• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab 9-7X Aero [Update]

Auteur: Wouter, gepost 3 augustus 2007 om 20:37 – 22 Reacties

Saab 9-7X Aero

Bot gezegd is de 9-7X een verSaabte Chevrolet Trailblazer. Kleine details zoals de contactsleutel in de middenconsole stralen wel het Saab gevoel (vraag uw tandarts naar meer info) uit. Het enige wat mist, zijn turbomotoren. Die komen er nog steeds niet, maar toch krijgt de 9-7X extra pk’s.

In plaats van de traditionele (en zeer gewaardeerde) viercilinder turbo vinden we onder de kap een dikke Amerikaanse V8. Dit 6.0 LS2 blok is afkomstig uit de Trailblazer SS en levert 390 pk, negentig stuks meer dan het 5,3 blok wat in de normale 9-7X ligt. Dankzij deze pk-boost ligt een sprinttijd naar de 100 in rond de zes seconden binnen handbereik. Da’s niet slecht voor zo’n groot hok! (via Jalopnik)

Saab 9-7X Aero

UPDATE: Extra foto’s op autojunk!

Ook interessant!

  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • Dit is de Lamborghini Huracán Longtail met 1.900 pk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

9-7x, aero, Saab

Vorig bericht: « Peugeot 307 SW Bioflex
Volgend bericht: Vinci Sport: Ferrari Dino gaat in productie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. nope {audi} zegt

    3 augustus 2007 om 20:40

    ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  2. phantom zegt

    3 augustus 2007 om 20:43

    Ik dacht gehoord te hebben dat de motor uit de corvette c6 kwam of is dat gewoon dezelfde? ,wel vet overigens

    Login om te reageren
  3. LC zegt

    3 augustus 2007 om 20:46

    Iedereen moet maar met de SUV trend mee waarom Saab ook niet.

    Login om te reageren
  4. Chief_S5 zegt

    3 augustus 2007 om 20:50

    Ik had gewoon gehoopt op een V6 T-motor (Aero uitvoeringen), lijkt me ook wat zuiniger… Maar ja, ik ga er niet moeilijk om doen, ’t is voor mij een kippenhok :P .

    Login om te reageren
  5. Tim zegt

    3 augustus 2007 om 20:54

    Het wordt tijd dat Saab weer eens echte Saabs gaat maken… ;)

    Login om te reageren
  6. Aston Martin Rapide zegt

    3 augustus 2007 om 21:08

    Tsja…ze moeten met iets vernieuwends komen. Ze lopen nu achter op hun concurrentie qua design. Ze hadden de bom van Aero concept x verder kunnen uitwerken.

    Login om te reageren
  7. Mr. R zegt

    3 augustus 2007 om 21:14

    Nou, ja, toch blijft ie lelijk. Ik vind de Saab 9-2X een stuk beter geslaagd!


    Wat mij betreft hadden ze beter die 9-2X hiernaartoe kunnen halen en de 9-7X in the VS kunnen laten! Maar markttechnisch gezien was dat natuurlijk geen optie. Jammer.

    Login om te reageren
  8. ZOEF zegt

    3 augustus 2007 om 21:28

    Ik vind Slaab maar niks. :-)

    Login om te reageren
  9. hairry zegt

    3 augustus 2007 om 21:54

    BOOOOORING

    Login om te reageren
  10. mastertjen zegt

    3 augustus 2007 om 22:02

    de power is wel indrukwekkend, maar kdenk dat er nog steeds geen van zullen verkocht worden…

    Login om te reageren
  11. Ron zegt

    3 augustus 2007 om 22:39

    @wouter: net wat je zegt, een groot hok… dat ziet er absoluut niet uit!

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    3 augustus 2007 om 22:56

    Walgelijk van Saab, merk is redelijk aan het sterven vergeleken met wat het was…

    Login om te reageren
  13. Hubert zegt

    3 augustus 2007 om 23:01

    9-2X is een subaru…
    Heeft hier dus ook niets te zoeken!!!

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    3 augustus 2007 om 23:55

    Deze auto was een grote teleurstelling voor mij. Toen men zei dat SAB eenSUV zou gaan bouwen dacht ik: gaaf!. Ik was ook echt benieuwd.

    Je kan begrijpen toen ik deze auto in levenden lijve zag. Mijn teleurstelling was groot toen ik zag dat het een omgebouwde Chevrolet Trailblazer was.

    SAAB onwaardig gewoon. Bij een Opel kan c.q. wil ik het nog wel begrijpen, maar niet bij een SAAB.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    3 augustus 2007 om 23:57

    Alles goed, Rick? Ja hoor hoezo dan? Nou je Nederlandse taal laat nogal te wensen over….. :roll:

    Login om te reageren
  16. DeAutogids.nl zegt

    4 augustus 2007 om 00:02

    De 9-2x werd anders niet goed verkocht…

    ik meen dat de baas van SAAB laatst zei dat men had geleerd van haar fouten en niet weer auto’s van andere merken met een andere badge zou uitbrengen…

    Login om te reageren
  17. Sjors Remmerswaal zegt

    4 augustus 2007 om 00:12

    Veel te groot. Wel veel paardenkrachten inderdaad…

    Login om te reageren
  18. Maartenunplugged zegt

    4 augustus 2007 om 00:33

    die 97x is al vet lang uit en pas deze week voor het eerst in het wild gespot,…. man man man wat een lelijk hok zeg!

    Login om te reageren
  19. Eddy zegt

    4 augustus 2007 om 11:15

    Het principe van BMW indertijd, men neemt een 5-serie en zet er tractorwielen onder, dan de carrosserie wat uitrekken, en hop we hebben een suv. Maar dan met een Saab.

    Wel aan toevoegen dat dit concept toch bleek aan te slaan in het geval van BMW. Toch wat betreft de kuddedieren…

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    4 augustus 2007 om 14:43

    UPDATE Extra foto’s op autojunk!

    Login om te reageren
  21. Mark zegt

    4 augustus 2007 om 22:17

    In Amerika trappen ze er misschien in, maar hier in Europa niet. Dit is geen Saab. Dat merk gaat ten onder, met een batterij GM turboloze motoren en onderdelen.

    Login om te reageren
  22. Lustigson zegt

    4 augustus 2007 om 22:36

    In Amerika is het niet vreemd als je dezelfde auto met een badge van Chrysler, Dodge en Plymouth, of Buick, Chevrolet en Saab kunt kopen. Maar in Europa vonden we ’t al niks toen Daewoo met de Nexia de oude Kadett nieuw leven inblies.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North