‘RWB Porsche 964, maak kennis met Jaguar F-Type’

Auteur: , 66 Reacties

Hoe verschillend kunnen twee auto's zijn?

Porsche 964 vs Jag F-Type

Noem mij één overeenkomst tussen deze Porsche 964 op RUF-basis met wijdlijf van Rauh Welt Begriff en de Jaguar F-Type ernaast. Eentje maar. En ‘ze hebben allebei een zescilinder‘ telt niet.

Het zijn waarschijnlijk ook die verschillen die deze plaat voor mij zo interessant maakt. De Duitse bullebak op leeftijd naast de hagelnieuwe strakgelijnde Brit. Beiden zijn, net zoals dat bij twee totaal verschillende vrouwen het geval kan zijn, woest aantrekkelijk, punt. Dank voor het uploaden, arnold-soddeman!

Overigens is de grijze Porker vrij recentelijk nog op een meeting gespot, de foto’s daarvan vind je HIER.



66 reacties

Beide tweezitters
Oh wat blijft die Nakai San toch een baas
@matthisl: een eckte baas! Ik heb zo ongelooflijk veel waardering voor zijn werk…
de ene valt op milfs, de ander op wat jongers….
achterwielaandrijving?
Tweezitters, achterwielaangedreven, begerenswaardig.
Linksgestuurd, uhm…en de klassieke allebei vier wielen een stuur en een motor :)

Wat zijn dit beide schitterende wagens!
Beide auto’s hebben dezelfde eigenaar.
Zo verschillend.
RWB is gruwelijk.
Ze hebben allebei minimaal 1 stoel
Achterwielaandrijving is inderdaad een goeie, dat zou best kunnen voor de Porsche. Echter, een 911 heeft normaalgesproken nog wel een achterbank(je), de tweezitter-vlieger gaat niet op lijkt me.
@sir_smokalot: achterwielaandrijving ligt wel heel erg voor de hand.
@sir_smokalot: Puntje voor mij! :D. In de vorige fotoshoot van die RWB is volgens mij te zien dat er geen achterbankje meer in zit…
@sir_smokalot: allebei Nederlands kenteken
@sir_smokalot: Ik ben benieuwd waar jij de achterbank ziet. Er zit een rolkooi, gordels die doorlopen naar achteren en vaste kuipstoelen.
Check, is inderdaad tot tweezitter verbouwd.
Meer plaatjes
@daviddewijnnl: Die kan je natuurlijk ook op autojunk uppen als je wilt.
Lekker setje idd. Voor mij wel 10 keer liever de Porker dan de jag. Vind de jag maar niets (mening).
Mooi ding die Jaguar. Mooi ook dat deze eigenaar de V6 gekozen heeft, de dubbele uitlaten in het midden staan beter dan de 4 van de V8 naar mijn mening.
@Donstil: Denk dat het prijsverschil eerder doorslaggevend is geweest.
@bassen: Ik denk het niet. De Jag is een demo.. Vanuit deze hoek zijn net de dealer stickers niet te zien :)
@arnold_soddeman: Klopt, het is onze demo :) – http://www.KIMMAN.nl
Die Jag is prachtig en 1000 x origineler, wat mensen in zo’n ontzettend belegen platgeslagen kever met taartschep achterop (vooral in trek bij bordeelhouders en vrachtwagenchauffeurs) zien is mij een raadsel, die oogt zeer goedkoop (ondanks de prijs) en heeft totaal niet de edele klasse van een Jaguar F type. Je moet toch wel erg weinig smaak hebben om die linkerauto te prefereren. Als ze de E-type 50 jaar door hadden ontwikkeld, net zoals de 911, dan was die waarschijnlijk altijd veel mooier geweest en ik denk ook nog beter want de 911 heeft nog steeds de motor op de verkeerde plek zitten.
@grandmasterb:

Kwestie van smaak denk ik. Jij zegt dat deze jag “edele klasse” heeft, die zie ik dus totaal niet. Ik zie een opvallende hoerensloep voor smakelozen mensen, het design ervan is veel te druk en alles behalve smaakvol.
@Hupke: Jaguar en smakeloze mensen, trolololo. Smaak van esthetiek en petrolhead zijn, zijn twee verschillende dingen Huppel
@tvrspeedsix:

Dus je bent pas petrolhead als je geilt op een badge? Of heb ik je verkeerd begrepen?
@grandmasterb: “als ze de E-type 50 jaar hadden doorontwikkeld”….

Dat konden ze niet: slechte auto’s, belabberde techniek, weinig vernieuwing, slechte bedrijfsvoering en teveel sfeer in de showroom. En nu komt India de boel (de merknaam) redden.
@eklasse: En toch heeft de RWB eigenaar er daar ook 1 van staan! En nog wel wat ander leuk spul ook! :)
Het grote verschil is dat de porsche een matchbox zou kunnen zijn maar die jaguar is sowieso een hotweels schreeuwmobiel.

Triestig eigenlijk dat een wagen met zulke vleugels minder schreeuwerig is dan een jag.
Net als een Blondje en een Brunette, jij mag kiezen!
Beide twee uitlaten
@Joost1990_2: Nou technisch gezien niet, want deze 964 is een turbo (965) en heeft nog een extra uitlaat voor de turbo.
@bassen: je bedoelt de blow of valve? Buiten dat er druk uit komt is dat toch anders als een uitlaat…
2 uitlaatpijpjes?
Een porsche 911 blijft toch wat armoedig gezien zijn keverachtergrond. Hun verkopers en garages ademen ook de VW-kilheid, totaal geen sfeer dus, daar knap ik meteen op af. Ook al zouden hun auto’s beter zijn. ik ga wel elders winkelen waar wel sfeer en exclusiviteit en, last but not least, originaliteit is. Die laatste 3 zaken tref ik nooit aan bij porsche, het blijft daar bij eindeloze, vrijwel identieke, variaties op hetzelfde autootje. Dat was 50 jaar geleden misschien interessant, maar nu al tientallen jaren niet meer.
@grandmasterb: Auto is dan ook al bijna 25 jaar. Vind de sfeer bij porsche juist wel erg goed, heb er goede ervaringen mee en design van de vestigingen spreekt me ook aan. 918, Carrera GT, GT2RS enz… zijn toch echt exclusiever als een F-type, dat de 911 veel gezien is heeft te maken met de kwaliteit en het feit dat het een groot publiek aantrekt qua prijs liggen de auto’s dicht bij elkaar. Origineel zijn de porsche qua techniek absoluut en uiterlijk hebben ze ook heel wat variatie in hun gamma. daar komt bij dat het ontwerp van de Jaquar nu ook veel overeenkomsten heeft met een E-Type.

Maar begrijp me niet verkeerd, ben helemaal weg van de F-type. Heb ze in grote getale gezien bij de ring en ja het zijn indrukwekkende auto’s.
@bassen: Ik heb diverse 911’s proefgereden (weliswaar al enige tijd geleden want ik vind het nu totaal oninteressante auto’s), en ze hadden allemaal essentiële problemen (vrijwel niet in de achteruit te krijgen, krakende geluiden uit de versnellingsbak ondanks diep intrappen koppelingspedaal, zijspiegel die spontaan naar beneden ging), dus kwaliteit was ver te zoeken. Dat de 911 een groot publiek aantrekt volgens jou, dat bevestigt mijn mening, dat grote publiek houdt ook van muziek van Hazes en volkswagens en goedkope hoertjes, ieder zijn smaak, maar het is duidelijk dat echte klasse ontbreekt. En hoe kun je nu oordelen dat een Carrera GT etc. exclusiever zou zijn dan een auto die net op de markt is, dat is flauwekul,
@grandmasterb: gewoon beetje tussengas geven? Zo’n Porsche heeft toch een close ratio bak?
@grandmasterb: Waarom is dat flauwekul om te zeggen dat een Porsche Carrera GT exclusiever is. Ik kan je nu al vertellen dat er meer dan 1300 F-type’s gebouwd gaan worden of de 918 van de Porsche 918.

Verder heb ik werkelijk nog nooit gehoord van krakende versnellingen en een zijspiegel die zakt en ik heb meer dan 30k aan kilometers gemaakt met de 911.

Wellicht interessant om te weten, Porsche staat op nr 2 als meest betrouwbare automerk. Ohja ik hou niet van Hazes en hoertjes, goedkoop of deur bezoek ik niet.
@bassen: Het is maar net welke statistiek je gebruikt, Japanse auto’s staan meestal bovenaan, in onderstaand recent artikel staat Porsche pas op de 24e plaats qua betrouwbaarheid:

http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1476432/2012/07/27/Range-Rover-blijkt-minst-betrouwbare-auto-ook-slechte-scores-voor-Duitse-topmerken-en-Renault.dhtml

Het genoemde kraken van de versnellingen en problemen om in de achteruit te zetten etc. heb ik geconstateerd bij diverse proefritten met gebruikte 911’s een jaar of 20 geleden, daarna heb ik er niet meer in proefgereden omdat ik het model niet prettig vond rijden en er veel te veel zijn waardoor de exclusiviteit vrijwel 0 is. Ze hebben bij porsche 20 jaar de tijd gehad om hem te verbeteren, dus allicht zal een nieuwere nu minder problemen geven.
@grandmasterb: ja van iedere auto kan je wel een gebruikte (afgeragde) versie vinden waar van alles mis mee is… Dat je dan meteen de kwaliteit van een heel merk over 1 kam scheert is jou fout, niet die van porsche..
@darkpluisje: nee, je kunt niet lezen. Ik heb meerdere 911occasions gereden en zelfs een 1 jaar oude 911 cabrio de hele dag mee gehad. Allemaal hadden problemen. Natuurlijk zal een splinternieuwe 911 die nu wordt afgeleverd wel goed zijn (hoewel de motor nog steeds op de verkeerde plek zit) , maar dat mag ook wel na 50 jaar verbeteren, dan kun je zelfs van een Trabant een goede auto maken.
@grandmasterb: wat een onzin kraam jij uit zeg.
@EdGaR: gefeliciteerd, jouw reactie is de domste, ik stop ermee, althans in dit draadje.
@grandmasterb: tsja, zo heb ik totaal andere ervaringen bij de dealer..
Je weet dat personen in kwestie van elkaar kunnen verschillen, zo ook dealers?
@kaasboerin: ik ben bij 2 porsche dealers geweest (incl. Pon Leusden) en op de RAI (daar werd je niet eens welkom geheten bij de porschestand ondanks de persoonlijke uitnodiging).
Ik heb nog eens de door porsche nederland aan mij toegezonden kaart ingestuurd toen men mij in porscheoccasions wilde interesseren, nooit meer wat van gehoord! Ook al is de auto goed, met dergelijke horken wil ik niets te maken hebben, dus dan shop ik wel elders.
@grandmasterb: boehoe, huil huil, er is geen sfeer bij de dealer…. Wat ben jij voor ’n kapper?? Ga bij de intratuin kaarsjes uitzoeken.
@eklasse: Sfeer wordt gemaakt door de historie van het merk, de auto’s en natuurlijk ook hoe ze en door wie ze gepresenteerd worden. Bij mercedes zijn het meestal saaie boekhouderstypes die de auto’s verkopen in een steriele omgeving, weinig sjeu aan. Bij porsche zijn het meestal kille figuren, dat zal wel bij dat merk passen, maar ik hou van een warme uitstraling en mooie designs en interieurs, dus ik knap daar meteen op af.
Beiden tweezits sportieve auto’s

Beiden 4 wielen! (reservewiel niet meegeteld)
De Jag is toch wel een muurbloempje vergeleken met de RWB! Wat een dikke bak is dat zeg…
Verdomme, wat blijft die ff toch beeldschoon. De Porsche mag er ook wezen uiteraard!
F-type*
Ze rijden beide op benzine ;)
De Porsche heeft een 500 pk RUF motor zoals ik begrepen heb.
Super combo trouwens.
2 uitlaatpijpjes. Dezelfde vleugel staat beide even goed ;-)
Beest van een wagen die Porsche. De Jag is best leuk maar meer voor de 60 plussers.
Snap niet zo goed wat iedereen nou zo vet vind aan die widebody 911. Ja het is een RUF. Maar als men zo’n bodykit op een Continental zet is het een aarslelijke voetballersauto van Mansory, zit ie op een luchtgekoelde Porsche is het ineens de vetste bak ter wereld….. Ik vind het een bijzonder lelijke bodykit. Had hem liever als originele RUF gezien. F-Type blijft een plaatje.
@E34M5Touring: Hulde, als het nou een auto voor het circuit was en de kit had daadwerkelijk nut. Verder is het natuurlijk geen echte RUF, de 964 heeft nooit als basis gediend voor een RUF. Ombouw na de hand is natuurlijk wel goed mogelijk.
@bassen: Ok. Dat zou kunnen, ben niet zo thuis in die modellen. Wellicht later wat motortuning gedaan inderdaad.
@E34M5Touring: RUF motor, 500 peekaatjes voor zover ik weet
@rikus: Kijk! Thanks! In ieder geval genoeg Go.
@bassen: RUF BR2/4, CR2/4, BTR 2 en RCT zijn allemaal op basis van de 964. Valt dus op basis van deze foto niet te zeggen dat het geen echte is.
@slaapmutsje: Nee een 964 met een RUF VIN (chassisnummer bestaat niet) elke 964 RUF is na de hand gebouwd op basis van een Porsche.
Ze gaan allebei harder dan een gemiddelde auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).