Alfa Romeo dealer Sam van Lingen staat bij Alfa fetishisten al jaren bekend als een adres om je bella nog sneller te maken. Vanaf vandaag is diezelfde Sam van Lingen officiële leverancier van Autodelta.
Dat betekent dat Sam van Lingen Autodelta onderdelen op voorraad zal gaan voeren, maar ook dat de dealer conversies gaat doen in de werkplaats. Zo kunnen de Brera en Spider een compressor krijgen, waardoor het vermogen met 88 pk stijgt naar 348 pk. Gecombineerd met een koppel van 430 nm sprint de Autodelta Brera J5C daarmee in 5,3 seconden naar de 100 en haalt een top van 260 km/u. Sam van Lingen heeft met zijn merk Savali in het verleden al diverse interessante Alfa’s op de weg gezet, zoals Giulia’s met een 2,1 liter blok, de 155 en 164 met 3,5 V6 en 147, 156 en GT met 3.7 V6.
goeie reclame voor Sam!
heeft die rode brera spider nu een F430 achtige luchtuitlaat aan de zijkant van de voorbumper? staat hem wel…de brera spider is zowieso zeer mooi! met een upgrade word het alleen nog een groter feest!
Wat voor wagen/prototype is dat in de achtergrond van de laatste foto (bij de thumbnails? Ik bedoel dat wit geval uiteraard, niet de lamborghini die erachter staat.
@Endlezz, dat is de Maserati Pininfarina Birdcage.
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Maserati-Birdcage-Goodwood-Speed-1024×768.jpg
@jurriuit
Je link is kapoet.
@ Alfa Romeo’s.
Die Brera moet toch ongeveer wel de grootste teleurstelling zijn allertijden.
Alles aan die auto is teleurstellend, vóór en na concept:
– Exterieur
– Interieur
– Vermogen
– Prijs
– Verbruik
– Appeal
– Rijbaarheid
– Geluid
– Wegligging
– 4 uitlaten (?!?!? what for !?!?)
Sorry, van mij maggie dienen als onderstel voor de carnavalswagen.
Een compressor op een alfa? Dan gaan ze nog sneller kapot!
Foutje: het is “Giulia”
Heb nog maar één Brera zien staan (in het straatbeeld) sinds zijn introductie. Het is echt wel een logge bak…
@ Dotternetta,
duidelijk nog last van vooroordelen !
Daarbij komend is dat het V6 blok helemaal niet meer van Alfa is maar van GM ;)
Geef mij er maar eentje hoor, zou er geen problemen mee hebben 8)
@Jurriuit
thx!
Het is Giulia idd, leuk zo’n compressor maar ik zie (en hoor) het liever atmosferisch. Wie wordt de eerste die de Brera met rwd aanbiedt? :P
Voor mensen die het nog niet weten:
Sam van lingen heeft ook een alfa romeo 8C!
“bekend als een adres om nog je bella nog sneller te maken”
nog? nog? of nog? of toch nog? :)
@timmie
wat een ogen moet jij hebben zeg, dat je de logheid ervan kunt peilen met je oogen. knap!
Wel raar, die foto uit de werkplaats is er niet 1 uit die van de werkplaats in Houten.
@troyk, volgens jouw redenatie is bijna elke auto een grote teleurstelling vergeleken z’n concept…
En de 155 had trouwens een 3.1 motor en geen 3.5. Die 3.1 was een opgeboorde 2.5 v6.
@ FabianVTR16V
“Daarbij komend is dat het V6 blok helemaal niet meer van Alfa is maar van GM ”
moet zijn: “Daarbij komend is dat het V6 blok niet helemaal meer van Alfa is maar gedeeltelijk van GM ”
Groot verschil
@troyk
Het is niet omdat het chassis van de brera bijna zo sterk is als van een Rolls Royce Phantom dat hij daarom als caravan kan gebruikt worden.
Ik zie de Brera regelmatig rijden, veelal grijze en af en toe een rode. Maar zeker nog niet genoeg! :)
“quote”@ Alfa Romeo’s.
Die Brera moet toch ongeveer wel de grootste teleurstelling zijn allertijden.
Alles aan die auto is teleurstellend, vóór en na concept:
– Exterieur
– Interieur
– Vermogen
– Prijs
– Verbruik
– Appeal
– Rijbaarheid
– Geluid
– Wegligging
– 4 uitlaten (?!?!? what for !?!?)”/quote”
Exterieur en interieur vind ik toevallig prachtig, over smaak valt niet te twisten..
Je hebt er zelf al in gereden dus? en je vond de wegligging en de “rijbaarheid” niet goed? Ik hoor in ieder geval wel andere verhalen en dit is bovendien geen auto die het van zijn sportiviteit moet hebben.
Wat mij betreft een zeer mooie en luxe auto die het Nederlandse straatbeeld flink opfleurt!!
Hmm zou ik met mijn 156 ook langs kunnen gaan voor een vermogensboost..?
@Stephan
In de 155 legde hij geloof ik ook de 3.0 V6 van de 164 en boorde hem daarna op tot 3500cc. De 2.5 werd idd naar 3.1 gebracht.
De 155 hebben ze trouwens vanalles ingelegt. De 3.0 24v van de 164 zelfs. Leuke resultaten, vlak voordat ik mijn 155 verkocht en 156 ging kopen zag ik nog dit filmpje. Het maakte mijn keuze stukke moeilijker.
http://nl.youtube.com/watch?v=aBFFRIcOYKM
Wat ook vaak gebeurde is de aandrijflijn van een 3.0 gtv erin, heb je namelijk ook een 6bak. Daarmee rij je op een circuit ook rondjes om een GTA.
@ jelle het is gewoon spider een geen brera spyder.
@Endlezz en @ Jurriuit
De auto op de achtergrond is volgens mij een diablo
Nou mijnheertje Dotternetta, jou echte naam is Rip Van Winkle zeker?
Die had ook twintig jaar liggen slapen.
Krijg je ook garantie als de Compressor-kit wordt gemonteerd?
Telefoonnummer staat op de site he CSL.
Vet! Leuk! Joehoe! Iedereen kan ze vast nogwel die hilarische Autodelta 147 GTA AM 3.7 Super herinneren…Jano is altijd zeer toegewijd.
Jammer dat de compressore alleen op de 3.2 kan….en niet op de meer agiele 2.2!
heb zelf een 3.1 gtv6 zijn ook 3.3 varianten of 3.5 van een 75
2.5 liter werd opgeboord naar 3.1 of 3.3
of andere leuke alfa’s
75 met 3.1 3.3 3.5
33 met 1.8 of 2.0(is teveel, liepen allemaal stuk)
deze gele 33 2.0 savali vast weleens gezien.
gtv6
Je vergeet de 75 1.8 turbo, en dan ben je hedentendage ook nog helemaal mee, (klein+turbo)
Troyk
Ga jij maar terug slapen, duidelijk geen verstand van auto’s.
De huidige alfa’s zijn te zwaar en teveel op comfort afgesteld, maar alfa beseft het en eer we een jaar verder zijn is alles dik in orde.
Binnenkort komen de nieuwe “echte” alfa motoren terug. Wacht maar af.
dit is een standaard blok van alfa zelf
ik heb enkele savali-blokken genoemd
maar een 75 turbo in evoluzione uitvoering is toch zeker leuk speelgoed
ongeveer 220pk
@IlCuoreSportivo
CuoreSportivo…. hmmm… *krabt aan voorhoofd* …
Vinden jullie het ook zo vreemd dat er dan altijd personen bij zijn die alles persoonlijk nemen? En hoe kom je er precies bij dat ik geen verstand van auto’s heb ? Omdat ik jouw dinkey-toy terecht afzeik en dat vindt je niet leuk?
Mocht dat het geval zijn, dan vind ik je argument nogal basisschool-ish dus verwaarloosbaar.
Ooh er komen nieuwe Alfamotoren dus alles wordt beter? Dan neem ik gelijk mijn argument terug over de Brera die gewoon nog altijd een oude motor heeft en dus gewoon tiefus sloom is (met zijn 4 uitlaten).
Om even een cliché aan te halen: “Eerst zien, dan geloven”.