• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Salica GT – oranje monster

Auteur: Wouter, gepost 8 juli 2008 om 18:43 – 24 Reacties

Salica GT
Volgens de makers gaat de Salica GT verder, waar Noble en TVR stoppen. Dan verwachten we een lichtgewicht met veel pk’s die scherp stuurt.

Dat lijkt ook precies wat Salica heeft gedaan. De Salica GT weegt slechts 1025 kg, mede dankzij het unieke ontwerp voor het dak. De GT kan zowel volledig dicht met een hardtop worden gereden, maar het dak kan ook makkelijk worden verwijderd om te genieten van wat meer frisse wind in de haren.

Het motorblok is in de lengterichting voor de achteras geplaatst. Er is keuze uit twee varianten: een 3,5 liter V6 met turbo die goed is voor 400 pk of een twin-turbo met 500 pk. Beide motoren kunnen worden gecombineerd met een handgeschakelde zesbak of een sequentiele bak met evenveel verzetten. Officiële prestatiecijfers zijn er nog niet, maar de topsnelheid zal minimaal op 300 km/u liggen en de sprint naar de 100 kan in 3,2 seconden worden afgehandeld.

Met dank aan August voor de tip!

Ook interessant!

  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst
  • Lezersvraag: zou jij ooit een oranje auto kopen?
  • Opel Combo-e Life
    Ludieke oranje Opel heeft 136 briesende paarden
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • Deze geveilde filmauto’s brachten serieus geld in het laatje
  • Mercedes CLA is stiekem minder Europees dan je denkt (of hoopt)
  • Tóch ondersteuning voor Fisker Ocean ondanks faillissement
  • Europese autofabrikanten zijn toch niet blij met het afschaffen van het verbod op de verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, oranje, Supercars

Vorig bericht: « Video: 600 pk BMW Powered Veritas RS3
Volgend bericht: Hyundai komt vanaf 2009 als eerste met hybride LPG »

Lees Interacties

Reacties

  1. dude db zegt

    8 juli 2008 om 18:44

    mooi hoor, beloofd wat.

    Login om te reageren
  2. FlorisFerrari zegt

    8 juli 2008 om 18:45

    Die achterkant is ook van Ferrari nageaapt :-O (achterlampen)

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    8 juli 2008 om 18:47

    Nog wat meer specs….
    Specification
    Engine Mid-engine, longitudinally mounted
    3.5 Litre, V6
    Twin turbo or normally aspirated, dry sump
    Transmission Graziano 6 speed transaxle
    Chassis Ultra stiff, three section
    Steel and carbon fibre space frame
    Body GRP composite and/or carbon fibre
    Weight 1025 kilos (2255 lbs)
    Brakes AP racing
    0-60mph 3.2 seconds (est)
    0-100mph 7.8 seconds (est)
    Max speed 190 mph (est)
    Power 500 bhp
    Torque 450 ft / lb
    Driving Position Left hand or right hand drive

    Login om te reageren
  4. J zegt

    8 juli 2008 om 18:50

    Hoop dat ze nog wat rigoreuze wijzigingen doorvoeren wat betreft de body ik zie stukken Gallardo,F430 en Zonda wat er dus uit ziet als een samengeraapt zootje..

    Login om te reageren
  5. madru zegt

    8 juli 2008 om 18:55

    ja dat is het he !! van het bodywork is er niet veel die ze niet van een ander model hebben gestolen…..

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    8 juli 2008 om 18:56

    De mensen achter Salica zijn onder andere afkomstig van Noble en hebben onder andere aan de M12 en de M400 gewerkt. Deze Salica GT is in feite de open variant van de Noble M12 en kan zelfs worden gemaakt door een M12 te verbouwen.

    “The Salica GT. This is the Noble conversion but with a new chassis, drive-train, brakes, suspension and air-conditioning system”

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    8 juli 2008 om 18:58

    -edit: dank u, is gefixt!-

    Login om te reageren
  8. mckroket zegt

    8 juli 2008 om 19:05

    lekker :D ik zou meteen zon 500pk versie + sequentiële bak aanschaffen

    het genot van een handbak maar wel wel lekker makkelijk

    Login om te reageren
  9. JanJansen zegt

    8 juli 2008 om 19:07

    Weet iemand hoe ze precies gewicht hebben kunnen besparen door het zogenoemde “unieke ontwerp voor het dak”?

    Het geheel doet mij een beetje denken aan het trucje wat ze bij de Elise hebben uitgehaald met 2 structurele aluminium zijbalken over de gehele lengte van de wielbasis, maar of dit ook hier het geval is?

    Login om te reageren
  10. michiel zegt

    8 juli 2008 om 19:09

    dit overtreft een noble niet :s
    Noble M600 :650pk MINDER dan 1000kg!
    Salica GT: 500pk 1025kg..?

    Login om te reageren
  11. martha zegt

    8 juli 2008 om 19:11

    wat heb je ook een prachtige mooie auto’s. jammer dat ik het geld er niet voor heb. maar soms is kijken ook al voldoende, dat er zulke mooie auto’s gemaakt worden. soms ben ik wel een beetje jaloers op deze mensen die zo rijkelijk gezegend zijn. maar ja, verschil moet er zijn. de 1 werkt hard en heeft toch nog moeite om zijn hoofd boven water te houden en de ander is gezegend en die kan wel het geld bij elkaar krijgen om zoiets moois te kopen

    Login om te reageren
  12. FordKa zegt

    8 juli 2008 om 19:24

    Hmmm, die diffuser is nou niet bepaald stijlvol vormgegeven.

    Login om te reageren
  13. ripjans zegt

    8 juli 2008 om 19:25

    Ik vind dit niet zo een mooie auto. Vind het beetje wat weg hebben van een kit kar.

    Aan de andere kant :D Vind het wel wat hebben van een F430 + Zonda combinatie :D

    Login om te reageren
  14. StormRAM zegt

    8 juli 2008 om 19:42

    Beter slecht gejat dan mooi bedacht….? :roll: Nee, sorry, mijn spaarcenten gaan hier niet naartoe. Het dak is idd wel origineel, maar vraag me af of een handmatig afneembare hardtop wel zo praktisch is… :S

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    8 juli 2008 om 19:48

    http://www.salicacars.com/html/home/home_body.html

    Vind ’t geen toonbeeld van schoonheid. Wel gaaf dat er alweer een automerk(je) de kop opsteekt in het land waar een veelheid aan automerken zowat onlosmakelijk met de geschiedenis verbonden is.

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    8 juli 2008 om 20:05

    Ik zou graag een muurpapiertje hebben met een rooie, en als het ff kan witte veglen dr onder… Challenge Stradale kleurstelling zeg maar :D

    Login om te reageren
  17. zeikwijven zegt

    8 juli 2008 om 20:31

    meer een Noble F430 :) maar die kleur dat willen we dus niet meer zien hè
    o ja wel stoere velgen!

    Login om te reageren
  18. naamed zegt

    8 juli 2008 om 22:48

    another waste trash zonda lights front bumper from noble M400 and back ferrari lights another chameleon car waste of money …

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    8 juli 2008 om 23:58

    leuke concept. Jammer van die achterlichten. Maar zeker leuk en behoorlijke prestaties!!

    Login om te reageren
  20. Ringfan zegt

    9 juli 2008 om 07:36

    Laat maar doorkomen!!!

    Alle initiatieven zijn welkom wat mij betreft…

    Login om te reageren
  21. Lupo zegt

    9 juli 2008 om 08:07

    t idee is best leuk en de specs ook
    maar wat is dat design slecht niet orgineel een ook nog lelijk uitgevoerd…

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    9 juli 2008 om 09:35

    luchtfilter bij de intercooler…. good thinking :S

    Login om te reageren
  23. Jax Dryke zegt

    9 juli 2008 om 13:34

    Pagani Diablo anyone ?

    Ik vind dat de voorkant afgezien van de missende spitsneus, wel wat wegheeft van de Pagani Zonda .. niet helemaal, maar een klein beetje.

    De achterkant heeft de strakke lijnen van een diablo :)

    Mooie bak iig .. waar te koop ?

    Login om te reageren
  24. gerardo zegt

    9 juli 2008 om 16:07

    Het lijkt op een Gooische vrouw met teveel rimpels1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North