Rotterdamse politie flitst BMW-rijder met 225 km/u

Auteur: , 68 Reacties

Daar waar 100 km/u is toegestaan.

Wouter

Snelheidsbeperkingen zijn er voor een reden. Ze dienen een bepaald doel, namelijk de verkeersveiligheid. Dat is een algemeen bekend gegeven. Het is bekend met welke snelheden men zich dient voor te bewegen in het Nederlandse verkeer. Zeker met allerlei handige veiligheidssystemen aan boord en/of diverse apps op je telefoon kun je precies zien hoe hard je mag. Sterker nog, dankzij triviale dingen als verkeersborden kan het eigenlijk niet meer fout gaan.

Maar ja, zelfs met een Toyota Aygo of Peugeot 206 is het niet heel erg moeilijk om een boete te scoren. Zeker als je een auto hebt met redelijk wat vermogen, is het altijd opletten geblazen. De fanmail uit Leeuwarden herinnert je er wel aan.

In Rotterdam maakte een automobilist het wel heel erg bont. Daar waar een maximum snelheid van 100 km/u is toegestaan, reed deze ietwat aan de vlotte kant. De Zeehaven Politie Rotterdam kwamen een bestuurder tegen die de snelheid van 225 km/u reed. Meer dan het dubbele van wat is toegestaan!

Zeehaven Politie Rotterdam

De politie hield de bestuurder aan, deze mocht per direct zijn rijbewijs inleveren. Ook werd zijn bolide door de hermandad in beslag genomen. Daarnaast krijgt de automobilist de Educatieve Maatregel Gedrag (EMG) opgelegd. Dat is een cursus die verplicht gevolgd moet worden. Dat niet alleen, deze dient ook betaalt te worden door de overtreder. Die kosten bedragen 1.134 euro, dus dat hakt er lekker in! Over de hoogte van de boete is niets bekend, daar buigt de officier van Justitie zich over.

BMW 5 Serie (F10)

De auto in kwestie was een BMW. Nee, het was niet @Wouter die overtreding beging, maar de eigenaar van een BMW 5 Serie (F10).

Fotocredit: Zeehaven Politie Rotterdam via Instagram.



68 reacties

Ja .. maar etnisch profileren mag eigenlijk ook niet ..

Ik eis vrijspraak ..
@lincoln: de roverheid zal in dit geval eerder spreken van etnisch profiteren
Opvallend contrast in berichtgeving op autoblog. Normaal doen levert waarschijnlijk net iets minder clicks op.
@alfapeter: opvallende rode lijn in jouw comments, flink zeiken..
@lekkaah: ach jongen…
@alfapeter: voor je kijken – doorlopen. Je bent hier vrijwillig.
@alfapeter: Ook minder plusjes.
Wat een gezeik en ellende als je een keer op een rustige zonnige zondagmiddag even je auto eens lekker wil uitlaten.
Je zou er bijna voor naar Duitsland emigreren.
@evdw: Je zou er voor naar Duitsland kunnen rijden. Kost je een tankje benzine, maar da’s goedkper dan een boete en je komt nog een ergens. Rondje Eifel er aan vast plakken (veel leuker dan hard rechtdoor), schnitzelschoteltje lunchen, Aral 102 er in voor minder dan hier E10… wat wil je nog meer?
@vaakbenjetebang: Zo veel leuker dan de ring van Rotterdam.
@vaakbenjetebang: idd net Europapark gegaan. Ook doorrijden op a3. Maar na een tijdje heb je het wel gehad.
@vaakbenjetebang: kan hier in NL ook hoor, maar politiek is veels te vaak te bang..
Graplig hoe de toon in de eerste alinea haaks staat op de post van Jaapiyo eerder, is dit nu heel slim ‘verdeel en heers’ of wat zit hier achter.. je zou zeggen dat ook binnen zo’n blog toch wel een soort van algemeen geluid zou zijn..
@kle500: tussen collega @willeme en mij bestaan enkel ‘nuanceverschillen’.
Haha, zo zou je het kunnen noemen inderdaad.. Beetje zoals Jesse klaver en Thierry Baudet ook enkel op nuances verschillen.😉
@kle500:

De 1 is populistisch .. de ander hipsteristisch ..
Kom je vanzelf bij normen en waarden met heritage pedigree ..

Zo simpel kan het zijn .. fak yeahhhhhh ..
@kle500: Nee dat is gewoon hoe de pet van jaap staat op dat moment, je zou bijna denken dat hij ook gewoon een mens is. Ik vind dat verschil juist wel grappig aan AB.
@evdw: Het is een autoblog, dus ik vind het oprecht niet erg, maar wel geinig. Gewoon in die ene alinea jaapiyo compleet omver blazen.
Risico van het vak.
Ik snap het wel, ik zou ook heel snel Rotterdam uit willen…
@basr32: misschien reed ie wel heel hard naar Rotterdam toe!
@sabrerator: Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
@sabrerator: precies dat zou ik doen! En Wouter waarschijnlijk ook!
Waarom is dit nieuws? Hebben we allemaal wel eens gedaan toch?
@vondick: tijd en plaats zijn vrij bepalend om te beoordelen of het domme pech of een kansloze actie is.
@dutchdriftking: Precies dat
@dutchdriftking: zou ik ook willen weten: bij het Kleinpolderplein ben je een rund (mildly spoken), op de A15 richting de Maasvlakte (waar het waarschijnlijker is dat de zeehavenpolitie je gepakt heeft) hebben we het “allemaal” wel eens gedaan
@vondick: Zo’n EMG cursus? Tuuuurlijk.
@rikus: Dat is gewoon niks meer dan een HEEL ERG dure koffie drink bijeenkomst 😂
@venividivici: Klopt.
@venividivici: houden ze die EMG cursussen bij Starbucks?
@vondick: Klopt, maar toen was ik in Duitsland! ☺
M-pakketje op je auto, dan krijg je dat 😁
@amghans: Nee, gewoon racing stripes sticker plakken is voldoende.
@venividivici: De M-kleurtjes in je 520i grill zijn ook goed voor je “snelweg cred”.
Hoe lang houden ze je wagen eigenlijk vast. Vergrijp is groot maar neem toch niet aan dat ze de auto vernietigen oid.
@donstil: Ja ben ik ook wel benieuwd naar. En ook naar wanneer je weer mag autorijden.
@evdw: Dat hangt af van de situatie die de Officier van Justitie moet beoordelen. Wat waren de omstandigheden? Heeft de bestuurder vaker degelijke overtredingen begaan? Maar reken maar dat je bij 125 km/u te hard redelijk het haasje bent. Dus enkele maanden rijontzegging en een torenhoge boete, naast de EMG. Dus dit geintje kost je een paar duizend euro, denk ik. Mijn Alfa haalt geen 225 km/u, dus ik zou het niet weten ;-)
@willeme: Denk idd dat het een veelpleger betreft (of de regels zijn drastisch veranderd), ben met 270 gepakt in een ver verleden. Auto mocht ik houden gelukkig, rijbewijs binnen 4 weken terug en iets van €1000 boete, was wel eerste keer voor een dergelijk vergrijp.
@cl65: Wat ik wel weet is dat de regels een stuk strenger zijn dan vroeger.
@CL65: dan zijn ze nu een stuk scherper de boetes..

Ik had (eerste keer meer dan 30 te hard) een invordering voor 15 werkdagen en €900 boete voor 67 te hard
@heat59: Huh? Das toch alleen bij meer dan 50 te hard? Ik rij buiten de woonwijken bijna altijd 30 te hard.
@CL65: zal een héél ver verleden zijn geweest. Pas maar op dat je niet een keer een realitycheck krijgt.
@willeme: niet? Wat is dat voor Alfa dan? De enige alfa die wij ooit gehad hebben die die snelheid (waarschijnlijk) niet wilde halen was de 166 2.0.
Zelf mijn 1.3 8 klepper wil 225 op de GPS.
@nietcreatief: Een 1.3 achtklepper die 225 haalt? Dat lijkt mij knap. Ik heb en Alfa 159 1.9 JTD achtklepper met Squadra-chip. Iets van 160 pk en 360 Nm volgens mij. Loopt lekker van 80 naar 160. 200 is ook goed te doen, 225 échte kilometers is wel snel hoor. Ik weet niet welke 1.3 je hebt, maar het lijkt mij sterk als ‘ie nog standaard is ;-).
@willeme: aangezien ik dat ene filmpje van een stel idioten die hem de km teller uit en de toerenteller diep injagen niet meer kan vinden, het hoogste wat er momenteel op YT staat dit is: https://youtu.be/BV9majIxRCY
En ik zelf er op een lege snelweg bij 190 wel genoeg van het windruis had, kan ik mijn bewering niet staven. De top van 230 op de GPS is ‘van horen zeggen’ sowieso niet aan te raden want boven de 200 wordt de neus een beetje zweverig.
De 33 is een vreemd model, het spaarmodelletje 1.3 had de langste eindoverbrenging en daarmee de hoogste officieuze topsnelheid. De grotere en snellere motoren liepen de toerenbegrenzer in.
Heb ooit een 1.7 gehad, die in een buitenland eens naar 210 gejaagd.
@nietcreatief: No way dat die 225 km/u gaan. Wat die 33 doet op dat filmpje red ik ook nog wel met mijn 159 ;-)
@willeme: was ineens benieuwd en ben eens gaan rondneuzen. Blijkt dat het nogal een loze opmerking was van me.
De enige niet V6 die 225 zou kunnen halen die ik kon vinden is de 156 1.8
Scusi
Kan gebeuren..
Overtreft mijn 174 km/u te snel op een 80 km/u weg. Ik hoefde maar 600 euro te betalen zonder edm. Dat waren de dagen
@monsieurleloure: 254 op een 80-weg? Klinkt verstandig.
@vaakbenjetebang: 94 kmh te snel op een 80 kmu weg.
@monsieurleloure: rekenen blijft een kunst
@560pk: met 10 blikken bier in je mik wel 🍺
Die cursus is puur geldklopperij. Wat zou het programma zijn? Plaatjes van ongelukken kijken om af te schrikken? Iedereen weet wel wat de gevolgen van snelheid kunnen zijn als je op de verkeerde plek te hard rijdt.
@gezondverstand: Dat kan ik je wel vertellen. En ik moet eerlijk zeggen: je krijgt wel een andere kijk op je rijstijl. Het kost gewoon een gigantische klap geld. Het hoeft niet zozeer door te hard rijden te komen. Twee verkeersovertredingen betekent automatisch een EMG. Twee keer je knipperlicht vergeten te gebruiken kan je al zo’n EMG opleveren, bij wijze van spreken.
@rikus: Haha hoe kom je nou weer bij zo’n onzin verhaal van 2 overtredingen=EMG? En dan ook nog het voorbeeld van die richtingaanwijzer, hoe verzin je het.
@hijman85: Moet ik het even kopiëren en plakken of zoek je het zelf even op? Laat ik het zo zeggen: het knipperlicht voorbeeld is theoretisch. Snap je natuurlijk zelf ook wel. Maar als jij morgen aangehouden word omdat je twee keer rechts ingehaald hebt in één rit, is de kans groot dat je een EMG krijgt.
@rikus: er is een verschil tussen een simpele verkeersovertreding (kleine snelheidsovertreding, fout parkeren, vergeten richting aan te geven) enerzijds, en grof asociaal verkeersgedrag, zoals meermalen achtereen rechts inhalen, snijden etc. Gelukkig heeft zelfs de Nederlandse politie dat in de gaten.
@rikus: Nu zeg je dat ik bij twee zware overtredingen een kans op een EMG heb. Dat is wel iets heel anders dan je eerdere bericht, waar in ik nog automatisch een EMG zou krijgen als ik twee overtredingen -van welke aard dan ook-, zou begaan.
@gezondverstand: ik vraag me af of iedereen dat wel echt weet. Remweg van een auto neemt exponentieel toe i.p.v. lineair. Nog afgezien van de afstand die je aflegt tijdens de zogenaamde “reactieseconde”. Je hebt dus echt heel veel meer remweg nodig om stil te staan.
In Rotterdam, in een witte opvallende snelle BMW. Dit is was je krijgt. Lekker voor je
Bij veel flitsers kan je je afvragen of het zinvol is of dat het kassa is. Maar dit soort snelheden zijn op een circuit nog gevaarlijk, vraag maar aan Stroll.
@realhustler: flitsers controleren de maximumsnelheid. Die geldt overal, dient overal te worden gehouden en mag overal gecontroleerd worden. Bij voorkeur op plekken waar dat veilig kan want het komt nog wel eens voor dat in een 100 km/h gebied mensen die 105 km/h rijden bij het zien van de flitser een halve noodstop maken. Het is eigenlijk nooit kassa draaien voor de politie in Nederland, er is immers amper nog controle op de weg. Zou men kassa willen draaien zouden ze wel gaan flitsen op de snelweg bij een geopende spitstrook, binnen een uur is het flitsapparaat oververhit.
@mashell: Valt best mee inderdaad:
https://www.rtlnieuws.nl/facts/verkeer/artikel/3846446/dagelijks-tienduizend-flitsboetes-zoveel-wordt-er-bij-jou-de-buurt
https://www.ad.nl/binnenland/bonnenregen-door-mobiele-flitscontroles-kijk-hier-waar~a25f8058/
Totaal geen kassa ;-)

Voor de rest zie je realhustler zijn punt ook terug bij laseren waarbij mensen die niet veel te hard rijden door gelaten worden en men alleen de excessen (30+) staande houden. Daarbij gaat het dus om de verkeersveiligheid en niet om de kassa.
M550d of i (zie grijze spijltjes en geen mistlampen). Neem aan de diesel. Rijd zelfs m’n moeder 200+ mee zonder er erg in te hebben. Auto’s om makkelijk je rijbewijs mee kwijt te raken.
“Ze dienen een bepaald doel, namelijk de verkeersveiligheid. Dat is een algemeen bekend gegeven”.

Nou, nee. Neem het aan van iemand die al auto reed toen er in Nederland nog geen maximum snelheid was buiten de bebouwde kom. De maximum snelheid is ingevoerd door kneusjes onder het mom van oliecrisis terwijl er nooit 1 druppel minder door de benelux raffinaderijen is gelopen. En de Simca 1100, Opel Commodores, daf66, ford cortina, daar durfde je niet eens 100kmh in te rijden als ze het al haalden. Remblokken van kurk enzo zorgde dat je vaak had ” heej, deze afrit heb ik gemist”… Het was toen ook al puur voor cashen.
Met al die flitscamera’s en trajectcontroles leven we ondertussen in een politiestaat. Big Brother is watching. Camera’s hebben nog nooit een misdaad voorkomen enkel opgelost. En handig dat je zo de burger kan pesten om kleine verkeersinbreuken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).