• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Yeti is dé trekmobiel van 2010

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2010 om 17:49 – 26 Reacties

Skoda Yeti - rukauto van 2010


Met de talloze caravan-fanaten die ons land rijk is, moet dit natuurlijk wel even gemeld worden.

Hebben wij dat zelf getest? Nee, dit soort ongein wordt doorgaans door kampeerliefhebbers van de ANWB getest. Vorig jaar was het de Skoda Superb 1.8 TSI die het predicaat Trekauto Van Het Jaar kreeg opgeplakt. En dit jaar is het, hoe verrassend, wéér een Skoda geworden. Een Yeti 1.2 TSI om precies te zijn. Wat toevallig nou…

In totaal werden 23 auto’s in verschillende klassen getest op hun rukcapaciteiten. De Skoda Yeti werd uiteindelijk uitgeroepen tot Ultieme Winnaar. Het was vooral de binnenruimte en het “uitstekende weggedrag” (dat zeggen ze echt) dat de doorslag gaf. Jammer genoeg werd onze Ultieme TrekAuto niet getest op de track in St. Oedenrode.

De volgende auto’s waren nog meer heel goed in caravans trekken. (bron: ANWB)

  • A-Klasse: Skoda Yeti 1.2 TSI
  • B-Klasse: Mazda 3 hb 2.2 CITD
  • C-Klasse: Volkswagen Golf 1.4 TSI
  • D-Klasse: Superb Combi 1.8 TSI
  • MPV-klasse: Renault Grand Scénic TCE 130
  • 4WD-Klasse: BMW X1 (uitvoering onbekend)

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Skoda Enyaq rijtest en video
  • vernieuwde Skoda Kodiaq
    Vernieuwde Skoda Kodiaq krijgt superbe trekjes

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

anwb, caravan, Skoda, trekhaak, Vergelijkingen, yeti

Vorig bericht: « Kies maar: Ferrari 458 of Mercedes SLS AMG
Volgend bericht: Ferrari claimt ringrecord met de 599XX: 6:58.16 »

Lees Interacties

Reacties

  1. julien zegt

    23 april 2010 om 17:50

    Zo

    Drie van de vag groep!!

    Login om te reageren
  2. Florianus zegt

    23 april 2010 om 17:54

    lamborghini’s met trekhaak zijn ook heel hoed in trekken:)

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      23 april 2010 om 18:37

      @Florianus:
      haha ja. Maar ik denk dat de 1.8TSI een betere is als trekauto. En de rest van het jaar zijn die 160pk ook wel leuk. Eigelijk moet je natuurlijk voor je carvan de 2.0 TDI hebben. Leuk bakkie trouwens die Yeti. Veel leuker als die mislukte tiguan of Q5

      Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    23 april 2010 om 17:59

    ?, een plaatje van een Yeti zonder trekhaak…? in het kader van trekken…

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      23 april 2010 om 19:30

      @Jokkebrok: Ik wou het ook net posten, beetje laat dus.

      Login om te reageren
  4. Cantago zegt

    23 april 2010 om 18:08

    En toch heb ik het gevoel dat ik liever een caravan achter mn X6 of iets dergelijks hang. En dan mag de caravan van mij ook wel thuisblijven hoor;)

    Login om te reageren
  5. Teerdz zegt

    23 april 2010 om 18:10

    Zover ik me het kan herinneren is een Mazda 3 toch echt wel een c-klasse auto… En ik zou van een Yeti zeggen dat het b-klasse is;)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    23 april 2010 om 18:14

    hallo .. een 1.2 benzine blok .. kan toch nooit genoeg koppel genereren ..

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    23 april 2010 om 18:20

    Inderdaad vreemd ingedeeld die klassen.

    -edit: check, thanks-

    Login om te reageren
  8. golf zegt

    23 april 2010 om 18:24

    kvind er geen ruk aan

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    23 april 2010 om 18:27

    Trekauto… of rukmobiel:)

    Login om te reageren
  10. Qaz zegt

    23 april 2010 om 18:29

    In de roze buurt, zeker?

    Login om te reageren
  11. V-Power zegt

    23 april 2010 om 18:50

    Ik sleep liever mijn caravan de berg op met een 2.2L Turbo Diesel ipv een 1.2 TSI Benzine…

    Weet niet wat dat is, maar 1400kg aan caravan trekken met een 1.2 TSI…. Niet zo’n fan van.
    (+ bijkomend feit dat de yeti wss lichter is als de caravan dan)

    Login om te reageren
  12. Dog zegt

    23 april 2010 om 18:57

    @lincoln: kleine turbo met amper turbo-lag doet wonderen; al vind ik het ansich al een wonder dat die 1.2TSI de auto zelf vooruit krijgt ;)

    Login om te reageren
  13. John zegt

    23 april 2010 om 19:12

    Hoe is dat mogelijk dat een 1.2TSI-motor die nwls. krachtig genoeg is om de auto zelf op een comfortabele manier voort te bewegen uitgeroepen wordt tot caravan trekker van het jaar. Trek een caravan met deze door de alpen je staat stil !!!!
    Ekonomische belangen doen vreemde dingen, ja zelfs met verenigingen !

    Login om te reageren
  14. Maurice16 zegt

    23 april 2010 om 19:25

    ”en het “uitstekende weggedrag” (dat zeggen ze echt)”

    In Top Gear Magazine waren ze er ook laaiend enthousiast over! Vind dit niet zo’n geslaagd model, doe mij maar een Superb (eventueel Combi), en dan met de caravan! ;)

    Login om te reageren
  15. paulusrx7 zegt

    23 april 2010 om 19:37

    ja idd ziet er zeer geschikt uit voor de gemiddelde caravan rukker.

    Login om te reageren
  16. Sebazzz zegt

    23 april 2010 om 20:16

    Hij bestaat dus wel :O

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    23 april 2010 om 20:27

    Boeiend… Ik denk niet meteen dat zo’n kleine wagen veel zal gaan trekken…
    Dat model zal toch niet gaan verkopen..

    Login om te reageren
  18. Burt zegt

    23 april 2010 om 20:45

    Trekauto van het jaar, gezinsauto van het jaar. Al die verkiezingen lijken wel doorgestoken kaart. Een Yeti, een A-segment auto. Are you for real? De Mazda 3 en de VW Golf zijn toch echt wel hetzelfde segment, behalve in deze verkiezing. De ANWB zou i.i.g. wel beter moeten weten.
    Het riekt ernaar dat het merk dat het meest adverteert of het meest voor de award betaalt, hem wint. Bij de gezinsauto van het jaar was het zelfs zo erg, dat een niet genomineerde auto hem uiteindelijk won. Het geeft de indruk dat de bladenafdeling van de ANWB in nood verkeert en zo de gaatjes probeert te dichten.

    Login om te reageren
  19. wouter zegt

    23 april 2010 om 20:55

    Waarom wordt de mazda 3 getest in een ander segment dan de golf?

    Login om te reageren
  20. Fortuna zegt

    23 april 2010 om 21:23

    Trekmeubel?

    Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    23 april 2010 om 22:06

    Miscchien de Cayenne als caravan trekker? zie hem vaak genoeg met paardetrailer.

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    23 april 2010 om 22:28

    Om rukbak te zijn, hoeft het ding geen rukhaak te hebben :-)

    Login om te reageren
  23. Gezondverstand zegt

    24 april 2010 om 18:13

    Eigenlijk moet er geen trekauto van het jaar zijn.
    Want achter zo’n auto moet natuurlijk zo’n caravan hok.
    Rijdende verkeersdrempel. File veroorzaker, oponthouder.
    En wat een lelijke auto die Yeti toch.

    Login om te reageren
  24. Freewarefreak zegt

    24 april 2010 om 20:40

    Ik vind zo’n Yeti echt helemaal ruk. Oja, klopt, daarom heeft ie ook gewonnen.. En dan die gek die als een malloot door het bos aan het rennen is om te bewijzen dat Yeti’s bestaan.. dat weet ik ook wel.. bij de dealer staan er zat. Die heeft er zelfs zoveel dat ie ze verkoopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North