• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelle diesel: BMW X6 xDrive40d (306 pk, 600 Nm)

Auteur: robbie, gepost 18 januari 2010 om 21:08 – 84 Reacties

BMW X6 diesel


BMW heeft nog een kritisch gekeken naar de motoren die gebruikt worden in de X6 en ze zijn toen tot de conclusie gekomen dat er nog de nodige ruimte was voor verbetering. Dit heeft tot gevolg gehad dat alle zescilinder modellen vanaf modeljaar 2010 een aardige update krijgen. Het grootste nieuws is dat xDrive35d vervangen zal worden voor de xDrive40d en dat zorgt voor 20 pk extra en een 10% lager verbruik.

De motor die BMW xDrive40d noemt kennen wel van de 740d en dat 3.0 zescilinder blok levert maar liefst 306 pk en 600 Nm aan koppel. BMW koppelt dat blok aan een 8-trapsautomaat en dat zorgt voor een sprintje van 0 naar 100 in 6,5 seconde en een gemiddeld verbruik van 7,5 liter diesel per 100 kilometer (dit was 8,3l/100 km).

Ook de basisdiesel (xDrive30d) krijgt van BMW wat extra power. Dit blok levert nu namelijk 245 pk/540 Nm (ipv 235 pk/520 Nm) en is ook een stuk zuiniger geworden (7,4l/100 km ipv 8,2l/100 km). En net zoals bij de gefacelifte 3 Serie coupe/cabrio en de 135i heeft de X6 xDrive35i nu nog maar 1 turbo ipv 2. Het nieuwe N55 blok levert echter wel net zoveel vermogen (306 pk/400 Nm) als zijn voorganger. Het verbruik is uiteraard wel een stuk omlaag gegaan (10,3l/100 km ipv 10,9l/100 km). Alle X6en zijn verder vanaf modeljaar 2010 uitgerust met een 8-trapsautomaat ipv een 6-trapsautomaat, leuk om over op te scheppen in de kroeg.

En hoewel BMW het nog niet officieel heeft aangekondigd kunnen we er gerust vanuit gaan dat deze wijzigingen ook zullen gelden voor de X5 wanneer die later dit jaar (lichtjes) gefacelift wordt. De X6 ondergaat geen uiterlijke veranderingen, want dat is bij zo’n mooie auto natuurlijk helemaal niet nodig.

Ook interessant!

  • Koop de chique BMW X6 M van Dirk Kuyt
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Diesel, geneve-2010, X5, x6

Vorig bericht: « MINI teasert psychedelische Crossman
Volgend bericht: Video: Jay Leno vs Arnold Schwarzenegger in Ford Focus »

Lees Interacties

Reacties

  1. AudiQuatro zegt

    18 januari 2010 om 21:10

    Leuk!, En het zal wel sarcastisch bedoelt zijn door AB maar ik vindt persoonlijk de X6 wel mooi! :$

    Login om te reageren
  2. 0.0002% zegt

    18 januari 2010 om 21:13

    helemaal mee eens! mooiste bak van BMW op dit moment!

    Login om te reageren
  3. zondagsrijder zegt

    18 januari 2010 om 21:14

    Ik heb niets tegen grote auto’s. Maar elke keer als ik iemand in bovenstaand hok zie rondrijden wil ik mijn middelvinger opsteken. Gewoon omdat het een lelijk, onbruikbaar ding is. Een normaal, vriendelijk mens rijdt niet in zo’n auto.

    Login om te reageren
    • Jeanmarie zegt

      18 januari 2010 om 21:48

      @zondagsrijder: Een normaal vriendelijk mens steekt ook niet z’n middelvinger op naar iemand die in de ogen van dat “normale vriendelijke mens” iets lelijks bezit….

      Login om te reageren
  4. Benjamin1 zegt

    18 januari 2010 om 21:15

    It’s the fuel of satan people!! Liever 100 benzine pk’s dan 200 traktorpk’s!

    Login om te reageren
  5. Punk zegt

    18 januari 2010 om 21:21

    lekkerste rijdende SUV ter wereld..
    geen comment

    Login om te reageren
  6. Benjamin1 zegt

    18 januari 2010 om 21:22

    Lelijkste auto evarrr ter universum…
    geen comment

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    18 januari 2010 om 21:22

    edit: In het universum, niet ter universum :lol:

    Login om te reageren
  8. wimpie zegt

    18 januari 2010 om 21:26

    -edit: probeer het eens met meer dan 1 woord te zeggen-

    Login om te reageren
  9. Appii zegt

    18 januari 2010 om 21:32

    De mensen de deze auto niet kunnen betalen vinden hem direct lelijk, maar zoals elk ontwerp van bmw. Ik wil jullie later nog eens horen..

    Login om te reageren
  10. DRU zegt

    18 januari 2010 om 21:33

    Waarom wordt er nog over deze auto gesproken. Wij dienen deze zo snel mogelijk te vergeten. Zijn er serieus mensen die deze auto nog kopen?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 januari 2010 om 21:50

      @DRU: persoonlijk vind ik het wel een dik ding :D Boeie dat hij niet ‘praktisch’ is, er zijn zoveel auto’s op de markt die niet praktisch zijn maar wel door hele volksstammen gekocht worden.

      Login om te reageren
  11. Daan zegt

    18 januari 2010 om 21:37

    mooie auto, vraag me alleen af waarom die 8traps automaat nodig is, de auto beschikt over dermate veel koppel dat het me niet nodig is. Zal het alleen maar zijn voor het verbruik?

    Login om te reageren
  12. hkh zegt

    18 januari 2010 om 21:42

    Net als wat appii zei, het gaat om mensen die niet de financiële middelen hebben voor deze auto’s. Vaak de mensen die klagen rijden in een pauperbak, zoals een golf uit 1980 met BBS LM velgen. Het blijft een prachtige auto!

    Login om te reageren
  13. Endlezz zegt

    18 januari 2010 om 21:43

    @zondagsrijder

    Je naam zegt genoeg lijkt me. Ik zou al gewoon een X6 kopen om mensen zoals jij te treiteren.

    Login om te reageren
  14. zondagsrijder zegt

    18 januari 2010 om 21:56

    @jeanmarie
    Ik beheers me steeds keurig.
    @Endles
    Zelfspot, oude wafelbakker.

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    18 januari 2010 om 21:57

    Volgende stap in de niche zou een cabrioversie kunnen zijn van de X6…

    inspiratie uit een roemrijk duits verleden?

    Login om te reageren
  16. Sciurida zegt

    18 januari 2010 om 21:58

    @ AudiQuattro: Iemand met zo’n nickname en die ik ‘vindt’ schrijft neem ik niet serieus over een BMW.
    Het is de Prius van BMW als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  17. Flapkees zegt

    18 januari 2010 om 22:00

    Vind het nog altijd wel een mooie auto die X6.. Lekker lomp.

    Login om te reageren
  18. TimoBac zegt

    18 januari 2010 om 22:06

    Zou 1 van de personen die hierboven de x6 mooi (!) vinden mij kunnen uitleggen waarom ze dat vinden?? Ik vind het namelijk een lelijk, onbruikbaar (vanwege laag dak achterin) en compleet nutteloze auto!! Koop dan een x5. Ja maar daar rijdt iedereen al in. Ja dat klopt en zal dat niet een reden hebben?? Die auto is tenminste nog te gebruiken als iets nuttigs. Je kunt je kinderen kwijt + 5 honden ( of veel bagage, wat beter uitkomt), en als je kinderen 18 zijn geworden en een beetje lengte van de goede Heer hebben ontvangen, kun je ze nog steeds kwijt. En jou + hun honden kunnen achterin. Probeer dat maar bij je X6. Langer dan 1,80 achterin? Nope. Kan je een hond of veel bagage kwijt achterin?? Nope.

    Does somebody see the point??

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      18 januari 2010 om 22:25

      @TimoBac: Mijn reden om de X6 mooi te vinden is omdat BMW het lef toont om eens met wat anders te komen dan alles wat al op de markt is. De X6 is een pure lifestyle auto die er is omdat het simpelweg kan. Hate it or love it.
      Ik heb deze 10x liever dan een X5, die ziet er toch wat braaf uit naar mijn idee.
      Kopers van deze auto geven aan dat het ze geen fuck -excuse le mot- kan schelen wat anderen van ze denken.
      Mijn vader vind het een lelijk ding, ik vind hem magnifiek, van mij mag hij op de oprit gezet worden.

      Login om te reageren
  19. Leone zegt

    18 januari 2010 om 22:23

    On-topic comments aub!! Los van de X6 als auto gaat het hier meer om de motoren updates, super prestatie van BMW om die 3.0 diesel weer meer power te geven met minder verbruik en zelfs 1 turbo minder. Daar hoor ik niemand over. En iedereen die wel eens zo’n 3.0 diesel van BMW heeft gereden die weet dat het een fantastisch blok is. Chapeau BMW! :-D

    Login om te reageren
  20. Jippie zegt

    18 januari 2010 om 22:26

    Ik snap geen enkele SUV of SAV. Toen het zo sneeuwde afgelopen weken reden die Suvverds net zo zacht als de rest op de snelweg. Overduidelijk zijn het allemaal onzinnige auto’s. En het is al bewezen hier op autoblog dat snelle sportwagens als de Audi R8 en Porsche 911 Carrera het prima doen op besneeuwde ondergrond.

    Login om te reageren
  21. 0.0002% zegt

    18 januari 2010 om 22:27

    @ TimoBac,
    Hij ziet er natuurlijk bruut goed uit (puntje van smaak)! Voor de mensen die voornamelijk sturen en slechts af en toe mensen achterin hebben lijkt me dat van die achterruimte niet echt belangrijk. Onbruikbaar….. volgens mij doet tie juist precies wat tie moet doen, heerlijk rijden!
    De laadruimte achter,altijd nog ruimer dan alles wat doorsnee is…
    Kortom mooi desing, leuke motoren, ik zeg doe maar!!

    Login om te reageren
  22. stopwearingpants zegt

    18 januari 2010 om 22:28

    niet iedereen vindt hem mooi, net als ik maar hij is wel bijzonder dus hij wordt verkocht, dit blok maakt hem een echte autobahn-killer om maar eens een woord te noemen

    Login om te reageren
  23. Smul zegt

    18 januari 2010 om 22:28

    X6 is prachtig, mooiste suv van het moment. ok ja, het is een sac maar dan nog, de mooiste en best rijdende suv die er vandaag de dag rondrijdt.
    en @TimoBac: wij rijden met een X6 en ik ben 1,90m en ik zit perfect achterin. dus ik zie het probleem niet :)

    Login om te reageren
  24. dw zegt

    18 januari 2010 om 22:34

    @ TimoBac, hij is gewoon imposant in het echt, de ruimte die je zou kunnen winnen door de X5 te nemen heeft niet iedereen nodig, en dan heb je ook meteen zo’n gezinsbak. Met de X6 heb je toch een grote auto van buiten, dus status, en hij ziet er lekker agressief en asociaal uit. En je zit op comfortabele hoogte, boven het kloontjes volt uit op de weg. Soort van machtsgevoel geeft het om in zo’n veel te dure onzinnige auto te rijden, zit je lekker op veilige hoogte op andere neer te kijken zonder dat je met een bus rijd zoals de meeste suv, deze oogt door de onpraktische daklijn wat sportiever / dynamischer en jonger.

    Bovenstaande klinkt misschien onvolwassen maar is denk ik toch het gevoel wat de meeste hebben bij de auto die hem wel mooi vinden

    Login om te reageren
  25. Ahura zegt

    18 januari 2010 om 22:50

    Waarom moet de X6 perse praktisch zijn? Als je de ruimte van de X5 niet nodig hebt, waarom zou je dan niet voor de X6 gaan? Wie zijn jullie om te bepalen waar anderen in moeten rijden? Wees blij dat er zo diversiteit op de weg is! Er zijn al genoeg vinexwijkenbewoners met een suffe lease-station voor de deur..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 januari 2010 om 23:01

      @Ahura: waarom zou iemand een auto kopen die werkelijk op geen enkel vlak uitblinkt? Het is een mode accessoire op wielen en handtassen vind ik ook ruk. Ik zie niet in waarom ik blij zou moeten zijn met zo’n lelijk, lomp, zwaar, gevaarlijk (overmoedige bestuurders en inferieure wegligging) obstakel….
      Lees de reactie van dw….. wordt de wereld een stuk beter van denk je niet? Mensen met die attitude dragen niet veel positieds bij eerlijk gezegd.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        18 januari 2010 om 23:04

        @w0o0dy: Als motor en rijeigenschappen je overtuigen en het uiterlijk is je smaak, waarom niet? :S Nogmaals; wie zijn jullie om te bepalen wat iemand wil rijden? Auto’s zijn voor genoeg mensen emotie. Ik vind autoliefhebbers pas belachelijk die een suffe auto leasen die ze eig niet eens willen..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          18 januari 2010 om 23:20

          @Ahura: ik verbiedt niemand zoiets te gaan rijden maar ben er ook niet blij mee als ze het doen, volgens mij mag ik dat gewoon.. het ding is en blijft pijn doen aan mijn ogen en de eigenaren zijn zelden een voorbeeld voor de rest van de mensheid. mijn mening meer niet.

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            18 januari 2010 om 23:24

            @w0o0dy: ik vind de X6 ook lelijk. Veelste lomp en vreselijk lelijke voorbumper. De 5 GT vind ik trouwens wel prachtig. Straalt één en al luxe uit en dynamiek. Alleen die neus vind ik niks

            Login om te reageren
            • Cantago zegt

              24 januari 2010 om 17:51

              @Ahura: jouw mening is echt precies omgekeerd van e mijne, grappig is dat! Ik vind de achterkant van de 5GT namelijk spuuglelijk, een soort Prius, en de voorkant van de X6 vind ik echt prachtig! Zo’n onwijs brute uitstraling, echt super!

              Maar sterkere EN zuinigere motoren zijn natuurlijk altijd goed;)

              Login om te reageren
  26. Paragon zegt

    18 januari 2010 om 22:58

    X6 : een verlaagde verhoogde auto. Belachelijk imho.

    Login om te reageren
  27. DavidZ zegt

    18 januari 2010 om 23:06

    Lijkt me de ideale motor voor de X6. Snel, zuinig, flink rijbereik. Wat mij betreft de meest opwindende en sportiefste SAV/SUV op de markt! Opbokken met al die treurige politiek correcte saaie ANWB wagentjes!

    Login om te reageren
  28. BMWHerman zegt

    18 januari 2010 om 23:06

    Ik verbaas mij nog steeds dagelijks over het aantal negatieve uitlatingen over de X6. Ik werk zelf bij BMW en kan er dus af en toe in rijden. Neem van mij aan dat de X6 onvoorstelbaar goed rijdt, zeker met het 35d blok. Comfortabel, snel en alles erop en eraan. Hij rijdt zelfs zo goed dat ik zou twijfelen tussen een M3 en een X6. En dat ie niet praktisch is, vind ik een drogreden. Een Mini heeft ook een achterbank, terwijl er niemand kan zitten. Ook heeft een Mini geen bagageruimte. Ook zinloos dus, maar wel mooi. De X6 is net zo. Je hebt een prima bagageruimte, alleen de hoofdruimte achter houdt niet over. Maar goed, als je in een gezin zit met vier lange mensen, moet je een andere auto kopen. De X6 is gewoon een fantastisch rijdende bak met alle luxe!

    Login om te reageren
  29. MacReady zegt

    18 januari 2010 om 23:15

    Hij rijdt goed, gezien z’n postuur. En daar zit nu net de crux. Hij is vreselijk zwaar en had veel aerodynamischer kunnen zijn met behoud van binnenruimte. M.a.w., het had nog veel meer kunnen zijn, objectief bekeken. Het huidige format biedt voordelen die het gros van de berijders nooit zal benutten, m.a.w. niet functioneel te zwaar en te groot. Subjectief bekeken vind ik hem ook nog vreselijk lelijk (lomp), maar dat geldt voor meer nieuwe BMW’s (6 serie, 5 GT, etc.).

    Login om te reageren
  30. BMWHerman zegt

    18 januari 2010 om 23:18

    Qua uiterlijk kan je natuurlijk blijven discussiëren:) Gelukkig vinden we allemaal wat anders. De BMW 5GT is inderdaad gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  31. MacReady zegt

    18 januari 2010 om 23:23

    Overigens, wel lof voor de efficiency van de aandrijflijn. Dit i.c.m. de platte kopppelkromme (niet de hoogte van max koppel zoals te vaak gesuggereerd) met dank aan turbotechniek, zorgt voor prestaties die je op basis van gewicht/pk niet zou verwachten.

    Login om te reageren
  32. Sciurida zegt

    19 januari 2010 om 00:28

    @ BMWHERMAN: zelden zo gelachen om een biased reactie, meteen de tweede zin: “Ik werk zelf bij BMW” kostelijke reactie. Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar kom op jongens, deze auto is compleet zinloze milieuvervuiling (nee, dan heb ik het niet over de bloemetjes en de ijsbeertjes, maar over het landschap wat echt grondig om zeep wordt geholpen). Ik vond het item van Clarkson gewoon precies kloppen: Een auto die is gemaakt voor een (economische) tijd die eigenlijk niet meer bestaat. En zelfs ‘BMWHERMAN’ zal dat uiteindelijk toegeven

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 januari 2010 om 00:54

      @Sciurida: en toch verkoopt de X6. Maar nee in jouw ogen heeft iedereen last van de crisis en is iedereen arm..?

      Login om te reageren
  33. GOD zegt

    19 januari 2010 om 00:33

    Smaken verschillen. Ik vind de X6 wel vet.
    Hij is wel heel erg kleur gevoelig.
    Ik vind hem mooi in rood of zwart.

    Login om te reageren
  34. Z-Rider zegt

    19 januari 2010 om 00:36

    @ Woody:

    Wat ben je weer jammerlijk aan het BMW bashen…. Dat tot daar aan toe. Maar het ergste is dat je nu de rijders ervan als slecht/kwaadaardig kwalificeert
    ” het ding is en blijft pijn doen aan mijn ogen EN DE EIGENAREN ZIJN ZELDEN EEN VOORBEELD VOOR DE REST VAN DE MENSHEID”

    Alsof jij alle BMW rijders kent en daardoor geschikt bent om met dit soort kansloze conclusies te komen. Ga je schamen.

    OT. Goed bezig hoor, met die vermogenswinst en verbruiksafname, minus 1 turbo!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 januari 2010 om 03:39

      @Z-Rider: je bent aan het zeuren. Dit gaat WEER niet zozeer om bmw maar over een lelijk, lomp en tamelijk zinloos apparaat dat mensen vooral kopen om indruk te maken. Verder doe je wat meer bmw fans doen: iets wat iemand zegt omdraaien en dan beweren dat iemand die iets kritisch over een bmw product zegt dat gezegd heeft. Geen voorbeeld slecht.

      Login om te reageren
  35. 9000cse zegt

    19 januari 2010 om 00:41

    Leuk, die nieuwe techniek. Maar ik zal er beslist geen natte dromen van krijgen. Wat er onder die motorkap zit maakt de verschijning echt voor geen jota mooier. En ik zie er nogal eens een. En telkens weer vraag ik me af, wat iemand nou eigenlijk bezield, om zoveel geld in zo’n gedrocht te investeren.
    @ dw heeft het me echter helemaal uitgelegd:
    – het mag géén gezinsbak lijken
    – hij moet groot zijn = status
    – hij moet agressief zijn
    – hij moet asociaal zijn
    – je moet comfortabel boven het kloontjes volt (= klootjes volk) uit kunnen kijken
    – het moet je een machtsgevoel geven, om in zo’n veel te dure, onzinnige auto te rijden.
    Nog één zo’n argument erbij en de psychiater zal de grootst mogelijke moeite hebben, om je voor een definitieve ondergang te behoeden.
    Mensen, wat kun je voor véél minder geld toch prachtige auto’s kopen. En dan sta/rij je echt niet voor aap. 8)

    Login om te reageren
  36. zondagsrijder zegt

    19 januari 2010 om 00:46

    helemaal eens met 9000cse

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    19 januari 2010 om 00:47

    @ 9000cse
    En ik vind een 9000cse weer een gedrocht.
    Vind de X6 10 mooier. smaken verschillen.

    Login om te reageren
  38. 9000cse zegt

    19 januari 2010 om 00:50

    @ GOD

    Helemaal met je eens. De 9000cse zou mijn auto ook niet zijn! Maar, wat wil je me eigenlijk zeggen? :D

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    19 januari 2010 om 00:54

    @ 9000cse
    Was maar een voorbeeld dat over smaak niet valt te twisten en aangezien je 9000cse heet kwam die auto naar voren.

    Login om te reageren
  40. DavidZ zegt

    19 januari 2010 om 00:55

    De X6 diesel is zuiniger dan vele cabrio’s/coupé’s en sportwagens. Dat zijn toch ook vaak auto’s die minder praktisch zijn dan een Ford Mondeo sedan bijvoorbeeld. Maar aan coupé’s/cabrio’s/sportwagens die 1 op 7 rijden ergert een bepaald soort mensen zich niet, zo te lezen. Dus toch jaloezie?

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    19 januari 2010 om 00:57

    En omdat @dw een paar dingen zegt betekend het ook zo dat het waar is?
    Nemen jullie dat aan van iemand die die auto niet eens heeft?
    Klopt niet echt in mijn ogen

    Login om te reageren
  42. 9000cse zegt

    19 januari 2010 om 01:08

    @ GOD

    What’s in a name, he? Maar toch ben ik ervan overtuigd, dat je anders zou hebben gereageerd, wanneer ik S 63 AMG zou heten. :evil:
    En wat de omschrijving van @dw betreft:
    Het hoeft niet waar te zijn, maar het benadert de werkelijkheid zó dicht…… :roll:

    Login om te reageren
  43. bozewolf zegt

    19 januari 2010 om 01:14

    7.5 op de 100?

    Dan moet je niet teveel van die stoplichtsprintjes maken…

    Login om te reageren
  44. peter zegt

    19 januari 2010 om 08:23

    Ik bewonder het lef van BMW om iets uit te brengen wat eruit ziet als een mislukt pimp-project van “De Grote Beurt”. Ik bewonder het technische kunnen van BMW om een onmogelijk lomp hoog gevaarte heel goed te laten rijden. Ik bewonder de marketing mensen van BMW die het voor elkaar krijgt dat zelfs het meest afschuwelijke gedrocht wordt gekocht omdat het “premium” is.
    Rest mij alleen de vraag: Wat in de naam van alles wat me lief is bezielt iemand om dit ding te kopen?? Is het praktisch? Nee. Is het mooi? Nee. Rijdt het uniek? Voor een hoog op de poten gezet ding misschien wel, maar er zijn veel beter rijdende auto’s, dus nee. De enige reden om zo’n ding te kopen moet zijn dat je ieder besef van goede smaak hebt verloren gecombineerd met een nogal infantiele behoefte om te laten zien dat je “durft” en geld te besteden hebt. Tja. Vandaar de populariteit onder voetballers en penoze, misschien.

    Login om te reageren
  45. Premium zegt

    19 januari 2010 om 08:35

    Deze bak is zo fout dat ik hem goed vind.

    Login om te reageren
  46. Megakix zegt

    19 januari 2010 om 09:15

    De X6 is gewoonweg intimiderend ! En veel AB-lezers kunnen daar moeilijk mee omgaan….

    Login om te reageren
  47. Timmie zegt

    19 januari 2010 om 09:35

    Eigenlijk is die achttraps nergens voor nodig. Een diesel rij je sowieso schakelarm. Maar ja, ook BMW moet imagotrekkertjes monteren, ook al klinkt het soms niet logisch…

    Login om te reageren
  48. PCCB zegt

    19 januari 2010 om 09:38

    Bij deze gewoon even de vraag: waarom zou een X6 minder nutteloos zijn dan een supercar of supersedan? Het argument dat een X6 lelijker zou zijn, is persoonlijk en dus verwaarloosbaar. Een supercar is zelfs nog minder praktisch, is een pak minder zuinig en kost ook een pak geld. Wat rechtvaardigt deze auto’s dan? Dat ze snel gaan of goed rijden? De X6 rijdt ook perfect nochthans. Wordt de auto niet gewoon gerechtvaardigd door diens vraag, welke op haar beurt grotendeels beïnvloed wordt door de persoonlijke smaak en perceptie? Dan is deze discussie toch volkomen zinloos? Het lijkt alsof de X6 de enige auto ter wereld zou zijn waar men gelegitimeerd om over kan kankeren.

    Mensen kopen voor mijn part wat ze willen. Auto’s die té vervuilend zijn en té lelijk zijn, worden er op lange termijn uitgeconcurreerd.

    OT: Zal best wel een heerlijke motor zijn. De 35d was al een puur plezier om mee te rijden. Dat monsterkoppel maakt echt het verschil.

    Login om te reageren
  49. SUF zegt

    19 januari 2010 om 10:07

    BMW maakt prachtige motoren, alleen al van de specs krijg ik het warm. Wat ik erg vind is dat ze zo’n juweeltjes in dit soort auto’s lepelen. Ze komen niet tot hun recht…er zit té veel rond. Koop dan toch een 535xd…of beter: 335d of i…of xi xd… Dàn doe je deze juweeltjes van motoren alle eer aan.

    Login om te reageren
  50. Z-Rider zegt

    19 januari 2010 om 10:17

    @ woody:

    Hahaha hou toch op beste man…. Ik draai helemaal niets om en heeft helemaal niets met Fan Boy etc. te maken. Ik citeerde letterlijk jou zin over BMW rijders. Wat jij over de X6 vind is jouw mening, daar laat ik je gewoon in je waarde, wat je er ook van vindt.

    Maar stigmatiseren is weer zo jammer, het zegt meer over jouw dan over BMW rijders… :P

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 januari 2010 om 10:42

      @Z-Rider: lees je eigen tekst eens: 0:36:
      @ Woody: Wat ben je weer jammerlijk aan het BMW bashen…. Dat tot daar aan toe. Maar het ergste is dat je nu de rijders ervan als slecht/kwaadaardig kwalificeert”
      Jouw uitleg van mijn tekst klopt niet. Daarmee leg je mij woorden in de mond. Lees wat ik schrijf en geef geen eigen draai aan teksten van anderen. Geen voorbeeld zijn is duidelijk iets anders dan kwaadaardig of slecht.

      Login om te reageren
  51. NLBUURMAN zegt

    19 januari 2010 om 10:47

    komt die motor ook in de 5serie? dan ga ik m’n pa nog even laten doorsparen :)

    Login om te reageren
  52. luwek zegt

    19 januari 2010 om 11:13

    De vele en uiteenlopende reacties hier bewijzen maar weer dat BMW een geslaagd ontwerp neergezet heeft=)..

    Login om te reageren
  53. Z-Rider zegt

    19 januari 2010 om 11:35

    @ woody:

    Goed kwaadaardig/slecht is wellicht een wat sterke synoniem van wat jij slechte voorbeelden vindt, maar de strekking ging meer om het stigmatiseren….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 januari 2010 om 12:00

      @Z-Rider: “zelden een (goed) voorbeeld” is ook wat anders dan “slecht voorbeeld”. Je interpreteert nog steeds ipv de letterlijke tekst te nemen. Laten we het erop houden dat in mijn ogen vrijwel niemand een X6 koopt om als vrijwilliger medicijnen in afrika te gaan bezorgen….
      Zo duidelijk?

      Login om te reageren
      • rwd zegt

        19 januari 2010 om 12:29

        @w0o0dy: en toch stigmatiseer je de X6 bezitter als inferieur met jouw opmerking. In jouw ogen zijn dit foute mensen, maar in mijn ogen ben jij enorm aan het generaliseren. Zoiets deed een zeker volk tijdens WO 2 ook. Oppassen dus met generaliseren en heb er vrede mee dat er mensen zijn die zinloze auto’s kopen zoals een X6, RR, Bentley, Porsche, Ferrari en andersoortige automobielen die er puur voor de emotie zijn en niet voor de ratio.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          19 januari 2010 om 21:01

          @rwd: ook jij trekt mijn woorden uit z’n verband en geeft je eigen invulling aan wat ik heb gezegd… daarna ga je concluderen dat ik mensen inferieur noem/vindt… tja, wat mensen al niet voor een onzin aan elkaar breien als iemand iets onaardigs over hun merk durft te zeggen.

          Waar het feitelijk mee begon was een opmerking als reactie op de onzin die DW schreef: 18 January 2010 om 23:01 “Lees de reactie van dw….. wordt de wereld een stuk beter van denk je niet? Mensen met die attitude dragen niet veel positiefs bij eerlijk gezegd.”

          En daarna: “18 January 2010 om 23:20
          @Ahura: ik verbiedt niemand zoiets te gaan rijden maar ben er ook niet blij mee als ze het doen, volgens mij mag ik dat gewoon.. het ding is en blijft pijn doen aan mijn ogen en de eigenaren zijn zelden een voorbeeld voor de rest van de mensheid. mijn mening meer niet.”

          Dat is wat ik feitelijk gezegd heb. Iedereen die er meer van wil maken is kennelijk op z’n pikkie getrapt en wil nu met pek en veren genoegdoening hebben… Feit is dat er meer mensen zijn die een X6 rijden die zich onbeschoft en egocentrisch gedragen dan dat er mensen met een x6 rijden op een manier die in positieve manier opvalt… en daar ging de opmerking over wel of geen voorbeeld voor anderen zijn over.

          @Davidz en nog wat anderen: waarom kunnen jullie er niet tegen dat er nogal wat mensen totaal niet onder de indruk van zo’n ding zijn en het ontwerp spuuglelijk vinden? Waarom zitten jullie daar zo mee? Fragiel ego? Bang dat je voor lul rijdt met zo’n hok? Bang dat je spijt krijgt dat je zoveel geld hebt uitgegeven aan iets wat status moest brengen en dat nu uitkomt dat mensen niet onder de indruk zijn?

          Net zo flauw als stellen dat mensen alleen maar uit afgunst een hekel hebben aan dit apparaat. Grow up, smaken verschillen en opinions are like assholes, everyone has got one. Deal with it.

          Login om te reageren
          • AriM6 zegt

            19 januari 2010 om 22:31

            @w0o0dy:
            ” Fragiel ego? Bang dat je voor lul rijdt met zo’n hok? Bang dat je spijt krijgt dat je zoveel geld hebt uitgegeven aan iets wat status moest brengen en dat nu uitkomt dat mensen niet onder de indruk zijn?”

            Jij denkt dat iemand meer dan een ton uitgeeft aan een SUV om indruk te maken op mensen die hij niet eens kent ?

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              20 januari 2010 om 13:31

              @AriM6: die laatste regel “net zo flauw ..” sloeg op die tekst.
              Je moet het prijsverschil nemen niet de aanschafprijs.

              Login om te reageren
      • Ahura zegt

        19 januari 2010 om 17:06

        @w0o0dy: wat voor auto rij jij?

        Login om te reageren
  54. sdm zegt

    19 januari 2010 om 12:40

    Hahaha deze auto wordt echt volledig afgebrand in Top Gear. In de praktijk heb je niets aan dit hok op wielen. Smaak of niet voor BMW standaarden is het een slechte auto. Rijd slecht en zit slecht, afvoeren dus.

    Login om te reageren
    • rwd zegt

      19 januari 2010 om 12:42

      @sdm: TopGear is altijd negatief over BMW, zij zijn van mening dat alleen een Engelse merken top zijn. Daarom wint een Aston Martin, RR of Jaguar altijd. Verre van objectief dus.

      Login om te reageren
  55. DavidZ zegt

    19 januari 2010 om 13:20

    De X6 lijkt wat respons van sommigen betreft op de Panamera: die kreeg ook veel kritiek van huisvrouw-achtige zeurtypes….het zou geen echte Porsche zijn…..niet mooi….blablabla. Ik heb de Panamera nu een paar keer in ’t echt gezien, en ben onder de indruk: prachtige indrukwekkende machine.
    De X6 is kleurgevoelig, maar dat geldt voor wel meer auto’s.
    Hij zou niet praktisch zijn. Tja, hoe onwetend is iemand die zoiets beweert? Vier ruime zitplaatsen, grote variabele koffer, 4WD, genoeg bodemvrijheid. Lijkt me voor 90% van de mensen genoeg ruimte en mogelijkheden bieden.
    De X6 zou zo zwaar zijn: Cayenne, Touareg en RR Sport wegen fors meer. En die zijn ongeveer even groot.
    De X6 zou zo onnodig groot zijn: veel sedans zijn een stuk langer, en bijna even breed. En kunnen minder wegens geen 4WD, minder bodemvrijheid, en geen variabele laadruimte. Hoor je niemand over.

    Een Maserati Gran Turismo biedt veel minder mogelijkheden, is ongeveer even lang, stuk duurder, verbruikt veel meer, en toch krijgt die nooit zulke kritiek.
    Afgunst? Haat? Onverdraagzaamheid?

    Zegt u het maar…..

    Login om te reageren
    • rwd zegt

      19 januari 2010 om 13:35

      @DavidZ: Afgunst en onverdraagzaamheid, zonder twijfel!

      Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 januari 2010 om 17:06

      @DavidZ: de Panamera is idd indrukwekkend en dan denken veel mensen gelijk dat ze hem mooi vinden. Hij is indrukwekkend omdat ie vreselijk lomp is.. maar een gedrocht blijft het ;)

      Login om te reageren
  56. Z-Rider zegt

    19 januari 2010 om 13:44

    @ RWD:

    Helemaal mee eens. :)

    Login om te reageren
  57. DavidZ zegt

    19 januari 2010 om 15:53

    Misschien speelt conservatisme ook een rol: aan grote sedans of sportauto’s als de 911 zijn bepaalde zeer behoudende (starre) mensen allang gewend. En dan komt BMW opeens met een brute Sports Activity Coupé. Voor de erg conservatieve medemensch is dat gewoon niet te bevatten blijkbaar.

    Login om te reageren
  58. BramBMW zegt

    19 januari 2010 om 16:44

    Ik zou een X6 cabrio wel vet vinden!! oke, je hebt er geen moer aan maar dat maakt het juist zo leuk!!

    Login om te reageren
  59. CSL zegt

    19 januari 2010 om 16:46

    @Z-Rider
    Ik heb het Volledig met je eens.
    Als ik kinderen heb dan is het eerste wat ik doe een X6M in het mooi CSL grijs kleur halen of natuurlijk mooi Zwart:
    )
    )
    in rood is de X6 ook wel lekker :P
    Blijft een gruwelijke mooie bak. Die Aston Martin!! BMW 8serie schouders blijven super mooi.
    )

    Login om te reageren
  60. DTB> zegt

    19 januari 2010 om 17:08

    Maar lelijk blijft hij…

    Login om te reageren
  61. CSL zegt

    19 januari 2010 om 17:22

    @Ahura
    Het einde van wansmaak natuurlijk:
    )

    Login om te reageren
  62. super458 zegt

    19 januari 2010 om 17:59

    Ik stond op de foto met de 35d, sindsdien vind ik de X6 mooi. Toen was er ook 1 van AC Schnitzer

    Login om te reageren
  63. Marie José zegt

    22 januari 2010 om 21:27

    Laat iedereen rijden met de wagen die zij voor hun het beste of het mooiste vinden.
    Waarom die jaloerse reacties, misschien omdat zij zich zo’n mooie wagen niet kunnen aanschaffen.

    Login om te reageren
  64. mark zegt

    23 maart 2010 om 20:39

    al dat gelul over uiterlijk vind ik niet zo belangrijk, ieder zijn eigen smaak. wat ik graag zou willen weten wanneer de 4.0d leverbaar is. heb net twee x6 3.5d met m’n collega besteld!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North