Shelby propt 750 ‘mustangs’ in je Ford Mustang

Auteur: , 36 Reacties

Hoe lang zullen de rubberresten op de weg zijn, die je bij het stoplicht achterlaat?

Wouter liet ons zien hoe gemakkelijk het is om je voet van de koppeling te laten glippen in een Mustang, dus dat geloven we dan maar. En die had slechts 418 pk. Shelby komt nu met een versie met bijna het dubbele vermogen. Ze noemen ‘m zelf de Terlingua Mustang. Slordig vertaald komt dat neer op ‘Teringsnelle Mustang’. Het is een eerbetoon aan Terlingua Racing Team dat in 1967 het Trans Am Championship won. Dat is dus exact 49 jaar later. Kun je nagaan wat voor auto Shelby bouwt voor de 50e viering!

Welnu, de auto is uitgevoerd in ‘tonnen’ aan carbon fiber onderdelen, waaronder de motorkap en de achterspoiler en 20″ WELD velgen voor dat beetje extra ‘oempf’. Check hiervoor even de gallery.

Onder de hood vinden we dus 750 opgefokte paardjes uit de bekende 5.0-liter V8. Wij vragen ons af of Line-Lock nog beschikbaar is. De oplage zal een schamele 50 stuks bedragen. Wil je deze kit trouwens hebben kost je dat $ 65.999 en voor de duidelijkheid; daar zit de Mustang nog niet in. En is dit dan echt meer fun dan een RS6 voor die prijs?



36 reacties

Behoorlijk badass! Heerlijke kleur ook!

Alleen @rynnus: Hele artikel staat stond op de frontpage! -edit: my bad :-) –
Goed om te zien dat shelby je blijft verassen met de mustang. Ze zien er ook nog eens stuk voor stuk heerlijk uit. Jammer dat me spaarvarken niet zo goed gevuld is ;(
Liever dit dan een RS6. Veel liever!
@wilbertg: geef mij toch echt maar de RS6. Mustang is zwaar overrated.
@jerommeke: Ben je nou helemaal? Als er IETS is wat pas ECHT overrated is: de RS6
@toyotafortuner: Nou niet echt. Mustang overigens ook niet. Vooral de Ecoboost is best wel underrated.
@toyotafortuner: ooit weleens gereden in een Mustang? Ik wel, lange road trip zelfs. Wat had ik er zin in, V8 mustang en gaan met die banaan, half Canada door. Wat een deceptie: waardeloze auto, slecht gemaakt, zwabberig weggedrag, hoop herrie en toch weinig merkbare power, ronduit lachwekkend. Denk dat een rs6 1) een stuk beter in elkaar is geschroefd en 2) je veel meer snelheidsbeleving zult hebben dan bij de Mustang. Dan nog, koop lekker die Mustang als je dat zo graag wilt, maar ik ga lekker voor de ruime überstation.
@jerommeke: bij snelle audi’s valt de snelheidsbeleving helaas best (heel erg) tegen, het gaat te makkelijk. Geen enkele vorm van drama.
@jerommeke: meerdere keren… voor 32k dollars een hele leuke auto… Voor 100k euro’s een deceptie ja…
@punicaoase: ik had er meer van verwacht. Vooral het volledig ontbreken van enig stuurgevoel en de zoekende neus bij simpelweg rechtuit rijden op de snelweg boezemde niet bepaald vertrouwen in. Het geluid, dat deed ie wel goed… Raampjes naar beneden en brullend er niet zo heel hard vandoor.
@jerommeke: welk jaar was dat dan? De nieuwe mustangs zijn anders. Daar komt nog bij dat rental wagens altijd afgetrapt zijn en ook nooit de performance onderdelen hebben die de normale versies wel hebben.

Mijn vader had een C6 RS6 en moet zeggen dat hoe snel die ook was in een rechte lijn, in de bochten voel je gewoon 2 ton gewicht…
@mopar: zie je bericht nu pas. Was het vorige model, dus dat zal zeker verschillen met het nieuwe model. Dit model zal ongetwijfeld veel strakker sturen, maar het gevoel van het model dat ik reed, is me altijd bijgebleven.
@toyotafortuner: ooit mee gereden? Als er een auto is waarmee je op de autobaan Porsches kan pesten en je in het weekend de paardentrailer van je dochter kan trekken door de modder dan is dat de RS6. En daarna kan je ook nog met de hele familie inclusief schoonmoeder naar de efteling. Geen andere auto die zo leuk en zo praktisch is als een RS6. Jammer dat de zo duur zijn.
@dutchdriftking: Porsches pesten? Alleen op de rechte stukken dan want in de bochten is een RS6 echt zwaar shit. Mijn vader heeft zelf een C6 RS6 gehad en hoe snel dat ding ook mocht zijn. Enige emotie en gevoel in de bochten moest je zoeken met een vergrootglas.
“Is dit dan echt meer fun dan een RS6?”

Is Chantal Janzen lekkerder dan de zus van @gtwillem? Deze vraag is van hetzelfde kaliber rynnus. Kan geen serieuze vraag zijn toch.
@berlinetta: ik vraag me nog altijd af of die zus echt bestaat…
@dutchdriftking: maak dat nou uit, we hebben dr altijd de grootste lol over!
@dutchdriftking: Ik hoop ook altijd van niet… Maar helaas is het echt waar! Mijn jongere zusje daarentegen is een echte hartenbreekster :-D
@gtwillem: haha mooie familie!
@berlinetta: ik weet niet hoor maar als de zus van @gtwillem Doutzen heet..?
@jippie: u bent nieuw in de reageer sectie?
@gwnbmw: Hij verward mijn zus met mijn zusje ;-)
@jippie: Nou ja, ik weet niet of het nodig is een jong gezin te ontwrichten omdat mama toevallig lekker is…
@Jochempie: voor dat ontwrichten zijn nog altijd twee personen nodig. Als mama open staat (…) voor die ontwrichting gebeurt het toch. Dus dan kan je het net zo goed zelf doen.
@lekbak: hoor je dan niet als mogelijke vrijer mama de kans te gunnen haar shit weer bij elkaar te rapen voordat je achter d’r aan gaat?
@Jochempie: eigenlijk wel. Maar als je zelf vrijgezel bent en er staat iemand zoals doutzen voor je, zou jij die je bed uit trappen? Ik zou de zelfbeheersing niet hebben!
@lekbak: Die +1 kreeg je van mij.
Wat een dikkert!
Dat ze er maar een 4×4 opzetten dan heb je er nog wat aan aan die pk’s.
Ik vind het dus echt de meest kromme vergelijking ooit he, een Mustang en een RS6.
Hopelijk hebben ze deze keer wel fatsoenlijke remmen gemonteerd. De vorige Shelby met zoveel pk’s had nog single piston remklauwen achter. En die gingen ongeveer 1-2 rondjes mee op een circuit. En ik kan maar niet wennen aan dit model Mustang. Vind hem gewoon niet mooi.
Dan liever een Hellcat. $4000,- meer en je krijgt er gratis een Charger of Challenger bij, moet je het alleen doen met 717pk.
Gewoon lekker, maar niet betaalbaar in nederland
@mrrallycross: De eerste 100 maanden als trackday auto gebruiken en daarna pas op kenteken zetten. Dan is het veel beter te overzien! (zolang je op de baan niet te veel schade rijdt natuurlijk). Dan kan je wel gelijk oefenen met zoveel vermogen…
ik denk niet dat linelock nodig is, met 750 pk op de achterwielen, geen tractie controlle en ‘m in een keer planken sta je sowieso de eerste 3 seconden stil met heel veel rook.

(mijn fantasie!)
Dit lijkt me vrij kostbaar voor wat je krijgt. Een Mustang GT350R (WAT EEN DROOMBAK!) begint bij krap $62K…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).