Scoop: prijzen Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid [updated]

Auteur: , 37 Reacties

Beste leasefappers van Nederland, wij hebben het genoegen u als eerste de nieuwprijs van de Mercedes-Benz C350 Plug-in Hybrid met 7% bijtelling bekend te mogen maken.

Mercedes liet al weten dat de prijzen ‘onder de 60 mille’ zouden uitkomen, en heeft woord gehouden. De Limousine staat vanaf 57.995 euro in de prijslijst, voor de Estate moet minimaal 59.995 euro worden neergeteld. Nieuwprijzen die zeker niet voor elke leaser zijn weggelegd, maar als je dit bedrag stuk mag slaan op een leasebak, dan kan je haast niet om de C-Klasse heen.

Spelen met extra’s kan in de configurator, meer info over de 279 pk en 600 Nm sterke C350 e vind je HIER.

Update 12:00: Mercedes heeft later op de ochtend een persbericht de deur uitgedaan met andere prijzen dan op de officiële website stonden vermeld. De eerder gepubliceerde bedragen (59.979 euro om 62.318 euro) waren foutief, en worden zsm door Mercedes aangepast.



37 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ondanks dat ik geen Mercedes-man ben, vind ik deze toch begeerlijker dan de Volvo. Nette auto hoor!
Voor de luie lezers:
Standard met:
Achteruitrijcamera

Maar zonder:
Distronic met afstand
Keyless go
Automatische airco
Spoiler stripje achterop: 411 euro, stripje bovenkant achterraam: 364 eur, voorskirt: 587, zwarte buitenspiegelkap 203 en een verlichte ster: 244.

Voordeel: je zal ze meer in Zwart en Wit zien, want elke soort grijs is 944 eurotje meer!
@gregorius: Je kan beter je spiegels wrappen voor dat geld!
@gregorius: verlichte ster! Handig bij het poepen.
@hoglard: maar gevaarlijk bij het uitgaan in de reguliers dwars.
Zullen er wel veel gaan zien hier in nl
Ik kan er niets aan doen maar wat een vreselijke grafhok vind ik dit toch zeg. Als liefhebber van auto’s doet dit helemaal niets voor mij. Om dit saai te noemen is een understatement, bah!
@mazdarx: niet alles hoeft een vlijmscherm scheurijzer te zijn, sommige mensen willen gewoon zo comfortabel mogelijk van a naar b.
@lambo4all: Ok daar heb je natuurlijk een punt. Ik zou echter in zowel (relatief) comfort als stijl rond willen rijden. Dan is de Jaguar XE een beter optie voor mij maar ja, das geen elektriekert…
@mazdarx: Wat Lambo zegt, het gaat hier over een zaken-/familieauto. Geen weekend-bakje.
De meeste mensen die een leasebudget van 60.000+ hebben kunnen er volgens mij ook wel een MX-5 o.i.d. bij hebben (als het liefhebbers zijn).
Ik ga toch voor de Volvo. 285 pk, AWD en als de accu’s leeg zijn is diesel denk ik iets voordeliger voor de gemiddelde km vreter. Bovendien heb je hem helemaal naar wens voor ergens tussen de 75 en 80k iets wat bij die benz zomaar iets hoger uit kan vallen
@volvaudi: én 1900 kilo staal.. WoW..
@spylegion: wat weegt dit benz ding dan?
@parker: bijna 1700
@volvaudi: zelfde dus, doordat Mercedes rijders vaak zeer zwaarlijvig zijn. Dat compenseert die 200 kilo al snel.
als ze techniek in de a-klasse lepelen neem ik hem
Foto twee… Zie ik daar nu een auto staan van 60k zonder Xenon? Is Airco wel standaard op ’n 60k auto? Belacheliik zeg!
@peewee05: koop jij toch lekker een Renault. Dan hou je geld over. Als Mercedes alles cadeau zou geven dan zou het geen Mercedes zijn.
@reggie-boy_rood: @drugsrunnerdrugsrunner: @dhrwilders: @healey: Helaas moet ik het idd doen met mijn ‘oude’ beamer maar als ik over 12 maanden een nieuwe mag uitzoeken wordt het wellicht een MB C. (geen Hybrid) Zag in de folder idd dat LED standaard is, neemt niet weg dat foto 2 een auto is zonder LED en daar ging mijn opmerking over. Had ik wellicht beter mijn research moeten doen…
@peewee05: Mercedes is niet weggelegd voor je me kind. Jij zou zeker ook nooit 18 kop betalen voor die Swarovski koplampen, ondanks het feit dat je miljonair ‘ZOU’ zijn?
@peewee05: LED
@peewee05: de C350 heeft standaard Led verlichting.
Ze hadden gewoon twee tankdoppen moeten doen. Linkss en rechts.
Vrijheid is een vol getankte Mercedes!
Tja, lelijk is hij niet, maar mooi zou ik hem ook niet noemen.

Persoonlijk vond ik de vorige c mooier
De prijs van de Mercedes-Benz C 350e is bekend. De stekkerhybride uitvoering is met name interessant voor zakelijke rijders want dankzij een CO2-uitstoot van 48 gram/km (49 gram voor de Estate) komt hij in aanmerking voor een tot 7 procent verlaagde bijtelling. De levering start in maart. Als Limousine Lease Edition mag de C 350e mee voor 57.995 euro. De Estate uitvoering kost 59.995 euro.
.
Bij de Mercedes-Benz C 350e krijgt de bekende 2,0 liter turbobenzine unit van 204 pk assistentie van een 82 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 279 pk en het maximum koppel is een indrukwekkende 600 Nm. Dankzij de elektromotor kan er maximaal 31 kilometer volledig emissievrij worden gereden. De topsnelheid is dan begrensd op 130 km/u. De accuset is binnen 2 uur op te laden. Ook is het mogelijk om de C 350e, als hij aan de stekker is, voorafgaand aan een koude start elektrisch op de gewenste temperatuur te brengen. Schakelen gaat via een 7-trapsautomaat.
Jullie oude prijzen klopte wel, die waren van de gewone C350E, Mercedes-Benz had de prijzen van de Lease Edition blijkbaar nog niet erbij hadden staan, nu dus wel.
@Orichy: Er is geen “gewone 350e” alleen de lease edition…. Maar zie dat in de configurator leren bekleding al mee was gecalculeerd. Vandaar de hogere vanafprijs.
Deze uitlaten zitten wel in het zicht en zijn echt. Ik zie al geregeld een nieuw C rijden met op de bumper een chroomstrip die door moet gaan voor een (nep)uitlaat. Deze zit (zoals 15 jaar geleden) onder de bumpers verstopt. Niet te hopen dat dit een trend gaat worden. Zag het ook al op de 308GT
Klein addertje onder het gras….. Als je de estate wil bestellen MET trekhaak is de bijtelling 14%?
Hoppa vandaag de handtekening gezet :-)
@frankvrooijen: Gefeliciteerd! ;)
@dizono: bedankt, ik kan niet wachten, dat worden twee lange maanden.
Wat een lelijk blik :)
Ik heb er toch echt al een aantal aan de paal zien hangen. Maw zijn de prijzen al langer bekend?
Opvallend detail op de website van MB. Wil je fatsoenlijk kunnen trekken met deze auto ga je 14% bijtelling betalen.
De acculading alsmede het bereik van de C350e blijken in de praktijk ver af te wijken van de door Mercedes opgegeven waarden. Ik heb 1.5 maand een C350e gehad en heb dagelijks de lading en het bereik gemeten. De maximale lading is op geen enkele dag hoger geweest dan 27KM (opgegeven 31KM) en kwam gemiddeld uit op 25KM (ofwel 20% minder lading). Met het bereik van de C350e is het al niet veel beter gesteld. Gemiddeld ben ik uitgekomen op 12KM bereik (ruim 60% minder) waarbij een bereik van 8 tot 9 kilometer meer regel dan uitzondering is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).