• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SCG-003 van Jim Glickenhaus: dit is hem

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2015 om 09:02 – 45 Reacties

SCG-003 Stradale


Jaren werd er hard aan gewerkt, en nu is hij af: James Glickenhaus’ de SCG-003, met sexy P4/5-koepeltje. Dit is de straatversie, daarnaast gaat de racer de 24 uur van de Nürburgring rijden.

De gele is de Competizione-raceversie, met een heuse shark nose, en de grijze is de Stradale, voor op de weg dus. Het neusje lijkt een mix tussen Enzo en Veneno, terwijl ook de hele vloeiende lijn naar achteren, de vin, en de in het bodywork geïntegreerde spoiler duidelijk zijn Endurance Racing-heritage verraden. Het doel van The Glick is dan ook om met de race-afgeleide de 24 uur van Le Mans te winnen. Aim high.

Hierbij doelen we niet op het LMP1-miljoenenbal, dat zou Glickenhaus zijn hele vermogen kosten. Hij legt het zelf uit: “even though SCG 003C looks like an LMP 1 it is built to GT rules.” Die gaat dus in de GTE-klasse meerijden.

Wespentaille

Dit lijkt een dingetje te gaan worden: de Ford GT heeft het smalle middengedeelte eveneens, waarbij de monocoque (boven de zijskirts) de breedte bepaalt, en hieromheen prijkt een flink uitgedijde body, wat puur te verklaren is uit aerodynamische overwegingen. Onder de koolstofvezel kap van de racer huist een 3,5 iter twin-turbo Honda V6, in de Stradale komt eveneens een V6, waarvan nog geen details bekend zijn.

Later zullen we dieper ingaan op het model. Wat vinden jullie, heeft Lowie Vermeersch en zijn Turijnse designstudio puik werk afgeleverd?


Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2015, james-glickenhaus, Racing, scg-003

Vorig bericht: « “Peugeot bouwt de brakste auto’s van allemaal”
Volgend bericht: ABT Passat geeft elke account manager een bol broekje »

Lees Interacties

Reacties

  1. damion123 zegt

    27 februari 2015 om 09:04

    Ik heb echt geen idee waarom, want het is een compleet andere auto, maar hij doet me op een een of andere manier denken aan een nissan GTR..

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      27 februari 2015 om 09:06

      @damion123: Ik dacht dat ik de enige was, maar inderdaad. Waarom precies weet ik niet, maar volgens mij zijn het de wielkasten die mij aan de GTR doen denken.

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        27 februari 2015 om 12:44

        @motoragent: mij ook beetje fxx en de p4/5 special edition

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      27 februari 2015 om 09:17

      @damion123: komt door de wielen en voorspatbord.

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        27 februari 2015 om 09:28

        @stfu: en de kleur :p

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          27 februari 2015 om 09:46

          @nasty: lijkt mij vooral vanwege de ‘raamlijn’, de vorm van de voor- en zijruiten is wel wat vergelijkbaar met een GTR.
          Maar deze zie ik toch liever :)

          Login om te reageren
    • guusboum zegt

      27 februari 2015 om 09:46

      @damion123: koplampen

      Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      27 februari 2015 om 12:44

      @damion123: had precies hetzelfde bij de kopfoto

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      27 februari 2015 om 18:16

      @damion123: ook ik dacht bij die 1e foto gelijk aan de Nissan G-TR :)

      Login om te reageren
  2. medemblikker zegt

    27 februari 2015 om 09:05

    Hallo Enzo

    Login om te reageren
  3. bouwvakkert zegt

    27 februari 2015 om 09:06

    Ziet er goed uit hoor, lekker agressief uiterlijk.

    Login om te reageren
  4. audirijder zegt

    27 februari 2015 om 09:07

    Lijkt wel heel erg op de nieuwe Audi q7 met een verlaagt onderstel.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      27 februari 2015 om 10:13

      @audirijder: not sure if trolling?!

      Login om te reageren
  5. sydney zegt

    27 februari 2015 om 09:08

    Kolere, wat een auto..

    Hoe die man overigens zijn fortuin gemaakt heeft is mij een compleet raadsel.Het zijn nou niet bepaald blockbusters die hij op z’n conto kan schrijven.

    http://m.imdb.com/name/nm0322785/

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      27 februari 2015 om 09:24

      @sydney: Volgens mij heeft hij ook zijn fortuin pas daarna gemaakt als investeerder.

      Login om te reageren
    • robskilov zegt

      27 februari 2015 om 09:46

      @sydney: hij heeft de investeringsmaatschappij van z’n pa overgenomen.. http://en.wikipedia.org/wiki/James_Glickenhaus

      Dus ik denk geld uit de familie in combinatie met een bepaalde winnaarsmentaliteit. Wel mooi dat hij geld uitgeeft aan dingen die hij (schijnbaar) leuk vindt. En het resultaat mag er zeker zijn!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 februari 2015 om 09:48

      HIj gooide het roer om en werd investeerder. Een hele succesvolle bovendien.

      Login om te reageren
  6. badboys zegt

    27 februari 2015 om 09:09

    Ik vind het geslaagd, een fraai ontwerp die mij aanspreekt.

    Login om te reageren
  7. dreester zegt

    27 februari 2015 om 09:09

    Hm het kindje van een Enzo en Veneno?

    Login om te reageren
  8. Alfarobert zegt

    27 februari 2015 om 09:15

    Dit ziet er niet verkeerd uit zeg.Miljardairs,plaats uw bestelling,haha.

    Login om te reageren
  9. imdoctorbob zegt

    27 februari 2015 om 09:17

    Voorkant lijkt sprekend op die open P2 prototype, en in het geheel heeft de auto iets weg van de nieuwe P2 coupe’s. Het zal aerodynamisch dus wel in orde zijn. Ook leuk is de brandstof/olie/temperatuur dials op de buitenkant van de auto! Erg handig voor monteurs om snel dingen te controleren zonder dat er een kap open moet (niet alle series staan telemetrie toe).

    Login om te reageren
  10. stfu zegt

    27 februari 2015 om 09:18

    Ik vind dit wel zeer indrukwekkend om te zien!

    Login om te reageren
  11. jrk68 zegt

    27 februari 2015 om 09:19

    Heel indrukwekkend dat je zoiets als privé persoon kan laten bouwen, maar had dan even een fatsoenlijke designer in de arm genomen….
    Dan heeft Klaas Zwart het destijds met Ascari beter aangepakt.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      27 februari 2015 om 11:09

      @jrk68: Je hebt het over de man die de Duettotanta op de wereld heeft gezet.
      (Daarom : had er zelf meer van verwacht)

      Login om te reageren
  12. Kuifje zegt

    27 februari 2015 om 09:26

    Dat zal een hoop moeite kosten om in te stappen met dorpels van een meter breed
    hij ziet er wel geweldig uit hoor!

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    27 februari 2015 om 09:35

    Ontzettend gaaf! Maar eh, hij zou toch eenvoudig zijn om te bouwen van straat naar race en andersom? Eenvoudig lijkt mij niet meer het juiste woord als je de hele body moet wisselen.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    27 februari 2015 om 09:54

    Heel apart design, maar of ik het mooi vind weet ik niet.

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      27 februari 2015 om 11:13

      @berlinetta: ja of nee?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        27 februari 2015 om 11:50

        @888natan: Om dan toch maar een keuze te maken: nee. Ik vind hem te futuristisch. Vond die P4/5 ook al niet mooi.

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          27 februari 2015 om 12:10

          @berlinetta: dat ben ik met je eens!

          Login om te reageren
  15. Vincegail zegt

    27 februari 2015 om 09:57

    Lmgt? Eerst 50 of 100 produceren aub. Zal dus wel nooit op Le Mans rijden.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 februari 2015 om 11:46

      @vincegail: Jawel. Wordt dit jaar al toegelaten als deelnemer van Garage 056. Je weet wel, die ene entry voor nieuwe of gekke concepten waar Nissan met de Deltawing ook gebruik van maakte.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        27 februari 2015 om 12:01

        @edge: garage 56 is leeg dit jaar. Glickenhaus heeft wel te kennen gegeven dat ie graag in garage 56 zou zitten, maar nog niets concreets. Heb jij een ACO bericht dat iets anders zegt?

        Login om te reageren
  16. ericd zegt

    27 februari 2015 om 09:57

    Mooi… maar ik vind de Ford GT van zo’n overweldigend clever, puur en mooi design, dat ik aan laatstgenoemde de voorkeur geef. Zal ook goedkoper zijn. De Glickenhaus Ferrari is meer van een rich man’s toy. Van de oplage zal afhangen overigens hoe ze in de toekomst qua prijs zullen stijgen. Zet deze of de Ford GT naast de (excusez le mot) oubollige Veyron… en je begrijpt dat de Bugatti eerder in waarde zal dalen (ondanks de prestaties).

    Login om te reageren
  17. rotarypowah zegt

    27 februari 2015 om 10:14

    Leuk dat Jim de Competizione in dezelfde kleuren heeft gedaan als zijn Ford GT40.

    Login om te reageren
  18. mikevanvlerken zegt

    27 februari 2015 om 10:26

    Het doet me denken aan het kindje van de Veneno en de Enzo, maar een van de twee lijkt vreemd te zijn gegaan met een Caparo T1 of een GT-R…

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      27 februari 2015 om 10:48

      @mikevanvlerken: hier kan ik niks meer aan toevoegen :). Ik dacht precies hetzelfde!

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      27 februari 2015 om 12:55

      @mikevanvlerken: achtersteven met die ‘cockpit’ die taps toeloopt en wegtrekt van de rest van de carrosserie deed mij debken aan de nieuwe Ford GT.

      Login om te reageren
  19. agera zegt

    27 februari 2015 om 10:47

    Wat een misbaksel

    Login om te reageren
  20. soes750 zegt

    27 februari 2015 om 10:54

    GT-R meets NSX met een lambo/ Ferrari sausje. Eens zien wat dat gaat doen op Le Mans

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    27 februari 2015 om 12:17

    Bijzonder geslaagd uiterlijk…

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    27 februari 2015 om 12:35

    Mooie auto, ben benieuwd of hij er wat mee bereikt jammer dat hij van ferrari is afgestapt.

    Login om te reageren
  23. roppp zegt

    27 februari 2015 om 14:43

    Laten we dan maar hopen dat het design het gewenste effect bereikt…….. Mooi is iets heel anders in mijn optiek.

    Login om te reageren
  24. kaeser zegt

    27 februari 2015 om 15:53

    Adem…..benemend. Kan Bugatti nog van leren.

    Login om te reageren
  25. papa zegt

    28 februari 2015 om 20:29

    2.6 miljoen usd… dat is gewoon debiel… erg mooi apparaat hoor maar 2.6 miljoen voor een carbon auto met honda v6 nee dank u.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North