• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 juni 2013 om 18:31 – 49 Reacties

Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]Afbeelding Sacre bleu! Le nouveau Citroën Grand C4 Picasso [updated]

Citroen C4 Grand Picasso
Ik dacht altijd dat het model C4 Grand Picasso heette, maar kennelijk moeten we de C4 naar het midden verplaatsen. Hoe dan ook: dit is Citroëns nieuwste zevenzitter. Bienvenue, Citroën Grand C4 Picasso!

Een grote verrassing is het natuurlijk niet, deze XL-versie van de C4 Picasso, die al eens eerder gespot werd. Of had je soms verwacht dat er ineens heel andere lampen in zaten? In dat geval moeten we je teleurstellen.

Wat heeft de auto allemaal in huis? “Een spectaculair 12” HD-panoramascherm, centraal op het a-symetrisch [sic] ontworpen dashboard, [..] en een tweede scherm, een tablet met 7” touch screen“. Naar verluidt zwemmen de inzittenden in zeëen van licht en ruimte. De auto, gebouwd op het EMP2-platform, komt er met een diesel die slechts 98 g/km uitstoot, maar ook met een 150 pk / 110 g/km sterke BlueHDi.

Citroën geeft aan dat de Grand C4 Picasso een heel eigen beeldtaal heeft, en ‘een interieur dat het comfort van thuis evenaart’. Wat dat laatste betreft moeten we ze maar op hun blauwe ogen geloven, want Citroën doet gierig, en geeft slechts 1 foto vrij. Later ongetwijfeld meer.

Update – Kijk nou! Verse platen van de MPV, maar nog steeds geen ‘images de l’interieur’.
Update 2 – En we hebben meer platen, nu ook van het interieur.

Update 10 juli 2013:
Prijzen beginnen bij 27.690 euro. Uitrusting, motorisaties en de kleuren van de Grand C4 Picasso zijn identiek aan het aanbod van de C4 Picasso, maar voor 1.900 euro extra krijg je twee stoelen meer.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen, mpv, picasso

Vorig bericht: « Wat is het meest vertrouwde automerk van 2013?
Volgend bericht: Heet! Peugeot kondigt nieuw GTI-design aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. cocksdriveaudi zegt

    26 juni 2013 om 18:33

    Citroen altijd + 1

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      26 juni 2013 om 18:59

      @cocksdriveaudi: sinaasappel altijd + 2

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        26 juni 2013 om 19:49

        @Carreza: banaan, sowieso -1

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          26 juni 2013 om 21:22

          @bierbuik: bananas!

          Login om te reageren
        • daniel23ccx zegt

          26 juni 2013 om 21:51

          @bierbuik: Bier, altijd +1!

          Login om te reageren
  2. The_12oach zegt

    26 juni 2013 om 18:34

    En toch vind ik het een heel erg geslaagd design. Voor zo een grote auto.

    Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    26 juni 2013 om 18:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      26 juni 2013 om 18:40

      @Carreza: hé hé… Geen social media op AB!!! Welk dankbaar voor het linkje trouwens

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    26 juni 2013 om 18:35

    Z’n kleinere broertje vind ik geslaagder, dit gaat mij teveel richting een refocontainer.
    Desondanks komt er verder geen MPV esthetisch hierbij in de buurt.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      26 juni 2013 om 18:42

      @jrk68: Dit is een 7-zitter. Mag ie alsjeblieft naar een refocontainer neigen?
      Ik moet me tevreden stellen met een SpaceWagon ‘Maersk’.
      Deze C4 is verdacht netjes vermomd als auto!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 juni 2013 om 19:02

        @mout:
        Natuurlijk mag dat Mout, het is slechts mijn persoonlijke mening.
        Bij de vorige vond ik de kleine ook mooier/sportiever. Jammer dat die niet goed verkocht.

        Login om te reageren
  5. norge zegt

    26 juni 2013 om 18:36

    Hoop alleen dat de achter lampen anders worden als de eerdere spot laat zien, verder een leuk busje .

    Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    26 juni 2013 om 18:50

    Als je dan toch een zevenzitter nodig hebt en je hebt smaak, dan bestaan er maar twee opties: de C4 Grand Picasso of de Grand C4 Picasso…

    Login om te reageren
    • BloodSeaker zegt

      26 juni 2013 om 20:49

      @Carreza: i lolled :D

      Login om te reageren
    • jodocus zegt

      27 juni 2013 om 00:31

      @Carreza: Geef mij dan maar de huidige / vorige C4 Grand Picasso – nog steeds veruit het mooiste busje van de klas – ipv deze Grand C4 Picasso.
      Citroën doet hier teveel aan opsmuk én al te veel design toeters en bellen. ik wen maar niet aan die A-stijl die verder loopt als dakrail en vervolgens om het achterruitje geplooid wordt. maar daartussenin zit boven de portieren nog zo’n strookje dak gewurmd…gekunsteld !

      Vreemd, bij de vorige generatie vond ik de grand Picasso méér geslaagd dan de vijfzitter. Bj de nieuwe lichting is de vijfzit C4 Picasso mooier en evenwichtiger dan deze 7-zitter.
      Maar het neusje met de scherpe ledlicht-blik zit wél aardig snor.

      Login om te reageren
  7. brabantia zegt

    26 juni 2013 om 18:58

    Voorkant is net iets anders als de 5zitter. De enige MPV waar ik hebberig van wordt!

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    26 juni 2013 om 18:58

    Model doet me denken aan een ’84 Renault Espace.

    Login om te reageren
  9. michelyman zegt

    26 juni 2013 om 18:59

    Ik vind de S-max stoerder ogen. Ook een zevenzitter zo ver ik weet. Vind het net een chinees.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juni 2013 om 19:06

      @michelyman:
      In Nederland niet, hier was de S-max een 5 zitter en de Galaxy had 7 zitplaatsen.
      Misschien dat ze dat inmiddels hebben aangepast.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        26 juni 2013 om 19:20

        @jrk68: Helaas, S Max is ook een 7 zitter. Galaxy is ruimer maar meer ook niet.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 juni 2013 om 19:24

          @E34M5Touring:
          Dat was hier itt tot de UK in het begin niet zo, vandaar mijn tweede zin. Ik vraag mij eigenlijk af of ze de S-max überhaupt nog maken, al in geen tijden een nieuwe meer gezien.
          5 jaar geleden had m’n buurman er 1, dikke 5 cilinder turbo. Was ook een refo met 3 dochters dus toen had hij nog plek genoeg….

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            26 juni 2013 om 19:34

            @jrk68: Ik heb ten tijde van introductie bij Ford stage gelopen en bij mijn weten zaten er standaard twee wegklapbare stoelen in de kofferbak. Vind het een van de mooiere mpv’s. Zeker met die 2.5 motor

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              26 juni 2013 om 19:43

              @E34M5Touring:
              Bij die buurman niet, als ze met 2 meer op pad moesten reed moeders er in haar koekblikje achteraan. Ik begin dus serieus te twijfelen. Weet je wat, ik pak er wel even van die ouderwetse literatuur bij. dan is dit zo de wereld uit.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                26 juni 2013 om 20:41

                @jrk68:
                Gevonden, je hebt gelijk.
                Er staat dat je die 2 extra plaatsen met een korreltje zout moet nemen. Vandaar dat hij ze nooit gebruikte.

      • Carreza zegt

        26 juni 2013 om 19:21

        @jrk68:
        Nou ja, het is inderdaad eerder een 5-zitter, maar er is wel nog plaats voor twee extra personen

        C-max is 5-zitter
        S-max is 5+2. Bedoeld voor 5 personen en indien nodig 2 extra zitplaatsen.
        Galaxy is 7-zitter.

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      26 juni 2013 om 21:05

      @michelyman: Alleen is die S-Max wel even 12 mille duurder en dus niet echt een concurrent te noemen.

      Login om te reageren
  10. phantom zegt

    26 juni 2013 om 19:07

    Sorry maar ik zie toch echt die bovenste led stripjes voor koplampen aan en die koplampen eronder als mistlampen kan er niks anders van maken. Designtechnisch verwarrend.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      27 juni 2013 om 15:54

      @phantom:

      Zelfde met de Juke.
      Zo´n auto heeft geen ´gezicht´.
      En dat maakt ´m lelijk.

      Login om te reageren
  11. bobastic zegt

    26 juni 2013 om 19:08

    Vind de neus beter bij deze passen dan bij zijn kleine broertje. Veruit de mooiste auto in zijn segment.

    Login om te reageren
  12. aventador51 zegt

    26 juni 2013 om 19:12

    De neus is toch wat wennen

    Login om te reageren
  13. ThomasBol zegt

    26 juni 2013 om 19:17

    Interieur zal 1 op 1 het zelfde
    worden als bij de C4 Picasso. Dus die foto’s zijn er al wel :-)

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    26 juni 2013 om 19:22

    De 7pers altijd al mooier gevonden. Moet zeggen dat ik niet zo’n fan was van de eerste foto’s maar vind hem steeds mooier. Heb zelf een jaar gereden met het vorige type. 2.0HDiF met EB6V. Erg prettige reisauto.

    Login om te reageren
  15. gast zegt

    26 juni 2013 om 19:29

    zoveel concurentie heeft deze auto momenteel niet en ziet er best wel goed uit.. kan echt wel goed verkoop product worden…

    Login om te reageren
  16. ferrari94tr zegt

    26 juni 2013 om 19:30

    Even oftopic maar ik zag net een BMW 6 gc rijden met een rode sticker met cc voor en achterop. Maar er zaten geen diplomatieke kentekenplaat op. Weet iemand wat dat betekent?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      26 juni 2013 om 19:38

      @ferrari94tr: Corps Consulaire

      Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      26 juni 2013 om 19:40

      @ferrari94tr: “Corps Consulaire” volgens mij

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 juni 2013 om 20:36

      @ferrari94tr:

      CutteCop ..

      Login om te reageren
  17. schildpadje zegt

    26 juni 2013 om 20:31

    1) ik ben sowieso niet van busjes, een -1 per definitie dus.

    2) wat mij wel opvalt is dat op deze Grote C4 Picasso geen extra achterlampen zitten voor wanneer de achterklep open staat. Toch draaien de reguliere lampen comleet mee met de klep.
    Achterlampen hoorde toch verplicht zichtbaar te zijn/blijven als je langs de weg staat in het donker met de klep open, tenminste dat was het ‘verhaal’ bij de Insinia Tourer dacht ik altijd????

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juni 2013 om 20:38

      @schildpadje:
      Daarom zitten er aparte lampen onder in de bumper.

      Login om te reageren
      • BloodSeaker zegt

        26 juni 2013 om 20:53

        @jrk68: dat. Zouden dan enkel standlichten zijn. Ik meen dat richtingaanwijzers ook zichtbaar moeten blijven. Mss dan in de onderkant van die achterklep verwerkt? Die onderaan waren bij de vorige c4 de mistlichten

        Login om te reageren
  18. Svda zegt

    26 juni 2013 om 20:34

    Wat hebben ze gedaan met deze wagen? Die koplampen en achterkant gaan ze erg de mist mee in en komt aardig in het rijtje multipla zo

    Login om te reageren
    • lambomuira zegt

      26 juni 2013 om 20:40

      @dahlback: dat dacht ik ook!!

      Een waardige opvolger van de fiat multibadkuip?
      Alleen i het interieur er wel op vooruit gegaan dat wel ziet er beter uit dan die kale meuk die ze nu een dashboard noemen

      Login om te reageren
  19. RobTWo zegt

    26 juni 2013 om 20:57

    Ik hoop er nooit achter te hoeven rijden, Ik word hartstikke scheel van die achterlichten.
    En om nog even terug te komen op de S-Max, bij mij kunnen opa en oma (78 en 75 jaar) gewoon op zitplaats 6 en 7, hoewel de instap wel wat moeilijk voor ze is. Maar ja, ze blijven eigenwijs.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    26 juni 2013 om 21:06

    De voorkant vind ik beter geslaagd dan bij de korte versie, die heeft te veel rondingen rond een te grote bek. Bij de Grand moet ik nog even wennen aan de achterkant, maar ik schat in dat dat snel genoeg gaat. Aan de voorkant ben ik tenslotte ook al gewend. Prima design, controversieel in het begin maar mooi op termijn zonder saai te zijn.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    26 juni 2013 om 21:19

    Zeg Autoblog, als je zeurt om plaatjes van het interieur moet je die ook wel overnemen als ze beschikbaar zijn hè. Hier vandaan bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  22. Nico94 zegt

    26 juni 2013 om 22:00

    Het blijft een lelijke auto

    Login om te reageren
  23. ej20g zegt

    26 juni 2013 om 22:00

    Zulke achterlichten zaten ook op de fout getunede Chrysler Voyager waar ik vanmiddag aan werkte… Waar de C4 Picasso te doen is vind ik deze toch wel heel erg lelijk.

    Login om te reageren
  24. frankmercedesbenzz zegt

    26 juni 2013 om 22:16

    Renault Megane III estate achterlichten :p

    Login om te reageren
  25. mgmgb zegt

    27 juni 2013 om 10:09

    Ik vind het voor zo’n soort auto echt een enorm geslaagd ontwerp! Mooi kan ik het nooit vinden, maar het is sowieso best of class.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North