• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce is apetrots op deze speciale Drophead

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juli 2015 om 10:51 – 38 Reacties

Afbeelding Rolls-Royce is apetrots op deze speciale DropheadAfbeelding Rolls-Royce is apetrots op deze speciale DropheadAfbeelding Rolls-Royce is apetrots op deze speciale DropheadAfbeelding Rolls-Royce is apetrots op deze speciale DropheadAfbeelding Rolls-Royce is apetrots op deze speciale Drophead

Rolls-Royce Peacock
De open Phantom staat namelijk helemaal in het teken van India’s nationale vogel, en dat is…

We waren er niet van op de hoogte, maar kennelijk is de pauw de nationale vogel van India. Rolls-Royce besloot iets met deze wetenschap te doen, en komt op de proppen met bovenstaande Phantom Maharaja Peacock Drophead Coupé.

Rolls-Royce Pauw

Zoals we mogen verwachten van Rolls-Royce sijpelt ook bij dit model de klasse er weer aan alle kanten uit. Overal in de auto vinden we handgemaakte pauwmotieven, waaronder in de hoofdsteunen, gekleurd in Emerald Green en Cobalto Blue. Over het in Carerra White gespoten koetswerk loopt een subtiele dennengroene streep met pauw-embleem, en in het interieur past het toegepaste teakhout uitstekend in het kleurenspel. De kap (die we niet te zien krijgen) is in hetzelfde dennengroen uitgevoerd.

Als klap op de vuurpijl: ‘inspired by the idea of revealing the hidden beauty inside the car – when lowering the hood, the deck raises up in much the same way as a peacock reveals its feathers.‘

De ambachtslieden bij Rolls-Royce hebben weer uitstekend hun best gedaan op dit snoepje. Overigens zijn de Bengaalse tijger (algemeen) en de Gangesdolfijn (water) ook nog nationale dieren van India, dus Rolls kan makkelijk nog een paar speciaaltjes maken.

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

bespoke, Cabrio, Coupe, dieren, drophead, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « ‘Onthulling BMW M2 laat nog even op zich wachten’ [updated]
Volgend bericht: Wordt Jenson Button co-host bij Top Gear? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaguarjunk zegt

    29 juli 2015 om 10:58

    Als ik dan zoveel geld heb voor een Drophead, kies ik wel een ander interieur..

    Login om te reageren
  2. C6_R zegt

    29 juli 2015 om 10:59

    Apetrots als een Paauw, hihi… Maar potdorie wat sjiek zeg, als ik een slumdog millionaire was zou ik het wel weten!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      29 juli 2015 om 11:13

      @C6_R: Nou, dat blauwgroene stuur had wat mij betreft niet gehoeven. Verder verdienen de designers wel een (pauwen)veer in hun reet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juli 2015 om 11:47

        @donvincenzo: laten we dat blauwgroen gewoon turquoise noemen. Franse woorden met zijn heel erg premium.

        Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      29 juli 2015 om 11:57

      @C6_R: Zo apetrots als een pauw met zeven lullen

      Login om te reageren
  3. kilum zegt

    29 juli 2015 om 10:59

    Ik vind hem er mooi. Maar ben nu wel benieuwd hoed dat dak werkt. Als dat bij deze auto blijkbaar anders is dan andere dropheads. ” the deck raises up in much the same way as a peacock reveals its feathers.‘’

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      29 juli 2015 om 11:11

      @kilum: Mja, we moeten eens even ‘uitvogelen’ hoe dat dak werkt…

      Login om te reageren
  4. Hainz zegt

    29 juli 2015 om 11:01

    Doe mij de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé Waterspeed Collection maar!

    Login om te reageren
  5. centho zegt

    29 juli 2015 om 11:06

    Goed dat ze de heilige koe niet overal in de sloep verwerkt hebben.Gelijk maar voor de verandering naar Mansory.Wat is dit ding spuug lelijk.

    Login om te reageren
  6. Brokkenpiloot zegt

    29 juli 2015 om 11:10

    Oi, wat een combinatie! Dat stuur is toch wel heel erg fout.
    Bespoke leeft zich lekker uit de laatste tijd, lijkt wel Bugatti.

    Login om te reageren
  7. rolov zegt

    29 juli 2015 om 11:14

    Koeien zijn heilig daar. Mag lederen bekleding wel dan als het van een koe Is?

    Login om te reageren
    • danone zegt

      29 juli 2015 om 11:44

      @rolov: Dit is voor de autoindustrie dan ook een lastig punt.
      Ze hebben er intussen wat voor gevonden; voor de markt in India pakken ze steevast ongelovige koeien.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      29 juli 2015 om 11:53

      @rolov:
      Principes vs. geld.
      Religie vs. geld.

      Één keer raden wat er wint.

      Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    29 juli 2015 om 11:27

    Niet mijn smaak. In dit segment vind ik een Bentley wat stoerder. Een Rolls is mij toch te fout. Jammer dat de Azure niet meer gemaakt word.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      29 juli 2015 om 11:50

      @gtwillem:
      Sorry, maar ik vind dit minstens zo fout…
      http://www.conceptcarz.com/images/Bentley/bentley_Azure_2008-01-800.jpg

      Misschien ietsiepietsie betere proporties als de Roller, maar daar houdt het ook mee op….
      Dan is de Continental met open dakje toch een veel betere ontworpen auto? Die is inmiddels wel gedegradeerd tot een hele dure Opel Manta. Maar goed, het is nog altijd een keuze om je wel of niet druk te maken over het imago van een auto…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 juli 2015 om 12:03

        @Rob:
        @gtwillem

        Eigenlijk vind ik dit allemaal fout, te groot, te zwaar en echt teutonisch.

        Ik moet altijd denken da tik een Impreza STI 2-deurs in Inverness Schotland had gekocht en hem ging halen.
        Heen vliegen naar Inverness, bandjes schoppen betalen en rijden, daar zijn die Subaru’s qua betrouwbaarheid gewoon top in.

        Maar, wist ik veel, Inverness is echt Noord Schotland, middle of nowhere en een goeie dag rijden naar Newcastle voor de boot naar IJmuiden toe.
        Wel 100% Impreza land : tweebaans wegen, kronkelend door het schitterende landschap heen, B&B genomen bij een Schotse whiskydistelleerderij, kortom alles erop en eraan.
        Volgende dag zat er zo’n knots van een Bentley drophead voor me, kap open en de man zag die ordinaire working-class hero Impreza in zijn spiegels opdoemen en hij begon te scheuren.
        Nu kon de beste man kon aardig goed sturen maar die Bentley was gewoon te lomp en te zwaar voor het hogere stuurman’s werk, ding had soms de breedte van de weg nodig, ik vond het te gevaarlijk worden en liet hem gaan, liet hij die tank terugzakken om te racen!
        Op een gegeven moment kon ik hem te pakken nemen met de 300 Japanse paarden en rousde hem voorbij, maar dat hele zware gebeuren, nee het is niet mijn ding. Leuk voor op de boulevard, maar daar kom ik nooit !
        Ow die Bentley nooit meer gezien, die Impreza’s zijn voor mij nog steeds kampioen op dit soort wegen, niet ik, maar de Impreza !

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          29 juli 2015 om 12:21

          @desjonnies:
          Ben het gewoon met je eens hoor. Het is ook eigenlijk totaal niet mijn ding, zo’n cabriolet in dit segment. Decadente boulevard cabrio’s zijn eigenlijk per definitie vaut. Maar de Conti vind ik nog wel “ok” ontworpen voor zo’n type auto…

          Een decadente boulevard cabriolet die ik dan wel weer leuk vind is een knalrode Ferrari California. En dan eentje van voor de facelift, door velen verafschuwd, maar voor mij de enige moderne Ferrari die een duimpje verdient….
          http://img2.netcarshow.com/Ferrari-California_2009_800x600_wallpaper_28.jpg

          Die stuurt waarschijnlijk ook wat prettiger op Schotse kronkelweggetjes in een race tegen een ordinaire Scooby ;-)

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          29 juli 2015 om 12:31

          @desjonnies: een STI Impreza? Zijn we zowat broeders!!

          Tweedeurs STI’s zie je niet veel. Zijn meestal Type-R’s of Type-RA’s. Op de 22B en P1 na dan. Welk type heb jij?

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            29 juli 2015 om 12:36

            @gtwillem:
            Naar links stuur omgebouwde 98’er WRX STi type- R limited edition (dwz een Groep N wagen voor op straat blauw met het dakluikje )

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              29 juli 2015 om 12:57

              @desjonnies: Ah, een Version V! Zowel de sedan en coupe Type R/RA waren bijna raceklare Group N auto’s, net zoals bij de Mitsubishi Lancer Evolution RS.

              Als ik mij het goed herinner zijn die standaard/origineel vrij karig uitgerust. Geen mistlampen, kleine remmetjes met slechts twee zuigers, geen afdekking van de kofferbak en 15″ wieltjes. Voor Group N ga je toch alles verwijderen en aanpassen. Ook hadden die volgens mij sterkere blokken met een gewijzigde turbo (van Mitsubishi nota bene!).

              Zeldzaam leuk apparaat!

              Login om te reageren
        • alfablog zegt

          29 juli 2015 om 22:48

          @desjonnies: leuke anekdote!

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 juli 2015 om 12:24

        @Rob:

        Meer zoals deze:

        http://www.automobilesdeluxe.tv/bentley-azure/

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          29 juli 2015 om 13:09

          @gtwillem:
          Ik snap wat je er in ziet, maar voor mij is ie minstens een meter te lang om nog mooi te zijn. Die hadden ze best weg kunnen halen uit die gigantische overhang aan de achterkant….

          Het geeft ook wel te denken dat zowel de Continental (coupe) en de Azure haast even lang zijn als de sedan, de Turbo…. Daardoor zijn de proporties bij de Conti en Azure een beetje zoek wat mij betreft. Als sedan krijgt ie van mij nog net een aarzelend duimpje omhoog ;-)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 juli 2015 om 13:20

            @Rob: qua ontwerp is het rampzalig, maar nog wel een van de laatste echte Bentley’s. Voorin zitten met meer dan 1,90? Zit je met je kruin tegen het dak aan. Achterin kun je biet fatsoenlijk zitten boven 1,60m en de bagage ruimte is schrikbarend klein. Maar die oude Bentley cabrio’s vind ik wel wat hebben.

            Maar een Continental GT is zo veel beter. Sneller, ruimer en goedkoper. En ziet er best goed uit (mits in de goede kleur/interieur/wielen combo).

            Login om te reageren
  9. stradale888 zegt

    29 juli 2015 om 11:47

    AB en de marketingafdeling van RR kunnen het nog zo mooi proberen te verwoorden, maar voor mij blijft het een smakeloze proletenbak die bedoeld is om nieuwe rijken uit opkomende landen geld afhandig te maken.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      29 juli 2015 om 12:04

      @stradale888:
      noemen ze handel………..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juli 2015 om 17:31

      @stradale888: Nieuwe rijken? Dit ding heeft in de naam: Maharaja. Dus duidelijk bedoeld door de Britten om de oude rijken in India het geld dat ze na de kolonisatie nog over hebben alsnog afhandig te maken.

      Login om te reageren
  10. kliko zegt

    29 juli 2015 om 12:17

    Ik dacht eerst nog: “Hmm, wel een sjiek model.”

    Totdat ik het dashboard zag… Mijn god wat lelijk en druk!

    Login om te reageren
  11. woot zegt

    29 juli 2015 om 12:19

    Mooie auto voor dr. Peacock.

    Login om te reageren
  12. silenro zegt

    29 juli 2015 om 12:24

    Hierboven noemt iemand de auto een sloep.. Als ik zo de eerste foto bekijk had het ook een Riva kunnen zijn met een beetje misvormde boeg. Of ben ik de enige die dat zo ziet?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      29 juli 2015 om 13:15

      @silenro: nee dat Is ook het idee van Rolls Royce. De auto moest boot invloeden hebben. Zoals dat achterdek.

      Login om te reageren
  13. philipf zegt

    29 juli 2015 om 14:42

    Dat stuur! Lelijk! Bah!

    Login om te reageren
  14. ter zegt

    29 juli 2015 om 15:27

    Drophead voor de droplul.

    Login om te reageren
  15. centho zegt

    29 juli 2015 om 16:39

    Smaak heeft Rolls al lang niet meer.Deze Drophead betekent drop your head when people notice you.Leuk voor een tokkie die net de staatsloterij heeft gewonnen.

    Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    29 juli 2015 om 17:59

    Ik wil een speciale eindhovense vogel erop, een houtduif die flink aan de schijterij is…

    Login om te reageren
  17. marinepower zegt

    30 juli 2015 om 02:11

    Doe mij die andere bekende Indiase vogel maar, ook een stuk goedkoper trouwens: Kingfisher!

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    30 juli 2015 om 15:32

    Die rolls royce die speciaal gemaakt worden dat lijkt wel een afdeling in de ghettos van india wat een lelijke uitvoeringen zijn dat toch. Rolls ga eens bij Kahn kijken die begrijpt het wel ( ook een Indiër )

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    31 juli 2015 om 03:42

    Het gaat op Bugatti lijken. Zoveel mogelijk rare versies maken om maar wat te verkopen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North