• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shelby GT500CR – Open klassieker met 780 pk

Auteur: Alwood, gepost 6 juli 2012 om 22:03 – 20 Reacties

Klassieker Mustang Porno
Heel erg veel power voor een klassieker. Niet om continue te gebruiken, maar het gevoel van 780 pk onder je rechtervoet is gewoon zo lekker.

Amerikanen verbouwen nog steeds heel graag jaren ’60 Mustangs. Van de originele Shelby’s zijn er nooit zo veel gemaakt en nog minder over. Reden genoeg voor een groot aantal bedrijven om replica’s te maken. In sommige gevallen kregen deze replica bouwers officiële goedkeuring van Carroll Shelby zelf. Deze Mustang GT500CR cabrio is de auto waarmee Classic Recreations uiteindelijk haar goedkeuring heeft gekregen. Een stempel dat Carroll helaas niet meer op bedrijven kan drukken.

De Classic Recreations Shelby GT500CR is een apart beestje. Veel vaker verbouwt men coupés en dan vooral de Fastback. Veel power met de stijfheid van een oude cabrio-carrosserie is natuurlijk gekkenwerk.

Gelukkig neem je een absurd potente klassieke Mustang niet om continue het gas tot de bodem te duwen. Juist het rollen met 800 of 1000 toeren per minuut tussen het overig gepeupel is genieten. Waarom toeren maken om 50 of 80 km/u te rijden als je 7 liter V8 ook stationair genoeg power heeft? Kies je de V8 zonder supercharger dan krijg je 545 pk, met supercharger levert het blok 780 pk.

Ook interessant!

  • De blubberdikke nieuwe Shelby Raptor is hier (525+ pk)
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, gt500, Klassiekers, mustang, rood, shelby, tuning

Vorig bericht: « NASA speelt met Mars-autootje in de woestijn [video]
Volgend bericht: Nelson Racing bouwt kickass 1500 pk Camaro »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    6 juli 2012 om 22:12

    wat een friemel ding ..
    komt wel heeeeeel synthetisch over ..

    er zijn zoveel betere barrelbouwers ..

    Login om te reageren
  2. quincy zegt

    6 juli 2012 om 22:26

    Jammer dat ze niet alleen de originele GT500 onderdelen hebben gebruikt. Deze bumper ziet past er naar mijn mening niet bij… Voor de rest wel grappig

    Login om te reageren
  3. tarrel zegt

    6 juli 2012 om 22:27

    Geweldig. Als het niet teveel kost hoe dan ook mijn favoriete cabrio. Dus, wat mag het kosten?

    Login om te reageren
  4. fant zegt

    6 juli 2012 om 22:28

    Deze is wel echt oogverblindend mooi!

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 juli 2012 om 22:33

    Jammer van die rolbeugel. Zal wel keihard nodig zijn, maar toch. Had het origineel die eigenlijk ook?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 juli 2012 om 22:50

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      yep .. maar dan geen side-pipes .. geen onderlip ..
      en mooie stalen 15 inch wieltjes ..

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      7 juli 2012 om 00:11

      @Svenska_Aeroplan_AB: origineel had geen rolbeugel.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      7 juli 2012 om 00:12

      @Svenska_Aeroplan_AB: origineel had geen rolbeugel.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        7 juli 2012 om 00:15

        @eklasse: maar de shelby wel ;)

        Login om te reageren
  6. bonkers zegt

    6 juli 2012 om 22:38

    Hebben! Die ouwe shelby mustangs zijn ontiechelijk mooi! En.zo veel kracht. Wel veel, maar ook leuk

    Login om te reageren
  7. carmasterr zegt

    6 juli 2012 om 23:12

    Mustang cabrio´s zijn het nooit geweest.
    Zeker niet met deze fantastische sissybar.
    Wil je een perfomance Mustang?
    Fastback. Altijd Fastback.

    De bodykit vind ik ook niets eigenlijk.
    Verpest de mooie haaienneus die het origineel had door de verlengde motorkap. Van deze ricer kit wordt ie veel te vierkant.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      7 juli 2012 om 09:09

      @carmasterr:
      Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      7 juli 2012 om 14:09

      @carmasterr:
      vroeger dacht ik dat ook, maar heb nu al een tijdje een 66 GT Coupe staan en elke keer als ik hem zie staan of er mee rij moet ik toch zeggen dat je de Fastback niet mist.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 juli 2012 om 21:46

        @six-trey:

        Een late 1st gen Coupe is ook zeker te pruimen.
        Ik zeg dan ook zeker geen nee tegen een ´69 Coupe.
        Maar vooral de eerdere hardtops hebben zo´n slome grootvader uitstraling.
        De fastback heeft zoiets nooit gehad.
        En de cabrio´s zijn voor meisjes (en aanverwanten).

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    6 juli 2012 om 23:49

    Niet mooi , te veel peeka, gewoon zonde.

    Login om te reageren
  9. Nico94 zegt

    7 juli 2012 om 07:46

    Ziet er zeker wel vet uit!

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    7 juli 2012 om 09:14

    Ik heb nooit “het ding” begrepen achter een cabrio of convertible met zoveel powerr.
    Ook nooit de idee achter de M3 Cabrio bijvoorbeeld.

    Je koopt -volgens mij dan- een auto met een snelle motor om hard te rijden, maar 200+ rijden met een cabrio betekent dat je of bij open kap je longen uit je lijf kotst door de turbulentie en bij gesloten kap groeit er een paddestoel uit ja dak.

    Voeg daar het altijd en eeuwige gebrek aan stijfheid toe en ik toon je een poser.

    Ooit eens 220 met een V12 5.3 E-type Roadster gereden.
    Ooit, eens maar never nooit meer, ik was op slag kaal !

    Login om te reageren
    • temptation zegt

      7 juli 2012 om 15:54

      @desjonnies: met de moderne hardtop-klapdaken gaan jouw verhaaltjes wel niet erg op :-)

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 juli 2012 om 21:47

        @temptation:

        Liefhebbers van performance cabrio´s zullen niet snel een hardtopklapper kopen.

        Login om te reageren
  11. jordy14 zegt

    7 juli 2012 om 12:12

    Ik heb liever de dichte versie. Vind deze niet echt mooi met die rollbar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North