• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SMS doet de Chevy Camaro: maximaal 715 pk

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 januari 2010 om 11:21 – 31 Reacties

Afbeelding SMS doet de Chevy Camaro: maximaal 715 pkAfbeelding SMS doet de Chevy Camaro: maximaal 715 pkAfbeelding SMS doet de Chevy Camaro: maximaal 715 pk

SMS 620 Chevrolet Camaro

SMS Supercars is een van de weinige tuners die het echt geen moer kan schelen wat voor merk er op de auto staat waar ze aan werken. Het tuninghuis van Steve Saleen pakte al eens de Ford Mustang aan, en ook de Dodge Challenger lieten ze niet voor wat het was. Deze nieuwe versie van de Chevrolet Camaro maakt hun selectie Amerikaanse musclecars compleet.

Ze noemen de auto de SMS 620, gebaseerd op de motorinhoud van 6,2 liter. De motor wordt voorzien van SMS’ eigen 296-supercharger, waardoor het vermogen omhoog schiet van 426 naar 575 pk en het koppel van 569 Nm naar 813 Nm. Dit is goed voor een acceleratie van 0-96 km/h in 4,3 seconden. Kies je voor de SMS 620X, dan wordt het allemaal nog een stukje gekker: 715 pk, 949 Nm en een sprintje van 4 seconden rond!

De 620X heeft nog wat andere voordelen ten opzichte van de ‘gewone’ 620: zo worden het onderstel en de remmen extra aangepakt en kan de auto optioneel uitgerust worden met semi-actieve schokdempers, een Torvec Isotorque-differentieel en 21″ achterwielen. Beide SMS-monsters zijn voorzien van nieuwe 16″ Brembo-remmen vóór (8 zuigers) en 14″ achter (6 zuigers).

Qua uiterlijk wordt de Camaro opgekalefaterd met een voor SMS kenmerkende Red Butterfly Dual Side Induction motorkap en nog wat andere frutseltjes. Het interieur profiteert van SMS performance-stoelen in alcantara en leer, alsmede een setje nieuwe meters. Daarnaast kent SMS een Tailor Made-programma, waarbij je het interieur geheel naar je smaak kunt inrichten.

Meer info vind je bij SMS.

Ook interessant!

  • Afscheidsmodel met 1.013 pk
    Afscheidsmodel met 1.013 pk kost slechts 113 mille
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, sms, tuning

Vorig bericht: « BMW werkt aan hybridesysteem met twee tweecilinders
Volgend bericht: BMW 335i rolt van berg, inzittenden ongedeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. FeRaRi zegt

    9 januari 2010 om 11:25

    echt heeeeeeeeeeeeeeel vet deze wil ik hebbbbe

    Login om te reageren
  2. bmw-e30-7bh zegt

    9 januari 2010 om 11:25

    Mooi apparaat maar doe mij toch maar de Challenger.

    Login om te reageren
  3. Flapkees zegt

    9 januari 2010 om 11:25

    @FeRaRi: Denk dat wel meer mensen deze wil hebben

    Login om te reageren
    • FeRaRi zegt

      9 januari 2010 om 11:28

      @Flapkees:ja die mensen hebben tenminste er geld voor ik niet.

      Login om te reageren
  4. John zegt

    9 januari 2010 om 11:26

    Prachtig en indrukwekkende specs. Bumblebee zal vast geïnteresseerd zijn ;)
    Dit is toch wel een van de mooiste amerikaanse productie auto’s die er is, de Camaro.

    Login om te reageren
  5. Flapkees zegt

    9 januari 2010 om 11:26

    Maar ik ben het wel met BMW E30 eens, vind de challenger toch de mooiste in zijn klasse.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 januari 2010 om 11:27

    Gaat ‘ie hard?
    ;)

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      9 januari 2010 om 11:29

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      waarschijnlijk niet want de standaart bak zit er nog in..

      Login om te reageren
  7. dr no zegt

    9 januari 2010 om 11:29

    als ie op koeie-stront rijdt dan wil ik em wel

    Login om te reageren
  8. Flapkees zegt

    9 januari 2010 om 11:32

    @FeRaRi: Dat probleem heb ik ook. :P. Kijk vaak op deze site en denk dan: Had ik het geld er maar voor. Denk dat ik dan ook een beste garage vol krijg zoals ene meneer Leno

    Login om te reageren
  9. getl4id zegt

    9 januari 2010 om 11:38

    heel erg vet, de remschijven zijn groter dan de gemiddelde velg

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    9 januari 2010 om 11:44

    Vette specs.. Maar als ze zo niks doen aan de versnellingsbak vraag ik me wel af hoe lang die ’t volhoudt.. En denk sws dat er nog een behoorlijke prestatiewinst te halen valt door de versnellingsbak aan te passen of te vervangen..

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      9 januari 2010 om 13:16

      @EJS: De T-56 kan wel tegen een stootje hoor. Een paar auto’s waar die heeft ingehangen:
      AM Vanquish, AM DB7, Corvette, Viper, Mustang Cobra’s.

      Login om te reageren
  11. Hennep zegt

    9 januari 2010 om 11:44

    Beste leuk als je dat koppel ziet :). Echt zo’n rauwe ragbak lijkt me dit.

    Login om te reageren
  12. Hennep zegt

    9 januari 2010 om 11:45

    Beste = Best

    Login om te reageren
  13. Biefstuk met pepersaus zegt

    9 januari 2010 om 11:46

    Amerikaans op zen best *drool*

    Login om te reageren
  14. rwd zegt

    9 januari 2010 om 12:19

    Heerlijk :-)

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 januari 2010 om 12:31

    8-zuiger remmen!!!
    Dat is wel masterlijk…

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    9 januari 2010 om 13:23

    Amerikanen bouwen over het algemeen weinig verfijnde, maar ludiek sterke versnellingsbakken. Daar zal het niet aan liggen.

    Hardste pakket nemen, boel mooi finetunen tijdens wat circuitdagjes en dan lekker veel duurdere Porsches, Ferrari’s en Lambo’s pesten.

    Login om te reageren
  17. NLBUURMAN zegt

    9 januari 2010 om 13:28

    Camarofan meld zich, en geeft zijn goedkeuringen :)

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    9 januari 2010 om 13:40

    Ik begrijp die amerikanen soms echt niet.

    Ze brengen een auto van vroeger terug uit om terug zo’n muscle car te hebben. En ipv hem dan ook in dezelfde stijl aan te passen en te tunen. Je weet wel een monster compressor erop die door de motorkap heen zen lucht aanzuigt. Een sneeuwschuif en wat andere kitch dingetjes en een achteras erin die stevig genoeg is voor de gemiddelde truck.
    Ik ben er geen fan van maar daarmee kan ik leven. Wat ik hier zie is bijna europese tot japanse smaakeloze “tuning”.

    Login om te reageren
    • bmw-e30-7bh zegt

      9 januari 2010 om 13:46

      @Hupke:
      Tja de Amerikanen gaan ook een beetje met de tijd mee, niets raars toch.. ;)

      Login om te reageren
  19. Wessee zegt

    9 januari 2010 om 13:44

    Je begrijpt wel meer niet. Een Camaro is een pony car en de rest van je verhaaltje laat zien dat jij er ook geen kijk op hebt. Dan kun je beter niks zeggen. :P

    Login om te reageren
  20. Gamekiller zegt

    9 januari 2010 om 15:06

    WTF!@!

    Vanaf nu is dit MIJN droomauto!

    Ben bijna jarig…

    zwart graag ;)

    Login om te reageren
  21. phantom zegt

    9 januari 2010 om 15:28

    ik denk niet dat de camaro echt foto-geniek is.
    Deze moet je gewoon in het echt gezien hebben denk ik dan is hij echt bruut..

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    9 januari 2010 om 17:50

    @Ruben Baeten: “SMS 620” Ik ben benieuwd of ik hem win
    bedankt Autoblog !

    OT:Wat een heerlijke uitvoering. Wa kost da ?
    Helaas nog niet zoveel info op zijn site. :(

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    9 januari 2010 om 17:51

    – SMSt ook “SMS 620X”- wie weet.

    Login om te reageren
  24. wimpie zegt

    9 januari 2010 om 17:59

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  25. Camaro zegt

    9 januari 2010 om 18:52

    Lekker, lekker, lekker!!!

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    11 januari 2010 om 15:28

    Best vet! Alleen ik vind de Challenger nog altijd mooier;) Mag ik die? en dan getuned?

    Login om te reageren
  27. AMV8Bart zegt

    27 maart 2010 om 14:50

    die specs vallen mij behoorlijk tegen.
    715pk en 900+nm en dan nog de sprint nog niet onder de 4 krijgen…
    maarja hij weegt waarschijnlijk ook iets van 300 ton

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North