• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rotterdammer (23) gepakt met 42 open boetes

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 februari 2012 om 15:10 – 52 Reacties

Betalen? Oh ja joh?


Zo nu en dan sla je een aardige slag als wetshandhaver. In Rotterdam zelfs twee keer in korte tijd. Een 23-jarige man uit de Maasstad parkeerde op een oversteekplaats, werd gesnapt, en mocht meteen voor bijna 9.000 euro aan openstaande boetes betalen.

Klaarblijkelijk was dit geen probleem voor hem, want hij schijnt het ter plekke voldaan te hebben. Of misschien moest hij even langs huis. Er is in ieder geval betaald. Als ik justitie danwel de sociale dienst was, dan zou ik even gaan graven in het reilen en zeilen van de man geloof ik.

Een kleine 2 weken geleden werd er nog een Rotterdammer gesnapt die voor 6.000 euro aan verkeersboetes open had staan. Snel verdiend toch?

Met dank aan Toon voor de tip!

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, parkeren, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Retro porn: ’59 Corvette door Pogea Racing
Volgend bericht: Audi A5 krijgt een dosis swag van ABT »

Lees Interacties

Reacties

  1. BJ zegt

    2 februari 2012 om 15:13

    Hoe kan zoiets? Wordt er niet een incasso bureau oid op afgestuurd op een bepaald moment? Of beslag op iets gelegd? Of loopt het boetebedrag gewoon gestaag op en gaat men er vanuit dat iemand vroeg of laat wel gepakt wordt?

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      2 februari 2012 om 15:21

      @BJ: nja, als er iemand aan de deur komt, en er wordt niet open gedaan?

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        2 februari 2012 om 15:31

        @meneersander: Dan kom je de volgende dag weer. En de dag erna. En dan doe je een brief door de deur dat z’n waggie wordt weg gesleept. Of bankrek. geblokkeerd. Of zorgtoeslag/huurtoeslag/kinderbijslag/weet-ik-veel-wat-voor-toeslag of uitkering of subsidie wordt stopgezet. In ieder geval IETS….

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          2 februari 2012 om 15:49

          @BJ: Ja, daar heb je gelijk in :P

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          2 februari 2012 om 15:54

          @BJ: Alle subsidies stopzetten. Paar brieven naar binnen, daarna om 7 uur ’s avonds op ’t nieuws met z’n gezicht met “gezocht” eronder.

          Login om te reageren
          • dutchcourage86 zegt

            3 februari 2012 om 06:36

            @kaasboerin: Voor wat? Een paar snelheidsovertredingen? Ik weet niet wat die vent op zijn kerfstok heeft maar dat lijkt me een beetje extreem.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              3 februari 2012 om 09:16

              @dutchcourage86: Was ook uiteraard lichtelijk sarcastisch.

              Login om te reageren
        • knalfa zegt

          3 februari 2012 om 10:57

          @BJ: Als je geen vaste woon of verblijfplaats hebt, heb je ook geen last van deurwaarders.

          Login om te reageren
  2. The360box zegt

    2 februari 2012 om 15:22

    Als ik een boete moet betalen van €42 en betaal niet binnen termijn weten ze me ik weet niet hoesnel te vinden en hier doen ze geen moeite?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      2 februari 2012 om 15:34

      @The360box: fietsen zonder licht?

      Login om te reageren
    • jelmer zegt

      2 februari 2012 om 18:28

      @The360box: Hoe bedoel je, weten ze je te vinden? Ik heb ook wel eens een boete te laat betaalt, en toen kreeg ik nog een brief. Geen agent aan de deur, of zo. Ik denk dat deze meneer gewoon aardig wat brieven heeft genegeerd.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        3 februari 2012 om 17:39

        @jelmer: Dat dus, boetes gaan omhoog na een bepaalde datum.

        Login om te reageren
  3. supertjeduc zegt

    2 februari 2012 om 15:28

    Hij zal al best een hoop verhogingen hebben ontvangen
    Maar sommige trekken zich daar niks van aan
    En meestal is er niks te halen , deze is zo dom om het gelijk af te rekenen
    Denk dat ze nog wel gaan kijken of hij geen plantjes verbouwd

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    2 februari 2012 om 15:30

    23 jaar en zonder problemen ter plekke 9000 aftikken.. En er geen tijfus aan doen.. Die betaald denk ik niet netjes belasting over z’n “loontje”..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      2 februari 2012 om 18:54

      @kaasboerin:

      Afhankelijk van waar z’n loon vandaan komt kan ik dan misschien wel heel veel respect voor hem opbrengen.
      Als hij niet akkoord is met wie er in Dan Haag zit, moet hij ze dan sponsoren?

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        2 februari 2012 om 18:55

        @Hupke: Ja, laten we dat invoeren…

        dan betaalt er niemand OOIT nog belasting.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 februari 2012 om 19:00

          @bozewolf: zou het werken? als het ons lukt om met zn ALLEN af te spreken dat we gewoon geen belasting meer betalen.. hoe wouden ze daar iets aan doen dan.. 16.5 miljoen tegen Den Haag.. lijkt me wel het proberen waard!

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          2 februari 2012 om 19:54

          @bozewolf:

          Ik zie het probleem daar niet van in.

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            3 februari 2012 om 00:13

            @Hupke: Ieder voor zich? Geen overheden? Totale anarchie? Particuliere politie?

            Geen belasting = geen overheid.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              3 februari 2012 om 00:23

              @bozewolf:

              Ja dat is wel zo’n beetje m’n punt geen belastingen is geen overheid (of een hele, hele kleine die van vrijwillige bijdragen kan leven). Anarchie is echter geen synoniem voor chaos, toch niet als het om anarchokapitalisme gaat.
              Ieder voor zich-> vrijwillige samenwerking met de nadruk op vrijwillig en dus met de mogelijkheid tot ieder voor zich.
              Particulier politie -> vrijwillige samenwerking-> efficiënte politie.

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                3 februari 2012 om 01:21

                @Hupke: Tenzij we een nucleaire winter krijgen vrees ik dat je je erbij moet neer leggen dat dat niet gaat gebeuren.

                En gelukkig niet. Zo’n samenleving zou ons terugwerpen in onze ontwikkeling.

          • dutchcourage86 zegt

            3 februari 2012 om 06:42

            @Hupke: Dan worden we net als Griekenland maar dan zonder lekker weer.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              3 februari 2012 om 09:19

              @dutchcourage86:

              Zit daar ook een gedachten gang achter wat je zegt of zeg je zomaar iets?
              In Griekenland zijn alle problemen net begonnen met de overheid en hoe daarvan geprofiteerd werd. Als je dat ding laat ophouden met te bestaan zie ik niet in hoe de situatie dezelfde kan zijn.

              Login om te reageren
  5. tborre zegt

    2 februari 2012 om 15:33

    volgens mij heeft die geen loon …. “alternatieve” verloning lijkt me eerder, of een familie met geld teveel en een zoon die wat “kicks” zoekt …

    Login om te reageren
    • tborre zegt

      2 februari 2012 om 15:35

      @tborre: wie weet rekende hij af met een visa kaart.. en komt dat morgen terug als “saldo onvoldoende”….

      Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    2 februari 2012 om 16:07

    9000 euro in één klap voor een 23 jarige, ik heb mijn twijfels over de financiële situatie van die kerel. Hoe komt hij aan dat geld/heeft ie het wel?

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    2 februari 2012 om 16:15

    Na het afscheidsfeestje van Badr Hari werd bij de uitgang al het volk gecheckt (waaronder alle dealers, pimps, pooiers en onderwereldfiguren)…één gast had 980.000 te betalen…auto gevorderd etc. ;-)

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      2 februari 2012 om 16:30

      @Megakix: 90k, niet bijna een miljoen :P

      Maar het was idd wel lekker tuigavondje hier.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 februari 2012 om 16:33

        @bozewolf: Trekt jou wel aan hè?

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          2 februari 2012 om 16:43

          @kaasboerin: Ik was niet bij het evenement, het evenement was bij mij ;)

          Login om te reageren
      • jelmer zegt

        2 februari 2012 om 18:29

        @bozewolf: Woon je ook in Leeuwarden?

        Login om te reageren
  8. christian85 zegt

    2 februari 2012 om 16:18

    Het boeit me niet hoe hij aan z’n geld komt, ik verdien het tenminste eerlijk :)

    Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    2 februari 2012 om 16:25

    blijkbaar loopt het niet zo’n vaart met incassoburo’s en beslagleggingen. Iemand ervaring hier? Pas als je een gevaarlijke actie pleegt, als parkeren op een zebra, of iets anders waarvoor je wordt staande gehouden, val je door de mand.

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      2 februari 2012 om 16:38

      @TDI-goeroe: geen ervaringen mee, betaal altijd ruim op tijd. Maar ik krijg hetzelfde gevoel bij dit soort berichten.

      Login om te reageren
    • knalfa zegt

      3 februari 2012 om 11:01

      @TDI-goeroe: Incasso gaat een lange periode en procedure met rechtszaken/ kort geding etc. overheen, kan soms jaren duren voor daadwerkelijk overgaan tot beslaglegging.

      Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het aan de orde was en gemerkt hoe “makkelijk” je alles kan rekken en strekken tot het uiterste.

      Login om te reageren
  10. realcar zegt

    2 februari 2012 om 17:27

    Wat een roddel en achterklap. We weten niets van die persoon. Dus misschien is het geen uikeringstrekker, misschien is het geen crimineel, misschien werkt de persoon voor zijn geld, misschien kan hij sparen misschien misschien…..

    Login om te reageren
    • dennisvvti zegt

      2 februari 2012 om 17:56

      @realcar: o hell no !
      ik heb een paar van die klanten op de zaak, de enige voorwaarde die ik stel is dat ze desnoods vooraf en uitsluitend cash afrekenen, laat dat nou geen problemen zijn voor dit soort heren, voor de meeste is € 9000,– gewoon wisselgeld. Je wilt niet weten wat voor een enorme bedragen er cash afgerekend worden, maar in deze moeilijke tijd voor de detailhandel lever ik aan iedereen die betaald, tuurlijk weet ik waar dat geld vandaan komt, maar ik ga er echt niet naar vragen hoor. handel is handel maar met hun handeltje heb ik liever niets te maken.

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    2 februari 2012 om 18:23

    Meneer kan vergeten zijn, zijn huidige woonadres op te geven kan een lage boete heel erg oplopen .

    Login om te reageren
  12. jelmer zegt

    2 februari 2012 om 18:31

    “Klaarblijkelijk was dit geen probleem voor hem, want hij schijnt het ter plekke voldaan te hebben. Of misschien moest hij even langs huis. Er is in ieder geval betaald. Als ik justitie danwel de sociale dienst was, dan zou ik even gaan graven in het reilen en zeilen van de man geloof ik.”

    Toevallig sprak ik een maandje geleden een agent die vertelde dat bij een controle iemand aangehouden werd die nog 150.000 euro had open staan. Dit werd ter plekke contant afgetikt. Toen is de belastingdienst even geïnformeerd. Hij had geen officieel inkomen. Ik denk niet dat je in Nederland daar op de wat langere termijn mee weg komt…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      2 februari 2012 om 18:46

      @jelmer:

      150k contant betaald? Da’s sowieso illegaal. Je mag in europa nooit meer dan 17,5k cash bij je hebben (tenzij met toestemming maar daar weet ik het fijne niet van). Je mag ook nergens in de eu nog bedragen boven de 15k of de 20k (in België is het ondertussen 15k geworden maar ik weet niet of we strenger zijn dan de EU) cash betalen.
      Dus door dat contant te betalen heeft hij nog eens een fout begaan, net als de agenten.

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        3 februari 2012 om 09:06

        @Hupke: Volgens mij klopt het niet allemaal wat je zegt. Er zijn regels voor dat bij grote bedragen je dat moet aangeven bij de douane als je de grens over gaat. En contante aankopen van boven (ik dacht) 10k moeten worden gemeld. Maar als ik een ton cash wil betalen en iemand wil mij voor een ton cash iets verkopen, is er volgens mij geen reden waarom dat niet mag.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          3 februari 2012 om 09:15

          @BJ:

          Tja dat zou je denken he.

          Login om te reageren
      • knalfa zegt

        3 februari 2012 om 11:03

        @Hupke: Als jij besluit om al je spaargeld thuis te bewaren, dan moet je dat zelf weten toch??

        Waar het geld vandaan komt is dan een andere zaak. Maar zolang je er netjes belasting over betaald hebt en het daarna bijv. thuis in een kluis hebt gestoken is het geen probleem.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          3 februari 2012 om 11:44

          @knalfa:

          Van bewaren weet ik niets, dus dat zal wel mogen.
          Maar je mag gewoon geen groot geld verplaatsen (zonder toestemming) of ermee betalen (cash).

          Login om te reageren
          • knalfa zegt

            3 februari 2012 om 15:12

            @Hupke: Ja ik snap best dat ze de boel even gaan doorlichten of het wel legaal geld is.

            Login om te reageren
  13. potjak zegt

    2 februari 2012 om 18:36

    Even iets anders, de gebruikte foto van het Feyenoord jongetje met opgestoken middelvinger, daar rust portretrecht op en mag niet zonder goedkeuring gebruikt worden. Daar is twee jaar geleden nog een hele rel over geweest…

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    2 februari 2012 om 18:50

    “Als ik justitie danwel de sociale dienst was, dan zou ik even gaan graven in het reilen en zeilen van de man geloof ik.”

    Waar slaat dat nu op? Er staat toch nergens dat het een werkloze steuntrekker was? Hij betaald z’n boetes en jij zou dan willen dat zowat iedere instantie z’n privacy gaat schenden en hem gaat natrekken? Dat zou goed zijn moest een profiteur 9000euro uit z’n hoed kunnen halen (en zelfs als ze auto’s hebben op andermans kosten mag dat onderzocht worden) maar voor een normale mens?

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      2 februari 2012 om 19:40

      @Hupke: fascisme is nu eenmaal een horizontaal organisme. Ik vind het bericht ook van een bedenkelijke gedachtegang van de auteur ervan getuigen. Om over sommige reacties nog maar te zwijgen. Het is wel duidelijk waarom er in NL zoveel Joden gedeporteerd zijn geweest.

      Login om te reageren
      • BJ zegt

        3 februari 2012 om 09:14

        @kingdecay: De enige reden daarvoor is dat wij een voor die tijd nogal goed bijgehouden bevolkingsregister hadden.
        Jouw gedachtegang is overigens van een minimaal net zo bedenkelijk niveau.

        Login om te reageren
  15. zoef zegt

    3 februari 2012 om 03:45

    Wat is deze man zijn ongevallenstatus? Hopelijk is er enig verband tussen de ongevallenstatus van vaste bekeuringsklanten en hun aantal bekeuringen, want wat voor zin heeft het om veilige chauffeurs te beboeten?

    Login om te reageren
  16. arjenw zegt

    3 februari 2012 om 12:24

    Hahaha.

    Login om te reageren
  17. captainknowit zegt

    4 februari 2012 om 14:13

    Volgens mij hebben er een paar teveel naar New Kids Turbo gekeken… ;o) Hij kon z’n boetes niet betalen, want z’n zieke hond had speciaal voer nodig…
    Je kunt stellen dat deze man het niet zo nauw neemt met de wet als je 9k aan boetes open hebt staan. En als zo iemand zomaar 9k cash neerlegt is het wel heel aannemelijk dat hij in het criminele circuit zit. Waar haal je zo snel 9k vandaan ? Pinnen lukt niet, als je het al op je betaalrekening zou hebben staan… En wie loopt er standaard met 9k rond ? Of heeft meneer de “direkteur” de kleine kas van z’n bedrijf geplunderd ? Of een collecte gehouden ? Ik vind best dat je in het goede van de mens mag geloven, maar je hoeft zo iemand echt niet de hand boven het hoofd te houden ! Als hij zelf niet met een verdomd goede verklaring komt dan is het niet meer dan logisch dat dit een onderzoek verdient.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North