• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti maakt 15 exemplaren van de Veyron Sang Noir

Auteur: autoblogger, gepost 28 juni 2008 om 19:00 – 51 Reacties

Bugatti Veyron Sang Noir
Een paar weken terug brachten we het nieuws over de Veyron Sang Noir, het is nu bekend geworden dat er 15 units gemaakt zullen worden.

Vorig jaar onthulde Bugatti de Pur Sang in Frankfurt, welke toen direct was uitverkocht. Een aantal Amerikanen baalden daarvan en dat was reden voor Bugatti om met een Sang Noir te komen. Althans, dat is uitleg die het Britse Evo ons wil laten doen geloven. Volgens outsiders raakt men niet alle Veyron’s kwijt. Dus deze ’special editions’ zijn gewoon nodig om ze allemaal te kunnen verkopen. Voor de soort mensen die een Veyron kopen is de Veyron namelijk niet exclusief genoeg, mede omdat je er niets aan mag veranderen. Lang niet alle Veyrons waren verkocht, dus hoe krikken ze de verkopen op? Door speciale uitgaven, zoals ook de Fbg Hermes.

In totaal zou Bugatti inmiddels 230 orders hebben voor de Veyron (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, sang-noir, veyron, zwart

Vorig bericht: « Wie en wat is Tata?
Volgend bericht: Benzinecrisis: Rolls Royce op LPG »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    28 juni 2008 om 19:05

    zal je net zien .. ben ik weer nummertje 16 ..
    dan maar verder raggen met mijn ouwe Mercury ..

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    28 juni 2008 om 19:06

    De lelijkste veyron die er is, gewoon een lomp zwart stuk allu.

    Login om te reageren
  3. Frunkert zegt

    28 juni 2008 om 19:07

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. phoenix zegt

    28 juni 2008 om 19:09

    Mooie velgen en mooie ONE-TONE lak.
    ipv dat eeuwige Two-tone op een Veyron

    Login om te reageren
  5. K-Kalkan zegt

    28 juni 2008 om 19:09

    Zijn dat nou ook andere koplampen??
    Ik vind de velgen altijd zo klein uitzien onder de Veyron.. Don’t ask me why..

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    28 juni 2008 om 19:11

    -edit: as you wish-

    Login om te reageren
  7. De Nou zegt

    28 juni 2008 om 19:12

    waarom mag je er niets aan veranderen of is dit moreel gezien ‘not done’ ? :s

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    28 juni 2008 om 19:13

    Maar ze maken er zowieso geen winst mee?

    Login om te reageren
  9. Nederland Hater zegt

    28 juni 2008 om 19:15

    @ De Nou

    Dat staat in je koop-contract als je er 1 koopt, anders krijg je van die tuning projectjes enzo…

    Login om te reageren
  10. Leon zegt

    28 juni 2008 om 19:19

    Best raar dat ze die Veyrons niet verkocht krijgen, ik zie zo een paar sjeiks die er per persoon een stuk of 3 even ophoesten…

    Login om te reageren
  11. k0walsk zegt

    28 juni 2008 om 19:24

    Mooi ding heur! Alleen die spoiler moet echt weg.

    Login om te reageren
  12. babbaloerie zegt

    28 juni 2008 om 19:29

    @k0walsk
    Je weet dat dat ding alleen naar boven komt als het nodig is?

    Login om te reageren
  13. Jonas zegt

    28 juni 2008 om 19:36

    @dekster

    Idd, deze is echt gatlelijk

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    28 juni 2008 om 19:38

    “Slechts” 15? Vind ik persoonlijk nogal veel… Is toch 5% van de productie en de vorige twee Limited Editions waren nog redelijk exclusief met 5 stuks elk.

    @phoenix, deze Veyron is ook duotone hoor ;) Het midden van de auto is namelijk carbonfibre en de rest is zwart :D

    Login om te reageren
  15. Thomas zegt

    28 juni 2008 om 19:45

    -edit: 1x is genoeg en 1 uitroepteken is ook genoeg-

    Login om te reageren
  16. Fortuna zegt

    28 juni 2008 om 19:47

    Ze hadden ‘m beter Ssan Yong genoemd.

    Login om te reageren
  17. Tephlon zegt

    28 juni 2008 om 19:47

    @Redactie: Een aantal Amerikanen baalden daarvan…

    Ik ben nog steeds niet overtuigd van de Veyron. Hij is niet mooi. Verschrikkelijk exclusief, maar ik zou het nooit kopen, mocht ik hem kunnen veroorloven.

    Vind hem in helemaal zwart toch wel het “mooist”.

    Login om te reageren
  18. Fortuna zegt

    28 juni 2008 om 19:51

    @ Thomas

    Idd, die reclame in de posts lijkt nergens op. Of het is op puur commercialisme, op de knieën gaan voor het geld, poen proberen pakken.

    Nu, ik klik niet, no way!

    Login om te reageren
  19. schavaan zegt

    28 juni 2008 om 19:55

    Klik niet op Leon! ik herhaal: klik niet op Leon !! ;)

    Weet iemand wat voor type er naast de Veyron staat op foto 2?

    Login om te reageren
  20. Jordey zegt

    28 juni 2008 om 19:57

    Tja als ik rijk was geweest had ik van alle soorten een exemplaar gekocht.

    @ schavaan: bugatti type 57 atlantic

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    28 juni 2008 om 20:01

    @Fortuna: geen van beiden. We willen wel graag uit de kosten komen.

    @Robbie: klopt, heb de titel iets aangepast ;)

    Login om te reageren
  22. DJD zegt

    28 juni 2008 om 20:09

    Het is een heel strak model, dat vind ik wel. Maar hij mist de style van de fbg Par Hermés. Het is meer een hele dure exclusieve Sjonnie… En de velgen maken het daarmee af.

    Login om te reageren
  23. El Loco zegt

    28 juni 2008 om 20:10

    En ik heb net dat Pur Sang ding besteld! Hier laat ik Bram achteraan gaan, dit slaat nergens op.

    Login om te reageren
  24. 9000cse zegt

    28 juni 2008 om 20:11

    Maakt niet uit HOE ze ze verkopen, ALS ze ze maar verkopen.

    @Tephlon:
    “Een aantal” is enkelvoud, of het nou Amerikanen zijn of braadworsten, en dat “baalde”, ergo géén “baalden”!
    Verder, als we dan toch bezig zijn: “Hij is niet mooi” ….maar ik zou het = HEM nooit kopen, mocht ik ME hem kunnen veroorloven.
    Prettige dag verder.

    Login om te reageren
  25. DRU zegt

    28 juni 2008 om 21:30

    @ 9000cse – Au! Recht in de noten.
    @ Tephlon – Fail!

    Deze velgen vind ik echt heel lelijk.
    De verschillende special editions vind ik wel heel leuk. Leuk voor later en leuk voor verzamelaars. Ik koop later wel een pur sang ergens op een veiling. Die is zo – rrr –

    Login om te reageren
  26. Suprageex zegt

    28 juni 2008 om 21:52

    Als ze ze niet allemaal kwijt kunnen, mogen ze er altijd een voor mijn deur komen zetten :D

    Ik vind zowiezo dat het een goed punt is van Bugatti om de wagen ‘exclusiever’ te maken, mede door alle speciale edities. Maar misschien een ideetje voor een sjeik die echt exclusief wil zijn: Koop een Citroën C1tje fzo. Iets wat de andere sjeiks op het theekransje van zondagnamiddag niet hebben…

    Login om te reageren
  27. G. de Groot zegt

    28 juni 2008 om 22:27

    @suprageex

    Je bedoelt, iets wat de andere sjeiks niet willen hebben.
    Wie wil er nou gezien worden in een C1?

    Login om te reageren
  28. Gabbertje zegt

    28 juni 2008 om 22:47

    ik dacht dat er maar een paar veyrons kwamen maar als ze elke keer een andere versie maken krijg je er nog best veel.

    Login om te reageren
  29. DRU zegt

    28 juni 2008 om 23:01

    @gabbertje – Die special edition series vallen nog binnen de vooraf vastgestelde seriegrootte.

    Login om te reageren
  30. mrB zegt

    28 juni 2008 om 23:19

    waarom maken ze niet is een hardcore versie van dat ding. Gewoon al die luxe er uit gooien en zorgen dat het een circuit monster wordt. bij andere merken werkt dat ook, kijk maar naar de scuderia, de superleggera.

    Login om te reageren
  31. Frunkert zegt

    28 juni 2008 om 23:27

    Heel mooi, prachtig!

    Veel variaties qua kleur en design lijkt mij een lust voor het oog

    Login om te reageren
  32. Wouter zegt

    28 juni 2008 om 23:59

    Hij begint een beetje ‘Japanese Import’-achtig te worden. En ik hou van Import, dus ‘k vind ‘m mooi.

    Login om te reageren
  33. Nick zegt

    29 juni 2008 om 01:07

    @mrB: Die komt ook, maar die ziet er ook niet uit als een Veyron maar een closed-wheel prototype wagen. (zeg maar als een Formule 1 wagen met wielkassen of een Le Mans prototype wagen)

    Als het doorgaat uiteraard, want Bugatti flink verlies en dan neutraliseren ze de omzet weer een beetje om vervolgens weer verlies te lijden.
    Maar het is ook een halo merk waar VAG hun vorderingen in techniek en engineering mee kan showen, of wel pure marketing.

    Dan heb ik eigenlijk liever een Audi Sport F1 (met Schumacher of Ullrich als hoofd) of Equipe Bugatti F1.

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    29 juni 2008 om 01:12

    Als de Bugatti Veyron ons iets geleerd heeft dan is het wel dat er limieten zijn voor de prijs die je als fabrikant kunt vragen voor een auto. Waar ik altijd dacht dat zulke auto’s voor elke prijs verkocht konden worden blijkt nu het tegendeel. Het prijskaartje (pretax) van ruim één miljoen euro zorgt ervoor dat nog lang niet alle Veyrons de deur uit zijn. Zelfs de superrijken op de aarde stellen limieten aan de prijs van hun voertuigen. Daarom deze overige ‘speciale’ modellen die ervoor zorgen dat alles de deur uit gaat en dat die ene rijke man die twijfelde over de aanschaf en exclusiviteit van een Veyron alsnog over stag gaat.

    @mrB

    Mwah Bugatti wil dat imago eigenlijk helemaal niet krijgen. Ze willen ontzettend snel doch ontzettend luxe blijven. Dat gaat moeilijk met een hardcore versie.

    Login om te reageren
  35. Nick zegt

    29 juni 2008 om 01:13

    Aanschouw:

    Login om te reageren
  36. Vincegail zegt

    29 juni 2008 om 01:23

    @ DJD
    helemaal gelijk! Bij mij een de buurt staat een VW Golf met precies de zelfde velgen……

    Login om te reageren
  37. 9000cse zegt

    29 juni 2008 om 01:28

    @ redactie:
    Kijk even naar mijn reactie van 20:11 uur op @ Tephlon van 19.47 uur. LOL!

    Login om te reageren
  38. Tephlon zegt

    29 juni 2008 om 01:31

    9000CSE: Je hebt gelijk. Ik zat niet op te letten… :-)

    Login om te reageren
  39. 9000cse zegt

    29 juni 2008 om 01:33

    @ Tephlon

    Geeft toch niet! Fijne zondag!

    Login om te reageren
  40. Robredo zegt

    29 juni 2008 om 01:40

    “…mede omdat je er niets aan mag veranderen…”

    Hoezo je mag niet aan je Veyron veranderen?

    Login om te reageren
  41. Ringfan zegt

    29 juni 2008 om 10:04

    @ dekster op 28 June 2008 om 19:06

    U bedoelt aluminium? Met één L denk ik…

    Ennuh, zoveel aluminium zit er niet op of in hoor…

    Login om te reageren
  42. autogek zegt

    29 juni 2008 om 10:06

    Ik had dit in de GTO gelezen:
    [i]…voor het eind van dit jaar zullen we iets heel nieuws van Bugatti laten zien…(president van Bugatti)[/i]
    Is dit dat raceding van hierboven of wordt het iets anders??

    Login om te reageren
  43. Frasker zegt

    29 juni 2008 om 10:30

    @ Nick

    Gaat Bugatti weer naar Le Mans? Heftig…

    Login om te reageren
  44. Nick zegt

    29 juni 2008 om 10:38

    @Frasker: Nee, dat zal helaas niet gebeuren. Maar wel willen ze een Le Mans Prototype-achtige wagen ontwikkelen voor de weg.
    Naar mijn gevoel is het een actie tegen de Britse Caparo T1.

    Deze dus:

    Maar ik zie liever een Équipe Bugatti (of Audi Sport) Formule 1 team geleid door Michael Schumacher.

    Login om te reageren
  45. Suprageex zegt

    29 juni 2008 om 11:14

    Dit is een pure gok, maare aangezien dat Bugatti van VW is en VW van Porsche, zou er normaal gezien geen F1 team komen (omdat porsche erniet meer in wil stappen). En zeker niet met Schumacher (omdat: 1- Hij wilt zijn goede baatnje bij Ferrari als adviseur en heel den boel niet riskeren en 2-Hij heeft zelf gezegd dat hij geen -ik herhaal- geen teambaas, teamleider, teameigenaar,etc wil worden… (niet bij Ferrari, dus zeker niet bij een onderdeel van VAG)

    Login om te reageren
  46. Suprageex zegt

    29 juni 2008 om 11:18

    @Robredo:kopers van Bugatti hebben in hun contract dat ze moeten tekenen, een clausule staan dat ze niets, maar dan ook niets aan de Veyron mogen veranderen (behalve lak wss) of dat ze anders kunnen aangeklaagd worden door Bugatti. Hetzelfde als je een 2ehands Bugatti wilt kopen van een eigenaar, moet je eerst goedgekeurd worden door Bugatti. Zo houden ze de ‘lagere klasse’- rijken buiten…

    Login om te reageren
  47. Nick zegt

    29 juni 2008 om 11:29

    @Suprageex: Ja, dat heb ik ook op verschillende sites gelezen.

    Echter heeft Jordan op TV losgelaten dat Schumacher nog altijd een bezige bij is en nog steeds interesse heeft om een eigen team te beginnen.

    Porsche en Audi hebben geen interesse om Formule 1 in te stappen, maar aangezien ze in Le Mans en ALMS rijden en ook nog eens DTM teams hebben is er maar een zeer kleine kans dat er ooit een Formule 1 team vanuit het VAG kamp zal komen.
    Maar ze kunnen het succes van BMW Sauber en Vodafone Mercedes McLaren niet ontkennen.

    Login om te reageren
  48. LP640 zegt

    29 juni 2008 om 14:47

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  49. bozewolf zegt

    29 juni 2008 om 14:48

    Probleem met de “niet veranderen!” clausule is dat al die dingen op elkaar lijken…exclusieve versie waar je een half miljoen meer voor mag ophoesten, en wat is er werkelijk exclusief aan?

    Tsja…uuuh….wacht even, hoor….uhm….ja, kijk! Dat luchtroostertje linksachter is anders!

    Lame. Sowieso was ie al niet mooi, dit maakt het er niet beter op.

    Login om te reageren
  50. Jorden zegt

    30 juni 2008 om 15:27

    Waarom is een ferrari enzo wel binnen no-time uitverkocht? zonder special editions!

    Login om te reageren
  51. L-Fred zegt

    3 juli 2008 om 00:04

    Via AutoScout wordt er weer een Bugatti aangeboden, dit maal voor netto € 1.195.000 excl. BTW. en BPM.

    via BM World in Amersfoort (?) Die bieden trouwens ook de Alfa 8C Competizionne aan, een Enzo, een Spyker, een Rolls en een lading BMW’s. Opvallend, ook een Peu 206 1.4 Gentry, die voor nog geen 9 duizen weg mag :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North