Heel erg veel power voor een klassieker. Niet om continue te gebruiken, maar het gevoel van 780 pk onder je rechtervoet is gewoon zo lekker.
Amerikanen verbouwen nog steeds heel graag jaren ’60 Mustangs. Van de originele Shelby’s zijn er nooit zo veel gemaakt en nog minder over. Reden genoeg voor een groot aantal bedrijven om replica’s te maken. In sommige gevallen kregen deze replica bouwers officiële goedkeuring van Carroll Shelby zelf. Deze Mustang GT500CR cabrio is de auto waarmee Classic Recreations uiteindelijk haar goedkeuring heeft gekregen. Een stempel dat Carroll helaas niet meer op bedrijven kan drukken.
De Classic Recreations Shelby GT500CR is een apart beestje. Veel vaker verbouwt men coupés en dan vooral de Fastback. Veel power met de stijfheid van een oude cabrio-carrosserie is natuurlijk gekkenwerk.
Gelukkig neem je een absurd potente klassieke Mustang niet om continue het gas tot de bodem te duwen. Juist het rollen met 800 of 1000 toeren per minuut tussen het overig gepeupel is genieten. Waarom toeren maken om 50 of 80 km/u te rijden als je 7 liter V8 ook stationair genoeg power heeft? Kies je de V8 zonder supercharger dan krijg je 545 pk, met supercharger levert het blok 780 pk.
wat een friemel ding ..
komt wel heeeeeel synthetisch over ..
er zijn zoveel betere barrelbouwers ..
Jammer dat ze niet alleen de originele GT500 onderdelen hebben gebruikt. Deze bumper ziet past er naar mijn mening niet bij… Voor de rest wel grappig
Geweldig. Als het niet teveel kost hoe dan ook mijn favoriete cabrio. Dus, wat mag het kosten?
Deze is wel echt oogverblindend mooi!
Jammer van die rolbeugel. Zal wel keihard nodig zijn, maar toch. Had het origineel die eigenlijk ook?
@Svenska_Aeroplan_AB:
yep .. maar dan geen side-pipes .. geen onderlip ..
en mooie stalen 15 inch wieltjes ..
@Svenska_Aeroplan_AB: origineel had geen rolbeugel.
@Svenska_Aeroplan_AB: origineel had geen rolbeugel.
@eklasse: maar de shelby wel ;)
Hebben! Die ouwe shelby mustangs zijn ontiechelijk mooi! En.zo veel kracht. Wel veel, maar ook leuk
Mustang cabrio´s zijn het nooit geweest.
Zeker niet met deze fantastische sissybar.
Wil je een perfomance Mustang?
Fastback. Altijd Fastback.
De bodykit vind ik ook niets eigenlijk.
Verpest de mooie haaienneus die het origineel had door de verlengde motorkap. Van deze ricer kit wordt ie veel te vierkant.
@carmasterr:
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
@carmasterr:
vroeger dacht ik dat ook, maar heb nu al een tijdje een 66 GT Coupe staan en elke keer als ik hem zie staan of er mee rij moet ik toch zeggen dat je de Fastback niet mist.
@six-trey:
Een late 1st gen Coupe is ook zeker te pruimen.
Ik zeg dan ook zeker geen nee tegen een ´69 Coupe.
Maar vooral de eerdere hardtops hebben zo´n slome grootvader uitstraling.
De fastback heeft zoiets nooit gehad.
En de cabrio´s zijn voor meisjes (en aanverwanten).
Niet mooi , te veel peeka, gewoon zonde.
Ziet er zeker wel vet uit!
Ik heb nooit “het ding” begrepen achter een cabrio of convertible met zoveel powerr.
Ook nooit de idee achter de M3 Cabrio bijvoorbeeld.
Je koopt -volgens mij dan- een auto met een snelle motor om hard te rijden, maar 200+ rijden met een cabrio betekent dat je of bij open kap je longen uit je lijf kotst door de turbulentie en bij gesloten kap groeit er een paddestoel uit ja dak.
Voeg daar het altijd en eeuwige gebrek aan stijfheid toe en ik toon je een poser.
Ooit eens 220 met een V12 5.3 E-type Roadster gereden.
Ooit, eens maar never nooit meer, ik was op slag kaal !
@desjonnies: met de moderne hardtop-klapdaken gaan jouw verhaaltjes wel niet erg op :-)
@temptation:
Liefhebbers van performance cabrio´s zullen niet snel een hardtopklapper kopen.
Ik heb liever de dichte versie. Vind deze niet echt mooi met die rollbar.