker veel mooier dan de versie van vorig jaar. Maar ze hebben nu ook een kompleet ander onderstel en standaard geluidssysteem/navigatie?

    Login om te reageren
  50. laurens zegt

    3 maart 2009 om 23:34

    zwaar mooie auto! ze hebben niet stil gezeten in zeewolde respect!!!!, ook nieuw onderstel en interieur verbetering navigatie/stereo ik ben echt benieuwd naar het video materiaal van een test!!

    Login om te reageren
  51. robbie zegt

    4 maart 2009 om 00:03

    @harold, idd. Staat ook in het artikel ;)

    Login om te reageren
  52. Midas zegt

    4 maart 2009 om 00:29

    Fraai ogende auto die op de weg weer verpest gaat worden door een lelijke gele kentekenplaat op de neus. Waar laat je zo’n ding? Er is niet eens plaats voor een (illegale) Amerikaans model kentekenplaat. Op de Alfa 8c is het al een crime, deze Spijker is onmogelijk. Persoonlijk vind ik dat als er geen plaats is op de neus, er geen kenteken op hoeft. Helaas is de wet anders.

    Login om te reageren
  53. laurens zegt

    4 maart 2009 om 01:25

    ik vind toch wel de verhoudingen in de foto’s van autoblog een stuk beter de vorm weergeven,

    Login om te reageren
  54. rider zegt

    4 maart 2009 om 08:22

    ziet er erg goed uit! alleen die luchtunlaten lijken een gedachte achteraf! die zitten er veel et veel op i.p.v. in de lijnen van de koets. maar het algehele plaatje is erg mooi. dynamische koplampen en nu eindelijk een mooie achterkant. die deuren mogen ze voor mij wel confentioneel maken i.p.v. die vleugeldeuren. komt hier ook die dikke V10 in?

    Login om te reageren
  55. MetalPig zegt

    4 maart 2009 om 08:43

    De luchtinlaten (decoratief of functioneel?) en de klapdeuren vind ik but. Voor de rest zijn het twee mooie halve auto’s; moderne voorste helft en klassieke achterste helft.

    Login om te reageren
  56. Oscar zegt

    4 maart 2009 om 09:04

    VETTTTTTTTTT, maar wat zitten veel mensen te zeuren over die popnagels, op de meest verkochte spykers tot nu toe (de C8 spyder en Laviolette) zaten die ook niet. Spiegels hadden wel chroom moeten zijn, maar dat wordt vast nog wel een optie.

    Login om te reageren
  57. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 maart 2009 om 09:35

    Zeker mooi, goede update.

    Het mooiste van de hele auto zien we helaas niet op de foto… het interieur!
    Vakwerk!

    Login om te reageren
  58. Skyline.. zegt

    4 maart 2009 om 09:41

    Ben opeens veel trotser om een nederlander te zijn!

    Login om te reageren
  59. primramessar zegt

    4 maart 2009 om 09:49

    Kontje lijkt op de GTO van Michiel.

    Login om te reageren
  60. lau zegt

    4 maart 2009 om 10:40

    @primramessar ? gto michiel.. ik volg je niet. je bedoelt dat de gto van michiel op de alfa 8c lijkt

    Login om te reageren
  61. YaSo zegt

    4 maart 2009 om 12:59

    Hollandsche trots!

    Login om te reageren
  62. Waus zegt

    4 maart 2009 om 13:17

    Vind het echt mooi! Iets om als Nederlander trots op de zijn!

    Login om te reageren
  63. Harold zegt

    4 maart 2009 om 14:22

    TOP!!

    Login om te reageren
  64. TRICKN zegt

    4 maart 2009 om 14:46

    prachtige auto, als je er frontaal op kijkt, maar hij is te lang. Waarom moet die auto zo lang zijn?? dat moeten ze mij toch eens uitleggen.

    Login om te reageren
  65. harry zegt

    4 maart 2009 om 15:11

    geweldige wagen, mogen we zeker trots op zijn. Is hij zoveel langer dan andere auto’s in dit segment dan? het is niet te zien aan de foto’s. ik vind deze veel beter in verhouding dan de oude c8

    Login om te reageren
  66. monk zegt

    4 maart 2009 om 16:44

    wow vele malen mooier dan dat concept, alleen vind ik het jammer van die luchthappers, maar dat zal wel persoonlijk zijn

    Login om te reageren
  67. TundraWolf zegt

    4 maart 2009 om 17:41

    Rider – Er gaat inderdaad ook ’n andere motor inkomen lateron, maar dat is topsecret:-)
    Daar kom ik zelfs niet achter, het is op z’n zachtst gezegd, zeer gecompliceerd. :-) Waarschijnlijk is ie dan verkrijgbaar met 2 motoren.

    Login om te reageren
  68. kir zegt

    4 maart 2009 om 22:09

    Het is bijna een mooie auto geworden, nu nog de proporties wat verbeteren. De neus hebben ze voor elkaar. Vorige week kwam er nog een C8 voorbij in de nieuwe (trieste) serie van de knight rider. Daar werd al rijdend de bijrijder uit de auto gegooid. Lijkt me sterk dat bestuurder knopje heeft om al rijdend bijrijders deur te openen

    Login om te reageren
  69. rijk Rietveld zegt

    4 maart 2009 om 22:45

    @Kir

    Een knopje om de deur te openen heb je wel, maar er geen knopje om de deur te sluiten.

    Rijk Rietveld
    Spyker Owner #107
    http://www.spykerowner.com

    Login om te reageren
  70. Audi racer zegt

    5 maart 2009 om 08:43

    Eindelijk een Spyker die naast snel ook mooi is.

    Login om te reageren
  71. Harie zegt

    5 maart 2009 om 16:44

    Nou TRICKN dat zit zo: de auto heeft een middenmotor welke vlak achter het schutbord zit. Aan de motor komt vervolgens de versnellingsbak te zitten. Deze zit dus helemaal achter in de auto. De automatische versnellingsbak in deze Aileron is een heel stuk groter dan de manuele bak die in de huidige C8 zit. De auto moest dus verlengd worden om plaats te bieden aan de automatische bak.

    Login om te reageren
  72. rider zegt

    23 april 2009 om 09:25

    wanneer komt er nou eindelijk eens een dikke V10 in een Spyker? deze is eindelijk ook (bijna) helemaal mooi en geslaagd te noemen, op die afschuwelijke spiegels na dan. die oude exemplaren waren beduidend mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North