• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaar

Auteur: willeme, gepost 12 mei 2019 om 20:57 – 46 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaarAfbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaarAfbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaarAfbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaarAfbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaarAfbeelding Alfa Romeo Stelvio rijgt de records aan elkaar

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio '19
In plaats van grenzen verleggen kun je ze ook op zoeken.

De Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is een beetje een ambivalente auto. Enerzijds moeten we gewoon blij zijn dat deze auto er is. Het is nu eenmaal een segment dat zeer populair is, dus dan moet een zichzelf respecterend een goede aanbieding in de showrooms hebben staan. Aan de andere kant hadden we misschien liever een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio gezien als ‘Sportwagon’.

Die markt is echter veel te klein, dus loont het niet de moeite om met een dergelijke auto te komen. De hoop helemaal opgeven hoeft niet, want Jaguar hield lange tijd vol dat er geen Sportbrake zou komen van de tweede generatie XF. Die auto staat inmiddels gewoon in de prijslijsten. Maar toch: als je dan tóch aan de SUV moet gaan, dan is die Stelvio toch een toppertje?

Jazeker! Niet alleen op papier, maar ook op asfalt, zo blijkt. Van alle SUV’s is het een van de snelste. Niet zozeer in rechte lijn, maar wel op bochtiger asfalt, zoals een circuit. Zo pakte de Stelvio Quadrifoglio het ronderecord voor SUV’s op de Nordschleife van de Nürburgring. De Stelvio wist een tijd te behalen van 7:51.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio '19

Daar kan Alfa Romeo lang op teren, maar er is gekozen om het succes uit te breiden. Over de hele wereld zijn er tal van circuits waar records gebroken kunnen worden. Niet alleen vanwege de snelheid van de auto in kwestie, maar ook vanwege het feit dat niet op elke baan tijden gereden zijn met auto’s van de concurrentie. Honda deed zoiets al eerder met de Civic Type-R.

Alfa Romeo ging met een rode Stelvio Quadrifoglio en ongetwijfeld een flink aantal setjes vers Pirelli rubber naar Silverstone, Brands Hatch en Donington Park. Op alle drie de banen de snelle SUV van Alfa Romeo het record scherper te stellen.

  • Silverstone: 2:31.6
  • Brands Hatch Indy Circuit: 0:55.9
  • Donington Park: 1:21.1

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio '19

De reden dat de (nogal dure) Stelvio Quadrifoglio zo snel is, is tweeledig. Enerzijds is de auto voorzien van de 2.9 V6 Biturbo met Ferrari-genen, goed voor 510 pk en 600 Nm. Anderzijds valt het gewicht relatief mee. Het kentekengewicht is net iets lager dan 1.800 kilogram. Geen lichtgewicht, maar aanzienlijk lichter dan de concurrentie als de Jaguar F-Pace SVR, Mercedes-AMG GLC 63S en Porsche Macan Turbo.

Meer lezen? Deze 15 power-SUV’s waren hun tijd ver vooruit.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
    Alfa Romeo Stelvio als charmante politieauto
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Video: Kimi is extatisch na mijlpaal Alfa Romeo!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, brands-hatch, engeland, Quadrifoglio, record, silverstone, stelvio, SUV

Vorig bericht: « Rotterdamse politie flitst BMW-rijder met 225 km/u
Volgend bericht: Vrienden F1 teambaas vinden F1 te saai geworden »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    12 mei 2019 om 21:00

    Dan zullen ze wel goed verkopen ..

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 mei 2019 om 21:29

      @lincoln: hopelijk wel.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 mei 2019 om 22:03

      @lincoln: nou, ‘K denk het niet.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 mei 2019 om 22:34

        @awesome:

        2018 ..
        30.000 in Europa ..
        12.000 in Amerika ..

        Dus echt heeeeeel slecht doen ie het nou ook weer niet ..

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      13 mei 2019 om 14:38

      @lincoln: als warme pizza’s…

      Login om te reageren
  2. right zegt

    12 mei 2019 om 21:15

    Liever een Stellie dan een German

    Login om te reageren
  3. mats106rallye zegt

    12 mei 2019 om 21:18

    Heerlijk ding! Zo veel meer karakter dan een duitser! En nog betere prestatie tijden ook hoppa! Vraag me alleen af waarom ze niet zo veel verkocht worden

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 mei 2019 om 21:24

      @mats106rallye:

      Omdat Alfacistisijojo,s hun leasecontract bij BMW afsluiten bijv. ..

      Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      12 mei 2019 om 21:25

      @mats106rallye: Om te beginnen, het is een Alfa wat sowieso toch al een beperkt publiek heeft en vermoed ik dat Alfa-rijders net als ik geen SUV liefhebbers zijn.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 mei 2019 om 21:30

        @alfapeter:

        Onzin ..
        Stelvio verkoopt beter dan de Giulia ..

        Login om te reageren
        • alfapeter zegt

          12 mei 2019 om 21:39

          @lincoln: Ik denk dat vele van de Stelvio kopers ( als we hier al van vele mogen spreken) nieuwe Alfa klanten zijn en is het maar de vraag of zij ook trouwe klanten zullen worden. Een trouwe klantenbasis is wat de Duitse merken groot maakt. Vraag me af wat een Giulia Sportwagon zou doen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            12 mei 2019 om 21:58

            @alfapeter:

            Klanten maken het product niet ..
            Het product maakt klanten ..

            Maserati had de laatste 15 jaar ALLEEN maar nieuwe klanten ..
            Vandaag ALLEEN nog maar pauperige badgegeilers die beperkt zijn met de automotive kennis “vet geluidje pure porno” ..
            Dat soort mongolen wil je als merk niet als puristen hebben ..

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            12 mei 2019 om 23:38

            @alfapeter: “de vraag of zij ook trouwe klanten zullen worden”. De vraag is eerder het of het hun Alfa mogelijk maakt. Typisch Alfa is een model een paar jaar te lang op de markt houden, dan van de markt halen en pas als alle klanten naar BMW zijn overgestapt een opvolger lanceren.

            Login om te reageren
          • edhageman zegt

            13 mei 2019 om 09:32

            @alfapeter: goedemorgen, ik ben van Renault (rampenauto) overgestapt naar een Volvo XC90 (probleemloze auto) en rijd nu een Stelvio (raceauto). Waarom heb ik nooit eerder een Alfa gekocht is nu mijn vraag. Wat een super, super wagen is dit.

            Login om te reageren
        • justsomebody zegt

          13 mei 2019 om 08:14

          @lincoln: de meesten alfa penopauze mennekes hier hebben de leeftijd bereikt dat de hogere instap de voorkeur krijgt inmiddels ;-)

          Login om te reageren
        • autodrome zegt

          13 mei 2019 om 09:19

          @lincoln: Meer van weinig, is nog steeds weinig, wat ik persoonlijk erg jsnmer vind. Hou van het merk en zijn onderscheidende vermogen. Maar het heeft zijn naam en reputatie gewoon niet tov de Duitse drie, helaas ….

          Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        13 mei 2019 om 06:22

        @alfapeter: naast m’n 2 156’s en m’n 2 Spiders ben ik harstikke tevreden over mijn Stelvio.
        Heerlijke reisauto.

        Login om te reageren
    • g60gti zegt

      12 mei 2019 om 21:32

      @mats106rallye: ben het met je eens alleen van binnen qua “high tech” valt het toch wat tegen als je het gaat vergelijken met de duitsers denk aan instrumentenpaneel etc.

      Login om te reageren
      • geelbarrel zegt

        12 mei 2019 om 21:48

        @g60gti: designhaast: dashbord maken en plak er een iPad tegenaan. God wat ben ik blij dat er nog auto’s als de Giulia en Stelvio met een harmonieus dashbord!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          12 mei 2019 om 22:11

          @geelbarrel:

          Yep .. verfrissend traditioneel zelfs ..

          Login om te reageren
          • geelbarrel zegt

            13 mei 2019 om 08:33

            @lincoln: zo is de Fiat 500c GQ van mn vrouw gelukkig ook nog van voor de iPad facelift.

            Login om te reageren
        • g60gti zegt

          12 mei 2019 om 22:53

          @geelbarrel: Tesla is Amerikaans.

          Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        13 mei 2019 om 06:25

        @g60gti: dat hangt er maar net van af of je dat belangrijk vind.
        Mij boeit het niet zo, ik ben meer geïnteresseerd in de rijeigenschappen.

        Login om te reageren
        • g60gti zegt

          13 mei 2019 om 09:25

          @tweetyv6: ja is zo

          Login om te reageren
    • karhengst zegt

      13 mei 2019 om 01:47

      @mats106rallye: Ik vind de Stelvio vooral een model wat als cashcow moet fungeren, niet iets wat emoties opwekt.

      Ja, als Q in een lekkere kleur. Maar een AMG V8 kan ook een hoop goedmaken aan een SUV.

      Login om te reageren
  4. alfapeter zegt

    12 mei 2019 om 21:20

    De relevantie van SUV en circuits ontgaat me een beetje.

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      12 mei 2019 om 21:22

      @alfapeter: de relevantie van SUV’s ontgaat me sowieso een beetje.

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        12 mei 2019 om 21:26

        @ghengiskhan: volkomen mee eens

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 mei 2019 om 21:28

      @alfapeter:

      Unique selling point ..
      Iemand is nu eenmaal de snelste ..

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      13 mei 2019 om 09:05

      @alfapeter: Je kan het het beste zien als de Automobiele Paralympics.

      Login om te reageren
  5. vaakbenjetebang zegt

    12 mei 2019 om 21:48

    Jeetje. Dit is het soort records waar Guiness hele boeken mee heeft gevuld: gekunstelde categorieën om anderszins middelmatige individuen toch een momentje van gedocumenteerde glorie te bezorgen. Uiterst relevant allemaal.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 mei 2019 om 22:58

      @vaakbenjetebang: de SUV past in het Guinness book als meest nutteloze carrosserie variant die totaal onbegrijpelijk massaal gehyped is ooit ever…

      Login om te reageren
  6. shibby zegt

    12 mei 2019 om 22:23

    Als ie binnen m’n budget zou passen, had ik deze zeker overwogen

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 mei 2019 om 22:27

      @shibby:

      Als ik een leasebak zou moeten uitzoeken in dat budget had ik niet eens bij de concurrentie gekeken ..

      Login om te reageren
  7. bilscobar zegt

    12 mei 2019 om 22:55

    Tweeledig ambivalente auto dus

    Login om te reageren
  8. rammillius zegt

    12 mei 2019 om 23:01

    Tot de Urus een keer een rondje gaat? Ze zeggen dat die de aller snelste SUV is… tot Bugatti er met een komt…

    Login om te reageren
  9. racerx zegt

    13 mei 2019 om 00:02

    Knap ding voor een SUV! Collega heeft z’n Giulietta Q weggedaan voor een nette Stelvio. Mooie wagen hoor.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      13 mei 2019 om 00:02

      @racerx: QV*

      Login om te reageren
  10. geelbarrel zegt

    13 mei 2019 om 08:40

    Tsja… Giulia is mooi, maar een onmogelijk brievenbusje om iets in de kofferbak te krijgen. Dan veroordeelt Alfa je tot de Stelvio. Letterlijk en figuurlijk hoger gepositioneerd. Maar wel een goed gapend gat van achteren. Nog ff op m lip bijten, dan komen de mooiere jong gebruikte wagens (veloce stoelen en flippers) binnen bereik. Tot die tijd genieten van mn hondstrouwe 159SW

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    13 mei 2019 om 09:05

    Tsja, een giulia sportwagen? no thx, vind stations juist veel treuriger dan een suv…..

    En ja, wij hebben meerdere SUV’s thuis, waaronder een stelvio quadrifoglio, meest leuke suv ooit in mijn optiek :)

    Login om te reageren
  12. cazzo046 zegt

    13 mei 2019 om 09:27

    Voor mij net andersom. Nevernooit geen SUV.
    Zou een Giulia SW (gebruikt) zeker overwegen, hoewel de styling van de sedan mij nog steeds niet overtuigt.
    Ben zo iemand die van Alfa naar BMW is over gegaan omdat het modellengamma veel te smal is.

    Login om te reageren
  13. edhageman zegt

    13 mei 2019 om 09:34

    @alfapeter: goedemorgen, ik ben van Renault (rampenauto) overgestapt naar een Volvo XC90 (probleemloze auto) en rijd nu een Stelvio (raceauto). Waarom heb ik nooit eerder een Alfa gekocht is nu mijn vraag. Wat een super, super wagen is dit.

    Login om te reageren
  14. wachma zegt

    13 mei 2019 om 10:20

    Bij mijn weten is de mercedes glc 63s toch de snelste met 7minuten 49sec en xxx

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      13 mei 2019 om 10:57

      @wachma: Klopt. Die is wel later op de markt gekomen. (en 20.000 duurder)

      Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    13 mei 2019 om 13:59

    Heerlijke auto, op zandvoort viel me de standaard 2.0T ook niet tegen

    Login om te reageren
  16. amersfoorter zegt

    13 mei 2019 om 19:08

    Lelijk hok met die josti voorkant. Achterkant is Hyundai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North