• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelste Audi S3 ter wereld (+1.000pk) zet nieuw record

Auteur: ricardo, gepost 28 juni 2012 om 17:56 – 28 Reacties

Extern koelsysteem. Betaald door Merkel

Terwijl Griekenland harder acceptgyro’s uitgaf dan dat er geld binnenkwam, en de euro richting de rand van de afgrond bracht, hebben ze in de binnenlanden ook heus nog wel leuke dingen te doen. In plaats van fulltime hangmat liggen, besloten de jongens van 0-400 Tune 2 Race hun S3 nóg iets sneller te maken, en doken er mee de dragstrip op.

We maakten twee jaar geleden voor het eerst kennis met deze opgepompte S3 toen er dankzij een gigaturbo zo’n 800 pk uit het 3.2 liter blok werd gepompt. Maar als je de duurzaamheid van het blok niet hoog in het vaandel hebt staan, is de pk-limiet nog lang niet bereikt. Sterker nog, met een paar kleine aanpassingen en een turbobodruk van 2,3 bar ging het vermogen al gauw over de 1.000 pk heen. Hoever precies weten ze niet, maar dat zijn details.

Met 800 pk legden ze de 400 meter -of de kwartmijl, zo u wilt- af in 10,43 seconden. Nu, met een verse dosis noodhulp, doet dit blauwe bommetje het in nog maar 8.84s, om met een gang van 259.36 km/u de 400 meterlijn te passeren. en dat is een nieuw VAG-record. Volgens die tuner tenminste. (via autoblog.gr)

Hieronder de best wel indrukwekkende acceleratie van de eight second car.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!
    Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!
  • Meer vermogen dan verwacht voor de Audi S3!
    AB Garage: meer vermogen dan verwacht voor de Audi S3!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, blauw, griekenland, s3, tuning, Video

Vorig bericht: « Fototopic: Cadillac CTS en CTS-V in het strak voor 2013
Volgend bericht: Gemballa had de wijdste BMW 6 Serie van allemaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. snelweg zegt

    28 juni 2012 om 17:58

    Loveee audi

    Login om te reageren
  2. opjebumpert zegt

    28 juni 2012 om 18:06

    Supersnel, maar zijn de banden niet een beetje dik?

    Login om te reageren
    • Kyanite zegt

      28 juni 2012 om 18:33

      @opjebumpert:
      Kleinere velg met hogere band geeft minder weerstand met optrekken. Kijk naar een F1-auto, die heeft ook hoge banden met een relatief kleine velg.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        28 juni 2012 om 20:34

        @Kyanite: 13″ om precies te zijn… Stoer he! :D

        Het is eigenlijk niet (alleen) de weerstand maar het traagheidsmoment dat lager is…

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      28 juni 2012 om 23:17

      @opjebumpert:

      De top fuel dragsters hebben zelfs nog meer band, en half vol met lucht om zo het contact met de weg te verbeteren, omdat de eerste paar miliseconden van het optrekken de velg de band verdraaid, dus de band slipt niet gelijk weg, maak eens een speelgoed auto aan een elastiekje vast en trek aan het elastiekje. Dan zal je zien dat de auto met dank aan het elastiek door schiet.
      Dit gebeurd op zeer kleine schaal met banden, maar alle beetjes helpen, en het helpt overmatig wegslippen voorkomen.

      http://www.youtube.com/watch?v=XttOe4rerLo

      Login om te reageren
  3. marokkaanseheld zegt

    28 juni 2012 om 18:07

    Dat is echt zo traag.. Kan het niet sneller? Pff.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      28 juni 2012 om 20:51

      @marokkaanseheld: Doe jij het is op je scooter dan.

      Login om te reageren
      • ricksmits zegt

        28 juni 2012 om 22:10

        @kickass: mijn scooter ( en ik ) is Nederlands record houder in mijn klasse op het Nk sprints voor scooters ( natuurlijk geen Audi killer ) en ik rij zelf in 4.1 sec naar 100 kmph en 150 meter in 6,95 sec. Dit is met 147 kg totaalgewicht en een vermogen van 25,9 pk

        No offence natuurlijk hè :) alleen je kan wel snel zijn met scooters :)

        Login om te reageren
  4. aallex zegt

    28 juni 2012 om 18:08

    Stock transmission, geweldig hoe hij start in zn 2

    Login om te reageren
  5. 560pkferrari zegt

    28 juni 2012 om 18:11

    Hoe zijn ze aan het geld hiervoor gekomen, vast niet zelf verdiend. :D

    Wel een beestachtige bak

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      28 juni 2012 om 18:32

      @560pkferrari: Jawel hoor, een avondje handelen was genoeg.

      Login om te reageren
  6. VSTMcLaren zegt

    28 juni 2012 om 18:16

    en als je hem koopt dan krijg je gratis 2 brandblussers erbij:P

    Login om te reageren
  7. dnadave zegt

    28 juni 2012 om 18:17

    en die mag zeker wel in de binnenstad van Utrecht komen zometeen!

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      28 juni 2012 om 20:53

      @dnadave: Tuurlijk, je mag er ook rondrijden met je Veyron die 574 g/km uitstoot. ;)

      Login om te reageren
  8. jerry zegt

    28 juni 2012 om 18:24

    Bijzondere manier van voorkoeling, gewoon de brandblusser gebruiken.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      28 juni 2012 om 18:58

      @jerry: Die brandblussers hadden beter binnenin kunnen liggen.

      Login om te reageren
  9. zakar36 zegt

    28 juni 2012 om 18:39

    Die gaat keihard! Respect voor de gasten die deze auto gebouwd hebben. Ook gruwelijk hoe hij in de 2de versnelling weg katapulteert :D .

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    28 juni 2012 om 18:54

    En het mooie is…. Zelfde duurzaamheid als een standaard VAG motor!!!!

    Login om te reageren
  11. bsxc2 zegt

    28 juni 2012 om 18:57

    Dit wordt volgens mij wel gesponsord door een bandenfabrikant.

    Login om te reageren
  12. dubhead zegt

    28 juni 2012 om 19:47

    F1 banden zijn gereguleert om de remschijven te beperken – dacht ik eens gelezen te hebben. Waarschijnlijk om super menselijke deceleratie toestanden te voorkomen.

    Het is een compromis tussen horizontale en verticale krachten. Dunne banden vertalen meer krachten naar het contact oppervlakte (deformatie en grip verlies) – maar ze hebben minder interie bij richting wissels. Grotere velgen vergroten ook ongeveerde massa – te vermijden.

    Dragsters hebben lekker dikke banden die dubbelen als veering – want het is niet de bedoeling dat ze van richting veranderen.

    Bij autoX events in Amerika steken mensen ‘steelies’ op hun autos. Dit zijn kleine metalen velgen die lichter zijn dan de grote lichtmetalen velgen. Ze kiezen voor contact patch omdat de snelheden toch beperkt zijn.

    Login om te reageren
    • stefstuntpiloot zegt

      28 juni 2012 om 22:36

      @dubhead:

      Vanwege de extreme negatieve camber die formule 1 auto’s hebben zou er bij een band zonder dikke wangen de druk op de binnenkant te groot worden, zeker door de enorme downforce.

      Login om te reageren
      • dubhead zegt

        29 juni 2012 om 14:28

        @stefstuntpiloot: Racewagens met grote velgen hebben ook negatieve camber. Of: BMW geometrie. Bekijk maar eens de neg camber op de dikke velgen van een M-sport modelletje.

        Ik denk dat neg camber dient om de rolweerstand te verminderen en net de slijtage te egaliseren. Maar ik zou een opleiding nodig hebben om het met meer zekerheid te bepalen.

        Door momentkrachten krijgt het buitenste van een band zowiezo de zwaarste last. Door de geometrie vd ophanging kan je rechtdoor op de binnen kant rijden – zogezegd – en word het wiel plat op de grond gezet in een bocht. De combinatie zorgt voor een egale slijtage compromis.

        Login om te reageren
  13. dino166 zegt

    28 juni 2012 om 20:36

    Doet me goed te lezen dat onze noodhulp zinnig besteed wordt. Kansloos leuk! Dat de aandrijfassen etc het houden met zulke krachten…

    Login om te reageren
  14. 2176cc zegt

    29 juni 2012 om 12:36

    Jammer joh deze is net ff sneller en rijd er ook mee naar zn werk.

    http://www.youtube.com/watch?v=Kk28kC0E

    Login om te reageren
  15. 2176cc zegt

    29 juni 2012 om 12:36

    Excuus.

    http://www.youtube.com/watch?v=Kk28kC0E-2c&feature=related

    Login om te reageren
    • rickmelis zegt

      29 juni 2012 om 13:57

      @2176cc: de beetle ziet er niet echt straatlegaal uit vind je zelf ook niet?

      Login om te reageren
  16. benvan zegt

    29 juni 2012 om 14:24

    Wat betreft die Co2 bandblussers: doen ze dat om de intercooler z’n temperatuur nog lager te krijgen? Zo ja, wil ik dat best wel eens testen (nadat ik iemand heb overhaald dit vrijwillig te laten doen op zijn/haar auto).

    Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    29 juni 2012 om 14:36

    Die vent schrikt erzelf an hoe snel die is als je zijn gezicht ziet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North