• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Size matters

Auteur: CasperH, gepost 29 maart 2008 om 10:00 – 59 Reacties

Alfa MiTo

Schijnbaar is het tegenwoordig heel logisch: kleine auto’s zijn ontworpen voor vrouwen. Kort door de bocht? Noem mij één uitzondering op de regel. Precies, er is geen uitzondering. Waarom is het zo dat de fabrikanten tegenwoordig geen mannelijke auto’s meer maken in de categorie Aygo, Twingo of Mini?

Vroeger waren er genoeg kleine, mannelijke auto’s. Ik noem een Clio Williams, een Ford Escort RS, een BMW 2002, een 205 GTI en zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk, de opvolgers van sommige van deze auto’s zijn tegenwoordig ook verkrijgbaar als supersportieve versies, maar ze wegen nu 2 keer zo veel en zijn bijna de helft groter dan hun verre voorvaderen. Daarnaast zijn auto’s over het algemeen een stuk ronder en zachter van vorm geworden. Het stoere is er vaak vanaf en dat geldt zeker voor de kleinere modellen.

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld net een nieuwe Mini Cooper. Geweldige auto, stuurt heerlijk, lekker pittig. Toen ik mijn moeder laatst met haar eigen auto op het station afzette keek menig vrouw me na. Maar dacht je dat ze naar mij keken? Neen! Ze keken naar de Mini. Je zag ze denken: “Daar wil ik wel in rijden”. Mijn goddelijke verschijning liet ze koud. Sterker nog, als ze mij zagen zitten zag je ze denken “ach, hoe schattig”. Niet bepaald de reactie waar je naar op zoek bent bij het vrouwelijk schoon. Een Mini is geen stoere auto. Nee, ook de Cooper S niet. Te lief, te guitig, niet stoer.

Eergisteren sprak ik mijn zus. Ze is momenteel op zoek naar een klein, tweedehands autootje van een jaar of 5 oud. Maar het mag absoluut geen “vrouwenautootje” zijn. Geen ronde koplampjes, geen schattige vormen, geen aaibaarheidsfactor. En dat bestaat dus niet. Het enige wat ze echt een beetje interessant vind is een Polo. Ok, er is toch één uitzondering op de regel: de Polo is geen typische vrouwenauto. Geen vleugje vrouw maar ook geen vleugje man. Gewoon volledig seksloos.

Maar toen was daar Alfa met de Junior. Sportief, stoer design. Topnaam ook. Als het zoontje van een maffiabaas. Een auto die naar eigen zeggen moet gaan concurreren met de Mini. Op zich doet dat al wat alarmbelletjes rinkelen, want als hij daarmee moet concurreren kan het haast geen mannelijk ontwerp zijn. Maar toch, persoonlijk vind ik het een waanzinnig mooie auto. In ieder geval op de eerste beschikbare foto’s. En hoewel hij niet bepaald vierkant te noemen is, gaat er toch een bepaalde stoerheid en mannelijkheid uit van het design. Maar toen werd de definitieve naam bekend: Mi.To. Weg mannelijkheid. Het zou net zo goed het nieuwe speelgoedhondje van Sony kunnen zijn met zo’n naam. Kleine auto’s zijn vrouwenauto’s en ik vrees dat dat voorlopig zo zal blijven.

En daarom wil ik een oproep doen aan alle designers. Sterker nog: ik daag jullie uit! Kijk nog eens goed naar de sportieve, mannelijke auto’s van weleer. Gooi alle voetgangersveiligheid en Cw waarden overboord en creëer weer eens een kleine auto met ballen. En als dat dan gelukt is, laat dan alsjeblieft die paarse broeken van de marketingafdeling niet beslissen over de naam. Succes!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns

Vorig bericht: « w00t! Eerste foto’s Aston Martin Vantage GT2
Volgend bericht: Skyline GT-R dief wordt gevonden via forum »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cooper S zegt

    29 maart 2008 om 10:09

    Ik zal dit eens aan mijn vrouw laten lezen. Dan kan ik zeggen dat ik dus niet voor mijn vrouwelijke kant wegloop. Het is me inderdaad opgevallen dat er veel vrouwen naar mijn auto kijken ja. En wel met een andere blik dan waarmee ze naar een Subaru Impreza WRX-met-boekenplank kijken.

    Login om te reageren
  2. roderick zegt

    29 maart 2008 om 10:11

    civic type r?
    vw r32?
    Okee zijn misschien wat ronder van vorm als hun voorgangers maar dit zijn toch niet echt auto’s waar ik vaak vrouwen in zie rijden.
    Wat betreft de mini geef ik je volkomen gelijk is gewoon een vrouwen auto of en niet lullig bedoeld een auto voor mannelijke kappers (if you know what i mean) en de mini cooper s is voor vrouwen met simpel weg wat meer geld. Want die extra pk’s heb je niet nodig om bij de supermarkt te komen. De enige mini die niet in het rijtje vrouwen auto’s thuis hoort is na mijn mening de GP wat een heerlijke auto is dat.
    Ow en dan nog een kleine auto die niet rond is de smart maar ook dit is een gedrocht om te zien.

    Login om te reageren
  3. Apache zegt

    29 maart 2008 om 10:14

    Geen kleine mannenauto’s? Wat is de Ford Fiesta ST dan? en de Citroën C2? Subaru Impreza? Ford Focus? Ford StreetKa? Mazda3?

    Login om te reageren
  4. Apache zegt

    29 maart 2008 om 10:15

    ok, laat die streetka er maar vantussen:

    Login om te reageren
  5. joris zegt

    29 maart 2008 om 10:16

    het is bij bijna elk merk zo dat de kleinste goedkoopste wagen (twingo, C1, 107 etc.) voor de vrouw is en de auto net daar boven (clio, C2, 207) voor de man. Mannen willen altijd groter dan de vrouwen. ik wil mijn vriendin tenminste niet in een grotere wagen dan ikzelf zien rijden

    Login om te reageren
  6. Cooper S zegt

    29 maart 2008 om 10:22

    Clio V6 is ook aardig rond, maar zeker niet vrouwelijk

    Login om te reageren
  7. Paul zegt

    29 maart 2008 om 10:25

    @joris: Als mijn vriendin langere afstanden moet afleggen dan mij naar het werk of ergens anders heen, dan mag ze van mij echt wel een grotere auto. Zolang de auto van mijn vriendin geen twingo of ’n Ka is vind ik het eigenlijk wel prima. De hoofdzaak is toch dat je van A naar B komt. En als mijn vriendin de grote auto nodig heeft dan is dat gewoon niet anders.
    Het hoeft niet altijd om mijn te draaien en om om de looks. Op het moment dat ik in de Arosa zit en mijn vriendin in de GTI dan maakt het toch niet uit? Ze kan goed rijden en een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Dat zou mij dus ook kunnen overkomen.
    Het is dus maar net welk ego je wilt strelen ;)

    Login om te reageren
  8. Martijn zegt

    29 maart 2008 om 10:25

    Maar roderick dat zijn auto’s uit het c-segment en dus niet echt kleine autotjes. Het gaat hier meer om het a/b-segment

    Login om te reageren
  9. Klaas zegt

    29 maart 2008 om 10:29

    http://www.scion.com/

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    29 maart 2008 om 10:39

    Ik ben blij dat ik een vriendin met een sportieve smaak heb. ;)

    Login om te reageren
  11. Klaas zegt

    29 maart 2008 om 10:45

    mx5 is wel de ultieme vrouwen/kappers auto. :P

    Login om te reageren
  12. IlCuoreSportivo zegt

    29 maart 2008 om 10:50

    Wat een geleuter, geen idee welke commentaar hierop moet gegeven worden.
    Een auto moet gewoon goed rijden en dan is het een mannenauto, zo simpel is dat.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 10:51

    Misschien dat andere er anders over denken maar een 500, Grande Punto, Fiesta, Mazda 2 (de nieuwe), Suzuki Swift en de Seat Ibiza (zeker de komende versie) vallen nogal mee qua vrouwelijkheid. Natuurlijk het zijn geen brute indrukwekkende beesten van wagens. Maar als mannelijk gelijk moet staan aan groot en lomp dan vraag ik me af of je niet eens moet nadenken over je geaardheid… Italiaanse stijl en een vleugje sportieviteit vind ik niet vrouwelijk, maar er zijn ook mannen die een man in een goed Italiaanse kostuum verwijfd vinden…. tja, dat ligt wat mij betreft dan toch vaak meer aan de toeschouwer dan aan de man met z’n pak…..

    Login om te reageren
  14. The laird zegt

    29 maart 2008 om 10:51

    Als je (man of vrouw) een auto mooi vind is het toch scheiss egaal wat andere daar van denken. Mijn geld, mijn smaak, mijn keuze, mijn droom of dat nu een mini, twingo, aston martin of touareg is. Mijn keuze, mijn uiting, mijn karakter en vooral MIJN spaarcenten waar ik mijn f*cking kl**ten voor afgedraaid heb. soms heeft een (kleine(wat is klein)) fiat 500, clio sport, golf GTI w12 veel meer klasse dan een grote asobak. De inhoud telt ook hoor!! Respecteer iedereen een beetje!!

    Login om te reageren
  15. sus zegt

    29 maart 2008 om 10:56

    Tja, ik ga toch niet helemaal akkoord.
    Oké, de meeste van die kleine wagens zijn beter geschikt voor vrouwen.
    Maar wil ik daarom niet gezien worden in een fiat 500 of mini cooper ?
    Zeker wel, kleed die wagen wat aan gezien je eigen stijl.
    De 2 voorbeelden die ik hier noemde zijn daar uitermate geschikt voor.
    Of een ford fiesta st, mitsubishi colt czt,…
    Keuze zat en ik denk dat de keuze hier veelal met budget te maken heeft, meer dan met de vrouwelijke uitstraling van de wagen.
    Maar als we konden kiezen reden we toch allemaal in een range, g 55 amg of een m6 ?

    Login om te reageren
  16. Apache zegt

    29 maart 2008 om 11:01

    @ W0o0dy

    Fiat 500?
    Mazda2?
    Fiat Grande Punto?

    Die zijn juist het toppunt van vrouwelijkheid.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 11:01

    @sus: nee ik zou geen range, g55 of m6 willen, ook niet als ik miljoenen op de bank had staan.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    29 maart 2008 om 11:08

    Goh, laten we eens een open deur op de zaterdagochtend opentrappen…

    Zou dat niet voornamelijk komen door de bekrompenheid en onzekerheid van de man die überhaupt al in termen als “vrouwenauto” en “kappersauto” denkt?

    Waarom zou je dan in godsnaam als ondernemer je geld in zo’n vijver steken als het toch vechten tegen de bierkaai is.

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    29 maart 2008 om 11:10

    @Klaas.

    De vaste bezoekers en bekenden hier weten ook dat wij binnen een maand een rx8 voor de deur hebben staan. Mijn vriendin was degene die verliefd werd op zowel de mx5 als de rx8.
    Ik ben degene die voor de techniek en het rijgedrag gaat. Ik ben de gene die de auto als speelgoed ziet en ook is het zo dat ik verantwoordelijk ben voor de tuning van de auto’s. Maar het uiterlijk, dat is voor het vrouwtje.
    Daarbij komt nog, de ene mx5 is de andere niet.
    Dus advies aan Klaas is, rij eerst een dagje met een mx5 op de limiet en maak dan een oordeel.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    29 maart 2008 om 11:11

    @W0o0dy: je gaat toch niet een Fiat 500 vergelijken met een goed maatpak he…

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 11:15

    @autoblogger: nope, maar het is volgens mij een voorbeeld dat mensen wel kunnen volgen. De 500 is misschien niet heel erg mannelijk, maar aan de andere kant is het wel een goed ontworpen auto met subtiele details en een goede lijn… er zijn dus wel overeenkomsten. Het italiaanse gevoel voor stijl en design.

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    29 maart 2008 om 11:20

    Mijn bijdrage aan het supermini gevoel. Remember this one?

    Login om te reageren
  23. Pieter-Jan zegt

    29 maart 2008 om 11:21

    Misschien redeneren ze dat de Johnny’s er zowiezo vanalles zullen opschroeven in de zin van airscoop en spoilers. Dus als ze de basisversie zachtaardig maken, en de agressieve versie overlaten aan de tuners, dan bereiken ze twee doelgroepen met één auto.

    Ik vind het jammer dat de kleine wagen tegenwoordig zo’n vreemde proporties heeft. Misschien door veiligheidswetten, praktische eisen, etcetera… maar zelfs de nieuwste-nieuwe-Mini is op de vorige achteruit gegaan.

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    29 maart 2008 om 11:22

    @W0o0dy: dat italiaanse gevoel voor stijl en design kun je dan beter vergelijken met een galajurk ofzo. We betreden zeer subjectief terrein maar de 500 is allesbehalve mannelijk.

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    29 maart 2008 om 11:26

    @autoblogger: de 500 is idd niet mannelijk, maar dat vinden sommige mensen van italiaanse mannen in hun maatpakken en trendy loafers ook…. tot hij in een Enzo stapt en dan is hij opeens wel een echte man….. mijn punt: Het ligt vaak meer aan de toeschouwer dan aan het object/persoon op zich.

    Login om te reageren
  26. Thompson zegt

    29 maart 2008 om 11:30

    Grande Punto vind ik ook nog wel kunnen, mits in de goede kleur.

    Login om te reageren
  27. skill3r zegt

    29 maart 2008 om 11:41

    @mx5-owner,
    Ik zat gewoon te wachten op die reactie, haha! :p

    Login om te reageren
  28. Dink zegt

    29 maart 2008 om 12:05

    @Klaas: de Scion is misschien wel de meest onderschatte mini ever . . . Rij erin en lach. De Panda vd jaren 90 – de vorige versies waren niet mis – en die nieuwe (ik reed ‘m nog niet) ziet er goed uit. De Modula is ook een snoepje. Toegeven, ’t ziet er niet uit . . . zo’n statement mag ik wel.

    Ben ik gek? Nee hoor, maar met een modale portomonee krab je toch even onder je kin na het proefrijden van een – al dan niet tweedehands) Nissan of Renault. Valt vaak meer tegen dan je dacht . . .

    Wil je ruimte en no-nonsense probeer dan eens een Dacia Logan. Groot en ruim en stoer. Erg lelijk ook en zonder sexy imago. Ik mag dat wel, dat maakt rijden in zo’n hok ineens wel weer errug sexy. Jan Lammers stuurt prive trouwens een Kia. Klasse . . . zo van: feck jij in je Beemer op afbetaling ;) ik zit ruimer!

    Nou zit Jan al snel ruim natuurlijk . . .

    Login om te reageren
  29. VivelaFRANCE zegt

    29 maart 2008 om 12:08

    Wat is er zo erg aan een auto met ronde lijnen? Dat kan toch ook heel mannelijk zijn? Ik wil in ieder geval niet gezien worden in zo’n tuningcar, als je dat verstaat onder kleine mannelijke auto’s.

    Login om te reageren
  30. VivelaFRANCE zegt

    29 maart 2008 om 12:10

    Een Fiat 500 bijvoorbeeld, mits de juiste kleur en uitvoering, kan een ideale mannenauto zijn. Hetzelfde geldt voor een Peugeot 104 en Renault Twingo.

    Login om te reageren
  31. Bas zegt

    29 maart 2008 om 12:29

    Vrouwenauto / mannenauto…maakt me allemaal niks uit. Zolang ik de keus heb wordt het een auto die IK mooi vind en wat de marketing boys en girls daarover in de planning hebben zal me echt een grote zorg zijn.
    Over het algemeen vind ik de zogenaamde vrouwenauto’s vanwege de ronde vormen een stuk mooier. Overigens vind ik het ook allemaal qwatsj dat ik dan mn vrouwelijke kant durf te laten zien of een zogenaamde metro-man zou zijn.
    Dat mn vriendin/ vrouw een grotere auto rijdt (of mag leasen is het meestal heh) zal me trouwens ook al niet boeien…of het boeit me eigenlijk wel want ik ik zou het haar gewoon gunnen (als zij het WEL belangrijk zou vinden).

    Login om te reageren
  32. bram zegt

    29 maart 2008 om 12:32

    De oude ford focus vind ik niet vrouwelijk, ik denk dat het vaak afhangt over welk type je het hebt. Een mini cooper S is mannelijker dan een Mini one om maar iets te noemen. Dan nog iets, wat is er mis om als man in een vrouwen auto te rijden? Blijkbaar vinden vrouwen dat leuk en wordt er eerder naar je gekeken dan in zo’n vierkant boodschappen-tuning geval.

    Login om te reageren
  33. Chorizo zegt

    29 maart 2008 om 12:34

    Mannelijk my *ss, niets is leuker dan met een opgehitste kleine auto (noem het gerust een meisjesautootje) grotere wagens naar het rechterrijvak te sturen (of in het geval van BMW’s, langs rechts voorbij te rijden, want de kans dat die ooit aan de kant gaan..). En laat de rest maar denken.

    Hoe kleiner hoe lichter, hoe lichter hoe sneller, hoe minder sleet aan de bewegende delen, hoe wendbaarder, hoe vinniger. Dus zolang het niet roze is.. ;-)

    Login om te reageren
  34. Apache zegt

    29 maart 2008 om 12:47

    @ Chorizo

    Maniak dude…

    Login om te reageren
  35. XytraS zegt

    29 maart 2008 om 13:06

    De Saxo 16v man :p
    Klein, heel wendbaar en snel genoeg (alleen niet nieuw meer te verkrijgen en beetje Johnny imago, maar standaard valt ie best mee)
    Ik promoot natuurlijk mijn eigen auto lol

    Login om te reageren
  36. Shrink zegt

    29 maart 2008 om 13:17

    Om een lang verhaal kort te maken: de Alfa Mi.to ziet de columnist als een vrouwenauto en ik geloof dat ik het wel met hem eens ben. Niet alleen vanwege de naam trouwens.

    Login om te reageren
  37. Stephan zegt

    29 maart 2008 om 15:16

    Cw waarden is beetje dubbel op he. CW staat al voor correctie waarde. Beetje zelfde als apk-keuring, de k staat al voor keuring.

    Login om te reageren
  38. orion zegt

    29 maart 2008 om 16:29

    http://www.autozeitung.de/online/bildDB/50339_700.jpg

    vw sirocco = mannelijk en klein (:

    Login om te reageren
  39. InfinteNissan zegt

    29 maart 2008 om 16:43

    mwah, kan nou niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

    Oh en de Polo is nou toevallig dan wel weer een wijvenkarretje.

    Login om te reageren
  40. Maestro zegt

    29 maart 2008 om 17:17

    Vreemd, een rationele auto (klein – zuinig – economisch verantwoord) wordt vrouwelijk bevonden door de gemeenschap en irrationele auto”s (groot – onzuinig – hoge afschrijving enz) als mannelijk ….

    Login om te reageren
  41. Roy zegt

    29 maart 2008 om 18:00

    *kuch kuch* Lancia Delta S4 *kuch kuch*

    Login om te reageren
  42. rgseidl zegt

    29 maart 2008 om 18:02

    Waar rijdt Sarkozy eigenlijk in rond? Dat nieuwe mokkeltje van hem mag er namelijk best wezen.

    Login om te reageren
  43. Nauw zegt

    29 maart 2008 om 19:08

    Ik wacht op de Audi A1, dat wordt een mannelijke kleine auto!

    Login om te reageren
  44. GO! zegt

    29 maart 2008 om 19:19

    KLEIN & MANNELIJK……

    Helaas maar een concept…….

    Login om te reageren
  45. Georgio zegt

    29 maart 2008 om 19:22

    De nieuwe Audi A1 concept vond ik best een stoer uiterlijk hebben…ben benieuwd of de productie-versie ook daadwerkelijk zo mooi blijft.

    Login om te reageren
  46. IlCuoreSportivo zegt

    29 maart 2008 om 20:33

    GO.
    Gelukkig maar een concept, als dat mannelijk is ben ik verwijfd, bah

    Login om te reageren
  47. Paragon zegt

    29 maart 2008 om 20:37

    Kleine auto’s zijn vrouwenauto’s…

    Ja, mee eens! Maar het is erger… VEEL erger.

    In Nederland valt het nog mee, maar in landen zonder BPM en iets minder salarisnivellering (bijvoorbeeld Zwitserland) is zelfs een 911 of een Gallardo al een vrouwenauto.

    Als je wil weten of iets een vrouwenauto is moet juist een leek vragen. Toen ik een goeie vriend een foto van een Gallardo liet zien was zijn reactie: “mja gaat wel… wèl een beetje klein” (en impliciet dus ook vrouwelijk. Ook volgens hem).
    Je moet dus, gvd, een S-klasse of een musclecar rijden om mannelijk gevonden te worden.

    Login om te reageren
  48. Dink zegt

    29 maart 2008 om 20:52

    Niet klein, wel laag:

    Login om te reageren
  49. joep zegt

    29 maart 2008 om 21:33

    De panda 100HP! dat vind ik nou een eigentijdse mannelijke mini! En de C2 (vts) ook. Hoewel ik het onderscheid nog steeds wel een beetje dubieus en gek vind eiglijk…

    Login om te reageren
  50. bmw zegt

    29 maart 2008 om 23:52

    Volgens mij is de vraag niet: wanneer gaan de constructeurs eens een stoere mannelijke brute kleine auto bouwen.

    De vraag is: wanneer gaan al die oubollige brute venten eens leren een echte moderne man te zijn met smaak, stijl en rafinnement. En dan zal blijken dat je als man in heel wat kleine auto’s wèl past, zoals de Mini, Fiat 500, Fiat Grande Punto, Audi A1, enz.
    Als mannelijk betekent “dom, gulzig, bruut, groot, lomp”, dan bedank ik voor mijn lidmaatschap van het mannendom.

    Ik hou wel van Italiaanse maatpakken trouwens. En van rijden op een Vespa GT 125 met dat maatpak… Ben ik een jeanet?

    Login om te reageren
  51. the bugcollector zegt

    30 maart 2008 om 13:29

    Bedoel je nou goedkope kleine wagens?
    Want ik zag laatst een lotus(elise, dus wel een vrouwennaam) naast een landrover, en dan is die lotus opeens een hele kleine auto.
    Je hebt wel gelijk, als fan van van lichte autos heb je weinig keus als man.

    Login om te reageren
  52. a_buis zegt

    30 maart 2008 om 14:48

    1 serie redelijk vrouwelijk in de basis. Totdat je de 130i M Sport ziet en rijdt. Gewoon 5 deurs en in Saphire black, vol leder met sportzetels en Xenon of course. Ok, ben ook een beetje bevooroordeeld….

    Login om te reageren
  53. CasperH zegt

    30 maart 2008 om 17:23

    Oei, sommige mensen hebben het verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat je als man niet in een kleine auto kan rijden. Ik zou graag een Mi.To rijden straks en ook een dikke Mini Cooper (S) zeg ik heus geen “nee” tegen. Máár ze missen de ruighuid en stoerheid van de genoemde voorvaderen.

    Een Golf R32 of een Subaru Impreza vind ik geen “kleine” auto’s meer. Misschien dat mijn voorbeeld van de BMW 2002 dat beeld een beetje vertroebelde. Zet een huidige generatie Golf naast een eerste generatie Golf bijvoorbeeld: dat scheelt een halve meter in lengte en een centimeter of 40 in de breedte. En dan heb ik het nog niet over de extra kilo’s.

    De Fiesta ST is inderdaad -misschien- nog wel redelijk stoer en ruig, maar niet zoals die jaren 70 / 80 ragblikken, imho.

    Login om te reageren
  54. Pannekoek zegt

    30 maart 2008 om 19:08

    @ Stephan

    Cw staat voor weerstandscoëfficiënt, das heel wat anders dan correctie waarde.

    Login om te reageren
  55. johnnyt-jet zegt

    30 maart 2008 om 19:23

    met dien verstande dat een johnny auto niet altijd hoeft te voldoen aan het stereo type beeld maar identiek kan zijn aan getoonde foto in deze topic (dank thompson).

    Login om te reageren
  56. LaTiNo156 zegt

    31 maart 2008 om 10:18

    Casper, ik snap niet hoe je de Mi.To nou WEL stoer vind, heb je die guitige koplampjes en dat lieve snuitje wel eens gezien? Van voren lijkt de auto net Chicken Little!! :'(

    Login om te reageren
  57. Dennis Kerssen zegt

    3 april 2008 om 20:45

    Beste Casper,

    Ik lees u voor het eerst jou columns op het net, ik moet je zeggen dat over het type vrouwen auto ik mijn mening deel met jou.
    tevens als je zuster opzoek is naar een leuke auto niet te vrouwelijk dan kan ik haar wel een keer helpen.
    tevens zal ik het met haar bespreken als ik thuis kom.
    vanuit enschede de groeten en veel succes met je werk en columns.

    Grt

    Dennis K en Lineke H
    Deventer

    Login om te reageren
  58. CasperH zegt

    7 april 2008 om 10:08

    Dank voor uw steunbetuiging. Misschien is een nieuwe Ibiza iets voor d’r? ;)

    Login om te reageren
  59. Rob zegt

    3 augustus 2008 om 12:43

    apacha, de ford focus is zeker een echte mannenauto deze macho man heeft er zelf 1 donkerrood sport, ik zou hem ook niet bij de kleine wagens in rijtje noemen, hij is gemiddeld wat betreft afmetingen met veel ”scherpe” lijnen om in de vrouwentaal van hierboven te blijven veel ruimte van binnen met amerikaans interieur/ itt bijv de Ford Ka wat ik persoonlijk wel een vrouwen auto vind en de nieuwe ford fiesta lijkt erop maar is ook kleiner ronder, onzijdig zou ik zeggen….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North