Een paar weken terug brachten we het nieuws over de Veyron Sang Noir, het is nu bekend geworden dat er 15 units gemaakt zullen worden.
Vorig jaar onthulde Bugatti de Pur Sang in Frankfurt, welke toen direct was uitverkocht. Een aantal Amerikanen baalden daarvan en dat was reden voor Bugatti om met een Sang Noir te komen. Althans, dat is uitleg die het Britse Evo ons wil laten doen geloven. Volgens outsiders raakt men niet alle Veyron’s kwijt. Dus deze ’special editions’ zijn gewoon nodig om ze allemaal te kunnen verkopen. Voor de soort mensen die een Veyron kopen is de Veyron namelijk niet exclusief genoeg, mede omdat je er niets aan mag veranderen. Lang niet alle Veyrons waren verkocht, dus hoe krikken ze de verkopen op? Door speciale uitgaven, zoals ook de Fbg Hermes.
In totaal zou Bugatti inmiddels 230 orders hebben voor de Veyron (via autoblog.it).
lincoln zegt
zal je net zien .. ben ik weer nummertje 16 ..
dan maar verder raggen met mijn ouwe Mercury ..
dekster zegt
De lelijkste veyron die er is, gewoon een lomp zwart stuk allu.
Frunkert zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
phoenix zegt
Mooie velgen en mooie ONE-TONE lak.
ipv dat eeuwige Two-tone op een Veyron
K-Kalkan zegt
Zijn dat nou ook andere koplampen??
Ik vind de velgen altijd zo klein uitzien onder de Veyron.. Don’t ask me why..
M Freak zegt
-edit: as you wish-
De Nou zegt
waarom mag je er niets aan veranderen of is dit moreel gezien ‘not done’ ? :s
vla zegt
Maar ze maken er zowieso geen winst mee?
Nederland Hater zegt
@ De Nou
Dat staat in je koop-contract als je er 1 koopt, anders krijg je van die tuning projectjes enzo…
Leon zegt
Best raar dat ze die Veyrons niet verkocht krijgen, ik zie zo een paar sjeiks die er per persoon een stuk of 3 even ophoesten…
k0walsk zegt
Mooi ding heur! Alleen die spoiler moet echt weg.
babbaloerie zegt
@k0walsk
Je weet dat dat ding alleen naar boven komt als het nodig is?
Jonas zegt
@dekster
Idd, deze is echt gatlelijk
robbie zegt
“Slechts” 15? Vind ik persoonlijk nogal veel… Is toch 5% van de productie en de vorige twee Limited Editions waren nog redelijk exclusief met 5 stuks elk.
@phoenix, deze Veyron is ook duotone hoor ;) Het midden van de auto is namelijk carbonfibre en de rest is zwart :D
Thomas zegt
-edit: 1x is genoeg en 1 uitroepteken is ook genoeg-
Fortuna zegt
Ze hadden ‘m beter Ssan Yong genoemd.
Tephlon zegt
@Redactie: Een aantal Amerikanen baalden daarvan…
Ik ben nog steeds niet overtuigd van de Veyron. Hij is niet mooi. Verschrikkelijk exclusief, maar ik zou het nooit kopen, mocht ik hem kunnen veroorloven.
Vind hem in helemaal zwart toch wel het “mooist”.
Fortuna zegt
@ Thomas
Idd, die reclame in de posts lijkt nergens op. Of het is op puur commercialisme, op de knieën gaan voor het geld, poen proberen pakken.
Nu, ik klik niet, no way!
schavaan zegt
Klik niet op Leon! ik herhaal: klik niet op Leon !! ;)
Weet iemand wat voor type er naast de Veyron staat op foto 2?
Jordey zegt
Tja als ik rijk was geweest had ik van alle soorten een exemplaar gekocht.
@ schavaan: bugatti type 57 atlantic
autoblogger zegt
@Fortuna: geen van beiden. We willen wel graag uit de kosten komen.
@Robbie: klopt, heb de titel iets aangepast ;)
DJD zegt
Het is een heel strak model, dat vind ik wel. Maar hij mist de style van de fbg Par Hermés. Het is meer een hele dure exclusieve Sjonnie… En de velgen maken het daarmee af.
El Loco zegt
En ik heb net dat Pur Sang ding besteld! Hier laat ik Bram achteraan gaan, dit slaat nergens op.
9000cse zegt
Maakt niet uit HOE ze ze verkopen, ALS ze ze maar verkopen.
@Tephlon:
“Een aantal” is enkelvoud, of het nou Amerikanen zijn of braadworsten, en dat “baalde”, ergo géén “baalden”!
Verder, als we dan toch bezig zijn: “Hij is niet mooi” ….maar ik zou het = HEM nooit kopen, mocht ik ME hem kunnen veroorloven.
Prettige dag verder.
DRU zegt
@ 9000cse – Au! Recht in de noten.
@ Tephlon – Fail!
Deze velgen vind ik echt heel lelijk.
De verschillende special editions vind ik wel heel leuk. Leuk voor later en leuk voor verzamelaars. Ik koop later wel een pur sang ergens op een veiling. Die is zo – rrr –
Suprageex zegt
Als ze ze niet allemaal kwijt kunnen, mogen ze er altijd een voor mijn deur komen zetten :D
Ik vind zowiezo dat het een goed punt is van Bugatti om de wagen ‘exclusiever’ te maken, mede door alle speciale edities. Maar misschien een ideetje voor een sjeik die echt exclusief wil zijn: Koop een Citroën C1tje fzo. Iets wat de andere sjeiks op het theekransje van zondagnamiddag niet hebben…
G. de Groot zegt
@suprageex
Je bedoelt, iets wat de andere sjeiks niet willen hebben.
Wie wil er nou gezien worden in een C1?
Gabbertje zegt
ik dacht dat er maar een paar veyrons kwamen maar als ze elke keer een andere versie maken krijg je er nog best veel.
DRU zegt
@gabbertje – Die special edition series vallen nog binnen de vooraf vastgestelde seriegrootte.
mrB zegt
waarom maken ze niet is een hardcore versie van dat ding. Gewoon al die luxe er uit gooien en zorgen dat het een circuit monster wordt. bij andere merken werkt dat ook, kijk maar naar de scuderia, de superleggera.
Frunkert zegt
Heel mooi, prachtig!
Veel variaties qua kleur en design lijkt mij een lust voor het oog
Wouter zegt
Hij begint een beetje ‘Japanese Import’-achtig te worden. En ik hou van Import, dus ‘k vind ‘m mooi.
Nick zegt
@mrB: Die komt ook, maar die ziet er ook niet uit als een Veyron maar een closed-wheel prototype wagen. (zeg maar als een Formule 1 wagen met wielkassen of een Le Mans prototype wagen)
Als het doorgaat uiteraard, want Bugatti flink verlies en dan neutraliseren ze de omzet weer een beetje om vervolgens weer verlies te lijden.
Maar het is ook een halo merk waar VAG hun vorderingen in techniek en engineering mee kan showen, of wel pure marketing.
Dan heb ik eigenlijk liever een Audi Sport F1 (met Schumacher of Ullrich als hoofd) of Equipe Bugatti F1.
JPM zegt
Als de Bugatti Veyron ons iets geleerd heeft dan is het wel dat er limieten zijn voor de prijs die je als fabrikant kunt vragen voor een auto. Waar ik altijd dacht dat zulke auto’s voor elke prijs verkocht konden worden blijkt nu het tegendeel. Het prijskaartje (pretax) van ruim één miljoen euro zorgt ervoor dat nog lang niet alle Veyrons de deur uit zijn. Zelfs de superrijken op de aarde stellen limieten aan de prijs van hun voertuigen. Daarom deze overige ‘speciale’ modellen die ervoor zorgen dat alles de deur uit gaat en dat die ene rijke man die twijfelde over de aanschaf en exclusiviteit van een Veyron alsnog over stag gaat.
@mrB
Mwah Bugatti wil dat imago eigenlijk helemaal niet krijgen. Ze willen ontzettend snel doch ontzettend luxe blijven. Dat gaat moeilijk met een hardcore versie.
Nick zegt
Aanschouw:
Vincegail zegt
@ DJD
helemaal gelijk! Bij mij een de buurt staat een VW Golf met precies de zelfde velgen……
9000cse zegt
@ redactie:
Kijk even naar mijn reactie van 20:11 uur op @ Tephlon van 19.47 uur. LOL!
Tephlon zegt
9000CSE: Je hebt gelijk. Ik zat niet op te letten… :-)
9000cse zegt
@ Tephlon
Geeft toch niet! Fijne zondag!
Robredo zegt
“…mede omdat je er niets aan mag veranderen…”
Hoezo je mag niet aan je Veyron veranderen?
Ringfan zegt
@ dekster op 28 June 2008 om 19:06
U bedoelt aluminium? Met één L denk ik…
Ennuh, zoveel aluminium zit er niet op of in hoor…
autogek zegt
Ik had dit in de GTO gelezen:
[i]…voor het eind van dit jaar zullen we iets heel nieuws van Bugatti laten zien…(president van Bugatti)[/i]
Is dit dat raceding van hierboven of wordt het iets anders??
Frasker zegt
@ Nick
Gaat Bugatti weer naar Le Mans? Heftig…
Nick zegt
@Frasker: Nee, dat zal helaas niet gebeuren. Maar wel willen ze een Le Mans Prototype-achtige wagen ontwikkelen voor de weg.
Naar mijn gevoel is het een actie tegen de Britse Caparo T1.
Deze dus:
Maar ik zie liever een Équipe Bugatti (of Audi Sport) Formule 1 team geleid door Michael Schumacher.
Suprageex zegt
Dit is een pure gok, maare aangezien dat Bugatti van VW is en VW van Porsche, zou er normaal gezien geen F1 team komen (omdat porsche erniet meer in wil stappen). En zeker niet met Schumacher (omdat: 1- Hij wilt zijn goede baatnje bij Ferrari als adviseur en heel den boel niet riskeren en 2-Hij heeft zelf gezegd dat hij geen -ik herhaal- geen teambaas, teamleider, teameigenaar,etc wil worden… (niet bij Ferrari, dus zeker niet bij een onderdeel van VAG)
Suprageex zegt
@Robredo:kopers van Bugatti hebben in hun contract dat ze moeten tekenen, een clausule staan dat ze niets, maar dan ook niets aan de Veyron mogen veranderen (behalve lak wss) of dat ze anders kunnen aangeklaagd worden door Bugatti. Hetzelfde als je een 2ehands Bugatti wilt kopen van een eigenaar, moet je eerst goedgekeurd worden door Bugatti. Zo houden ze de ‘lagere klasse’- rijken buiten…
Nick zegt
@Suprageex: Ja, dat heb ik ook op verschillende sites gelezen.
Echter heeft Jordan op TV losgelaten dat Schumacher nog altijd een bezige bij is en nog steeds interesse heeft om een eigen team te beginnen.
Porsche en Audi hebben geen interesse om Formule 1 in te stappen, maar aangezien ze in Le Mans en ALMS rijden en ook nog eens DTM teams hebben is er maar een zeer kleine kans dat er ooit een Formule 1 team vanuit het VAG kamp zal komen.
Maar ze kunnen het succes van BMW Sauber en Vodafone Mercedes McLaren niet ontkennen.
LP640 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
bozewolf zegt
Probleem met de “niet veranderen!” clausule is dat al die dingen op elkaar lijken…exclusieve versie waar je een half miljoen meer voor mag ophoesten, en wat is er werkelijk exclusief aan?
Tsja…uuuh….wacht even, hoor….uhm….ja, kijk! Dat luchtroostertje linksachter is anders!
Lame. Sowieso was ie al niet mooi, dit maakt het er niet beter op.
Jorden zegt
Waarom is een ferrari enzo wel binnen no-time uitverkocht? zonder special editions!
L-Fred zegt
Via AutoScout wordt er weer een Bugatti aangeboden, dit maal voor netto € 1.195.000 excl. BTW. en BPM.
via BM World in Amersfoort (?) Die bieden trouwens ook de Alfa 8C Competizionne aan, een Enzo, een Spyker, een Rolls en een lading BMW’s. Opvallend, ook een Peu 206 1.4 Gentry, die voor nog geen 9 duizen weg mag :-)