• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schets Aston Martin Vantage GT2

Auteur: autoblogger, gepost 5 januari 2008 om 09:28 – 22 Reacties

Aston Martin V8 Vantage GT2

Aston Martin Racing heeft een schets van de nieuwe GT2 vrijgegeven. De raceauto is gebaseerd op de V8 Vantage en is ontwikkeld om zowel op normale benzine als E85 bio-ethanol te rijden, dit betekent dat de auto ook kan meedoen aan de bio-racing series zoals ALMS. De Vantage GT2 zal volgende week in real life te zien zijn op de Birmingham International Autosport show.

Met de GT2 breidt Aston het programma van racers uit, welke op dit moment bestaat uit de DBR9 GT1, de DBRS9 GT3 en de Vantage N24 GT4. Klik op de afbeelding voor een grotere versie, of lees het volledige persbericht hieronder:

Aston Martin Racing has revealed the first impressions of its new GT2 racing car.

Known as the Vantage GT2, the new car is based on the V8 engined Aston Martin Vantage road car. The new car will mean Aston Martin is the only manufacturer to offer cars in every GT racing category: GT1 – DBR9; GT2 – Vantage GT2; GT3 – DBRS9; GT4 – Vantage N24.

For the first time, Aston Martin Racing is designing this car to run on either standard race fuel or E85 bio-ethanol (where regulations allow). In 2007, Aston Martin Racing successfully converted a standard DBRS9 to run on E85.

Robin Brundle, Aston Martin Racing’s new managing director, said: “The new Vantage GT2 completes our product portfolio for 2008 with competitive cars now available in every category. Thanks to our experience with the DBRS9, we have been able to develop a bio-ethanol fuelled version, which will be eligible to compete in an increasing number of series now accommodating this greener fuel, including the American Le Mans Series.”

Aston Martin chairman, David Richards, will be announcing Aston Martin Racing’s 2008 plans at the Autosport International show on Thursday 10 January at 10.45 am.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, gt2, Schetsen

Vorig bericht: « Alfa Romeo 159 MY2008
Volgend bericht: Column nu: Mat en bladgoud »

Lees Interacties

Reacties

  1. 190d zegt

    5 januari 2008 om 09:41

    ziet er zoals altijd zeer goed uit

    Login om te reageren
  2. Incognito zegt

    5 januari 2008 om 09:52

    Rijdt deze al op Le Mans 08?

    Login om te reageren
  3. Aston Martin Rapide zegt

    5 januari 2008 om 10:10

    2 woorden voor: VET COOL!! Laat maar komen.

    Login om te reageren
  4. Apache zegt

    5 januari 2008 om 10:19

    Duude, AM kan nog mooie wagens maken! :) Ik begon al te twijfelen met die DBS…

    Login om te reageren
  5. frasker zegt

    5 januari 2008 om 11:09

    Waarom komt Ferrari niet met een Le Mans aangepaste Enzo?

    Login om te reageren
  6. frasker zegt

    5 januari 2008 om 11:10

    Nee, die FXX houdt het echt niet 24 uur vol.

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    5 januari 2008 om 11:34

    @frasker
    Ferrari wou niet dat de F60 een racewagen werd, het moest een pure baanauto zijn.
    Verder heb ik er wel bedenkingen bij of de enzo wel zou toegelaten worden, aangezien de MC12 (die hetzelfde chassis heeft) niet mag rijden op le mans.

    Login om te reageren
  8. Apache zegt

    5 januari 2008 om 11:38

    @ Frasker

    productiekosten?

    Login om te reageren
  9. Bruce zegt

    5 januari 2008 om 11:40

    Dat zwart met groene accenten ziet er veel beter uit dan het geel & groen op de DBR9 GT1 en de Vantage N24 GT4!

    Btw, nog een dt-foutje: dit betekend dat de auto
    –edit: dank u, is inmiddels aangepast–

    Login om te reageren
  10. Mustang zegt

    5 januari 2008 om 11:46

    Hopen dat ie erger gaat klinken als de v8 vantage! Ben erg benieuwd

    Login om te reageren
  11. VivelaFRANCE zegt

    5 januari 2008 om 12:06

    Wow, bent nooit zo kapot van Aston Martins, maar ik moet toch zeggen dat deze er best goed uitziet. Althans, zonder die spoiler dan.

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    5 januari 2008 om 13:00

    Weet er iemand of de vantage v12 nog komt???

    Login om te reageren
  13. Aston Martin Rapide zegt

    5 januari 2008 om 14:09

    @ Bram

    Naar ik heb gelezen willen ze de Vantage RS (met V12) pas in 2009 of 2010 op de markt brengen. Ze hebben de DBS al.

    Login om te reageren
  14. Sjon zegt

    5 januari 2008 om 14:59

    Elk bericht over raceauto’s lees ik weer mensen die het over spoilers of andere fratsen die op zo’n auto zitten. Ja dat is niet mooi blabla vergeleken het gewone model.

    Het is een raceauto mensen, niet iets voor de openbare weg, maar iets wat in dit geval in de GT2 klasse gaat rijden, spoilers zitten er niet voor niks, die front splitter zit er niet voor niks en deze auto zal je ook niet op de openbare weg. Ze zijn niet gemaakt om mooi te zijn (al is dit nog steeds een beauty), maar om zo snel mogelijk over dat circuit te gaan met veel herrie. Snap het principe eens! ;)

    Login om te reageren
  15. Davidov zegt

    5 januari 2008 om 14:59

    @ dekster: waarom mag de MC12 niet op Le Mans?!

    on-topic: ziet er heerlijk uit =)

    Login om te reageren
  16. Bart zegt

    5 januari 2008 om 15:15

    @Davidov: Niet de juiste maten. Ik meen dat ie te breed was. Heeft uiteindelijk wel (kort) in de ALMS gereden en in het FIA GT natuurlijk.

    @frasker: De 575’s waren niet echt een succes op Le Mans. Met de 430 hebben ze het helemaal goed gemaakt. Dat is de te kloppen auto in GT2.

    Aston zal met deze auto kennis maken met GT2 (mogelijk gevolgd door Corvette). Per 2010 zijn de GT1/GT2 reglementen gebaseerd op de GT2 regels van dit jaar.

    Login om te reageren
  17. Aston Martin freak zegt

    5 januari 2008 om 17:21

    Prachtig gewoon, strak desig, niet veel van bodykit’s, prachtig, gewoon ….

    Login om te reageren
  18. thom zegt

    5 januari 2008 om 17:50

    Chassis van een Enzo? Rare Enzo heb je dan.

    Login om te reageren
  19. Ari_M6 zegt

    5 januari 2008 om 21:09

    Het zijn prachtige auto’s wat ze maken maar het lijkt allemaal veel te veel op elkaar.
    Of het is iets korter of ze douwen er gwn een body kit op ofso.
    Lekker makkelijk.

    Login om te reageren
  20. Ramshoek zegt

    6 januari 2008 om 14:06

    FIA voor het Internationale en enkele Nationale GT kampioenschappen en de ACO voor LeMans en de LeMans afgeleiden ALMS en LeMans series, werken nauw samen bij de ontwikkeling van nieuwe reglementen. De GT1’s zijn intussen te duur geworden. Het GT2 reglement heeft wat meer beperkingen en is daardoor goedkoper (lees: minder duur).

    In de nabije toekomst komt er een nieuw GT(1) reglement dat technisch strak gebaseerd zal zijn op de huidige GT2’s. Je zult dan ook meer en meer nieuwe GT2 machines gaan zien. Naast de Ferrari 430 en de Porsche RSR is er de Spyker, de Aston GT2 en heeft Alfa Romeo ook al aangekondigd met een GT2 raceversie van hun beeldschone 8C competitione te zullen komen. Ook zullen er dikkere GT2’s komen. Wagens met meer dan 5,5 liter motorinhoud, want die wagens gaan straks de nieuwe GT1 vormen.

    Login om te reageren
  21. SKODA OCTAVIA II - 34000km zegt

    7 januari 2008 om 08:17

    Gaaf,…op dat groen na!! :)

    Login om te reageren
  22. shriaa zegt

    25 februari 2010 om 07:49

    nou hij is goed!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North