• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]

Auteur: ricardo, gepost 13 mei 2015 om 21:05 – 64 Reacties

Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]Afbeelding Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring [updated]

Seat Leon Cupra ST pakt het stationrecord op de Nürburgring
Er is een nieuwe leider in het klassement der vlotte stationwagons opgestaan. Met een 2.0-liter motor en voorwielaandrijving. Eh, wat?

Seat is dol op ‘Ring-records. Ze waren wat blij toen de Leon Cupra onder de 8 minuten dook en daarmee het FWD-Ringrecord verpletterde. Die vreugde was alleen van korte duur, want vorig jaar zette Renault een nóg snellere tijd neer met de Mégane R.S. 275 Trophy-R.

Maar Seat heeft weer iets gevonden om wederom een recordje te claimen: namelijk dat van de snelste stationwagon op de ‘Ring, dat nog op naam stond van de Audi RS4 Avant (B7). Ze duwden de Spaanse coureur Jordi Gené achter het stuur van de 280 pk sterke Leon Cupra ST – die 45 kg zwaarder is en 27 cm verder uitsteekt dan de hatchbak – en lieten hem los in de Groene Hel.

Gené wist op Michelin Pilot Sport Cup-banden een tijd van 7:58 te klokken. Een nette 0,44 seconden sneller dan de reguliere Leon Cupra. Hoe dat mogelijk is? De Spaanse coureur zegt tegen Top Gear dat de ST door zijn lengte beter te balanceren is dan de SC:

“With the longer body here we can play with the rear end, to help position the car. It is a very nice racing feeling when you disconnect the ESC.”

We hebben nog geen officiële video van de recordpoging, dus tot die tijd zal u het moeten doen met onderstaande fly-by. Of kijk hier de recordpoging van de reguliere Seat Leon Cupra nog eens terug.

Update 15-05: en we hebben een video! Bekijk hem op Cuprajunk.

Ook interessant!

  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Alles van CUPRA: sportief tot ruimtewonder
    Alles van CUPRA: sportief tot ruimtewonder
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, leon, leon-st, nurburgring, record, Seat, Video

Vorig bericht: « Dit kost de opgefriste Citroën DS5 [20% bijtelling]
Volgend bericht: Tof, een Uber-taxi met 1.000 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    13 mei 2015 om 21:08

    Knap!

    Login om te reageren
  2. 991gt3rs zegt

    13 mei 2015 om 21:09

    Dikke GT3 RS!

    Login om te reageren
  3. rb26dett zegt

    13 mei 2015 om 21:12

    Zoo da’s rap!

    Login om te reageren
  4. autofreaker zegt

    13 mei 2015 om 21:12

    Tot de golf r station komt is die hem weer kwijt of rs6 haha

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      13 mei 2015 om 21:40

      @autofreaker: ja rs6 lijkt me wat unfair:p

      Login om te reageren
    • SDM zegt

      14 mei 2015 om 13:08

      @autofreaker: Golfjes zijn all show no go. Die doen totaal niet mee als het om echt snelle tijden gaat op officiële racetracks. Golfjes zijn voor posers en ricers niet voor mensen die echt een sportieve auto willen. Dus ga maar weer lekker naar de McDonald s met die golf en laat het racen maar over aan de grote mensen.

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        14 mei 2015 om 15:28

        @SDM: Met het verkeerde been uit bed gestapt vannochtend?

        Kijk even de rijtesten van de golf r variant. Daar zijn de journalisten erg positief over.

        Login om te reageren
  5. 991gt3rs zegt

    13 mei 2015 om 21:13

    Maar een Golf R variant is toch wel sneller op de ring?

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      13 mei 2015 om 21:19

      @991gt3rs:

      Nee, omdat die simpel weg te zwaar is en de 4-motion niks toevoegt behalve gewicht en extra verliezen.

      OT: Nice gedaan Seat, nu wachten totdat er iemand het weer komt claimen

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        13 mei 2015 om 21:30

        @zakar36: Nee want vierwiel aandrijving zal ook echt niet helpen op de Nurburgring. Je hebt er maar iets van 150 bochten.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 21:37

          @991gt3rs: 73. En zo als ik hieronder al aangeef zijn het voornamelijk snelle bochten. Bij vier bochten heb je echt voordeel van de vierwielaandrijving. Bij de snelle bochten ben je in het nadeel omdat het hogere gewicht betekent dat je eerder onderstuur krijgt.

          Dit geldt specifiek voor de Nordschleife. Op Bedford, Tsukuba, Hockenheim Kurz of Hungagoring kan de Golf R het voordeel van extra tractie beter benutten.

          Login om te reageren
          • pjeey zegt

            13 mei 2015 om 21:42

            @gtwillem:zo hé Wikiwillem, daar weet je aardig wat van af. Impressed!

            Login om te reageren
          • super zegt

            14 mei 2015 om 10:26

            @gtwillem:
            Onderstuur is in dit soort gevallen niet direct een gevolg van fwd of 4wd, maar van de slechte gewichtsverdeling van de meeste fwd autos. Als je onderstuur krijgt puur vanwege fwd (ie grotere sliphoek door aandrijven van de wielen) helpt 4wd juist wel omdat het de sliphoek verdeelt over de voor en achterwielen. Echter een te grote sliphoek is met hedendaagse relatief brede, stijve banden niet zo’n probleem als in het verleden, dus de voornaamste oorzaak van onderstuur is de slechte gewichtsverdeling en niet fwd of 4wd. In een rechte lijn is het een ander verhaal.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              14 mei 2015 om 11:21

              @super: in de marge zorgt het ervoor dat meer gewicht uiteindelijk eerder grip verliest dan een laag gewicht. 4WD zorgt voor meer gewicht. De Leon is uiteindelijk op de grens licht onderstuurd, dus met meer gewicht treedt dat eerder op.

              Login om te reageren
              • super zegt

                14 mei 2015 om 12:13

                @gtwillem:
                Dat ligt er helemaal aan waar dat gewicht zich bevindt….

              • gtwillem zegt

                14 mei 2015 om 12:21

                @super: behoorlijk aan de voorkant, bij een FF configuratie als de Seat Leon. Echter, zomaar extra gewicht naar achter brengen lost het ‘probleem’ niet op. Ja, de verdeling is dan gelijk(er). Maar het belangrijkste is dat het gewicht zoveel mogelijk naar het midden gebracht wordt. (Wil je een zo goed mogelijk sturende auto).

              • super zegt

                14 mei 2015 om 13:20

                @gtwillem:
                Als je t artikel leest zie je dat de coureur juist vond dat het extra gewicht van de langere achterkant de auto beter in balans bracht.

      • gtwillem zegt

        13 mei 2015 om 21:33

        @zakar36: Golf R heeft maar 20 pk meer. Niet echt voldoende om de 100kg extra te maskeren inderdaad. Daarnaast kan de Golf R zijn grote voordeel (uitaccelereren) maar een paar keer gebruiken (Adenauer Forst, Wehrseifen, Exmuhle en Karrusel). Voor de rest is alles op hoge snelheid waarbij de Cupra voldoende grip heeft.

        Heb je tuningsannen voor 400 pk, dan is de Golf R een betere auto om mee te beginnen.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        13 mei 2015 om 21:38

        @zakar36: Toch vind ik een R Station wel een geniale auto, en op een ander circuit zal deze zeker sneller zijn. Ook is deze een betere basis voor eventuele vermogen updates. En last but not least, de R vind ik persoonlijk veel mooier, en als ik de testverslagen moet geloven is het ook een fijne reiswagen voor lange afstanden.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 22:01

          @dutchdriftking: als je er een moet kopen en er elke dag in moet rijden is het een ander verhaal. Tijdens de wintersport en met slecht weer heb je direct voordeel met 4WD. En de snelheden liggen sowieso lager op de openbare weg, dus je hebt sneller profijt van 4-motion.

          Daarnaast heeft de Leon wel een budget interieur. Het is best een aardige auto, maar het dashboard en afwerking van de Golf staan wel op een zeldzaam hoog niveau in dienklasse. En ik vind de Golf R Station wel erg prettig dik. Het ziet er net even wat amakelijker uit.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            13 mei 2015 om 22:22

            @gtwillem: precies, helaas wel een stukje buiten mijn budget.

            Login om te reageren
          • super zegt

            14 mei 2015 om 09:24

            @gtwillem:
            4wd helpt alleen als je een besneeuwde helling op wilt rijden, in alle andere situaties (die veel gevaarlijker kunnen zijn) werkt het alleen maar tegen door het hogere gewicht. Had een bmw met iks draaif, naar boven als een koning, naar beneden tegen de vangrail geparkeerd, 4wd deed nix om me op de weg te houden. 4wd op personen autos is 95% marketing.

            Login om te reageren
    • larsdbs9 zegt

      13 mei 2015 om 21:28

      @991gt3rs: ja de E63 amg en RS6 enzovoort ook wel, maar die zijn allemaal niet FWD

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        13 mei 2015 om 21:35

        @larsdbs9: Die zijn uiteraard sneller, maar daar betaal je ook makkelijk het dubbele voor. En vierwiel aandrijving of niet het gaat hier om het stationrecord. Mercedes zou dan denk ik wel de snelste zijn met de E63 AMG S 4-Matic.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 21:57

          @991gt3rs: zijn die sneller? Ik betwijfel het. Een Leon Cupra weegt ongeveer 1.450Kg (moet het exacte gewicht even opzoeken) maar een RS6 en E63 wegen al gauw twee ton. Ja, vanwege de bijna 600pk accelereren ze als een malle, maar in al die bochten ben je aan het vechten tegen het gewicht. Dankzij dat gewicht moet je ook nog eens telkens eerder op de remmen, wat killing is voor je laptime. En die twee ton zware stations staan ook nog eens op straat banden. Dat zorgt ervoor dat de bochtsnelheden lager zijn en je nóg eerder moet remmen.

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            13 mei 2015 om 22:04

            @gtwillem: E63 S doet het in 7:55

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              13 mei 2015 om 22:14

              @991gt3rs: SportAuto met Horst von Saurma achter stuur?

              Maar dit bevestigd wat ik al eerder zei. Met 300pk EXTRA bijna even snel… Je kan 1.950kg niet zo maar verbloemen.

              De Cadillac CTS-V Wagon zal het misschien ook kunnen met die supercharged LS9 motor, gekoppeld aan een handbak met achterwielaandrijving is het sowieso meer een mannenauto! De CTS-V sedan was de eerste dikke sedan die onder de 8:00 kwam…

              Login om te reageren
          • slaapmutsje zegt

            13 mei 2015 om 23:29

            @gtwillem: Ter aanvulling op jouw goede uitleg: een RS6 of E63 AMG is breder dan deze Leon Cupra ST en heeft ook een langere wielbasis. Die auto’s hebben dus meer stuuruitslag nodig om dezelfde bocht door te komen en verliezen zo snelheid/tijd in de bochten. Op een smal circuit als de Nordschleife met zoveel bochten is dat verlies significant. Het hogere gewicht en de ‘mindere’ banden maken het tijdverlies in de bochten nog groter.

            Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 mei 2015 om 21:35

        @larsdbs9: En een RS4 Avant wel dan?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 mei 2015 om 22:40

          @SimonMc:
          Die draaait dezelfde tijd, staat ook met 7.58 in de boeken.
          Om het in het juiste perspectief te plaatsen, er is slechts 1 Audi sneller op de ring dan deze familiebak en dat is de R8.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            13 mei 2015 om 23:59

            @jrk68: en dat komt niet zozeer door het extra vermogen (heeft ie niet) maar door een lager gewicht, betere gewichtsverdeling en effectievere remmen…

            We kunnen Audi bashen tot het einde der dagen, maar de R8 is een bijzonder goede Audi/auto.

            Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    13 mei 2015 om 21:19

    benieuwd hoever je dat record kan verpulveren als je aan komt zetten met een brabus e850 t-modell

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      13 mei 2015 om 22:13

      @henkhupelschoten: dan sta je bij de eerste bocht achterstevoren in de grindbak.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        14 mei 2015 om 10:30

        @sr20det: nope 4-matic :)

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 22:49

      @henkhupelschoten: dan ben je aanmerkelijk sneller op de rechte stukken en moet jennog eerder remmen.

      Kijk, als je een zware auto met veel vermogen sneller wilt laten zijn op een circuit, moet je het het gewicht drastisch verminderen: zo kun je later remmen, sneller de bochten door etc. Als je, zoals bij de Brabus E 850 er nog maar eens 300 pk extra boven opgooit met een hoger gewicht, ga je nauwelijks harder. Zo’n Brabus zal dan waarschijnlijk 08:50 doen. Ben je met bijna 600pk extra slechts 8 seconden sneller…. Ik zie niet waar die 850pk sterke zijn extra vermogen echt kan uitbuiten, op het laatste stuk van de Galgenkopf naar de St. Antoniusbuche na dan. Daar kan die flink uitlopen. Maar voor Bridge moet je VOL in de remmen om de 300 plus af te schudden…

      Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    13 mei 2015 om 21:27

    Dat is zeer rap en absoluut geen onverdienstelijke tijd. Goede combinatie van vermogen, koppel, bakverhoudingen, gewicht, grip, remmen en luchtweerstand (deze is een stukje beter dan de SC en hatch. De station loopt boven 160 aanmerkelijk sneller).

    Alle andere dikke stations zijn gehandicapt door het hoge gewicht (Audi RS6 Avant, Mercedes-AMG E63 S). De banden en remmen trekken dat moeielijker. De C63 zou beter moeten kunnen maar zoveel lichter is ie niet. RS4 B7 redde het ook niet. Dat is het nadeel van de Dikke Duitse Stations: ze zijn erg dik en vooral erg zwaar…

    Misschien een Levorg STI? Of toch maar een CLA 45 AMG Shooting Brake Black Series Performance Package ofzo??

    Ik zou er wel een willen hebben. Een saai grijze. Helemaal standaard. Alleen motor even kietelen, remmenupgrade en die semi slicks. Maar dan wel semislicks op 17″ stalen velgen met wieldopjes. En dan Porsches en BMW’s pesten op de Ring :-). Van die Tweety zonneschermen op de achterste zijruiten. Plakplaatjes erbij. Badges eraf halen en vervangen door stickers van Duinrell, Ponypark Slagharen, Avonturenpark Hellendoorn en Bobbejaanland. En een babyzitje. Kralenmatje op de stoelen. Fuzzy dice aan de binnenspiegel. Bonten stuurwiel. En Peter Beende op de stereo.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      13 mei 2015 om 21:29

      @gtwillem: Shooting brake en station is niet hetzelfde zou je toch moeten weten willem ;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 mei 2015 om 09:21

        @henkhupelschoten: Mercedes noemt het een Shooting Brake, maar het is een stationwagon. Alhoewel de term liftback ook op zijn plaats is.

        Zelfde geldt voor de CLS ‘Coupe’. De vierdeurs configuratie maakt het een sedan. Wel een erg fraaie, maar het blijft een sedan.

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          14 mei 2015 om 10:31

          @gtwillem: niet alles te serieus nemen…..

          Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      13 mei 2015 om 21:38

      @gtwillem: kleedjes voor over de stoelen zijn als van die enorme bumpercases voor je telefoon: het is risicomijdend, maar my god wat ziet het er verschrikkelijk uit.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      13 mei 2015 om 21:40

      @gtwillem: ik heb toch grootse moeite om te geloven dat een rs6 of e63 amg S, of c63 507 dit niet haalt, het is eerder een gebrek aan proberen dan dat de seat daadwerkelijk sneller is denk ik.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 mei 2015 om 00:02

        @lambo4all: gewicht… Ze zijn allemaal te zwaar om het surplus aan vermogen te overwinnen. Die 500kg extra betekent dat je eerder moet remmen, langzamer door de bochten gaat en al ondersturend dezelfde tijd haalt. Alles boven de 1.500Kg is kansloos op een circuit.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          14 mei 2015 om 07:39

          @gtwillem: “alles boven 1500kg… op het circuit” nou ja… De GT-R doet het toch best aardig met z’n 1740kg..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            14 mei 2015 om 08:56

            @w0o0dy: De GT-R heeft een heel ander natuurlundig krachtveld om zich heen, lijkt het. Zijn vermogen en acceleratie zijn buitenaards, maar niet eens het meest bijzondere. Hoe dat ding zich op snelheid in bochten houdt is echt bizar.

            Ik doelde voornamelijk op snelle uitvoeringen van huis tuin en keuken auto’s. Er zijn wel zwaargewichten die een snelle tijd weten neer te zetten (F12, Aventador, V12 Vanquish, 911 Turbo, R8 V10 Plus, SLS AMG), maar dat zijn wel serieuze sportwagens met niet alleen flink vermogen, maar ook giga banden, remmen vaak ook een betere gewichtsverdeling.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              14 mei 2015 om 09:34

              @gtwillem: grappig is het als je dr video’s van Mizuno over de GT-R kijkt… (Zie mijn YouTube lijstje) “Gewoon FF het optimale gewicht per band bij een gegeven bandbreedte uitrekenen… Dan kijk je hoe zwaar je auto ongeveer kan/mag worden en dan verdeel je het gewicht gelijkmatig over alle vier de wielen” “Dan krijg je een sportwagen met voorspelbare, veilige en zeer effectieve wegligging (red: die binnen no -time zijn banden sloopt als je voluit gaat).

              Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      13 mei 2015 om 21:41

      @gtwillem: You got it all figured out

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        13 mei 2015 om 23:41

        @991gt3rs: hij heeft er een goed verhaal bij ipv de gebruikelijke oneliners.

        Login om te reageren
      • niex zegt

        14 mei 2015 om 01:45

        @991gt3rs: hij heeft wel een punt, doet me denken aan n filmpje van een vent op een 400cc racertje (motorfiets, sorry voor de strenge lieden) die op n circuit gewoon 1000cc superbikes inhaaltt. de rechte stukken fietsen ze hem voorbij alsof ie stilstaat maar bij remmen en bochtenwerk maakt ie dat meer dan goed. gewicht is alles…

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          14 mei 2015 om 09:29

          @niex:

          Een kennis van mij gebruikt een VFR400R NC30 voor trackdays, houdt er motoren met 3 keer het vermogen mee bij..

          Login om te reageren
          • tvr1974 zegt

            14 mei 2015 om 10:56

            @EJS: waarschijnlijk op een kort bochtige baan.. Bij motoren is dat gewicht verschil namelijk minimaal tegenwoordig..

            Login om te reageren
  8. eduardo81 zegt

    13 mei 2015 om 21:31

    Nope. Seat is echt een merk waar ik totaaaaal geen gevoel bij heb, echt helemaal niks.
    Niet hip, niet groen, niet orgineel, niet sexy.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2015 om 21:34

    Hij mag sneller zijn dan een RS4 (wat een serieuze prestatie is) toch hoor ik liever die geweldige V8!

    Login om te reageren
  10. twiggaa zegt

    13 mei 2015 om 21:37

    Bizar! Nooit verwacht!

    Login om te reageren
  11. Polo90 zegt

    13 mei 2015 om 21:38

    Whahahaha, waarom heeft Audi de RS6 nog niet over de ring gejaagd? Dan blijft dit record maar een paar weken staan xD

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      13 mei 2015 om 22:31

      @Polo90: because vag, de seat heeft de publicity harder nodig dan de skoda rs6

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 mei 2015 om 22:37

      @Polo90:
      Voorwielaandrijving is hier het toverwoord.

      Login om te reageren
  12. deboes zegt

    13 mei 2015 om 22:49

    Met zo’n rondetijd kun je mooi op tijd naar binnen om olie bij te vullen.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    13 mei 2015 om 22:56

    Extreem rap o.0

    Login om te reageren
  14. faalhaas zegt

    13 mei 2015 om 23:59

    Niemand zal het ook overklassen, overal motorolie op het circuit.

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    14 mei 2015 om 00:09

    Ben benieuwd wie het stationcar met startstopsysteem incl aanhanger en skibox op het dak redcord zet. pfff wat een onzin al die records. Maak is een snelle bak die voor het echte rondenrecord gaat!

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 mei 2015 om 09:31

      @clarkson: je hebt blijkbaar moeite om te apprecieren hoe snel onder 8min is. Heb nog een betere categorie voor je. Dit is veruit de goedkoopste manier om onder acht minuten de ring rond te komen, alook een van de weinig weinige met een achterbank waar een normale mens kan zitten.

      Login om te reageren
  16. Onehp zegt

    14 mei 2015 om 09:23

    Mooi relaas gtwillem. Eigenlijk zou een Golf R beter passen tijdens de Scandinavische wintermaanden.
    Maar deze is mooier, relatief licht, goede aero, mooie balans en de prijs een stuk zachter dan de Golf.

    Toch maar testritje aangevraagd…

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      14 mei 2015 om 13:13

      @Onehp: Oh, ik zie het nu, de Leon heeft nog steeds een handrem! Das veel spielerei pluspunten en kan zich bijna meten aan een 4wd zonder handrem…

      Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    14 mei 2015 om 14:06

    Leuk maar heeft voor mij echt totaal geen toegevoegde waarde.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North