• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RUF R Kompressor

Auteur: Wouter, gepost 31 juli 2006 om 14:07 – 17 Reacties

RUF R Kompressor


PK’s heb je zelfs in een Porsche 911 (997) niet genoeg en dus creëerde RUF de R Kompressor. Dankzij een kompressor (wat een verassing!) is er 435pk voor handen.

Eigenlijk mag ik dit niet meer posten, want volgens Dennis en Autobloggert is dit oud nieuws. Maar als je het snel zegt, lijkt het behoorlijk op autonieuws. En bovendien kun je mij wel wakker maken voor een RUF.

Een RUF R Kompressor is gewoon een gaaf hok, de gemonteerde tupperware is functioneel en voor een groot gedeelte van lichtgewicht Carbon gemaakt. Zelfs de spiegels zijn aerodynamisch geoptimaliseerd (dat hebben we eerder gezien).

Het plaatje wordt gecompleteerd door 19″ wielen in klassieke RUF stijl en zoals het hoort zijn de achterbanden breder (305/30 ZR 19) dan de voorbanden (255/35 ZR 19).

De RUF 3.8 liter zescylinder boxer motor is uitgerust met een kompressor en twee watergekoelde intercoolers met de volgende specs:

Vermogen 320 kW (435 pk) bij 7,000 rpm
Vermogen per liter 83.7 kW/L (113.8 pk/L)
Maximum koppel 470 Nm bij 5,000 rpm
Acceleratie 0 – 100 km/u 4.1 seconden, 0 – 200 km/u in 13.5 seconden
Topsnelheid 302 km/u.

RUF R Kompressor
RUF R Kompressor
RUF R Kompressor

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, ruf, tuning

Vorig bericht: « De koning is dood. Leve de koning!
Volgend bericht: Opzouten met die caravans »

Lees Interacties

Reacties

  1. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    31 juli 2006 om 14:15

    Echt een mooie machine! Typisch een RUF, jammer van de kleur maarja buiten dat, mooie sportscar!

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    31 juli 2006 om 14:30

    nice die foto’s zijn zeker ook recent ;-)

    Login om te reageren
  3. Wouter zegt

    31 juli 2006 om 14:32

    @Dekster: Ja! Smog in Duitsland is echt een drama, bomen worden er zelfs kaal van. :-)

    Login om te reageren
  4. Guz zegt

    31 juli 2006 om 15:14

    En de prijs is ?

    Login om te reageren
  5. AlwinH zegt

    31 juli 2006 om 16:41

    Wat is het voordeel van een Ruf met kompressor tov een 997 Turbo?

    Login om te reageren
  6. henk zegt

    31 juli 2006 om 16:52

    idd junior ben t met jou eens…mooie bak, lelijke kleur…

    gr henk (bmw liefhebber)

    Login om te reageren
  7. Markus zegt

    31 juli 2006 om 17:24

    Ruf nieuws mag altijd ook al is het maanden oud. Inderdaad, schitterende wagen, prachtige velgen maar dat groen hoeft niet nee… terwijl Ruf zulke mooie kleuren heeft – knalpaars, babyblauw, lichtgeel… nice!

    Login om te reageren
  8. Djivy zegt

    31 juli 2006 om 17:26

    Misschien toch even vermelden dat het hier nog steeds om de groene folie gaat die het prototype (op de foto’s) voor lakschade moet beschermen…

    Login om te reageren
  9. C30CDIAMG zegt

    31 juli 2006 om 17:29

    oh Djivy, dus eigenlijk is dit een GELE RUF? sorry.

    Laat mij die folie er dan maar opzitten, vind het een kleur die er wel op past. Niet mijn smaak, maar verafschuw ‘m absoluut niet.

    Login om te reageren
  10. Djivy zegt

    31 juli 2006 om 17:38

    Nope, een zwarte.

    (…) “That green hue – it’s actually a protective foil, the paintwork underneath being black – catches the eye first, its reason for being both as a visual signifier of Ruf’s company colours and a means of attracting attention at the car’s debut at last November’s Essen Motor Show” (…) [GT Purely Porsche Magazine]

    Login om te reageren
  11. sacha zegt

    31 juli 2006 om 17:41

    @Alwin: Ik denk dat dit meer een cirquit beestje is dan de 997 Turbo. Maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet.

    Login om te reageren
  12. C30CDIAMG zegt

    31 juli 2006 om 17:41

    haha djivy, tkx! :)

    Login om te reageren
  13. Wouter zegt

    31 juli 2006 om 17:52

    @Djivy: da’s echt niet te zien op de foto’s, maar ik geloof je. :-)

    @Sacha & Alwin: RUF’s doen het lekker op het circuit inderdaad, zie ook:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/08/ruf-rt12-video

    Login om te reageren
  14. mark zegt

    7 augustus 2006 om 13:32

    mooie bak maar kunnen ze geen mooiere naam verzinnen mijn zusje zegt altijd als ik in een spelletje met een ruf rij:mark laat je weer eens ruft.

    Login om te reageren
  15. Sjonnie zegt

    7 augustus 2006 om 20:55

    @ Alwin : dit is veel meer een rijdersauto dan een 997 turbo, meer een concurrent vd Gt3 denk ik. Een “gewone” gt3 is toch mooier vind ik, maar ja, als het maar vooruitgaat erin, en dat zal wel denk ik zo…

    Login om te reageren
  16. 911 zegt

    26 augustus 2006 om 11:59

    cker heeft ook wel wat weg van de nieuwe gt2 spionnage foto’s

    Login om te reageren
  17. dylhan zegt

    3 september 2006 om 17:07

    – edit: nutteloze bijdrage –

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North