• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelste 911 ter wereld: 9ff TR1000 (391,7 km/u)

Auteur: Alwood, gepost 27 december 2009 om 14:59 – 77 Reacties

Snelste Porsche 911


Net geen Veyron killer, maar de snelste hebben van ’s werelds meest getunede auto mag toch ook best een naam hebben.

Nu niet gaan jammeren over andere ’tunerautos’ het punt is dat er gewoon héél erg veel verschillend getunede 911’s bestaan. Centraal staat daarbij (bijna) altijd de zescilinder boxer. Soms gewoon voorzien van grotere turbo’s, soms opgeboord. Er worden regelmatig vermogens van 500 tot 800pk gehaald. De sterkste versie van het zescilindertje heeft 9ff in de GT9-R liggen en meet 4 liter, goed voor 1120pk. Het 1000pk blok in deze TR1000 is vrijwel hetzelfde, maar beschikt over 120pk minder. Hiermee is de sprint naar 100km/u in 3,2 seconden voorbij, de 200 wordt 4,8 seconden later bereikt en 8s daarna zit de TR1000 op 300km/u.

Blijkbaar had die goeie ouwe Ferdinand iets heel erg goed begrepen. Het ontwerp mag dan in geen tijden gewijzigd zijn, weinig auto’s blijven met wat kleine spoilers nog steeds op de weg met op de kop af 400km/u. Om dit nog verder te bewijzen wil 9ff in 2010 de 400-grens met een elfje doorbreken. (via germancarzone.com)

Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Deze Porsche occasion is niet wat het lijkt

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Porsche, record, tuning, Video

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S14E06, 20:45, BBC2 (Special)
Volgend bericht: Belgische autoproductie is niet meer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. laulau zegt

    27 december 2009 om 15:01

    wrm bouwen ze zoveel modellen joh. ik heb liever de veyron die lijkt mij veel betrouwbaarder

    Login om te reageren
  2. Sander zegt

    27 december 2009 om 15:02

    -edit: check&tnx-

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    27 december 2009 om 15:03

    Langzaam opbouwen, dat doen ze goed. Ze hadden ook gelijk die 1120 pk-versie erin kunnen leggen en de 400 km/h-grens doorbreken, maar door eerst nog een iets minder sterke motor erin te leggen krijgen ze weer een extra berichtje!

    Login om te reageren
  4. laulau zegt

    27 december 2009 om 15:04

    @ alwood
    200 km/u in 4,8 seconde klopt dat wel??

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      27 december 2009 om 15:12

      @laulau: nope, foutje… optellen ipv aftrekken ;)

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      27 december 2009 om 15:28

      @laulau: lezen! van 100 naar 200 duurt 4.8 seconden

      Login om te reageren
  5. r0b1n zegt

    27 december 2009 om 15:05

    @ Sander

    Ja, is dat uberhaupt wel mogelijk? :P
    In 8 seconden naar de 300 is ook wel erg rap..

    Login om te reageren
  6. Jasper L zegt

    27 december 2009 om 15:05

    “De sprint naar 100km/u in 3,2 seconden voorbij, de 200 wordt 1,6 seconden later bereikt”

    Deze auto gaat van 100 km/u naar 200 km/u in 1,6 seconden?! :O

    -edit: nope, foutje… 4,8 seconden later-

    Login om te reageren
  7. tibor zegt

    27 december 2009 om 15:05

    met alle respect maar dit ding gaat echt niet in 4.8 seconden van 0 naar 200 en in 8 seconden naar de driehondert.

    Login om te reageren
    • 750i zegt

      27 december 2009 om 16:21

      @tibor: Zoals al vaker gezegd…goed lezen. 8 seconden nadat ‘ie op 200 zit bereikt ‘ie de 300.

      Login om te reageren
  8. Antoon zegt

    27 december 2009 om 15:06

    En ik maar denken dat die GT9-R ook een 911 is??!!

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    27 december 2009 om 15:06

    100-200 in 1.6sec haha. Goeie grap

    Login om te reageren
  10. E320cdi zegt

    27 december 2009 om 15:07

    1,6 naar de 200? :-D
    Wat @laulau zegt. Betekent dit dat ie een stuk sneller dan een Veyron is? Lijkt me sterk..

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      27 december 2009 om 15:09

      @mezelf: 1,6 van 100 naar de 200. Ik maak het nog gekker dan het al is? :-P

      Login om te reageren
  11. Yeelen zegt

    27 december 2009 om 15:07

    Het zal 3.2 + 4.8 + 8 seconden zijn ipv 3.2 + 1.6 & 8 seconden…

    Login om te reageren
  12. johnny m zegt

    27 december 2009 om 15:09

    jawel , filmpje snel afspelen.

    Login om te reageren
  13. MDA zegt

    27 december 2009 om 15:17

    Holy shizzle… effe 390+ in je 911.

    Login om te reageren
  14. laulau zegt

    27 december 2009 om 15:17

    @ alwood

    nu snap ik het:d
    bedankt

    Login om te reageren
  15. PCCB zegt

    27 december 2009 om 15:19

    Stationair klinkt dat toch niet echt boeiend. En check die gekke zijspiegels!

    Het gaat wel ontzettend hard. 9ff kan ik wel smaken. Die mannen weten van aanpakken.

    Login om te reageren
  16. Jippie zegt

    27 december 2009 om 15:30

    Goed LEZEN voordat je met domme opmerkingen komt!

    Login om te reageren
  17. laulau zegt

    27 december 2009 om 15:35

    @bpc
    wedden dat je het 10 minuten ook niet wist :D

    Login om te reageren
  18. Laurens zegt

    27 december 2009 om 15:37

    Kan iemand me het merk van dat snelheidsmeetkastje even doorgeven…

    Login om te reageren
  19. laulau zegt

    27 december 2009 om 15:40

    @ laurens
    kijk hier is na http://www.driftbox.com/

    Login om te reageren
  20. Jordi zegt

    27 december 2009 om 15:42

    Haha niemand kan blijkbaar goed lezen? 4,8 sec doet ie over 100 naar 200. Alsnog zieke bak

    Login om te reageren
  21. GTRSPEED zegt

    27 december 2009 om 15:43

    @Laurens, dat zie je toch rechts onderin? DRIFTBOX, google dat maar eens :)

    Login om te reageren
  22. Gamekiller zegt

    27 december 2009 om 16:01

    Net eentje besteld, nu maar hopen dat ik hem voor Pasen binnen heb… ;)

    Login om te reageren
  23. Cayman zegt

    27 december 2009 om 16:11

    Wat zou zo’n conversie nou ongeveer kosten?

    Login om te reageren
  24. MarkNauta zegt

    27 december 2009 om 16:15

    Gaat goed los. Volgens mij kan ie nog wel een stukkie sneller, hij accelereert nog door, maar ze moeten op de rem voor de bocht. Misschien toch 400??

    Login om te reageren
  25. klootzak1 zegt

    27 december 2009 om 16:21

    Als ze die vleugel d’r af halen gat ie over de 400 heen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 16:28

      @klootzak1:

      Dan stijgt hij op.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      27 december 2009 om 16:40

      @klootzak1: Dat zou ik niet doen want dan word deze volledig onbestuurbaar als je boven de 350km/h gaat. Het staat er niet voor niks op. Ook de spiegels zijn puur aerodynamisch dus wees gerust, ze hebben de cw-waarde zo klein mogelijk gemaakt bij deze auto.

      Login om te reageren
  26. laulau zegt

    27 december 2009 om 16:30

    @ renisis
    dan haalt ie toch in de lucht 400 ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 16:31

      @laulau:

      Zonder voortstuwing?

      Met een langer recht stuk is de 400 waarschijnlijk ook haalbaar. De rek is er in ieder geval nog niet uit.

      Login om te reageren
  27. KUYL zegt

    27 december 2009 om 16:34

    @klootzak1, ja al ie vast harder gaan. Alleen denk ik niet dat ie nog op de weg blijft en als ie dat doet moet je een gek vinden die er dan nog in durft.

    De motor gedraagt zich volgens mij nog redelijk rustig van wat je zo in dit filmpje kan zien.

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    27 december 2009 om 16:40

    Doet me helemaal niets, dit. Fatsoenlijk normaal rijden is er niet meer bij, in de praktijk zijn je acceleratietijden veel langer dan op papier wegens overbrengingen en ludieke vermogen. Iig issie nog op basis van de turbo, dus awd, maar dan nog.

    Je betaalt voor alleen de upgrade al 130k dollar heb ik begrepen. Daarnaast is de aero helemaal afgestemd op top speed, dus op het circuit of bochtig bergweggetje is het meer voelen en uitproberen en jezelf niet in de broek schijten, in plaats van genieten van je Elfer.

    m.a.w., dit lijkt me echt een kleine pikkies mobiel. Kun je zeggen dat je auto bijna 400 kan. Joepie. Hoe vaak ga je dat doen, denk je? Twee keer per jaar?

    Deze auto is eigenlijk heel erg gay gewoon.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 16:48

      @bozewolf:

      Ik denk dat dit iets teveel is voor onze autogek. ;)

      Login om te reageren
  29. JanJansen zegt

    27 december 2009 om 16:41

    Als je een laptop op schoot hebt bij 391,7 km/u kan je die helm ook wel afzetten.

    Login om te reageren
  30. Glenn zegt

    27 december 2009 om 16:44

    Veyron dit Veyron dat! Doet Veyron dit ook met 6 cilinders?

    Login om te reageren
  31. vale46 zegt

    27 december 2009 om 16:47

    Deze auto is echt ZIEK!!
    bijna 400km/h in een 911’je…
    Ik heb echt respect voor die 6cilider boxer motors, 1000pk uit amper 4 liter!
    Deze auto zou ik echter nooit willen, het klinkt niet meer en is gewoon TE snel voor de openbare weg.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 16:51

      @vale46:

      Te snel voor de openbare weg..
      Als ik sommige reaguurders mag geloven is alles onder de 1000pk te langzaam. Dit is dus “normaal”. :roll:

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        27 december 2009 om 19:34

        @RenesisHP: Wie elke auto onder de 1000pk normaal vind moet dringend leren beseffen hoeveel wel 1000pk is!! Deze cijfers worden zelfs niet door 5G producerende F1bolides gehaald. Think about it!!

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          27 december 2009 om 19:37

          @vale46:

          Ik ben al snel uitgedacht. Heb de helft mogen meemaken en bezit zelf een kwart.

          Ik geloof het allemaal wel. ;)

          Login om te reageren
  32. jzaero zegt

    27 december 2009 om 16:50

    Zeer mooi! Gewoon leuk omdat ie nog steeds als een 911 eruit ziet.

    Login om te reageren
  33. Henk zegt

    27 december 2009 om 17:01

    Als je een beetje gaat googlen of op youtube gaat zitten, dan zal je zien, dat de snelste auto, een opgevoerde Subaru is! Behalve topsnelheid..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 17:04

      @Henk:

      Red Victor staat te boek als snelste straatauto.

      Zoek die maar eens op.

      Login om te reageren
  34. Buyck zegt

    27 december 2009 om 17:14

    Ach… de 400km/h grens doorbreken is stilaan een bezigheidstherapie aan het worden.

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    27 december 2009 om 17:16

    Eigenlijk is dit een beetje saai aan het worden.
    Waar blijft de eerste straatlegale auto die door de geluidsbarriere heen gaat?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      27 december 2009 om 17:27

      @RenesisHP: Zo moeilijk kan dat niet zijn, toch? Setje knipperlichten op de SSC :D

      Login om te reageren
  36. RenesisHP zegt

    27 december 2009 om 17:25

    Vanmiddag nog 430km/u gehaald met een koningsei.

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    27 december 2009 om 17:42

    @meeste reaguurders:
    Over 400+km/u lezen is mss saai, maar het effectief doen…
    Ik denk dat niet alleen de onherkenbare wereld rondom je maar ook de uiteindelijk afgelegde afstand je zonder woorden zal laten.
    Ook is die snelheid een enorme sprong voor autobouwers, Bugatti verplicht ze welhaast dicht bij die 400 te zitten (want we zien toch zoooo graag cijfertjes…) om supercar-waardig te lijken. Premium zeg maar. :P
    Maar omdat die snelheid zo’n sprong is, moeten autobouwers ook veel experimenteren met die snelheid, dus vandaar deze veelvuldige berichtgeving. Ik denk dat het nog een eindje zal duren eer we nog zo’n sprong zien, aangezien je massa’s pk’s nodig hebt om bij 400+km/u nog wat op te trekken.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      27 december 2009 om 17:58

      @vla: En hoe vaak kun je echt die 400 rijden?

      Precies. Penismobiel.

      Login om te reageren
      • vla zegt

        27 december 2009 om 18:08

        @bozewolf:
        Jepz, zoals ik al zei Ook is die snel…//…zeg maar.
        Het is idd belachelijk maarja, welke autofabrikant focust zich nog op écht rijplezier? Alles moet zwart op wit aantoonbaar zijn, acceleratie wordt gemeten in ijskoude seconden, topsnelheid in grijze cijfers. Maar er zijn nog échte rijdersauto’s die dat allemaal niet nodig hebben. Daar lees je echter niet over hé…

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          27 december 2009 om 18:12

          @vla: gister of eergister nog berichtje over fapgeile Exige special edition!

          Login om te reageren
          • vla zegt

            27 december 2009 om 18:15

            @bozewolf:
            Fapgeil precies. :P Ik vind de Exige al fapgeil (tot ik ontdek dat ik er niet in pas wss), maar al die special editions… Ik geloof dat er weinig aanpassingen waren onderin (eigenlijk ook helemaal niet nodig)? Akkoord, de verwijzing naar John Player & Sons was cool, maar daarvoor hebben we de Lotus Esprit John Player edition. Ik wil graag verwijzingen naar nieuwe racevictories! :D

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              27 december 2009 om 18:21

              @vla: Niet in pas? Clarkson past er ook in (het uitstappen is minder elegant :P ), dan moet het ons toch ook lukken? Of ben je echt bizar lang?

              Enfin, ik zou, mocht mij de keuze worden geboden, geen moment twijfelen. Honderd maal liever zo’n Exige dan zo’n anabolen 911.

              Login om te reageren
              • vla zegt

                27 december 2009 om 19:38

                @bozewolf:
                1m 85 denk ik, dus ça va nog? :) Ook 100 keer liever een Exige, maar nóg liever zo’n type auto waar ik zelf aan kan prutsen, wat je tegenwoordig ook al niet vaak meer kan (maar daar moet bij gezegd worden dat de kwaliteit van auto’s flink gestegen is). Soms kan je zelfs niet meer de olie zien en voelen! :o

              • RenesisHP zegt

                27 december 2009 om 19:42

                @vla:

                Dat gaat best passen. Je hebt alleen weinig over.
                Maar goed, een Exige is ook geen chillauto.

              • vla zegt

                27 december 2009 om 19:47

                @RenesisHP:
                Ik moet het trouwens gewoon eens proberen, in zo’n Exige kruipen! :P

    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 19:35

      @vla:

      Lezen is nog geen beleven. ;)

      Die snelheden zijn allemaal erg grappig en compleet zinloos. De acceleratie daar naartoe is echter altijd leuk voor de bestuurder.
      Trackvaardigheid is bij dit soort monsters niet echt het punt. Bij voorbaat al te veel voor het mooie.

      Login om te reageren
      • vla zegt

        27 december 2009 om 19:40

        @RenesisHP:
        Awel, die acceleratie kan toch nog leuk zijn? Heb je gezien hoe zwaar die mensen uit hun stoel schoten toen hij bij 6500 rpm het gas loste voor de volgende versnelling? :shock: En op dat toerental heeft die 911 nog veel te geven! :P

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          27 december 2009 om 19:44

          @vla:

          Dat schreef ik net in mijn reactie naar jou. :| ;)

          Login om te reageren
          • vla zegt

            27 december 2009 om 19:46

            @RenesisHP:
            Whoops! Nou, da’s fijn dan! :D Ik was ff verward bij die “compleet zinloos”, want het zijn net die snelheden die de aanloop bepalen (behalve met enorme versnellingsverhoudingen).

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              27 december 2009 om 19:55

              @vla:

              Ja, het beschikbare snelheidspotentieel. Dat potentieel kun je veranderen met de versnellingsbakverhoudingen.

              De acceleratie kan dus hoger. Het is echter pas echt leuk als je dit vermogen met een berg vleugels en korte versnellingsbak combineert en daarmee de tracks gaat bevuilen. :twisted:

              In de dagelijkse realiteit is een kortere versnellingsbak nog heftiger. Dan is je top echter lager. Wat zou jij kiezen?
              Ik weet het wel. Die top is eigenlijk compleet zinloos. ;)

              Login om te reageren
              • vla zegt

                27 december 2009 om 20:12

                @RenesisHP:
                Heeft je RX8 mss een short-ratio bak?
                Ik denk dat ik voor een gemiddelde bak zou gaan, als je versmijt (Beetje dialect voor “van versnelling veranderen”) wil ik horen dat ik in een andere versnelling zit. :) Maar de acceleratie is dan wel enorm heftig, je moet echter wel kunnen schakelen. De syncro’s van zo’n bak zullen trouwens wel meer slijtage vertonen dan die van een bak met grote verhoudingen zeker?

              • RenesisHP zegt

                27 december 2009 om 20:39

                @vla:

                Nope, eerder lang. Top behaal je in al in de 5(helemaal doortrekken tot begrenzer). 6 doet dan dus niet gek veel meer. Meestal gaan wij bij 225 al over naar 6(8.500 toeren). Dan trekt de 6 nog prima tot de top.

                Hogere slijtage.. Zal best vanwege het gebruik.
                Andere kant van het verhaal is dat de hogere versnellingen bruikbaarder worden. Het verbruik is wel hoger.

  38. Evo500 zegt

    27 december 2009 om 17:54

    Met de veyron kan je redelijk gerust 400 rijden denk ik zonder teveel schrik van iets later als appelmoes ergens te liggen. Met de andere auto’s zou ik dit gevoel toch niet hebben.

    Login om te reageren
  39. jeroentje zegt

    27 december 2009 om 17:59

    -edit: ga eens lezen ipv schreeuwen-

    Login om te reageren
  40. Megakix zegt

    27 december 2009 om 18:23

    @Alwood: vergeef de slechts rekenaars en lezers onder ons…jemig, wat een ge-ukkel om die tijden… :-)

    Volgens mij kan die porsche nog een stuk sneller, het klinkt nog niet echt ‘max’ ! Maar ik zou de wielbasis wel verlengd willen zien rondom de 400 km/h…

    Login om te reageren
  41. BMW zegt

    27 december 2009 om 19:28

    Als je goed kijkt naar 2:13 zie je dat de snelheid 391,8 was!!

    Login om te reageren
  42. M8 zegt

    27 december 2009 om 19:37

    Als je goed kijkt naar 2min en 13sec zie je dat de snelheid 391,8 was!!

    Login om te reageren
  43. AlfaGTV zegt

    27 december 2009 om 20:16

    Ik kan me nie voorstellen dat die motor even veel km’s kan maken als en Veyron. :p Still, toch netjes dat ze het eruit kunnen halen, en zo te zien had ie nog best wel wat power over toen hij die 391 bereikte. Al zou ik hem zelf toch niet heel erg graag willen hebben, als ik zag hoeveel de auto begon te trillen tegen de 330 km/h aan, word ik toch een beetje bang :P

    Login om te reageren
  44. NovaStar zegt

    28 december 2009 om 00:48

    @Evo500

    Geloof me, bij 200km/h is boem gewoon al boem, maakt niet uit in welke auto je zit ;)

    Login om te reageren
  45. pilot zegt

    28 december 2009 om 08:25

    LEVENSGEVAARLIJK!!! ;)

    Login om te reageren
  46. asdddffgg zegt

    28 december 2009 om 12:09

    leuk dingetje. kan hij ook nog normaal bij het stoplicht wegrijden zonder drie auto op zijn voorbumper te hebben?

    Login om te reageren
  47. bakpauwww zegt

    16 januari 2010 om 00:36

    onzin 9ff had eerst een snellere gemaakt namelijk de GT9 9FF : die heeft een top van 402 km/h dus dit is zekers niet de snelste 911 ter wereld

    Login om te reageren
  48. bakpauwww zegt

    16 januari 2010 om 00:44

    o w8 sorry hij is nog sneller 409 km/h
    de link voor mensen die het niet geloven http://www.autobild.de/ir_img/57393968_3ce926645e.jpg

    sorry dat die link zo groot is

    p.s de site is duits.maar je kunt het wel zien staan
    en ja hij is dus sneller dan de veyron

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 januari 2010 om 08:13

      @bakpauwww: ja ja, oud nieuws toch? http://www.autoblog.nl/archive/tag/gt9

      PS: mooie nickname ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North