• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ronart Lightning

Auteur: autoblogger, gepost 3 juni 2007 om 23:47 – 57 Reacties

Ronart Lightning


Dit is de Ronart Lightning, een Britse sportwagen met retrolook. Onder de kap vinden we echter een Amerikaanse motor, de 4,6-Liter V8 uit de Mustang. Standaard is deze goed voor 325 pk, maar Ronart biedt ook een 440 pk raceversie aan. In combinatie met de carbon body en een prijs van ongeveer 73.000 Euro wordt het redelijk interessant.

18-Inch lichtmetaal (245/45 en 255/55) en een sperdifferentieel maken het plaatje compleet.

Ronart Lightning
Ronart Lightning
Ronart Lightning

Ook interessant!

  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Video: Mustang crasht op een verraderlijk recht stuk

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, mustang, Retro

Vorig bericht: « Asma CLS gespot!
Volgend bericht: Broeikasgas ondergronds opslaan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    3 juni 2007 om 23:49

    Best een aardig wagentje… hoewel het design nog wat fijngeslepen mag worden :P

    Login om te reageren
  2. StevenI zegt

    3 juni 2007 om 23:49

    ho ja, ziet er wel goed uit… maar zo zijn er ondertussen al 13 in een dozijn, vind je niet?

    Login om te reageren
  3. Bart v K zegt

    3 juni 2007 om 23:52

    Naar mijn mening is het nogal een Zagato imitiatie. En toch neigt het wat naar een geplette walvishaai met een bult op zijn neus

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    3 juni 2007 om 23:53

    Dat ziet er goed uit. Alleen aan dat stuurtje mogen ze wel wat meer aandacht besteden.

    Login om te reageren
  5. snelste zegt

    3 juni 2007 om 23:56

    Laten ze hem maar aan de goede kant zetten (haha). Vind hem veel weghebben van een TVR

    Login om te reageren
  6. Svenson zegt

    3 juni 2007 om 23:57

    @ Bart v K : dat Zagato-gevoel had ik ook meteen toen ik de foto te zien kreeg.

    Verder wel ’n strakke verschijning!

    Login om te reageren
  7. g zegt

    4 juni 2007 om 00:01

    mix van tvr en zagato,het interieur is beestachtig mooi enkel dat stuurtje uit de jaren 70 kan veel beter

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 00:07

    @snelste

    Hahaha dat zou idd een goed begin zijn. ;)

    Login om te reageren
  9. slk zegt

    4 juni 2007 om 00:08

    Mooie auto.Heeft wel wat weg van een marcos

    Login om te reageren
  10. 343 bhp zegt

    4 juni 2007 om 00:09

    voorkant is exact een xk180. Motorisch is ie ook niet spannend

    Login om te reageren
  11. Thibaut zegt

    4 juni 2007 om 00:19

    Neus doet me denken aan Jaguar E-type. Kvind de Jag dan toch mooier.

    Login om te reageren
  12. audi-boy zegt

    4 juni 2007 om 00:26

    @ Bat v k
    “geplette walvishaai met een bult op zijn neus” Hahaha Very funny :)
    goed gezien trouwens!

    verder niet 73000 eur waard liever nog een tweedehands 911 of een M3 CSL

    Login om te reageren
  13. Joost zegt

    4 juni 2007 om 01:11

    ZOEK DE VERSCHILLEN:

    http://www.seriouswheels.com/pics-jkl/Jaguar-XK180-Concept.jpg

    wat n stel copycats bij ronart lightning. normaalgesproken wordt er nog wel n beetje creativiteit gebruikt bij het jatten van een ontwerp maar hier is gewoon fantasieloos een xk180 gekopieerd!

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    4 juni 2007 om 01:19

    ik vind dit erg niksig

    Login om te reageren
  15. TimMR2 zegt

    4 juni 2007 om 01:24

    wow een TVR Vanquish XKR :D

    Login om te reageren
  16. niek zegt

    4 juni 2007 om 01:29

    Ik vind het wel wat hebben, die britse sportwagenlook. Toch haalt deze het qua looks niet bij een tvr of een marcos en valt het vermogen wat tegen. Maar met een carbon body heb je natuurlijk ook niet zo veel spierkracht nodig. De enige manier waarom deze interessant kan zijn is door de eerste britse sportwagen te zijn die niet na 3km al uit elkaar dondert.

    Login om te reageren
  17. Jochen zegt

    4 juni 2007 om 07:05

    Een mooie TVR van Zagato :-S

    Vind het een moeilijk design. Het interieur is wel erg stoffig.

    Voor het geld krijg je echter wel een brute, exclusieve wagen.

    Login om te reageren
  18. vinox zegt

    4 juni 2007 om 07:17

    Ziet er lekker uit, en die specs zijn ook zo slecht nog niet. Voor relatief weinig dineros dan nog, in verhouding tot wat ge terugkrijgt.

    Login om te reageren
  19. aston v8 zegt

    4 juni 2007 om 07:26

    lelijk!

    Login om te reageren
  20. joris zegt

    4 juni 2007 om 07:35

    heeft wel wat wegh van een tuscan

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 08:04

    jaguar/tvr/wiessman combi .. maar dan heel goed gedaan .. en een lekker lui ford blok .. dit is gewoon een perfecte (op papier) auto.

    Login om te reageren
  22. autogek zegt

    4 juni 2007 om 08:20

    Het lijkt echt op een jaguar x-tpe

    Login om te reageren
  23. bmw cabrio zegt

    4 juni 2007 om 08:33

    Leuk dat originele design…
    van voren net een Invicta, ookal zo’n originele auto.
    erg veilig met airbags, abs en esp.
    goedkoop ook 73000 euro ex bpm/btw. (de prijs van een dikke 997, jong gebruikte modena/maranello)

    Die auto wordt zeker een groot succes!!!

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    4 juni 2007 om 08:40

    Leuk! Ik mag dat wel, die Britse sportwageninitiatieven.
    Enige dat ik een beetje [i]te[/i] vindt, zijn de vier uitlaatpijpen naast elkaar.

    @ 343 bhp: [i]Motorisch is ie ook niet spannend[/i]
    Euh, dat zegt iemand met de nick 343 bhp???
    Als je bedoelt dat het een ‘gewone’ Mustang motor is, heb je misschien gelijk.
    Maar ik denk dat je je handen vol hebt aan 400 pk in combinatie met een lichte auto…

    Login om te reageren
  25. michiel zegt

    4 juni 2007 om 08:45

    who cares dati is gekopieerd? hij ziet er tog zeker wel mooi uit. En als je vind dati niet genoeg powerrr heeft dan laat je toch een of andere mustang tunert ff je motor oppeppen met een supercharger ofzo???

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 08:48

    @Klassiekerrally .. het ford 281 blok is heel betrouwbaar/economisch en voldoet aan de hoogste esmissie eisen (export naar california) ik denk dat daarom voor dit blok gekozen is.

    Login om te reageren
  27. Tom zegt

    4 juni 2007 om 08:49

    Voor mij is het de achterkant van een TVR, de zijkant en neus van jaguar XK met de koplampen van een AM…

    Wel uitzonderlijk strak interieur, maar zoals al eerder gezegd, aan het stuurtje is nog wel wat werk. Is er precies snel bij gegooid…..

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    4 juni 2007 om 08:50

    Dit is de zoveelste voor mijn gevoel. Het uiterlijk vind ik deze keer maar niets, en ook het interieur vind ik lelijk, maar volgens mij zijn de specs in verhouding met de prijs best oke, om niet te zeggen goed!

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    4 juni 2007 om 08:51

    @ lincoln: Dat weet ik wel, ik reageerde alleen op het commentaar van 343 bhp. Zelf vind ik voor dit soort auto’s de Mustang en Corvette motoren perfect. Lekkere V8 brul, massa’s koppel vanuit de toerental-kelder. Geweldig!

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 09:01

    @Klassiekerrally .. ja ik trap er ook weer elke keer in .. dat je gaat reageren op ongefundeerde en loze prietpraat van een puber .. tuurlijk weet ik dat jij wel weet waar de klepel hangt.

    Login om te reageren
  31. Alex zegt

    4 juni 2007 om 09:13

    Neus doet me denken aan een Aston Martin, die koplampen in de vorm van die wielkasten.

    Login om te reageren
  32. Xemurai zegt

    4 juni 2007 om 09:35

    Dat interieur is echt vet!

    Login om te reageren
  33. GerreLekker zegt

    4 juni 2007 om 10:03

    Aston Martin meets TVR. Redelijk mooi design, mooi interieur maar die radio is echt belachelijk ’t ziet er uit als een prul uit den Aldi

    Login om te reageren
  34. martinus zegt

    4 juni 2007 om 10:58

    jaguar xk180 meets zagato meets tvr, weinig origineel dus zoals al eerder opgemerkt bij een ander klein engels bedrijfje. Vraag me af hoe al die bedrijfjes het hoofd boven water houden.

    Login om te reageren
  35. San Sebastiano zegt

    4 juni 2007 om 11:15

    Ginetta anyone?

    Login om te reageren
  36. Monk zegt

    4 juni 2007 om 12:08

    ze zouden nog eens wat aandachtiger naar de achterlichten en velgen moeten kijken, maar voor de rest vind ik em wel vet

    Login om te reageren
  37. huub Vanderlubbe zegt

    4 juni 2007 om 14:03

    Tjong, jonge, jonge, is dit een te heet gewassen Aston Martin idee van de kleuterschool ofzo?

    Login om te reageren
  38. Pomoek zegt

    4 juni 2007 om 14:43

    Ik zie in de achterkant ook nog wel iets van de Veyron terug. Het is inderdaad echt een mix van Jaguar, Masserati, de Veyron, TVR, en een Zagato-sausje om het geheel bij elkaar te houden. Niet erg origineel dus. Zoet er verder overigens niet slecht uit voor een kitcar.

    Login om te reageren
  39. jasper zegt

    4 juni 2007 om 14:59

    dat is egt een gave bak

    Login om te reageren
  40. Félix zegt

    4 juni 2007 om 15:01

    me NO like car!

    Login om te reageren
  41. MurcieBoy zegt

    4 juni 2007 om 15:27

    een kruising tussen een aston martin, tvr en een jaguar xk verder heb ik niks te zeggen

    Login om te reageren
  42. Mark zegt

    4 juni 2007 om 16:08

    Altijd die Engelsen die van die sportkarretjes maken. Komen allemaal bij TopGear langs natuurlijk.

    Login om te reageren
  43. TimMR2 zegt

    4 juni 2007 om 16:10

    even over de motor, de 440pk sterke is dus blijkbaar een optie zoals in de tekst geschreven staat.

    “Onder de kap vinden we echter een Amerikaanse motor, de 4,6-Liter V8 uit de Mustang. Standaard is deze goed voor 325 pk, maar Ronart biedt ook een 440 pk raceversie aan.”

    dus de 325 is de standaard motor die erin zit, en wil je toch wat meer kan je de race-versie kopen

    Login om te reageren
  44. Alfaxa zegt

    4 juni 2007 om 16:29

    Zie ik een beetje Bristol Fighter?

    Login om te reageren
  45. MurcieBoy zegt

    4 juni 2007 om 16:52

    @ lincoln
    waar zie jij een wiesman in :S

    Login om te reageren
  46. jasper zegt

    4 juni 2007 om 17:08

    aldie mensen zitten maar te lulle dat ze er andere autos in zien, dat slaat egt nerges op als jullie het beter weten mogen jullie allemaal een ontwerp sturen naar me met iets waar ik geen andere auto in kan zien

    Login om te reageren
  47. RScosworth zegt

    4 juni 2007 om 17:27

    hmm de designschool word ook weer wakker met het opnoemen van de kruisingen tussen een fietsbel en een vissenkom.

    OT: heerlijk britse wagen! prachtig interieur (op het stuurtje na dan) en van buiten lekker traditioneel. echt een gave bak

    Login om te reageren
  48. jordey zegt

    4 juni 2007 om 17:43

    wiesmann??
    eerder panoz:

    en de motor is ook nog hetzelfde!
    Year (of specifications) 2002
    Engine 4.6 L,Cobra SVT V8
    Transmission 5-speed manual
    Max speed 155 mph
    0-60 mph 5.1 seconds
    Horsepower 320 bhp @ 6000 rpm
    weight 1451 kg, 3199 lbs

    ja ja ja oke, ik geef toe.. niet helemaal hetzelfde. alleen de naam is anders. ford mustang cobra toch?

    Login om te reageren
  49. Jan zegt

    4 juni 2007 om 17:53

    Bestaat volgens mij al sinds ’99…

    Login om te reageren
  50. dekster zegt

    4 juni 2007 om 20:48

    Mij maakt het niet uit op wie of wat het lijkt, het is verdomd mooi ;)

    Login om te reageren
  51. joske zegt

    4 juni 2007 om 21:08

    enorm mooie auto
    eentje voor mijn verlanglijstje

    Login om te reageren
  52. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 22:09

    @Murcie boy .. wiessman zie ik in die rare bil partij .. maarja . je ziet bij engelse auto,s altijd dat de sluitpost in de bil partij zit .. behalve bij de jaguar xj dan.

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    4 juni 2007 om 22:16

    (zet z’n ‘Van Kooten en De Bie’ accentje op)
    Da’s gelul van een dronken aardbei!
    (schakelt weer terug op normaal accent)

    De achterzijde van Britse auto’s is niet lelijker dan bij andere auto’s.
    De achterkant van een E-type is pure sex. De achterzijde van de Aston Martin DB4 inspireerde de ontwerpers van de Lamborghini 350 GT. Een Bentley Type R Continental heeft een waanzinnig mooie kont (als je dat nog zo mag noemen!)
    En wat te denken van een Lotus Elise of een TVR Chimaera?
    Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen…

    Login om te reageren
  54. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 22:20

    @klassiekerrally .. laat me even mijn huiswerk doen .. krijg je lijstje met alle niet kloppende derrierres van engelse klassiekers .

    Login om te reageren
  55. Klassiekerrally zegt

    4 juni 2007 om 22:25

    Dat hoeft niet hoor: ik zei niet dat alle achterkanten van Britse auto’s mooi zijn. Maar dat geldt voor alle autoproducerende naties. Toch?

    Login om te reageren
  56. lincoln zegt

    4 juni 2007 om 22:36

    @klasiekkerrally .. het zal idd een gevoels kwestie mijnerzijds zijn .. ik heb altijd het idee dat die enthousiaste eilanders zo snel mogelijk de weg op willen dus er dan nog maar snel een paar achterlichten op plakken ..

    Login om te reageren
  57. Lukas zegt

    6 juni 2007 om 09:30

    Marcos Manutla. Eerst waar ik aan dacht toen ik dit zag. Ziet er netjes uit, maar die vouw rond de mistlampen hoeft van mij niet. Evenals die achterkant.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North