
Dit is de Ronart Lightning, een Britse sportwagen met retrolook. Onder de kap vinden we echter een Amerikaanse motor, de 4,6-Liter V8 uit de Mustang. Standaard is deze goed voor 325 pk, maar Ronart biedt ook een 440 pk raceversie aan. In combinatie met de carbon body en een prijs van ongeveer 73.000 Euro wordt het redelijk interessant.
18-Inch lichtmetaal (245/45 en 255/55) en een sperdifferentieel maken het plaatje compleet.








Best een aardig wagentje… hoewel het design nog wat fijngeslepen mag worden :P
ho ja, ziet er wel goed uit… maar zo zijn er ondertussen al 13 in een dozijn, vind je niet?
Naar mijn mening is het nogal een Zagato imitiatie. En toch neigt het wat naar een geplette walvishaai met een bult op zijn neus
Dat ziet er goed uit. Alleen aan dat stuurtje mogen ze wel wat meer aandacht besteden.
Laten ze hem maar aan de goede kant zetten (haha). Vind hem veel weghebben van een TVR
@ Bart v K : dat Zagato-gevoel had ik ook meteen toen ik de foto te zien kreeg.
Verder wel ’n strakke verschijning!
mix van tvr en zagato,het interieur is beestachtig mooi enkel dat stuurtje uit de jaren 70 kan veel beter
@snelste
Hahaha dat zou idd een goed begin zijn. ;)
Mooie auto.Heeft wel wat weg van een marcos
voorkant is exact een xk180. Motorisch is ie ook niet spannend
Neus doet me denken aan Jaguar E-type. Kvind de Jag dan toch mooier.
@ Bat v k
“geplette walvishaai met een bult op zijn neus” Hahaha Very funny :)
goed gezien trouwens!
verder niet 73000 eur waard liever nog een tweedehands 911 of een M3 CSL
ZOEK DE VERSCHILLEN:
http://www.seriouswheels.com/pics-jkl/Jaguar-XK180-Concept.jpg
wat n stel copycats bij ronart lightning. normaalgesproken wordt er nog wel n beetje creativiteit gebruikt bij het jatten van een ontwerp maar hier is gewoon fantasieloos een xk180 gekopieerd!
ik vind dit erg niksig
wow een TVR Vanquish XKR :D
Ik vind het wel wat hebben, die britse sportwagenlook. Toch haalt deze het qua looks niet bij een tvr of een marcos en valt het vermogen wat tegen. Maar met een carbon body heb je natuurlijk ook niet zo veel spierkracht nodig. De enige manier waarom deze interessant kan zijn is door de eerste britse sportwagen te zijn die niet na 3km al uit elkaar dondert.
Een mooie TVR van Zagato :-S
Vind het een moeilijk design. Het interieur is wel erg stoffig.
Voor het geld krijg je echter wel een brute, exclusieve wagen.
Ziet er lekker uit, en die specs zijn ook zo slecht nog niet. Voor relatief weinig dineros dan nog, in verhouding tot wat ge terugkrijgt.
lelijk!
heeft wel wat wegh van een tuscan
jaguar/tvr/wiessman combi .. maar dan heel goed gedaan .. en een lekker lui ford blok .. dit is gewoon een perfecte (op papier) auto.
Het lijkt echt op een jaguar x-tpe
Leuk dat originele design…
van voren net een Invicta, ookal zo’n originele auto.
erg veilig met airbags, abs en esp.
goedkoop ook 73000 euro ex bpm/btw. (de prijs van een dikke 997, jong gebruikte modena/maranello)
Die auto wordt zeker een groot succes!!!
Leuk! Ik mag dat wel, die Britse sportwageninitiatieven.
Enige dat ik een beetje [i]te[/i] vindt, zijn de vier uitlaatpijpen naast elkaar.
@ 343 bhp: [i]Motorisch is ie ook niet spannend[/i]
Euh, dat zegt iemand met de nick 343 bhp???
Als je bedoelt dat het een ‘gewone’ Mustang motor is, heb je misschien gelijk.
Maar ik denk dat je je handen vol hebt aan 400 pk in combinatie met een lichte auto…
who cares dati is gekopieerd? hij ziet er tog zeker wel mooi uit. En als je vind dati niet genoeg powerrr heeft dan laat je toch een of andere mustang tunert ff je motor oppeppen met een supercharger ofzo???
@Klassiekerrally .. het ford 281 blok is heel betrouwbaar/economisch en voldoet aan de hoogste esmissie eisen (export naar california) ik denk dat daarom voor dit blok gekozen is.
Voor mij is het de achterkant van een TVR, de zijkant en neus van jaguar XK met de koplampen van een AM…
Wel uitzonderlijk strak interieur, maar zoals al eerder gezegd, aan het stuurtje is nog wel wat werk. Is er precies snel bij gegooid…..
Dit is de zoveelste voor mijn gevoel. Het uiterlijk vind ik deze keer maar niets, en ook het interieur vind ik lelijk, maar volgens mij zijn de specs in verhouding met de prijs best oke, om niet te zeggen goed!
@ lincoln: Dat weet ik wel, ik reageerde alleen op het commentaar van 343 bhp. Zelf vind ik voor dit soort auto’s de Mustang en Corvette motoren perfect. Lekkere V8 brul, massa’s koppel vanuit de toerental-kelder. Geweldig!
@Klassiekerrally .. ja ik trap er ook weer elke keer in .. dat je gaat reageren op ongefundeerde en loze prietpraat van een puber .. tuurlijk weet ik dat jij wel weet waar de klepel hangt.
Neus doet me denken aan een Aston Martin, die koplampen in de vorm van die wielkasten.
Dat interieur is echt vet!
Aston Martin meets TVR. Redelijk mooi design, mooi interieur maar die radio is echt belachelijk ’t ziet er uit als een prul uit den Aldi
jaguar xk180 meets zagato meets tvr, weinig origineel dus zoals al eerder opgemerkt bij een ander klein engels bedrijfje. Vraag me af hoe al die bedrijfjes het hoofd boven water houden.
Ginetta anyone?
ze zouden nog eens wat aandachtiger naar de achterlichten en velgen moeten kijken, maar voor de rest vind ik em wel vet
Tjong, jonge, jonge, is dit een te heet gewassen Aston Martin idee van de kleuterschool ofzo?
Ik zie in de achterkant ook nog wel iets van de Veyron terug. Het is inderdaad echt een mix van Jaguar, Masserati, de Veyron, TVR, en een Zagato-sausje om het geheel bij elkaar te houden. Niet erg origineel dus. Zoet er verder overigens niet slecht uit voor een kitcar.
dat is egt een gave bak
me NO like car!
een kruising tussen een aston martin, tvr en een jaguar xk verder heb ik niks te zeggen
Altijd die Engelsen die van die sportkarretjes maken. Komen allemaal bij TopGear langs natuurlijk.
even over de motor, de 440pk sterke is dus blijkbaar een optie zoals in de tekst geschreven staat.
“Onder de kap vinden we echter een Amerikaanse motor, de 4,6-Liter V8 uit de Mustang. Standaard is deze goed voor 325 pk, maar Ronart biedt ook een 440 pk raceversie aan.”
dus de 325 is de standaard motor die erin zit, en wil je toch wat meer kan je de race-versie kopen
Zie ik een beetje Bristol Fighter?
@ lincoln
waar zie jij een wiesman in :S
aldie mensen zitten maar te lulle dat ze er andere autos in zien, dat slaat egt nerges op als jullie het beter weten mogen jullie allemaal een ontwerp sturen naar me met iets waar ik geen andere auto in kan zien
hmm de designschool word ook weer wakker met het opnoemen van de kruisingen tussen een fietsbel en een vissenkom.
OT: heerlijk britse wagen! prachtig interieur (op het stuurtje na dan) en van buiten lekker traditioneel. echt een gave bak
wiesmann??

eerder panoz:
en de motor is ook nog hetzelfde!
Year (of specifications) 2002
Engine 4.6 L,Cobra SVT V8
Transmission 5-speed manual
Max speed 155 mph
0-60 mph 5.1 seconds
Horsepower 320 bhp @ 6000 rpm
weight 1451 kg, 3199 lbs
ja ja ja oke, ik geef toe.. niet helemaal hetzelfde. alleen de naam is anders. ford mustang cobra toch?
Bestaat volgens mij al sinds ’99…
Mij maakt het niet uit op wie of wat het lijkt, het is verdomd mooi ;)
enorm mooie auto
eentje voor mijn verlanglijstje
@Murcie boy .. wiessman zie ik in die rare bil partij .. maarja . je ziet bij engelse auto,s altijd dat de sluitpost in de bil partij zit .. behalve bij de jaguar xj dan.
(zet z’n ‘Van Kooten en De Bie’ accentje op)
Da’s gelul van een dronken aardbei!
(schakelt weer terug op normaal accent)
De achterzijde van Britse auto’s is niet lelijker dan bij andere auto’s.
De achterkant van een E-type is pure sex. De achterzijde van de Aston Martin DB4 inspireerde de ontwerpers van de Lamborghini 350 GT. Een Bentley Type R Continental heeft een waanzinnig mooie kont (als je dat nog zo mag noemen!)
En wat te denken van een Lotus Elise of een TVR Chimaera?
Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen…
@klassiekerrally .. laat me even mijn huiswerk doen .. krijg je lijstje met alle niet kloppende derrierres van engelse klassiekers .
Dat hoeft niet hoor: ik zei niet dat alle achterkanten van Britse auto’s mooi zijn. Maar dat geldt voor alle autoproducerende naties. Toch?
@klasiekkerrally .. het zal idd een gevoels kwestie mijnerzijds zijn .. ik heb altijd het idee dat die enthousiaste eilanders zo snel mogelijk de weg op willen dus er dan nog maar snel een paar achterlichten op plakken ..
Marcos Manutla. Eerst waar ik aan dacht toen ik dit zag. Ziet er netjes uit, maar die vouw rond de mistlampen hoeft van mij niet. Evenals die achterkant.