Een Phantom die op maat gemaakt is voor belangrijke mensen die zich onderweg moeten voorbereiden op dingen. Zijn dat niet vrijwel al jullie klanten, Rolls-Royce?
Het zoveelste speciaaltje van Rolls-Royce bereikte zojuist onze inbox. Dit keer gaat het om een auto die door de bespoke-afdeling is ontwikkeld met de gedachte dat hun superrijke klanten zich onderweg op hun gemak moeten kunnen voorbereiden op whatever belangrijke dingen ze gaan doen bij aankomst.
Het resultaat van hun denkwerk is de “Phantom Suite” waarbij de achterste deurpanelen gepersonaliseerd worden om persoonlijke bezittingen snel bij de hand te hebben. Voor de dames zijn er verborgen opbergvakjes voor drie verschillende geurtjes, de heren hebben een verborgen vakje voor horloges. Verder zijn er vakjes voor sieraden, credit cards, brillen en andere rijkeluissnuisterijen. Naar wens kan één en ander worden aangepast aan je persoonlijke voorkeuren, superhandig.
Als men eenmaal klaar is met de voorbereidingen moet men ultiem kunnen ontspannen. Samen met medische experts is gezocht naar de ultieme configuratie voor de nieuwe achterstoelen van de Phantom, die voor het eerst in dit model gemonteerd zijn. Een hoek van 27 graden voor de rugsteun, 30 graden voor de voetensteun, alsmede een kuitsteun die onder een hoek van 68 graden instelbaar is zijn het gevolg van deze samenwerking. Ook zijn er nieuwe kleurtjes en materialen te kiezen. Foto’s van het geheel zijn hieronder te vinden.
Wat een bazenuitvoering!
@viezefreddyw: jij bent zelf een baas, dikke henkie
Wat een fantastische kleur. Doe mij er maar één. Die vakjes in de deuren mogen ze houden. Raak je alleen maar je spullen kwijt.
Kan ik deze kleur ook als individual op een 3, 5, of 7 bestellen…?
@e1000bmw523i: de kleur heeft wat weg van tansanitblau metallic
@ettie: titanic, ook zo’n slagship
@oranje123456789: titanium, ook zo sterk
Handig die gepersonaliseerde deurpanelen. Geen discussie meer “wie z’n kant” het achterin is.
De RR Phantom blijft een machtig, imposant en een indrukwekkende verschijning. De auto is inmiddels al 12 jaar oud, maar ik vind hem nog steeds mooi en de auto kan nog altijd mee.
De Phantom heeft altijd een klein streepje voor op de Mulsanne en de nieuwe Pullman.
Rolls Royce en BMW zijn wat dat betreft een goed koppel en het was een juiste beslissing dat Rolls werd overgenomen door BMW.
@michaelcorleone: Rollers gaan altijd lang mee. Het voordeel van de auto is dat de motor in die 12+ jaren niet met zijn tijd hoeft mee te gaan, het comfortabele rijgedrag comfortabel blijft, de internetradio/tv nog steeds luxe is en simpel geüpdate kan worden… En ze met dit soort uitvoeringen ook eenvoudig zichzelf kunnen vernieuwen mettertijd. Persoonlijk zou ik voor een Pullman gaan omdat ik het exterieur van de Phantom too much én achterhaald vindt, maar ik verwacht dat hij nog wel 8, 9, 10 jaar mee zal gaan. Het verouderd niet en men blijft het toch kopen, want Rolls-Royce.
Ik vind RR normaal niets, maar deze is super!
Kan ik er ook een frituurpan in kijgen?
@henkhupelschoten: jij mag alles, jongen, henkie for life
@oranje123456789: jij reageert ook niks dan slappe klets.
@oranje123456789: Hoppa!
Drip drip drip
@oranje123456789: Jij komt nu al in aanmerking voor een IP ban, man man man. Hé dat rijmt, zag je dat?
@phaeton: wifi van’t school huhuhu
@oranje123456789: Ga lekker buitenspelen en spam ons geliefde AB niet vol.
KIJK DIT IS EEN ECHTE ROLLS! zo moeten ze er uit zien! Lekker over de top chique!
Decadentie ten top, de ideale Rolls zo
Zo dit is pas een mooie daar wil ik echt graag in vervoert wordw
Ik vind de Ghost wel wat mooier, deze kleur en achterstoelen op de Ghost graag!
Niet dat ik het dan kan betalen…
Uiteraard is het een kwestie van smaak, maar ik vind de Phantom nog steeds de ultieme limousine. Telkens als ik er eens een zie ben ik onder de indruk. Hij is en blijft kolossaal en indrukwekkend. En ondanks zijn leeftijd vind ik hem echt tijdloos. Uiteindelijk een grandioos ontwerp, waaraan voorlopig niets hoeft te worden veranderd.
Dit in tegenstelling tot zijn “concurrenten”. De Bentley Mulsanne vind ik ook prachtig, maar is volgens mij toch voor een andere soort kopers, die -volgens de traditie- een sportiever uiterlijk zoeken. De Mercedes S-klasse, in welke uitvoering dan ook, mag dan misschien moderner en technisch “perfekter” zijn, maar ik vind het slechts een verwoede poging om de Phantom te evenaren en te overtreffen. Maar ik denk, dat die pogingen tevergeefs zijn, omdat het model te vaak van uiterlijk verandert. Waarschijnlijk, omdat het koperspubliek dit wenst.
De Phantom heeft dat gewoon niet nodig. Het ontwerp blijft geniaal voor wie zich echt met een statige verschijning wil (re)presenteren. Voor mij blijft hij als nummer 1 op het podest en niet te overtreffen. Maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
@9000cse: de Mulsanne en de Pullman komen, in mijn optiek, niet eens in de buurt van dit machtige apparaat. De présence van deze auto is ongeëvenaard, maar met name de kwaliteit van het interieur staat op een veel hoger niveau dan de concurrenten. Dare I say dat de Mulsanne en de Pullman gewoon goedkoop ogen in vergelijking met de Phantom.
@m550d: Klopt een beetje wat je zegt, maar ik denk niet dat je de Mulsanne en Pullman echt moet beschouwen als concurrent voor de Phantom. Ik zie de Mulsanne altijd meer als een Ghost en de Flying Spur is een beetje opvulsel tussen de A8 en de Mulsanne.
OT: In mijn ogen veel mooier dan die ondingen Ghost en Wraith. Een echte Rolls!
@kapiteinaudi: Klopt de Phantom staat boven alles eigenlijk en daarna komt de Mulsanne, Ghost en de Flying Spur. De Mulsanne zit eigenlijk tussen de duurdere Phantom en de goedkopere Ghost in.
De Rolls Phantom heeft inderdaad een ongeëvenaarde présence en is heel statig. De Bentley Mulsanne is ook heel fraai in de juiste kleur, maar is iets ‘”sportiever'” zover je van sportief kunt spreken natuurlijk maar qua uitstraling.
Dat zijn meer auto’s om gereden te worden en de Ghost en de Flying Spur de sportieve broertje om zelf te rijden. Maar ook hier geldt hetzelfde, is de Ghost stukken duurder dan de Flying Spur.
Alleen blijven de Phantom en Mulsanne specialer en zijn meer een echte Rolls en Bentley, doordat zij op een apart onderstel staan en hun platform niet delen met de 7-serie en de Phaeton.
Met een Rolls en Bentley is het natuurlijk zeer comfortabel en exclusief vertoeven, maar meer voor de man op leeftijd :)
Doe mij maar een BMW 760Li of een Panamera heb ik liever :)
@michaelcorleone: natuurlijk is de Mulsanne “sportiever”. Dat is Bentley van oudsher al, vergeleken met Rolls. Ook in het tijdperk dat Bentley van Rolls was, was een Bentley niks anders dan een wat dynamischer afgestelde Rolls…
Netjes!
Haha geen “blablabla” in het artikel dit keer?
Heel erg mooi zo
Wouw, echt een stijlvolle auto!
Lijkt beetje op een chinese geely
Die hele Phantom heb ik nooit wat aan gevonden. Klef ding die het vooral van die belachelijke grill en zijn omvang in het algemeen moet hebben. Werkelijk niks stijlvols aan.
Dan liever de Ghost/Wraith. Met zijn ietsiepietsie rondere vormen probeert die in ieder geval nog enigszins chique te zijn. Nog steeds ontzettend klef, maar ze hebben tenminste een klein beetje moeite gedaan om iets stijlvols te ontwerpen…
Mooi natuurlijk, die ruimte voor horloges en dergelijke, maar waar is er plek voor het stallen van mijn flesje Lagavulin en glazen? Lijkt me een fijnere bezigheid dan m’n horloges stallen.