• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Mitsubishi Lancer Evolution – 59.990 euro

Auteur: Wouter, gepost 3 juni 2008 om 16:12 – 54 Reacties

Mitsubishi Lancer Evolution


Volgens Mitsubishi is de nieuwe Lancer Evolution veel meer dan zo maar het volgende deel in de Evo-reeks. Dat moeten we zelf nog even beoordelen, maar de voortekenen zijn goed.

De Lancer Evolution wordt voortgestuwd door een nieuwe 4B11 DOHC MIVEC-krachtbron die 12 kilogram lichter is dan zijn voorganger. Bovendien levert het blok meer koppel bij lagere toeren, het maximum van 366 nm wordt bij 3500 toeren per minuut bereikt. Totaal staan 295 paardjes ter beschikking die de Lancer Evo een topsnelheid van 242 km/u geven. De sprint naar de 100 is in 5,4 seconden af te leggen. Waar de Lancer Evo echt moet excelleren is in bochtenwerk. Zo het actieve centrale differentieel (ACD) kent basisinstellingen voor asfalt, gravel en sneeuw (naarmate het gladder is, gaat er meer koppel naar de vooras). De giermoment-regeling (Active Yaw Control) varieert het draaimoment op het linker- en rechterachterwiel door middel van Active Yaw Control helpt de auto bij het draaien om het yaw punt. Blijkt het maximale verschil in draaimoment (70/30) op de achterwielen niet genoeg om onder- of overstuur te corrigeren, dan wordt er links of rechtsvoor nog enigszins bijgeremd.

Heb je behoefte aan nog meer gadgetry kies dan voor de Twin Clutch Sport Shift Transmission (Mitsubishi’s DSG variant), wat 2000 euro kost. De Lancer Evolution komt daarbij op 61.990 euro, de basisversie kost dus net geen 60 mille. Voor de diehard rijliefhebbers biedt Mitsubishi ook nog een Lancer Evolution MR, die behalve de Twin Clutch SST ook nog Brembo compound-remschijven (gewichtsbesparing 1,3 kg per wiel), gesmede BBS wielen met speciale ultra high performance banden van Dunlop (met extra stijve wangen en relatief zacht rubber voor meer grip), enkelpijps Bilstein-dempers in combinatie met Eibach veren heeft. Die Evolution MR kost 68.190 euro. Met deze prijzen is de Lancer Evolution ruim boven de gedoodverfde concurrent Impreza WRX STI (56k euro) gepositioneerd en ander (achterwielaangedreven) alternatief is de BMW 135i.

Mitsubishi Lancer Evolution

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « Sam van Lingen levert Autodelta Alfa’s
Volgend bericht: GM heroverweegt toekomst Hummer en sluit 4 SUV fabrieken »

Lees Interacties

Reacties

  1. XliljeezyX zegt

    3 juni 2008 om 16:16

    Te duur. koop ik liever een golf R32..

    Login om te reageren
  2. eric zegt

    3 juni 2008 om 16:18

    tja dat wordt sparen

    Login om te reageren
  3. victor zegt

    3 juni 2008 om 16:18

    mischien heb ik erover heen gelezen maare deze heeft 4 wiel aandrijving, en hij moet uitblinken in bochtenwerk, in mijn achterhoofd komt een stemmetje op met: ik denk dat de focus RS alsnog gehakt van die evo maakt met achterwielaandrijving!

    Login om te reageren
  4. yannick zegt

    3 juni 2008 om 16:18

    ik vind hem langs achtere te groot.
    maar het is wel een lekkere auto. kheb nu in die standaard versie gezeten en dat is best wel nice :-)

    btw autoblog: zouden jullie aub aub de Mitsubishi Pajero 3.8l (naft) V6 eens testrijden.
    reden: de pa van men maat heeft er zoéén en geloof mij, dat is echt een beest van een auto en die motor :-o waanzin… al is het gewoon testen. moet je echt eens doen

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    3 juni 2008 om 16:22

    Super Nice. Die heb ik liever dan een Impreza WRX STi, al ben ik wel meer fan van een GT Turbo

    Login om te reageren
  6. Tom# zegt

    3 juni 2008 om 16:23

    Denk dat hij het wel waard is! Heb hem in Geneve uitgebreid bekeken. Vooral de binnenkant is zeeer goed afgewerkt met een ongelooflijk sound-system.

    Maar we zullen het zien;)

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    3 juni 2008 om 16:29

    Ik vind hem niet duur voor wat je krijgt. Alleen kan ik hem nog steeds niet mooi vinden.

    Login om te reageren
  8. RScosworth zegt

    3 juni 2008 om 16:38

    Ik ben echt benieuwd wat voor tijden deze meneer gaat rijden op de circuits hier. Al is het natuurlijk pas echt leuk om gewoon de landweggetjes te nemen met dit ding. Ik vind hem echter nog steeds veel minder knap dan zijn broertje(s).

    @ XliljeezyX
    De techniek die daar inzit is inferieur aan dat van de Lancer. Vandaar het prijsverschil.

    Login om te reageren
  9. W!d zegt

    3 juni 2008 om 16:41

    hmm.. de wrx sti is toch 4,500 euro goedkoper! Deze auto vind ik dan wel weer een stuk mooier.

    De prijs gaat wel snel omhoog bij deze auto’s! een 555 wrx had je al voor minder dan 30.000 euro..

    Erg leuk speelgoed. Toch raar dat deze “budget” supercars van vroeger nu (bijna 10.000 euro) duurder zijn dan een golf R32 (wel 50 pk minder, maar toch)

    Login om te reageren
  10. The Godfather zegt

    3 juni 2008 om 16:45

    @ Victor
    De RS heeft voorwielaandrijving met een limited slip diff
    En geen achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  11. Scooperdepoep zegt

    3 juni 2008 om 16:51

    Tja, als diehard STI liefhebber en ex eigenaar zou ik nu moeten zeggen dat deze veel te duur is en lelijk…

    Maar na een proefrit in de nieuwe STI 2 weken geleden kan ik je mededelen dat ik die dus niet ga kopen. De STI schoot tijdens het rijden 40 keer uit z’n versnelling, maakte zorgelijke geluiden bij het remmen en de aandrijflijn kraakte her en der… de schuld van de journalisten die er in los waren gegaan volgens de dealer…. dat moet zo’n auto, zeker een Subaru, toch kunnen hebben lijkt me (’t is toch geen Renault?). Maar goed: STI = no go, dus naast een 135i ga ik deze toch even onder de loep nemen dusssss….

    Nou maar hopen dat hij in het echt minder lelijk is… de STI zag er in het echt veel beter uit. Ps. ik reed met de STI wel een 911 helemaal zoek, hahahaha… altijd leuk.

    Login om te reageren
  12. nichos zegt

    3 juni 2008 om 16:55

    goed punt W!d!
    Zo denk ik er dus ook over! Die zijn verdubbeld in prijs, terwijl een porsche amper duurder geworden is.
    De bouwkwaliteit is mss wat beter, wat nieuwere snufjes,.. te weinig om zo’n prijsverschil te verantwoorden!

    Login om te reageren
  13. Junkers zegt

    3 juni 2008 om 16:56

    Nice !!!
    Vind het ook wel meevalle als je ziet wa je er voor in de plaats krijgt. Dikke groep A uitlaat eronder duwe en scheure met die jonge.

    Kan niet wachte tot ze hier een leuke rally versie van uitbrengen.

    En dit vergelijk je toch niet meet een R32?!

    Login om te reageren
  14. W!d zegt

    3 juni 2008 om 16:57

    @Scooperdepoep.. ga je je naam dan verander lancerdepancer of mitsubishidefishi?

    Login om te reageren
  15. Tom zegt

    3 juni 2008 om 16:58

    Wat leuk, die strijkplank zo op de achterbak.

    Login om te reageren
  16. XO101 zegt

    3 juni 2008 om 16:59

    @ nichos

    Auto’s zijn veiliger, meer electronica (lees beschrijving maar eens, en zoek naar de afkortingen). Uitstootnormen omtrent CO2 ed zullen ook mee hebben gespeeld.
    Luxer interieur..

    Maar een verdubbeling in prijs is idd wel heel veel…

    Login om te reageren
  17. RScosworth zegt

    3 juni 2008 om 17:27

    @ Junkers
    “En dit vergelijk je toch niet meet een R32?!”

    Als je ze beiden eens hebt gereden niet nee. Waarschijnlijk heb jij dat dan ook gedaan. Of je leest teveel reviews dat kan ook. ;)

    Login om te reageren
  18. Aston Martin zegt

    3 juni 2008 om 17:38

    Deze vindt ik net iets te duur. Maar deze is wel stukken mooier dan de vorige Lancer’s Evolution. Dat vindt ik dan weer.

    Login om te reageren
  19. STI-OWNER(sti-lover) zegt

    3 juni 2008 om 17:39

    geef mij maar de sti kost 43 000€ (in belgieë) en is nog net iets sneller maar moest het kunnen zou ik liever de wrx niemen moest die hier bestaan :(

    Login om te reageren
  20. RX-7 Owner zegt

    3 juni 2008 om 17:41

    Ik ben het met mx-5?rx-8 owner eens, de voorkant is TE zweeds,de zijkant TE duits en de achterkant TE italiaans

    Login om te reageren
  21. DJD zegt

    3 juni 2008 om 17:51

    gaaaap, heb ik al gespot :P :P
    ik vind hem niet mooi, vooral de grille niet. alsof hij nog niet helemaal af is…

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    3 juni 2008 om 18:40

    @the misguided people comparing this to a R32.

    Een Evo VII maakt al gehakt van de R32… een Evo VIII maakt gehakt van de R32 en een Evo IX, ja die ook…… dus wat zou deze doen? 3 keer raden. Je kunt deze auto’s niet vergelijken simpelweg omdat de 0-100 tijd dichtbij elkaar ligt en de prijs vergelijkbaar is en ze allebei 4wd hebben……

    Dan kun je kunt dan net zo goed een R32 vergelijken met een A5 3.0TDI Quattro….. compleet andere wereld.

    De prijs lijkt me vrij fors, maar aan de andere kant….. wat kun je nou kiezen wat rijdt als een sportwagen met 4wd en toch een achterbank en achterbak heeft voor de tripjes met je gezin?

    Login om te reageren
  23. STI zegt

    3 juni 2008 om 18:45

    Deze stond tijdens de Tank S rally in maart al in Emmeloord.

    Erg bruut apparaat, ik vind hem zelf erg mooi en vooral erg dik.

    Login om te reageren
  24. Paul zegt

    3 juni 2008 om 19:07

    ik vind het egr wel een bruut ding, maar opsich dan nog wel aan de prijsige kant

    Login om te reageren
  25. Prop zegt

    3 juni 2008 om 19:10

    @ woody

    Doe mij toch alsnog maar een R32 en … 25 roojen contant

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    3 juni 2008 om 19:18

    @Prop: dat moet jij weten… maar het is echt onvergelijkbaar.

    Login om te reageren
  27. yannick zegt

    3 juni 2008 om 19:29

    ik vergelijk hem met een skatebord! ha beat that for stupidity!

    Login om te reageren
  28. RScosworth zegt

    3 juni 2008 om 19:31

    @ Prop
    Dat komt waarschijnlijk omdat je nog nooit zelf in een Subaru of Evo hebt gereden (wanneer ik aanneem dat je dat wel in een R32 hebt gedaan). Ik kan je vertellen dat de R32 (ondanks zijn semi 4wd en dat het echt een heerlijke auto is) een natte dweil is vergeleken met 3 LSD’s in een aandrijflijn. Je hebt daarmee zoveel meer grip dat je die 25k maar al te graag daaraan uit zou geven.

    Login om te reageren
  29. Carmaster zegt

    3 juni 2008 om 20:09

    En nou maar wachten op de MR FQ400 versies!!!

    Geweldige haaieneus op dit model zeg!
    Alleen de achterlichten zien er wat vreemd uit.
    Maar toch 10x mooier als zon uitgezakte STi…..

    CM.

    Login om te reageren
  30. Sven zegt

    3 juni 2008 om 20:12

    Doe mij maar een Evo MR FQ-400, of een 340. Die vind ik mooier.

    Login om te reageren
  31. Tom zegt

    3 juni 2008 om 20:19

    @ XliljeezyX
    Maar jij met je R32 kan deze Lancer toch niet volgen hoor op circuit

    Login om te reageren
  32. Heyhuub zegt

    3 juni 2008 om 20:40

    Maar een R32 klinkt oneindig veel beter.

    Login om te reageren
  33. Brakovich zegt

    3 juni 2008 om 20:49

    @Tom

    Volgen is niet moeilijk,bijhouden is een ander punt…..

    Login om te reageren
  34. Sven zegt

    3 juni 2008 om 20:49

    Daar heb je weinig aan als je niemand achter je hebt om dat “oneindig veel betere” geluid aan te laten horen.

    Login om te reageren
  35. Heyhuub zegt

    3 juni 2008 om 21:42

    @Sven

    Als jij enkel een mooi geluid voor andere wil mensen maken misschien ja. Ik zelf vind het echter ook prachtig om te genieten van het geluid als ik het gas intrap.

    Login om te reageren
  36. Bart_V zegt

    3 juni 2008 om 21:46

    hoe duur wa de nissan gtr ook alweer ??? 70.000 eurows ???

    Login om te reageren
  37. Heyhuub zegt

    3 juni 2008 om 21:51

    @BVO

    Hier in NL wordt hij waarschijnlijk +- €140000,-

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    3 juni 2008 om 21:53

    Hij ziet er in elke geval wel beter uit dan de oude model. Maar die prijs is in NL natuurlijk erg overdreven.
    Je kan denk ik beter paar jaartje wachten en een nette GT-R aanschaven.

    Login om te reageren
  39. jason x zegt

    3 juni 2008 om 22:12

    het is aleen jammer dat die een stuk trager is dan zijn voorganger.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    3 juni 2008 om 22:15

    @Heyhuub: volgens mij vanaf ongeveer 119 mille en, 123 en 126 voor de introductieversie met wat opties.

    Zie ook http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/04/nissan-gt-r-gaat-119900-euro-kosten

    en http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/31/ren-naar-de-dealer-nissan-gt-r-is-nu-te-bestellen

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    3 juni 2008 om 22:18

    @Jason x: dat valt nogal mee hoor… de MR is geloof ik wat langzamer door het extra gewicht, maar de andere versies juist weer iets sneller ( en op het circuit wist de dubbel koppelingsversnellingsbak de motor erg goed “op stoom” te houden.. Verder zijn ze een fractie minder extreem om ze beter geschikt te maken voor dagelijks gebruik… alleen snelheid is ook niet alles.. ;)

    Login om te reageren
  42. Euphoric zegt

    3 juni 2008 om 22:27

    Sta ik alleen als ik zeg dat je met een Subura of een EVO niet representatief voor de dag kan komen? Alle lof voor de techniek en de prestaties, voor dat geld doe mij maar de “tamme” duitsers of italianen.

    Denk aan full options Brera, S3 (sportback) en zoals al vermeld de 135i .

    De EVO zal deze wel allemaal zoek rijden, echter alleen op circuits en niet in het alledaagse gebruik. Ik kan er niets aan doen, maar ik mis gewoon klasse aan de Impreza’s en EVO’s.

    Als auto voor erbij zou ik dit wel zeer leuk vinden, maar aangezien die centenniet aanwezig zijn, is deze auto voor mij gewoon niet mooi genoeg.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    3 juni 2008 om 22:36

    @Euphoric: wat is representatief? Ik denk niet dat je dit als leasebak van je baas krijgt dus als het je eigen geld is dan kan het toch? Al zou ik niet voor knalgeel of knalrood gaan ;)

    Login om te reageren
  44. Wouter zegt

    3 juni 2008 om 23:01

    Die voorkant ziet er echt zalig uit, zo bruut; agresief enz.

    maar dan zie je die achterlichten… Wat een afknapper…

    Login om te reageren
  45. SARS zegt

    4 juni 2008 om 08:41

    @ XliljeezyX

    hahahaha wansmaak woensdag…. een evo en een r32 is niet te vergelijken!

    Login om te reageren
  46. RScosworth zegt

    4 juni 2008 om 10:34

    @ Euphoric
    Natuurlijk is een Lancer of STi niet representatief. Het is bedoeld om een rallywagen voor een ieder haalbaar te maken, niet om van koffieleut naar weekendborrel te pruttelen. Dit is inderdaad een auto voor erbij, of voor iemand die niet representatief hoeft te zijn en motorolie in zijn bloed heeft zitten.

    Login om te reageren
  47. student zegt

    4 juni 2008 om 11:55

    belachelijke prijs voor zo’n barrel….

    Login om te reageren
  48. RScosworth zegt

    4 juni 2008 om 12:04

    hij zal niet door je studiefinanciering gedekt worden nee

    Login om te reageren
  49. Esprit_de_Flandre zegt

    4 juni 2008 om 12:58

    mooi maar zeer duur.

    Login om te reageren
  50. Nijntje zegt

    4 juni 2008 om 14:50

    Wat zou dit in België moeten kosten?
    Gok op ’n 47000 € ?
    na wat kortingen een 42 k?

    Oude evo, koste 39k, en was ongeveer voor 31k te krijgen in de garage..

    Login om te reageren
  51. PetroleumMinded zegt

    4 juni 2008 om 17:03

    prijs is inderdaad fors, niettemin is dit in deze klasse qua techniek, betrouwbaarheid en niet te vergeten..de X factor.. volgens mij wel het ultieme wat er te krijgen is.

    Login om te reageren
  52. evilIX zegt

    4 juni 2008 om 17:39

    Als eigenaar van een EVO IX moet ik zeggen dat de prijs wel erg de hoogte in gegaan is…had me een X willen aanschaffen, echter op het salon in Brussel durfde de salesmanager van Mitsu nog niet z’n hand in het vuur steken voor een prijs van 48000 €…
    Lees hier dus: zelfs na de nodige kortingen en saloncondities dacht ie dat ie z’n gat ging branden aan een prijs van 48000 belgische euri’s…
    Het is een geweldige auto, maar of tie 10 tot 15000€ meer waard is als de IX???

    PS. Ik heb een GT-turboMY 99, een STI MY2004 en een R32 (2002) gehad… De EVO is toch nog nét ietsje (lees ‘behoorlijk veel’) beter!!!

    Login om te reageren
  53. nelis zegt

    4 juni 2008 om 18:37

    Veels te duur.
    Maar het zal eens anders zijn dat nieuwe auto’s steeds duurder worden, vooral hier in nederland met ons super belasting systeem op nieuwe auto’s.

    overginds techniek is wel meesterlijk van zo’n auto, helaas dat ik de nieuwe
    stijl niet mooi vind, is teveel “normale” auto, en niet meer de “wilde” onrationele goedkoop getuned uitziende model(len) van vroeger.

    Login om te reageren
  54. Juize FM zegt

    11 juni 2009 om 14:00

    Hallo, ik heb een paar vragen:

    1: waarom moet zoals gezegd hier zo ontzettend veel belasting betaald worden? koop er 1 in duitsland dan istie veel goedkoper, maar als je m op nl kenteken wilt betaal je je nog scheel!

    2: na wat voor tijd worden de auto’s gemiddeld goedkoper bij de mitsubishi dealer?

    3: bij welke dealer kan je er het meeste geld afkrijgen? mischien dat 1 van jullie er 1 gekocht heeft en er behoorlijk wat af gekregen heeft?

    hoor het graag als iemand het weet want ik wil al erg lang een evo, en ik heb er al flink voor gespaard.

    Gr. Berry

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North