![Urus](https://static.autoblog.nl/images/wp2018/urus-zwart.jpg)
Hoe eerder je dit Italiaanse lifestyle apparaat in bezit hebt, hoe meer indruk je kunt maken op de hockeyclub.
De verwachting is dat de Urus de best verkochte Lamborghini ooit gaat worden. Niet zo vreemd, want het is de eerste praktische Lamborghini sinds de LM002. Het is tevens de zuinigste, betaalbaarste en ruimste Lambo. Zelfs je oma kan er bij wijze van spreken boodschappen mee doen.
Het ‘rauwe’ randje is er bij Lamborghini wel af, maar dat zullen ze vermoedelijk een worst zijn. Wie nu een order plaatst moet nu eenmaal langer wachten dan de bobo’s die er als eerste bij waren. Toch kun je bij het groepje van de eerste kopers horen. Dealers bieden de Lambo voor een dikke meerprijs aan.
Op Mobile.de staat momenteel zo’n advertentie. Een zwarte Urus wordt aangeboden voor 330.000 euro inclusief de belastingen. Dat is grofweg 50k meer dan de Nederlandse nieuwprijs. Een lekker extraatje dus, mits de dealer de Urus weet te verkopen.
Denk nu niet dat je Italiaanse SUV volgende week op de stoep hebt staan. Zelfs deze early bird zal pas over vijf maanden worden geleverd. De Urus komt met een reeks aan opties, zoals massagestoelen, het carbon package en een panoramadak.
En hoeveel moet je bijbetalen om dit ding regelrecht de shredder in te mieteren?
Ik vind hem eigenlijk best lelijk
Ik wacht wel op de SV. Die gaat onder de miljoen kilo!
@cossiekiller: ho ho, deze heeft het carbon pack dus kan ook niet veel wegen
@itsok: Ja, met carbon pakket weegt ie nog maar 2199.5kg; boek je Max er zo uit op het circuit …
Thanks, but no Thanks.
It hurts my eyes..
Het is effe wennen. Lijkt een beetje op een Eclipse Cross op anabolen. Denk in het echt wat minder lelijk.
Ik vind dit echt een geslaagde coole auto (en ben daarmee blijkbaar één van de weinigen). Maar je gaat deze wagen toch niet in het zwart nemen? Het is een Lamborghini, die neem je in het geel, rood, telefooncelgroen of helder blauw maar niet in zakelijk 2.0 TDI zwart.
@mashell: tuurlijk, maar daar gaat het niet om bij deze Urus. Dat je het apparaat als één van de eersten hebt en er stoer mee kunt doen, dát is belangrijk.
@rikus: maar dan moet de wagen wel opvallen en niet lekker voorzichtig anoniem de kleur van het asfalt aannemen.
@mashell: Klopt, zo in het zwart is het geen porem. Dat je je Aventador zwart schildert om Batman na te doen snap ik ergens nog wel, maar de Urus is zo in ‘t donker echt een karbonkel.
@mashell: Klopt. Ik deel je mening volledig.
@mashell: wat is een telefooncel ?
@fiero: Een klein hokje waar je vroeger vuurwerk in gooide of voor de grap 06-11 belde.
@mashell: dan ga je diep in de buidel moeten tasten want het aantal kleuren is nogal redelijk beperkt.
http://configurator.lamborghini.com/configurator/presets/ur?lang=eng&country=it
@chrisvis: maar wel twee soorten rood die ik allebei mooi vind. Deze wagen is voor mij erg gemakkelijk te configureren. Misschien toch maar weer eens een staatslot kopen.
@mashell: telefooncel groen…..hoe zag dat er ook alweer uit?
@mashell: precies!! Net als een dikke Cayenne, lekker in een knallende kleur.
Oh… wacht…
Massagestoelen een optie???!!! Zitten zelfs in mijn Megane leasehok
@tvklarenbosch: hoe duurder en premiummer een auto hoe langer de optielijst. Dat bereiken de fabrikanten niet alleen door 12 verschillende stuurwielen aan te bieden, 19 bekledingen en 4 infotainmentsystemen maar ook door doodgewone dingen als een asbak, neerklapbare achterbanken en kleine luxe als massagestoelen, in de optielijst op te nemen. De klant wil het toch hebben, dus zo maken ze extra winst!
P.C. Hoofttractor
Ik kan m’n portemonee (mocht ik er eentje hebben) zo hard op tafel smijten wat ik wil, maar die Urus gaat er niet sneller mijn kant op van komen.Wat in dit geval dan weer niet zo erg is.
Volgens de advertentie: free to configurate.
Kortom je kan nog eigen keuzes maken!!
Echt lelijk vind ik hem niet. Al moet ik zeggen dat schoonheid ook weer iets anders is
Zo jammer dat de Estoque hiervoor heeft moeten wijken, dat was echt een schoonheid. Achja, ik zou ‘m niet kunnen betalen en degenen die wel de centen hebben kopen blijkbaar liever een Urus.
@racerx: tja, de Urus gaat Lamborghini gewoon meer geld opleveren, ik denk dat de design afdeling ook liever de estoque had gezien.
@raceface: Denk het ook. En dan die naam: ‘Urus’. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat een Neanderthaler in de oudheid met dat woord refereerde aan z’n anus…
@racerx: Wat de Neanderthalers zeiden weet ik niet, maar in 2018 gaat Urus betekenen: tokkie voetballer of drugsdealer of respectloze rapper (Boef) in opzichtige auto…
@racerx: jaaa dat was toch de ultieme sedan geweest. Ik kan moeilijk begrijpen dat er te weinig markt zou zijn voor die auto. Het hangt natuurlijk ook een boel af van de prijs. Maar goed, was ie Panamera achtig geprijsd, dan was het toch een mega succes geworden. Denk je niet?
@rikus: Jep, daar rijden er immers ook genoeg van rond. Ook van de Turbo versie, waar de Estoque mee had moeten concurreren. De concept had een V10, maar bij een auto als de Estoque zou de V8 turbo uit de Urus beter gepast hebben.
Is dit de meest betaalbare Lamborghini? Ik dacht dat de Huradinges en de Gallardo “goedkoper” waren. Heb me er blijkbaar in vergist.
50k meer dan de Nederlandse nieuwprijs, en dan nog een half tonnetje aan BPM die er tevens nog niet in verrekend is neem ik aan?
De LM002 werd mooi van lelijkheid, de urus blijft gewoon lelijk
Extreem lelijk
Erg mooi is ie niet, maar hij ziet er wel beter uit dan de gemiddelde SUV van Porsche, BMW en Audi…