• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retro porn: ’59 Corvette door Pogea Racing

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 februari 2012 om 13:57 – 40 Reacties

Pogea C1 Corvette
Hete, moderne techonologie in een klassiek jasje, je houdt er van of je vindt het erger dan blasfemie, sodomie, pederastie en après-ski gecombineerd. Ondergetekende behoort tot de eerste categorie. Kijk eens wat Pogea heeft uitgehaald met die heerlijke Corvette C1, geweldig!

De Corvette C1, hij is de laatste tijd nadrukkelijk in het nieuws als a) oogsnoep bij een Corvette 427 Convertible en b) als cadeautje voor Johnny Depp wegens zijn rol in The Rum Diary (kijk die film!).

Pogea C1 Corvette

Deze C1 is van een heel andere orde van grootte. Pogea Racing maakte deze auto op maat naar specificatie van een klant van hun. Het zou dus zomaar kunnen dat we hier met een origineel product te maken hebben in plaats van een replica. De ombouw kostte de mannen een jaar, en dit is wat er aan verspijkerd is:

Onder de motorkap ligt een Corvette LS3-motor, een 6,2 liter V8 die we ook vinden onder de motorkap van de Camaro SS en de huidige C6 Corvette. Standaard levert deze 436 pk, maar met behulp van een aantal aanpassingen is hier 485 pk van gemaakt. Het maximumkoppel ligt op 585 Nm. Via een handgeschakelde 5-bak wordt deze kracht naar de (met 305/30 R 19 royaal bemeten) achterwielen gestuurd. (volledige uitleg hier)

Pogea C1 Corvette

Dankzij deze modificaties bereikt dit retrobeest de 100 in slechts 3,9 seconden, waarbij het gewicht van slechts 1.130 kg aardig meehelpt. De topsnelheid ligt op 288 km/u.

Uiteraard wil je met deze specs niet de orginele remmen onder je anabolencabrio hebben, en dus kreeg de C1 een beefed up remsysteem, met geperforeerde schijven die 330 mm (voor) en 300 mm (achter) meten.

Om de brede wielen achteraan te kunnen behuizen, werden de wielkasten een stukje uigeklopt. Het resultaat: een 2,09 meter brede achterkant. Even oppassen in de parkeergarage dus. Behalve het pronorode kleurtje zijn ook de vele chromen accenten heerlijk in your face. En dat maakt deze C1 in mijn ogen het meest begerenswaardige bordeel op wielen.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

c1, Cabrio, Chevrolet, Corvette, Klassiekers, pogea-racing, Retro, rood, tuning

Vorig bericht: « Morgen een pak sneeuw, koop dus snel een GTI-slee
Volgend bericht: Rotterdammer (23) gepakt met 42 open boetes »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    2 februari 2012 om 14:01

    Tijdloos mobiel.

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    2 februari 2012 om 14:03

    Vind de achterspatborden niet mooi, het lijkt alsof de kont ertegen aan is gekwakt. Verder erg fraai maar dat is het origineel ook.

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    2 februari 2012 om 14:06

    Ik zou het niet zo’n blasfemie, sodomie, pederastie en après-ski gecombineerd vinden als er andere velgen hadden onder gestaan.

    Login om te reageren
  4. jochemh zegt

    2 februari 2012 om 14:13

    het koetswerk en ontwerp is geweldig, alleen jammer van de velgen en het iets te opvallende interieur

    Login om te reageren
  5. Quintin zegt

    2 februari 2012 om 14:14

    1962 Chevrolet Corvette – C1RS by Roadster Shop

    +1

    Login om te reageren
  6. bullgod76 zegt

    2 februari 2012 om 14:16

    Wat ik naast die al lelijke velgen juist nog veel erger vind is die achterkant die totaal niet bij deze auto past.
    Die achterschermen steken veels te ver uit.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      2 februari 2012 om 14:56

      @bullgod76: Helemaal mee eens… Erg jammer van die achterkant, breekt de mooie originele lijn compleet.

      Login om te reageren
  7. Pallas zegt

    2 februari 2012 om 14:26

    Ik sluit mij aan de rest, die achterkan kan écht niet.
    Die 190sl van laatst was beter in balans.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      2 februari 2012 om 14:57

      @Pallas: Zoals hierboven al gezegd, helemaal mee eens… Maar die 190SL vond ik ook niet wat, ik ga voor de Singer ;)

      Login om te reageren
  8. mout zegt

    2 februari 2012 om 14:30

    Die wielen zijn me veel te shiny. Maar hoe je dat moet voorkomen bij zulke grote remmen??

    Login om te reageren
  9. kevinRS6 zegt

    2 februari 2012 om 14:30

    Hij kan t wel hebben;)

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    2 februari 2012 om 14:31

    Haal die chromen velgen eraf, nu!

    Login om te reageren
  11. socawarrior zegt

    2 februari 2012 om 15:06

    Die achterkant vind ik er ook inderdaad niet bij passen. Maar ook het stuur vind ik een beetje te modern in vergelijking met het interieur.

    Login om te reageren
  12. PolarWolf zegt

    2 februari 2012 om 15:22

    Zag ik deze afgelopen zondag niet op TV bij Top gear bij dat item van die multifuctional rappert?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 februari 2012 om 15:52

      @PolarWolf: dacht ik ook aan, lijkt wel een beetje.
      Wat een ramdebiel die gast. Wel leuk om te zien dat Jeremy hem niet durfde af te zeiken ook al zag Jeremy het moeilijk hebben het niet te doen.

      Login om te reageren
  13. labrutabellezza zegt

    2 februari 2012 om 15:26

    Wat een heerlijke auto is zo’n C1! Helemaal perfect in deze staat!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      2 februari 2012 om 15:30

      @labrutabellezza: Ja nou! — zwijmel —

      (OK, veel flauwer worden ze niet)

      Login om te reageren
  14. TSI-tje zegt

    2 februari 2012 om 15:43

    Die billen zijn me veel te dik geworden… Snap wel dat het nodig is om de dikke banden te huisvesten, maar vind’t geen gezicht. Past wel in de Amerikaanse maatschappij, zo’n C1 met obesitas :P

    Login om te reageren
  15. house zegt

    2 februari 2012 om 15:43

    Dit vind ik blasfemie, zulke onzin mag je naar mijn mening niet uithalen met zo. prachtige klassieker. Wat een zonde

    Login om te reageren
    • house zegt

      2 februari 2012 om 15:44

      @house: Met zo een*

      Login om te reageren
  16. robertmorgan zegt

    2 februari 2012 om 15:53

    Met een andere setje velgen zou ik hem erg gaaf vinden.
    Maar een handgeschakelde bak? Zouden die amerikanen nu eens eindelijk doorhebben waarvoor een sportauto gemaakt wordt?

    Login om te reageren
  17. ReintJan zegt

    2 februari 2012 om 16:02

    was dit niet de auto die will.i.am van black eyed peas heeft gedesigned. volgens mij had hij het er nog over bij TopGear S18E01 (deze week)

    Login om te reageren
    • ReintJan zegt

      2 februari 2012 om 16:07

      @ReintJan: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WBWabWHlIPs#t=85s

      Login om te reageren
      • ReintJan zegt

        2 februari 2012 om 16:09

        @ReintJan: deze link moet wel werken:
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=WBWabWHlIPs#t=85s

        Login om te reageren
  18. Tonnie zegt

    2 februari 2012 om 16:11

    Wauw, nooit gedacht dat ik auto’s met zulke velgen mooi kon vinden, maarja begin maar vast met dwijlen, er ligt een flinke plas kwijl onder me…

    Login om te reageren
  19. cossie300 zegt

    2 februari 2012 om 16:20

    prachtige wagen , alleen de velgen mogen verdwijnen , die vliegtuigen mogen er ook zijn , prachtige motoren , supersound bij opstarten

    Login om te reageren
  20. censored zegt

    2 februari 2012 om 16:56

    ben van de tweede groep, hoewel ik als t goed gedaan is ook wel een beetje van de eerste groep ben. Maar dit is wanstaltig, alleen die velgen en dat stuur al.. om te kotsen gewoon

    Login om te reageren
  21. fluvioglacialeafzetting zegt

    2 februari 2012 om 16:57

    Dan heb ik liever die Corvette van Johnny Depp… Gewoon het origineel dus

    Login om te reageren
  22. Pixed zegt

    2 februari 2012 om 17:22

    Stelletje pipo’s, van deze mooiste klassieker op aard blijf je toch met je fikken van af. Naar Guantanamo met die gozers!

    Login om te reageren
  23. dotternetta zegt

    2 februari 2012 om 17:53

    Dit is toch een creatie van Wil.i.am? Was toch op Topgear zondag?

    Login om te reageren
  24. six-trey zegt

    2 februari 2012 om 18:03

    Lelijke achterkant en ik vind dat op een moderne motor in een jaren 50-60 auto steken de doodstraf moet staan. Ik kan zo 10 motoren bedenken waar je even veel PK uit haalt uit die tijd. Het zou mooier klinken, goedkoper zijn en er veel mooier uit zien als de motorkap openstaat

    Login om te reageren
  25. mopar zegt

    2 februari 2012 om 18:27

    Die mustangs op de achtergrond vind ik stiekempjes toch veel gaver.

    Login om te reageren
  26. stonie zegt

    2 februari 2012 om 19:40

    Heeft inderdaad heel veel weg van dat Will.i.am ding:
    http://www.basfpaintnews.com/wp-content/uploads/2011/10/Will.I.AmCorvette.jpg

    Login om te reageren
    • bmw-e30-7bh zegt

      3 februari 2012 om 06:44

      @stonie:
      Mwa, toevallig is het een C1 en hij is rood, maar verder lijkt ie er totaal niet op..

      Ziet er dik uit!

      Login om te reageren
  27. mrB zegt

    2 februari 2012 om 20:34

    Mag ik hem hebben??? Please? Met die hangar er bij zou helemaal mooi zijn, maar ik zal niet klagen…

    Login om te reageren
  28. wimmm zegt

    2 februari 2012 om 22:02

    OMG! Wat hebben ze die achterkant verneukt! *huil*
    Dat hadden ze toch wel wat subtieler op kunnen lossen…

    Login om te reageren
  29. driftkicker zegt

    3 februari 2012 om 08:07

    Tijdens mijn zoektocht naar een glanzend nieuw speeltje kwam ik een mooie grijze tegen met NL platen. Prijs valt goed mee. Sommigen vragen meer dan 80.000 euro. Ik twijfel nog…

    Login om te reageren
  30. baasbas zegt

    3 februari 2012 om 09:32

    Retro porn? Is dat een eufemisme voor granny-snuff?

    Zo ja, dan klopt de vergelijking prima met dit misbaksel wat voor Corvette door moet gaan…

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    3 februari 2012 om 09:33

    Zou het zelf niet snel aandurven in deze vorm, maar wat is het toch eigenlijk geweldig dat Amerikanen hier niet zo spastisch over doen!

    Login om te reageren
  32. mightymike zegt

    3 februari 2012 om 11:01

    Eerder
    Een boid coddington

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North