• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saker toont de nieuwe Rapx en Sniper

Auteur: robbie, gepost 21 oktober 2010 om 22:55 – 23 Reacties

Saker Rapx


Saker, de kleine Nederlandse producent van raceauto’s, heeft niet 1 maar zelfs 2 nieuwe raceauto’s gepresenteerd aan de wereld. Maar kennis met de Rapx en Sniper.

De dichte Saker GT en open Sprint kennen we natuurlijk al een tijdje, dus werd het hoog tijd voor wat nieuw materiaal. En nu heeft het in Etten-Leur gevestigde Saker de Rapx en Sniper onthuld. Beide modellen zijn louter bestemd voor het circuit, maar als je het heel lief vraagt wil Saker ze ook aanpassen voor gebruik op de openbare weg. Maar daar zitten ze eigenlijk niet zo heel erg op te wachten.

Jaarlijks bouwt het kleine Saker zo’n 25 raceauto’s die een prijs hebben van zo’n 50.000 euro. Achterin elke Saker ligt een turbomotor van Subaru. (via: telegraaf.nl)

Meer foto’s kan je vinden op autojunk: Rapx & Sniper.

Saker Rapx

Saker Sniper

Saker Sniper

Ook interessant!

  • In beeld: de spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
    Nieuwe spectaculaire tribunes op Spa Francorchamps
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Racing, saker

Vorig bericht: « Volvo komt in 2012 met een Golf-killer
Volgend bericht: ZR Auto heeft een groene Gallardo met 1176 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    21 oktober 2010 om 22:58

    Gaaf! Daar heeft iemand even naar de vormgeving gekeken! Al moet ik zeggen dat de originele Sakers ook al erg stoer waren om te zien.

    Login om te reageren
    • saba zegt

      22 oktober 2010 om 14:43

      @Jochempie: was dit sarcastisch?…

      Login om te reageren
  2. JT zegt

    21 oktober 2010 om 23:23

    niet schlecht niet schlecht!

    Login om te reageren
  3. Motorsport Media zegt

    21 oktober 2010 om 23:32

    Ik ben er gisteravond ook bij geweest bij de onthulling en ik ben zeer trots wat de mannen hebben gemaakt!

    Nogmaals proficiat aan Herbert Boender en Robbert Visser!

    Binnenkort mijn nieuw en 2e artikel over Saker Sports Cars!
    (met zowel foto’s als een video! ! )

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    21 oktober 2010 om 23:36

    Meer foto’s van beide auto’s kan je via de links hieronder vinden:
    http://www.autojunk.nl/2010/10/saker-rapx
    http://www.autojunk.nl/2010/10/saker-sniper

    Login om te reageren
  5. Jeroenvv zegt

    21 oktober 2010 om 23:39

    Jammer dat er zo’n lelijke achterkant zit op een auto met zo’n mooie voorkant. Net alsof het helemaal niet afgemaakt is.

    Login om te reageren
    • PJ zegt

      21 oktober 2010 om 23:56

      @Jeroenvv: ik vind de achterkant mooi, lekker basic en clean

      Login om te reageren
  6. BaySideBlueBoy zegt

    21 oktober 2010 om 23:53

    Is het de boxermotor die de lage body mogelijk maakt?

    Nu nog een Subaru boxer diesel in monteren en meedoen met 24h Le Mans. ;)

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    21 oktober 2010 om 23:55

    had het allemaal al gezien op Drivingforum maar toch leuk :D

    Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    21 oktober 2010 om 23:56

    Gefeliciteerd, de ontwerpers hiervan hebben nog bij Automotive Design te Hogeschool Rotterdam gestaan.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 oktober 2010 om 00:15

      @jzaero: Da’s geinig! Jammergenoeg hebben we bij de Haagse nog nooit iets met Automotive gedaan. Behalve op de TH Rijswijk, daar doen ze mee met de ecomarathon..

      Login om te reageren
  9. JvT zegt

    22 oktober 2010 om 02:25

    Jakkes! Dit heeft een veel te hoog kitcar- gehalte. Voor dat geld ga ik liever shoppen voor een tweedehands Elise of Exige.

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      22 oktober 2010 om 08:03

      @JvT: Voor dat geld kan je ook een gloednieuwe Exige S kopen hoor. Een Exige S kost zonder opties 40.836 euro excl. belasting.

      Login om te reageren
  10. rider zegt

    22 oktober 2010 om 08:21

    ziet er niet slecht uit maar die wielen zijn veel te klein. maak er voor mij maar 1 met 18″ wielen ipv deze 15″. maargoed, het zal op het circuit wel beter zijn. maar het oogt voor geen meter.

    Login om te reageren
  11. Merry zegt

    22 oktober 2010 om 08:32

    Komt er ook een matsoe matsoe versie?

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    22 oktober 2010 om 08:38

    hoi Saker ..

    tot vorige week (BNR radio) kon ik jullie niet ..
    is ook totaal niet mijn soort van vervoer ..
    supercar bla bla bla ..

    tot ik de naam “Huub Vermeulen” hoorden vallen ..
    op dat moment waren mijn oren gespitst ..
    toen wist ik zeker dat jullie het aller-beste product voor veruit de aller-beste prijs kunnen leveren ..

    ik zal wel nooit jullie klant worden ..
    maar wens jullie goede zaken ..

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    22 oktober 2010 om 09:25

    not bad!

    Login om te reageren
  14. Marcel zegt

    22 oktober 2010 om 10:52

    Wat maakt iedereen zich toch druk om uiterlijk…Ik rij liever een lelijke lancia delta integrale dan een nieuwe golf gti ofzo….mij gaat het om de techniek!

    Login om te reageren
  15. Pjotr zegt

    22 oktober 2010 om 12:15

    Leukde dingen hoor, die Sakers. Rij in de DNRT weleens samen met hen: die kleine opdonders zijn bijna niet in de spiegel te zien als ze je lappen ;-)

    Login om te reageren
  16. Hans75 zegt

    22 oktober 2010 om 13:27

    >Wat maakt iedereen zich toch druk om uiterlijk…Ik rij liever een lelijke lancia delta integrale dan een nieuwe golf gti ofzo….mij gaat het om de techniek!

    ehh?
    ik maak me wel druk om uiterlijk… en rijdt idd liever een mooie Lancia Delta integrale dan een lelijke Goffel GTIm

    @Saker! complimenten… net als donkervoort een nederlands merk dat meer auto’s bouwt dan ouwehoert en met loze spijkerbeloftes komt!

    Login om te reageren
  17. monk zegt

    22 oktober 2010 om 13:52

    ziet er een stuk beter uit

    Login om te reageren
  18. Martin zegt

    22 oktober 2010 om 19:15

    Wie van jullie klaagt er over vermogen? Want een Saker rijdt 1:46 op Zandvoort! En op Spa trekt hij bijna 2G zijwaards! Dan red je met een gemideelde Porsche niet. Geniaal ding! Lekker uiterlijk ook.

    Login om te reageren
  19. veedub zegt

    23 oktober 2010 om 14:24

    Veel beter dan de vorige

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North