• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Skoda Kodiaq krijgt superbe trekjes

Auteur: willeme, gepost 30 maart 2021 om 14:32 – 4 Reacties

Vernieuwde Skoda Kodiaq

De vernieuwde Skoda Kodiaq staat op de deur te kloppen van on geduld.

Na de Volkswagen Nivus, eh, Taigo, van zonet gaan we door met keihard SUV-nieuws uit de Volkswagen Group. In plaats van een kleine, compacte hippe CUV-Coupé gaat het nu om de vernieuwde Skoda Kodiaq. Dat is SUV die we dan weer wél begrijpen.

De Kodiaq is namelijk een enorme auto. Je kunt er eventueel met zeven personen in plaatsnemen. Ondanks de ruimte is de Kodiaq niet enorm zwaar, waardoor je ook geen enorme motoren nodig hebt om een beetje vooruit te komen.

Vernieuwde Skoda Kodiaq

Ook het verbruik blijft zo binnen de perken. Dus de Skoda Kodiaq is een ideale auto voor mensen die veel rekenen. Onder aan de streep is het gewoon een steengoede aanbieding. Wel begint het model een beetje belegen te raken.

Vernieuwde Skoda Kodiaq

Vernieuwde Skoda Kodiaq

Gelukkig staat de vernieuwde Skoda Kodiaq te popelen van ongeduld, zo meldt Skoda. Soms zijn de facelifts bij Skoda zeer subtiel, maar dat gaat ditmaal niet het geval zijn. Zoals we in de titel al verklappen krijgt de auto wat trekjes van de Skoda Superb. De koplampen, grille en motorkap zullen anders zijn. Ook aan de achterzijde zien we compleet nieuwe achterlichten.

Vernieuwde Skoda Kodiaq

Ondanks dat het een redelijk ingrijpende facelift gaat worden, blijft ook veel bij het oude met de vernieuwde Skoda Kodiaq. Dus het platform, motoren en aandrijflijnen zullen hooguit worden voorzien van een update. Ook in het interieur zullen de wijzigingen op detailniveau zijn. Denk aan nieuwe bekledingen, opties en verbeterde infotainmentsystemen vernoemd naar wereldontdekkers.

Belangrijk

De Skoda Kodiaq is een enorm belangrijke auto voor de Tsjechische Volkswagen-dochter. Het was niet de eerste crossover zoals Skoda beweert (ze zijn de Yeti waarschijnlijk vergeten). Echter, sinds de komst van de Kodiaq zijn er nog een paar crossovers (Karoq en Kamiq) van Skoda bijgekomen. Van de Kodiaq zijn tot nu to meer dan 600.000 exemplaren verkocht.

De vernieuwde Skoda Kodiaq wordt op dinsdag 13 april onthuld.

Ook interessant!

  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • gefacelifte Skoda Kodiaq
    Gefacelifte Skoda Kodiaq brengt RS-label terug!
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Kodiaq RS Ursus
    Kodiaq RS Ursus heeft 2.0 motor met 545 Nm

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, facelift, kodiaq, Skoda

Vorig bericht: « Volkswagen Taigo is nóg een CUV (voor Nederland!)
Volgend bericht: Red Bull is veel te snel voor Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    30 maart 2021 om 14:34

    “De koplampen, grille en motorkap zullen anders zijn. Ook aan de achterzijde zien we compleet nieuwe achterlichten.”
    Dat noemen we een ingrijpende facelift? Ik denk dat de Superb hier bij gesleept wordt omdat de Kodiaq nu ook officieel dat model moet vervangen, zoals die dat in de praktijk al gedaan heeft.

    Login om te reageren
  2. pier zegt

    30 maart 2021 om 15:25

    De Kodiaq is dan ook bijzonder lelijk van achteren. Goed dat ze dit aanpakken.

    Login om te reageren
  3. superman zegt

    30 maart 2021 om 18:27

    1.5 L ? Je zou minimaal 2.0 of 2.5 verwachten ?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 maart 2021 om 05:51

      @superman: als het nu het jaar 2000 zou zijn wel. Maar men heeft steeds minder slagvolume nodig om een acceptabel vermogen te halen. Minder slagvolume betekent een lager verbruik onder deellast en dus een lager praktijkverbruik. Het nadeel is dat het lagere slagvolume wordt gecomponeerd door een turbo. De geeft veel koppel en maakt vlotter rijden mogelijk. Ga je met een kleine motor met een turbo ook vlotter rijden dan ga je natuurlijk wel weer meer verbruiken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North