• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kanten

Auteur: RubenPriest, gepost 4 januari 2018 om 11:30 – 95 Reacties

Afbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kantenAfbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kantenAfbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kantenAfbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kantenAfbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kantenAfbeelding Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kanten

Gelekt! Mercedes G-klasse van alle kanten
Dit is de nieuwe G.

Vanmorgen presenteerde Mercedes een setje spyshots voor de bühne, om ons alvast lekker te maken voor de onthulling. Later deze maand trekt de Duitse autobouwer officieel het doek van de nieuwe G, maar inmiddels zijn enkele persplaten van de nieuwe G-klasse op de interwebz verschenen. Iemand bij Mercedes is nu waarschijnlijk heel hard aan het schelden.

Zonder camo-pyjama zijn de vernieuwingen een stuk beter te zien. Mercedes koos (uiteraard) voor evolutie en geen revolutie. De grootste zichtbare vernieuwingen zijn te zien in het interieur, dat volledig op de schop is gegaan. Qua uiterlijk zien we moderne koplampen en andere bumpers, maar over het algemeen geen spannende wijzigingen. De meeste nieuwigheden zullen op technisch vlak zijn.

Naast de foto’s is er ook extra informatie naar buiten gekomen. Zo komt de vernieuwde G voortaan met een moderne negentraps automaat. 40 procent van het vermogen zal op de voorwielen worden losgelaten, 60 procent gaat naar achteren. Meer technische informatie over onder meer de beschikbare motoren is nog even afwachten. Op 15 januari is de officiële presentatie.

UPDATE: De nieuwe G-klasse is officieel. Alle info lees je HIER.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2018, g-klasse, gelekt, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Pik deze Bentley Bentayga op bij Domeinen
Volgend bericht: Smijt je portemonnee op tafel en scoor de Urus sneller »

Lees Interacties

Reacties

  1. rulefollower zegt

    4 januari 2018 om 11:34

    Knap dat hij het zelfde lijkt maar volledig nieuw (en een stuk breder) is.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      4 januari 2018 om 11:46

      @rulefollower: Precies goed gedaan denk ik. De looks hetzelfde houden, interieur en onderhuids grondig aanpassen vernieuwen. Dit wordt/blijft een verkooptopper.

      Login om te reageren
    • min2max zegt

      4 januari 2018 om 11:49

      @rulefollower: Lijkt ook veel op de nieuwe Jeep Wrangler JL-serie. Alleen die koop je al voor $27k (in VS).

      Login om te reageren
      • mcaa zegt

        4 januari 2018 om 11:59

        @min2max: ja hij lijkt ook op zijn schaalmodel. Alleen die koop je al voor €30,- (op marktplaats)

        Login om te reageren
        • fouadski zegt

          4 januari 2018 om 18:27

          @mcaa: mag ik je een keer op een biertje trakteren ?

          Login om te reageren
    • kortvdl zegt

      4 januari 2018 om 21:12

      @rulefollower: zeker, ben een fan van de G! Ben wel benieuwd hoe de panel-gaps van de deuren nu zijn, aangezien de deuren er nu meer in te lijken vallen dan bij de oude(zie de ronding aan de bovenkant van de deuren).

      Login om te reageren
  2. kroon zegt

    4 januari 2018 om 11:35

    Tja… Mooi is ie nooit geweest en zal het ook nooit worden. Sommige mensen vinden dit prachtig.
    Maar wat een idioot dashboard daarbij dan. Als het om stijl gaat moet je niet bij de Duitsers zijn…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 januari 2018 om 11:57

      @kroon: mwoah stijl is wel iets Duits. Koel strak. Mooi Italiaans design is anders .

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        4 januari 2018 om 12:05

        @rolov: Mercedes koel strak? Haha… Eerder de stijl van braadworsten en Duitse huizen. Beide niet fraai.
        BMW maakt er ook al zo’n rommel van in de interieurs. Audi doet het netjes, maar plakt dat bovenop Skoda techniek als je even verder kijkt.

        Overigens is Mercedes nu bezig de soms redelijke fraaie buitenkanten ook weer helemaal kapot te maken. Kijk naar de nieuwe voorkant van CLS en A-Klass die gaat komen. Het wordt, net als vele BMW’s, een bij elkaar geprutst rommeltje wat de stijl betreft. En het interieur van de nieuwe A-Klasse al gezien?… einfach zum Kotzen…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 januari 2018 om 13:00

          @kroon: waar heb je het over? De voorkant van de CLS is prima en het interieur van de nieuwe A-klasse is Supergeil. Dat loopt mijlenver voor op wat de concurrentie aanbiedt.

          Login om te reageren
          • michaelb zegt

            4 januari 2018 om 13:25

            @mashell: Hahaha interieur loopt voor… op de foto ja. Kwaliteit in het echt valt vies tegen.

            Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            4 januari 2018 om 17:32

            @mashell: mijlenver voor…gast

            Login om te reageren
          • doublechevron65 zegt

            4 januari 2018 om 21:11

            @mashell: die nieuwe CLS is wederom een mislukking, alleen het eerste model was fraai. De nieuwe A-Klasse wordt eveneens een lelijk en van binnen wat voor kermis klanten…

            Login om te reageren
            • Silverarrow zegt

              4 januari 2018 om 22:24

              @doublechevron65: Kermisklanten zitten voorlopig goed bij de dubbele chevron. Clowns zijn daar in trek.

              Login om te reageren
              • doublechevron65 zegt

                5 januari 2018 om 01:28

                @silverarrow: sinds wanneer werken clowns op een kermis? Past niet helemaal…?

              • Silverarrow zegt

                5 januari 2018 om 06:54

                @doublechevron65: Sinds de dubbele chevron cactussen is gaan verkopen. Past ook niet helemaal.

              • doublechevron65 zegt

                5 januari 2018 om 10:29

                @silverarrow: dat heet polarisatie en behoord tot het merk; vive la différence!

        • slickrick zegt

          4 januari 2018 om 13:28

          @kroon: het interesseert kopers geen ene moer hoe het eruit ziet, en of de techniek wel goed is, ze willen een premium badge met de nieuwste LED lampjes….daar kunnen ze mee voor de dag komen

          Login om te reageren
          • rikus zegt

            4 januari 2018 om 13:34

            @slickrick: eindelijk. Iemand die het begrijpt.

            Login om te reageren
        • jorian zegt

          4 januari 2018 om 16:41

          @kroon: Over smaak valt niet te twisten dus breng je mening niet naar buiten alsof het feiten zijn

          Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          4 januari 2018 om 17:33

          @kroon: heel kortzinnig stukje tekst…

          Login om te reageren
  3. Citrofieleviltwin zegt

    4 januari 2018 om 11:35

    Begrijp dat dit voor sommigen een icoon is maar het laat mij maar koud. Het interieur is top en waarschijnlijk de rest ook maar dat hoekig design waar ze aan blijven vasthouden… Sommigen zullen dit wauw vinden, anderen een gemiste kans. Je kan eigenlijk nog steeds een G klasse van de eighties kopen en deze upgraden naar modeljaar 2018. Als ik dan denk aan de hoeveelheid geld dat er moet neergelegd worden vooor een nieuw exemplaar dan rispt mijn maag even.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      4 januari 2018 om 11:42

      @citrofieleviltwin: Poging 1 was ook niet helemaal succesvol verlopen, namelijk de GL(tegenwoordig GLS)-klasse. Die heeft gewoon zijn eigen liefhebbers verworven, maar zal nooit uit de schaduw van de G-klasse komen. Dus is dit, na heel veel jaren van ploeteren hierop, de enige goede oplossing voor de fanatieke aanhang ervan.

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        4 januari 2018 om 12:00

        @orichy: Precies dit dus! De G klasse heeft in al die jaren een grote groep fans verworven, mede door zijn uitstraling. Echter ging ook aan die auto de tijd knagen. Nu weet ik niet of de GL(S) ooit bedacht is als opvolger van de G, maar een feit is wel dat dit een veel modernere auto is. Echter de verkopen van de G bleven goed, dus waarom dan niet een nieuwe versie maken die technisch weer helemaal bij is, met dezelfde uitstraling?

        Login om te reageren
        • Citrofieleviltwin zegt

          4 januari 2018 om 12:07

          @breinstein: Als je zo een trouwe fan bent van een model dan hou je ook vast aan dat model zoals deze op de markt gekomen is. De G klasse werd/wordt graag gezien door zijn stoer voorkomen, echt werktuig,… De Lada Niva ook en die wordt wel behouden zoals hij is…

          Login om te reageren
          • Silverarrow zegt

            4 januari 2018 om 22:33

            @Citrofieleviltwin: Ga je een G-klasse vergelijken met achterhaalde, Russische techniek en dan als argument aanhalen dat omdat de Russen het geld niet hebben om te vernieuwen, Mercedes dat ook maar niet moet doen? Vliegen de eenden zo laag in Citrofielland of was de wijnoogst zo goed dat je ‘m zelf maar weg gedronken hebt?

            Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        4 januari 2018 om 12:03

        @orichy: Een productierijpe Ener-G-Force leek me een redelijke oplossing.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 januari 2018 om 11:42

      @citrofieleviltwin: Dit is een volledig nieuw model. Hoewel hij als twee druppels water lijkt op het oude model, kun je niet meer zomaar een moderne G-klasse van je oude bak maken.

      Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        4 januari 2018 om 12:11

        @edge: Goh lijkt me niet onmogelijk ondanks dat dit een nieuw model is. Als ze van een oude SL een generatie jonger kunnen maken dan moet dit ook wel lukken.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          4 januari 2018 om 12:16

          @citrofieleviltwin: Deze nieuwe G-klasse is 10cm breder dan de oude en de verhoudingen zijn licht aangepast. Als ik het mij goed herinner staat de voorruit nu een paar centimeter verder naar voren dan bij het oude model. Natuurlijk is alles mogelijk als je handig genoeg bent, maar zo’n rechtstreekse panel swap als voorheen mogelijk was kun je vergeten.

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            4 januari 2018 om 12:38

            @Edge: Een panel swap is niet nodig denk ik aangezien die paar centimeters verschil het niet zullen maken, hij blijft er toch hetzelfde uitzien. Een engine swap is ook niet echt nodig aangezien de meeste blokken hetzelfde blijven behalve een extra zuinig dieselblok. Ik zou zeggen: nieuwe lichten, andere ophanging en dat nieuw interieur zal er op de een of andere manier wel in passen.

            Login om te reageren
      • bassx zegt

        4 januari 2018 om 14:36

        @edge: Als het ladderchassis maar hetzelfde is kan het prima, anders niet. Volgens veel bronnen (zoals autocar) is het een aangepast ladderchassis om de crashtests door te komen, zal me niet verbazen dat er mensen zijn die hier nog steeds het oude chassis onder kunnen schroeven. Je kan immers op een G63 tot wel een ton besparen op je uitgaven en daarmee blijft het voor sommigen aanlokkelijk om dit te doen.

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      4 januari 2018 om 11:52

      @citrofieleviltwin: Het is gewoon een G-klasse.
      Het enige dat daar wauw aan hoeft te zijn is de functionaliteit. De AMG uitvoering is het enige bewijs dat Duitsers toch wel een beetje humor hebben.

      Qua prijs (2017): 67k netto en 75k BPM voor een G350d Professional.
      Terreinwagens zijn gewoon niet gunstig qua CO² en de concurrentie is ook stervensduur.

      Login om te reageren
      • Citrofieleviltwin zegt

        4 januari 2018 om 12:14

        @torsen: Voor functionaliteit koop je een X-klasse en als je echt wilt bekeken worden dan koop je toch gewoon een GLE coupé.. De G-klasse ontgaat me echt zijn functie. Dit ‘nieuw’ model of een oud getuned model voor enig gangsta rapper, ze hebben beide dezelfde waarde in mijn ogen.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          4 januari 2018 om 12:52

          @citrofieleviltwin: X-klasse en functioneel? Are you serious? Dat is een SUV, ergo een opgehoogde hatchback / estate met nét iets meer hoofdruimte (hoewel, X6 en hoofdruimte?). De G-klasse, Defender, en (oude generaties) LandCruiser: die zijn inderdaad functioneel. Een paar modellen van Jeep eveneens. Daar mag je binnenkort ook de Bollinger bij rekenen. https://electrek.files.wordpress.com/2017/07/86a3578-1-e1501120458692.jpg

          Login om te reageren
          • Citrofieleviltwin zegt

            4 januari 2018 om 13:03

            @BaRa: Denk dat je daar het een en ander door elkaar zit te gooien. De X klasse is nog altijd een pick up en de GLE is idd een X6 concurrent maar zit me nu niets door te steken van een omhooggesmeten hatchback en co want dan kunnen we de helft van het autolandschap onder de loep nemen. Vroeger waren de Defenders en consoorten idd functioneel voor noeste arbeid. Nu zijn er modernere en handigere alternatieven beschikbaar dus het blijft nog altijd een raadsel waarom ze dit in productie willen houden. Het enige dat nog aan de G klasse kan gekoppeld worden is présence en daar stopt het dan ook. Had je graag eens zien sleuren aan het grote lompe stuur van zo een Defender of LandCruiser zonder servo, airco, elektrische ramen, xenon, rijhulpen,… zo praktisch lijkt me dat niet.

            Login om te reageren
            • BaRa zegt

              4 januari 2018 om 15:50

              @citrofieleviltwin: dat had je inderdaad kunnen zien als je op ’t zelfde moment als ik was opgegroeid in Centraal-Afrika. Er is een reden waarom ik auto’s als de X-serie of Q-serie niet bekijk als specifiek praktischer dan een “echte” terreinwagen, en dat is omdat ik met die laatste categorie ben groot geworden. Je krijgt in een X (of gelijkaardig) het voordeel van een hoger dak samen met het nadeel van een hogere laaddrempel. En zo gaat het voor heel wat zaken bij SUV’s: een voordeel dat meteen weer geneutraliseerd wordt door een nadeel. Auto’s als de G hebben dat probleem niet. Ze hebben natuurlijk nadelen, maar ze hebben ook een heel specifiek USP. Als ’t over terreinrijden gaat geef ik zelf de voorkeur aan een oudere generatie HiLux. Super handig met die bak achterop om kabels, planken e.d. in te kieperen, en je voelt je tenminste niet slecht als je weer eens met je modderpoten in de kale cabine klautert.

              Login om te reageren
        • torsen zegt

          4 januari 2018 om 13:25

          @citrofieleviltwin: Heb je het dan over functionaliteit voor glazenwassers of mensen die een terreinauto zoeken zonder open laadbak?

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          5 januari 2018 om 12:45

          @citrofieleviltwin: De x klasse is een nissan nevara. Een van de slechtste pickups ooit gemaakt.

          Wil je functionaliteit dan koop je een g-klasse pickup. Of gewoon een stationwagen natuurlijk, bij de bedrijfswagen afdeling. Maar geen x-klasse want dat slaat helemaal nergens op.

          Login om te reageren
  4. buffalo zegt

    4 januari 2018 om 11:38

    Gemiste kans dat glazen dakje.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      4 januari 2018 om 11:47

      @buffalo: hoezo??

      Login om te reageren
      • buffalo zegt

        4 januari 2018 om 12:14

        @406_v6: is toch niet meer van deze tijd? Was waarschijnlijk te duur om er een mooi panoramisch dak in te verwerken.

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          4 januari 2018 om 14:04

          @buffalo: Ik prefereer een schuif/kanteldak boven een panoramadak, als ik meer licht van boven wil ga ik wel cabrio rijden… Schuif/kanteldak is in -bijna- alle jaargetijden aangenaam qua ventilatie. Zo’n glazen dak is bloedjeheet in de zomerdagen, nee dank U!

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            4 januari 2018 om 15:49

            @406_v6: er bestaat ook een combi, een panoramadak die deels openkan.

            Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      4 januari 2018 om 12:40

      @buffalo:
      Ook bij de huidige E-klasse kan je – af fabriek – kiezen tussen een pano-schuifdak of zo’n traditioneel klein schuifdak. Er is kennelijk vraag naar beide.

      Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    4 januari 2018 om 11:43

    Prima zo! Evolutie is prima in het geval van de G-klasse. Nu heb je het beste van beiden: de klassieke ‘utiliteitsuitstraling’ in combinatie met een volledig nieuw onderstel, interieur en techniek.

    Gezien de bizar hoge verkoopaantallen van de oude G-klasse in z’n laatste twee jaar, wordt dit model ongetwijfeld een succes. Wellicht ook in Nederland, want de auto zal ongetwijfeld iets vriendelijker worden belast door het bpm-monster.

    Wellicht komt er nog een zescilinder benzine (G400) en dan is het aanbod wat mij betreft compleet.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      4 januari 2018 om 12:09

      @granlusso: ik denk dat de G nooit een verkooptopper in Nederland. Ik heb de post-2012 G-klasse misschien 2 keer gezien, waarvan geen een keer een AMG.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        4 januari 2018 om 14:22

        @e550: Ik heb hem eerlijk gezegd vrij regelmatig gezien. En daarnaast ook zo nu en dan de ‘oud onderstel, nieuwe koets’-varianten, dus populair is ie enigszins.

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    4 januari 2018 om 11:48

    Een meer geslaagde opvolger van de huidige G-klasse kan ik mij niet bedenken. Knap dat Mercedes zó dicht bij het origineel kan blijven, en toch een geheel nieuw model kan neerzetten. Ik riep vrijwel hetzelfde na het zien van de spyshots van vanochtend, en deze gelekte persplaten bevestigen dat beeld alleen maar.

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    4 januari 2018 om 11:50

    Geslaagde opvolger! Ben niet zo’n fan van zijn grille though…

    Login om te reageren
  8. stekkerkoning zegt

    4 januari 2018 om 11:53

    Retro. De New Beetle van Mercedes. Knap gedaan om een volledig nieuwe auto sprekend op de oude te lijken. Op het oog is het slechts een bijgeschaafde Mercedes G-klasse, met andere spiegels. Zelfs de hooggeplaatste stootstrippen zijn gebleven. Zonder twijfel gaat dit weer enorm goed verkopen, aan oliesjeiks met poen en andere mensen die hiermee een automobiel statement willen maken. Maar ik vind het saai.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    4 januari 2018 om 11:54

    Prima zo toch? Nieuwe techniek met hetzelfde uiterlijk. Volgens mij is dat ook wat de kopers willen.

    Login om te reageren
  10. Dizono zegt

    4 januari 2018 om 11:55

    Ik ben benieuwd naar de prijs, het lijkt me dat ze de auto zo hebben ontworpen dat hij nu een stuk goedkoper te produceren is en hij tevens lichter, zuiniger en dus eveneens goedkoper wordt.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      4 januari 2018 om 12:16

      @Dizono: ik ben bang dat ze hem gewoon een beetje breder hebben gemaakt en tadaa: klaar. Alle oude G-kenmerken zijn nog aanwezig.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        4 januari 2018 om 18:00

        @willeme: ik denk dat er nauwelijks een onderdeel is uit te wisselen. De oude werd volgens mij vrijwel volledig met de hand gebouwd. Ik vermoed dat deze voor een veel groter deel geautomatiseerd te bouwen is. Vraag is alleen wie er van die kostenbesparing gaat profiteren…

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          4 januari 2018 om 18:27

          @dizono: het zal niet de eerste keer zijn dat ik ernaast zit en jij volkomen gelijk hebt en ik ernaast zit.

          Maar ik denk dat ze het ladderchassis verbreed hebben, de vooruit iets stijler hebben gemaakt en verder niets. Wellicht dat de productiekosten naar beneden gaan, maar volgens mij wordt deze ook gewoon met de hand in Oostenrijk genouwd. Waarschijnlijk heeft deze G gewoon nog altijd dezelfde typegoedkeuring, waardoor ze nog altijd de chemische Airco’s kunnen hanteren (doen ze ook met de huidige generatie S-Klasse).

          Maar we gaan het snel zien ;-). En dan zal ik je volkomenngelijk geven!!!

          Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    4 januari 2018 om 11:56

    Ok, hij is breder. En dit bruin had ik ook nog niet gezien. En hij heeft alweer een andere nummerplaat.

    De azijn was ook lekker trouwens.

    Login om te reageren
  12. willeme zegt

    4 januari 2018 om 11:57

    Ik benieuwd in hoeverre dit een ‘nieuwe’ auto is. Aan de regengoten te zien is het nogal altijd een hopeloos verouderdw auto. Harstikke grappig natuurlijk en er is vast een markt voor. Maar dat ‘ie nieuw is geloof ik niet.

    Óf de ingenieurs zijn briljant, óf de marketingafdeling.

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      4 januari 2018 om 12:29

      @willeme: Wedden dat ze allebei briljant zijn? In Nederland kun je pas een nieuwe in 2019 bemachtigen omdat de 2018 modellen allemaal al zijn vergeven.

      Login om te reageren
  13. c-ad zegt

    4 januari 2018 om 11:59

    Benieuwd naar de specs. Wellicht dat daar grotere verschillen te vinden zijn.

    Login om te reageren
  14. Breinstein zegt

    4 januari 2018 om 12:01

    Mooie auto is het geworden! Ben heel erg benieuwd naar de verhoudingen t.o.v. het oude model. Zou ze graag naast elkaar zien.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    4 januari 2018 om 12:09

    Op de spiegels na geslaagd.

    Login om te reageren
  16. viezefreddyw zegt

    4 januari 2018 om 12:17

    Ik blijf dit soort dingen onbegrijpelijk vinden. Ja het kan leuk rijden over onverharde wegen maar voor de rest blinkt het nergens in uit. Not my piece of cake.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      4 januari 2018 om 12:55

      @viezefreddyw: lol. Dat is als over een Ferrari zeggen: ja je kan er snel mee rijden over strakke wegen maar verder blinkt het nergens in uit.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        4 januari 2018 om 12:59

        @BaRa: Klopt. Maar daar is hij ook voor gemaakt. Dit ding is ooit gebouwd om een echt goede SUV te zijn en goed overweg te kunnen over onverharde wegen. Niet om dienst te doen als handtas.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          4 januari 2018 om 15:53

          @viezefreddyw: kan je ook zeggen over een gemiddelde Ferrari: hij is gemaakt om hard mee te gaan, niet om mee te paraderen op de PC Hooft. En al heb ik geen cijfermateriaal, ik denk dat er vooral het laatste mee wordt gedaan :-)

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            4 januari 2018 om 16:02

            @BaRa: Ik heb ook geen cijfermateriaal. Met Ferrari’s, Lamborghini’s en noem maar op wordt dat inderdaad ook wel gedaan. Punt gemaakt.

            Gelukkig schaar ik mezelf daar niet onder.

            Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 januari 2018 om 13:50

      @viezefreddyw:
      Het is een beetje zoals mijn oude Discovery. Niet snel, niet bijzonder comfortabel, niet bijzonder ruim, veel geluid en niet zuinig. Toch blijft het mijn favoriete auto. De zitpositie en de wetenschap dat je overal heen kunt mocht je willen blijft geweldig, het is lastig te beschrijven of te verantwoorden is maar het maakt zeker deel uitmaakt van de ervaring bij dit soort modellen.

      Login om te reageren
  17. connielingus zegt

    4 januari 2018 om 12:24

    Zijn de ie foto’s niet van de oude G? Ik zie geen verschil.

    Login om te reageren
  18. buffalo zegt

    4 januari 2018 om 12:27

    @406_v6: is toch niet meer van deze tijd? Was waarschijnlijk te duur om er een mooi panoramisch dak in te verwerken.

    Login om te reageren
  19. 2wheeler zegt

    4 januari 2018 om 12:32

    Waarom zegt iedereen dat het een nieuwe auto is? Ontwerp is exact hetzelfde als voorheen toch? M.u.v. de neus en wat details. Het interieur is er wel enorm op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2018 om 13:02

      @2wheeler: omdat de buitenkant niet bepaald of het een nieuwe auto is. Maar de techniek. Mercedes heeft gewoon een jaren 70 buitenkant (omdat de oliesjeiks dat zo waarderen) op een compleet nieuwe wagen geplakt.

      Login om te reageren
    • poes zegt

      4 januari 2018 om 13:03

      @2wheeler: omdat het ook echt een totaal nieuwe auto is. Weleens in de huidge G-klasse gereden? Het rijdt voor geen meter. Totaal achterhaalde auto. Dat halen ze nu in één klap in.

      Login om te reageren
  20. tofas zegt

    4 januari 2018 om 12:45

    Het zelfde recept: Exterieur: bijna ongemoeid laten. Interieur: meegaan met de rest van hun moddelengamma. Techniek: ook weer de laatste snufjes aan toevoegen en voila de nieuwe G.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    4 januari 2018 om 13:03

    Dat is wel dubbelzuur voor de GLE en GLS zijn al hopeloos verouderd in het interieur en nu is zelfs de G-klasse moderner dan die wagens.

    Login om te reageren
  22. poes zegt

    4 januari 2018 om 13:04

    Ik heb benieuwd wat dit gaat doen met de waarde van de huidige G-klasse modellen elke redelijk recent verkocht zijn. Moet haast wel dat die nog rapper af gaan schrijven

    Login om te reageren
  23. realhustler zegt

    4 januari 2018 om 13:18

    Geniaal van Mercedes. Het is niet eenvoudig om zo’n oud ontwerp aan alle moderne eisen te laten voldoen qua veiligheid, binnenruimte, productie methode en dan toch de oude looks te behouden.
    Daarom is de Defender gesneuveld. Het lukte gewoon niet om met dezelfde looks een moderne auto neer te zetten.
    De Jeep Wrangler JL is ook goed gelukt, maar die hadden het wat eenvoudiger, aangezien de Jeep JK al redelijk modern was, en ze niet geprobeerd hebben een moderne CJ-7 te maken. Want dat is waarschijnlijk onmogelijk.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 januari 2018 om 13:54

      @realhustler: precies dit, dat wordt zwaar onderschat. Zeker voetganger veiligheid is bij dit soort auto’s een enorme uitdaging voor de ontwerpers. Voorheen konden ze daar omheen omdat het in de basis een oude auto met dito typegoedkeuring was waardoor ze aan sommige eisen niet hoefde te voldoen. Daar zal nu geen sprake van zijn dus moeten ze plots aan al de laatste eisen voldoen.

      Login om te reageren
  24. wimof zegt

    4 januari 2018 om 13:26

    Zou dit dashboard na 40 jaar nog werken?
    En hopelijk zijn de dakstijlen veel steviger , indien hij omvalt dat het dak weer niet op de zetels ligt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2018 om 14:40

      @wimof: waarom niet? Electronica houdt langer dan mechanica.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        4 januari 2018 om 15:38

        @mashell: Hangt er allemaal vanaf; die LCD zal echt geen 40 jaar mee gaan (en een analoge teller wel), maar is makkelijk te vervangen. Of de elektronica – en de isolatie ervan – betrouwbaar genoeg is, zal de tijd uitwijzen ….

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          4 januari 2018 om 16:44

          @dawwg: Dat kan ik volmondig toetreden.
          Klein probleem is de bevoorrading, gaat men na 40 jaar nog onderdelen produceren.
          En zo ja tegen welke prijs.
          Die dingen zijn nu reeds krankzinnig duur.
          Soms worden wagens ook uitgevoerd naar plaatsen waar men wagens hersteld met een hamer en een trektang.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 januari 2018 om 19:11

          @dawwg: bij klassieke auto’s zijn de tellers maar al te vaak vervangen. Zo’n motortje voor de wijzers is gewoon een slijtage onderdeel. Zo’n LCD scherm is een goedkoop, redelijk standaard onderdeel. Eigenlijk stukken gemakkelijker te vervangen. Ze worden nu duurder verkocht, want modern, maar zijn eigenlijk goedkoop.

          Login om te reageren
  25. skinnybmw zegt

    4 januari 2018 om 14:09

    En weg is de charme van de originele G. Weer een PC Hoofd-tractor er bij met z’n ‘mooie en luxe’ interieur…snap niet dat mensen dit verkiezen boven een andere, dikke SUV. Laat het mooie en luxe toch lekker over aan een ML oid.

    Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      5 januari 2018 om 04:03

      @skinnybmw: GLE bedoel je.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        5 januari 2018 om 10:58

        @1lunatic: “oid”

        Login om te reageren
  26. rd1991 zegt

    4 januari 2018 om 14:13

    Misschien zijn ze bij de normale versie verstopt maar; waar zijn de sidepipes??

    Login om te reageren
  27. eefie zegt

    4 januari 2018 om 14:49

    Ik vind het van binnen en buiten er niet uitzien

    Login om te reageren
  28. zwannes zegt

    4 januari 2018 om 15:05

    Heb ik iets gemist want ik dacht dat ze hem radicaal anders zouden maken… maar goed, het blijft een leuke verschijning!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      4 januari 2018 om 15:42

      @zwannes: Onderhuids is het geupdate; ben dus zeer benieuwd naar de eerste rijtesten (en foto’s van de onderkant); zou een wereld van verschil qua wegligging en verbruik en geluid op hoge snelheid moeten opleveren … Die 9 traps automaat scheelt ongetwijfeld al tienduizenden euro’s aan BPM :)

      Login om te reageren
  29. allesmetturbo zegt

    4 januari 2018 om 15:33

    Ik zie het niet. Interieur is wel opgeknapt maar aan de buitenkant zei ik vrij weinig verschil. Leuke bak maar zeer overpriced

    Login om te reageren
  30. Benny_Weisz zegt

    4 januari 2018 om 21:20

    “Meet the new boss! Same as the old boss!”

    Login om te reageren
  31. rrk147 zegt

    4 januari 2018 om 22:29

    Ik begin er ook meer aan te twijfelen of deze volledig nieuw is zelfs de deurschanieren zijn weer/nog zichtbaar, net als bij de oude G. Daarnaast ogen de raamrubbers ouderwets. Dan zijn ze wel heel erg op de oldskool look gegaan…

    Login om te reageren
  32. dirkv zegt

    5 januari 2018 om 01:13

    Fijn dat de G groter is geworden en er het zelfde uitziet.

    Login om te reageren
  33. grandmasterb zegt

    8 januari 2018 om 22:41

    Wat een fossiel! Het vorige model was getekend door een kleuter van 3 zo te zien en dat was blijkbaar een succes onder mensen met teveel geld en weinig smaak. Voor veel minder geld koop je veel mooiere SUV’s, die ook nog eens veel sneller zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North