• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Smart #1 krijgt dikke Brabus-versie met 400 pk’

Auteur: machielvdd, gepost 18 april 2022 om 19:02 – 5 Reacties

'Smart #1 krijgt dikke Brabus-versie met 400 pk'

Smart’s hebben nog nooit veel pk’s nodig gehad, maar met de nieuwe Smart #1 ligt dat iets anders.

Het is nu definitief: de kleine auto is dood. Zelfs Smart gaat namelijk grote en lompe auto’s bouwen. Terwijl het compacte formaat juist hét handelsmerk was van het merk. Straks gaat Lotus nog zware SUV’s bouwen…

Enfin, de nieuwe Smart wordt dus een cross-over die meer dan 1.800 kg weegt. Voor de goede orde: dat is meer dan een Smart Forfour en een Smart Roadster sámen. Deze auto heeft dus weinig met de Smart’s uit het verleden te maken. Wat natuurlijk niet betekent dat het verder een slechte auto is.

Nog niet alle specificaties van de Smart #1 (spreek uit: hashtag one) zijn bekend, maar we weten wel dat de auto 272 pk krijgt. Smart gaat het daar echter niet bij laten. Ze zijn namelijk bezig met een extra snelle versie. Daar zijn zelfs al beelden van opgedoken in China.

Het exemplaar op de foto’s ziet er nog steeds vrij aaibaar uit, maar toch oogt deze auto wat agressiever dan de normale Smart #1. Het valt bijvoorbeeld op dat er extra luchtinlaten zitten op de neus. Ook zien we sportievere velgen en de nodige rode accenten, inclusief rode remklauwen.

The standard rear-wheel Smart #1's 200kW (268bhp) not enough? Try the Smart #1 Brabus. Info leaked to China's Weibo suggests it receives a second electric motor, four-wheel drive and up to 300kW (400bhp).@smart_worldwide @Brabus @GeelyGroup @MercedesBenz pic.twitter.com/EDzSFxntB4

— Greg Kable (@GregKable) April 11, 2022

Leuk, een sportief aangeklede versie, maar is deze ook daadwerkelijk sneller? Volgens de gelekte info wel. In plaats van alleen een elektromotor op de achterwielen zou deze versie twee elektromotoren krijgen, die samen 400 pk leveren. Dat is serieus veel voor een Smart.

Op de foto’s zijn geen Brabus-logo’s te ontwaren, maar naar verluidt zal deze rappe Smart #1 het Brabus-label meekrijgen. Dat is niet zo’n gek idee, want in het verleden was er ook van de Forfour en de Roadster een Brabus-uitvoering af fabriek.

Aangezien de Smart #1 er ongeveer net zo sportief uitziet als een Fiat 500L, is het wel een raar idee dat deze auto 400 pk zou krijgen. Maar in de wondere wereld van elektrische auto’s kan het allemaal.

Via: Car News China

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats
  • Smart #1 is een helemaal #trendy crossover met 272 pk
  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Smart ForFour
    In memoriam: Smart ForFour

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Smart, smart-1

Vorig bericht: « Tesla hoeft maar $15 miljoen te betalen in racisme-zaak
Volgend bericht: Dit is de duurste Golf II van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jozo zegt

    18 april 2022 om 20:45

    De auto op de foto’s is niet echt Brabus-waardig.
    Benieuwd wat het uiteindelijke gewicht van deze versie zal worden.

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    18 april 2022 om 20:51

    Ook al is dit ding een stuk sneller, ik hou het toch liever bij mijn Roadster met dikke Brabusvelgen en grasmaaiermotor.

    Login om te reageren
  3. driver79 zegt

    18 april 2022 om 21:38

    Dit lijkt weer een smart die snel de geschiedenisboeken in gaat. Niet dat ik de Mitsubishi-four four of de Renault mislukt vind maar smart lijkt tot op heden alleen met een for two commercieel succes te kunnen boeken. Ik hoop van harte dat dit wel lukt en dat ik er 1 in het echt beter zal pruimen.

    Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    18 april 2022 om 21:53

    De #1 is groter dan een ID.3, echt totaal ander segment dan waar ze vroeger in zaten

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2022 om 07:19

      De #1 is een beetje (nog) hoger dan de ID.3 maar eigenlijk erg goed vergelijkbaar:
      Smart #1: 4,27m lengte x 1,82m breedte x 1,64m hoogte
      VW ID.3: 4,26m lengte x 1,81m breedte x 1,57m hoogte

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North