• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Tribu Concept in Frankfurt

Auteur: autoblogger, gepost 11 september 2007 om 16:44 – 16 Reacties

Seat Tribu


De Seat Tribu concept was al “gelekt” maar inmiddels mag iedereen er van genieten. Zoals bij alle concepts zullen we het design en de techniek in toekomstige Seat-modellen terugzien, waarbij autoblog-huisvriend en automotive marketingman van het jaar, de Seat PR-managert, aangaf dat we vooral de neus kunnen aanwijzen als herkenbaar design voor de komende jaren.

De Tribu SUV concept car, die in Frankfurt zijn wereldpremière beleeft, is het eerste model dat volledig is ontworpen door SEAT’s Design Director Luc Donckerwolke en zijn team sinds zijn komst naar het Spaanse merk. Het mag daarom duidelijk zijn dat deze conceptauto aan de basis staat van het design van de SEAT-modellen van de toekomst.

De Tribu is uitgerust met een innovatief technologisch systeem, dat in het dashboard is geplaatst. Het systeem kent vier TFT-schermen, met twee extra klokken voor de toerenteller en snelheidsmeter, die samen alle benodigde informatie verschaffen voor een veilige en comfortabele rit. Drie van de vier TFT-schermen verschaffen een variatie aan informatie behorend bij de geselecteerde rijmodus: Urban, Sport of Freerun. De SEAT Tribu voorziet in drie rijinstellingen die door een druk op een knop gekozen kunnen worden. SEAT’s nieuwe concept car past zijn parameters (motormanagement, wielophanging, versnellingsbak, etc) aan de verschillende omstandigheden aan: stad (Urban), snelweg (Sport) en off-road (Freerun).

Seat Tribu
Seat Tribu
Seat Tribu
Seat Tribu
Seat Tribu

Ook interessant!

  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Cupra
    Dit is de CUPRA Tavascan Extreme E Concept
  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, iaa-2007, Seat

Vorig bericht: « Beursbabes barricaderen de Kia Kee
Volgend bericht: Robbie’s Raadplaat [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Simon zegt

    11 september 2007 om 16:46

    Ik hoop dan ook niet op een ibiza met vierkante wielkasten…

    Login om te reageren
  2. Pieter zegt

    11 september 2007 om 16:51

    Dit is nou typisch zo’n model waar 4 vrouwen in jurk voor moeten staan

    Login om te reageren
  3. el español zegt

    11 september 2007 om 17:00

    Die neus mag van mij absoluut komen. Zo’n achterklep op de C30 vind ik prima, maar ik hoop dat SEAT zich hier niet aan gaat wagen.

    Login om te reageren
  4. joep zegt

    11 september 2007 om 17:05

    Hmm als je designchef van 1 VAG merk naar het andere VAG merk verplaatst, waarbij hij zijn DNA mee neemt, krijg je dan niet een grote incest look binnen je concern?

    Login om te reageren
  5. jodocus zegt

    11 september 2007 om 17:29

    “de neus geeft de design-richting aan voor de toekomstige seat’s ”
    Nou, die neus lijken mij wel reusachtige honingraten…
    Ik schat dat je met deze heel wat wespen kunt vangen…

    En de achterklep heeft de Volkswagen-groep alvast ook op de kleine ‘Up’ gemonteerd.

    Login om te reageren
  6. Saab 9000 zegt

    11 september 2007 om 17:31

    De neus heeft veel weg van een Audi R8…

    [generalisatiemodus]

    Mja is ook allemaal Volkswagenconcern he, wat wil je dan

    [/generalisatiemodus]

    Login om te reageren
  7. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 17:33

    Juist die allerlaatste Seat Leon vind ik een parel van een wagen. Zo ontzetten mooi als díe is…en nu zeggen ze dat we maar moeten wennen aan deze nieuwe neus??
    Ik vind het om janken, zo lelijk. :'(
    Ben ik de enige die er R8-trekjes in bespeurt? (Ik vind de R8 ook niet mooi)

    Login om te reageren
  8. Gideon zegt

    11 september 2007 om 17:37

    Ik vind de neus wel wat van Ford (Focus) en Volvo weghebben……

    Login om te reageren
  9. Alec zegt

    11 september 2007 om 18:50

    TE veel audi!

    echt, de neus+gril is te veel audi.

    Login om te reageren
  10. LionSpeed zegt

    11 september 2007 om 19:16

    Die achterkant is zo niet Seat

    Login om te reageren
  11. Solstice zegt

    11 september 2007 om 19:21

    Ik zie dubbele schokbrekers, wat is Seat van plan? De Dakarrally uitrijden? Ik vind dit model, net als de huidige Seats overigens, helemaal 3x niks..Er is maar weinig veranderd ten opzichte van vroeger, toen Seats gewoon in licentie gebouwde Fiats waren, nu zijn het in licentie gebouwde Golfjes met uiterlijke kenmerken van Alfa Romeo’s, Audi’s en BMW’s (en vast nog wel meer merken).

    Login om te reageren
  12. henk zegt

    11 september 2007 om 19:45

    OEF! tegevaller, had ik beter verwcht van seat

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 19:52

    @Alec

    Dat is het! Die voorkant lijkt op de Audi R8! Ik had één of andere SAAB concept in mijn hoofd, maar nu is het me duidelijk. Vooral als je die eerste foto bekijkt.

    Ik vond en vind SEAT de positieve uitzondering bij VAG qua design. Hier heb ik echter weinig mee….

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    11 september 2007 om 21:05

    Seat maakt nu nog prachtige auto’s, ik hoop niet dat dit écht de nieuwe huisstijl wordt…. :|

    Login om te reageren
  15. 3-serie zegt

    11 september 2007 om 21:46

    Duidelijke vlakverdeling, hongingraat, kleur…..mmmm waar moet ik toch aan denken. Oh ja Seat heeft een nieuwe designchef met de naam Luc Donkervoorde. En waarde tekende deze belg voorheen? ra, ra,ra (hint er staat een stier op de neus)……..

    Login om te reageren
  16. leon club 2010 zegt

    23 juli 2010 om 16:03

    Mooie wagen.
    Zijn wel punten bij die ik anders zou willen zien,
    Maar vernieuwing is nood zakelijk.

    Koffer vindt ik te, voor kleine wagens als c30 is dit verry nice. Hier TE.

    Voorkant vindt ik wel leuk. Bij seat leon club editie heb je ook van die rastering. Heb nog geen honing gevonden.
    Lichten trekken hard op audi, maar voorstander.

    zeikant vindt ik ok, alleen zo’n wagen 3 deurs :-s.
    Had hier toch graag de verwerking van 5 deurs en handvat weggewerkt zoals bij nu.

    Velgen volledig in de mist.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North