
Niet alleen komt Mazda met een nieuwe 5 naar Geneve, ook brengen ze de gefacelifte Mazda6 mee. Daarvan is nu al een eerste folderfoto uitgelekt die al een paar wijzigingen laat zien.
Hoewel Mazda zich meer en meer gaat richten op de Nagara Flow-ontwerpstijl (gebaseerd op deze conceptbak) blijft dit de Mazda6-upgrade nog even gespaard. De facelift lijkt verder ook geen ingrijpende, schokkende, angstaanjagende details te bevatten. Tot nu toe kunnen we zien dat de voorbumper ietwat gewijzigd is en wellicht worden de knipperlichten in de spiegels nu standaard geleverd.
Bijgekomen van de schok? Binnenkort is de Japanner in het echt te zien. Van 4 tot en met 14 maart wordt in Genève de 80e editie van de Autosalon gehouden. Mazda gaat daar drie “nieuwe” modellen heen slepen. Waaronder dus deze 6 en een faceliftversie van de 5. (via mazda-madness)





ik wil een nieuwe rx7! en dan graag een furai voor op straat!!
die 6 blijft trouwens wel een erg mooie auto!! mooier dan een avensis, laguna, 407, passat enz
Mazda maakt auto’s die ik maar heel even erg mooi vind. Kort na introductie zie ik dat het wel mooi, maar toch wat gewoontjes blijkt te zijn, het went heel snel… De 6 is daar een goed voorbeeld van.
Ziet er wel beter uit, maar is het toch nog niet
Als je er de GT-M velgen onder plaatst en een klein beetje verlaagd is dit een zeer mooie auto.
Hoe de bumper er nu uitziet op bovenstaande scan is het eerder een facelift van de GT-M bumper icm de sideskirts.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de auto alhoewel de 2.0 benzine motor van mijn part wel iets meer pk en koppel mag hebben.
Zoals Oul@ zei is dit de nieuwe GT-M voorbumper (skirts en achterbumper ook) gemonteerd op een basisversie. In NL hadden we een basisversie met 16″ maar die werd toch niet verkocht dus zien we altijd 6en met minimaal 17″. Van die wieldoppen zullen we dus geen last hebben.. met de Japanse configurator heb ik een basis Atenza gepakt en zo aangepast zodat ie overeenkomt met bovenstaande facelift. Goed voor het verschil:
Mazda is het altijd net effe niet op 1 of andere manier ..
toch blijf ik sympathie voor het merk houden ..
niet spannend,degelijke auto
de 6 station vind ik anders wel de mooiste in zijn klasse….. en ze zitten prima in elkaar natuurlijk.
Gelukkig geen lelijke muil voorop. Blijft één van de mooiste auto’s in zijn klasse. Ben benieuwd naar de normale bumper. ps: leuk dat mijn site gebruikt wordt ;)
@Ahura: Ere wie ere toekomt. Goed speurwerk! ;)
@Ahura: is dat jou site jah!…mooi man ik kijk bijna dagelijks voor nieuw mazda nieuws
@RaKiM: cool :)
Als hij toch naar de plastisch-chirurg gaat kan hij volgende keer beter luposuctie plegen en amputatie.. Leuk voor de Chinazen in ons land maar please… Wat een saai apparaat… Als Nederlander heb je trouwens achterin toch geen hoofdruimte..
Ps. Wieldoppen, Nice !
Ik vind de bumper minder mooi geworden, het strakke is er wel een beetje vanaf helaas..
Blijft een mooie auto!
net als de laatste 3 die je helaas zo weinig ziet.
Seen better ^^
Mooi, dan kan ik mijn huidige 6 (van 2003) mooi inruilen voor ’n goedkopere “nieuwe” 6 uit 2008. Zo gauw er ’n facelift uitkomt dan zakken de “oudere” tweedehands modellen altijd iets in waarde.
Met lichtmetaal wordt het vast beter. Mooie auto!
Gelukkig, de 6 blijft een geslaagde clean gestylede auto, voorlopig nog zonder Nagare-frutsels. :roll:
prachtige auto :P maar ik zou er altijd als perseditie/reclame toch wel even een setje lichtmetaal onder gooien
@ricardo: de grill en de koplampen zijn ook verandert en de 3de nieuwe model is de mx-5 20th anniversary Edition voor Europe
Andere velgen er op en je hebt een prima bakje;)
Niet bepaald een feestlift (ja sorry ik kon het niet laten). Ik vond het altijd een zeer strakke bak, een van de mooiere middenklassers.
Kleine ingreep, maar meer heeft de 6 ook nog niet nodig. Het is nog steeds een erg mooie auto.
Officieel: http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/26/officieel-mazda-6-facelift-staat-in-geneve
eindelijk een mooie mazda doe zo voort mannen
Hallo,
ben van plan om een 6 2.2cdvi van 163pk te kopen maar wou is informeren of het makkelijk is de motor op te kietelen
naar 185pk ? softwarematig of zo want ik denk dat het gewoon dezelfde motor is.doe het gewoon om de biv in belgie
te ontwijken :)
Thanx