• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Speciaal voor ons: Jaguar XF en XJ Designer Edition

Auteur: robbie, gepost 6 april 2011 om 15:01 – 12 Reacties

Jaguar XJ Design Edition
Op de AutoRAI zal Jaguar de speciaal voor de Nederlandse markt “ontworpen” XF & XJ Designer Edition modellen onthullen. Toen designbaas Ian Callum onlangs in Nederland op bezoek was werd hem gevraagd hoe zijn ideale XF/XJ eruit zou zijn. En toen kwam hij met dit op de proppen.

Zowel de XF als XJ zijn gespoten in Stratus Grey en hebben een London Tan lederen interieur met Piano Black dashboardafwerking. En bij beide modellen ligt er ook een 3.0 V6 diesel onder de motorkap. De XF moet het doen met 211 pk en de XJ krijgt 275 pk mee. Van beide versies zullen slechts 20 exemplaren naar Nederland komen. Wil je trouwens geen grijze lak? Dan kan je ook kiezen voor Ultimate Black.

Een XF Designer Edition is er al vanaf €77.790 en voor de XJ Designer Edition moet je €121.290 aftikken. De Long Wheel Base-versie van de XJ kost € 127.490.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai-2011, ian-callum, Jaguar, xf, xj

Vorig bericht: « Ford presenteert de Focus ECOnetic – 14% bijtelling
Volgend bericht: Slim idee? Microsoft en Toyota gaan samenwerken »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    6 april 2011 om 15:08

    Ja, uhm, leuk. Wereldnieuws. Nu ga ik inderdaad WEL een Jaguar kopen. En als ik 120k voor een nieuwe XJ overhad, zou ik dus niet voor een diesel gaan, want de benzine prijs interesseert me dan geen bal mee.
    Kortom: de XF zal t misschien leuk doen bij de rijkere leasebakrijder; maar die XJ… lijkt me stug.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      6 april 2011 om 19:04

      @gregorius: och, het zijn er dan ook maar 20 in de XJ-type…dus ergens in Nederland zijn er toch wel van die dieselkoeriers te spotten ? ;-)

      Login om te reageren
  2. agera zegt

    6 april 2011 om 15:19

    Jaguar XF zal niet kunnen concurreren met een E-Klasse of een 5-serie. Afwerking, onderstel, gebruikte materialen zijn gewoon beter bij de Merc en BMW.

    De XJ zal het nog moeilijker krijgen, omdat kopers in dit segment ook kunnen kiezen uit: Maserati Quattroporte, Porsche Panamera, Mercedes S-Klasse. BMW 7-serie, Audi A8, Volkswagen Phaeton en de Lexus LS. Daarbij noem ik de Bentley Continental Flying Spur niet eens op.

    De tijd zal leren of de XJ succesvol zal zijn.

    Login om te reageren
  3. kets zegt

    6 april 2011 om 15:35

    niet onaardig
    alleen jammer dat het alleen met de diesel kan

    Login om te reageren
  4. Ram-G-maN zegt

    6 april 2011 om 15:36

    Slim van Jaguar om op zo’n manier van hun pre-facelift XF’n af te komen. ;)
    De echte Jaguar liefhebber wacht rustig op de gefacelifte XF met fatsoenlijke koplampen. :P

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      6 april 2011 om 19:05

      @AutomotiveDesigner: true…true…

      Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    6 april 2011 om 16:29

    Een exclusieve diesel editie, zogenaamd Callum’s ideale Jag?

    Man flikker toch op. Laag-bij-de-grondse marketing truc zou een merk als Jaguar toch helemaal niet nodig hebben.

    Met je nagelende rammelaar in ’t vooronder.

    Login om te reageren
  6. barney zegt

    6 april 2011 om 16:42

    S-Klasse/7-Serie/A8 < XJ. Man, man, man, wat een prachtig ding. Voor de hoge piefen die niet bang zijn om zich te onderscheiden van de traditionele hoge piefen.

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    6 april 2011 om 17:07

    Grappig, dat jullie allemaal op de diesel afgeven.
    Een benzine met voldoende cylinders is natuurlijk mooi om te horen, maar deze wagens worden vooral verkocht om je dagelijks in te laten vervoeren. En dan is ‘nagelende rammelaar’ wel erg mis. De V6 diesels zijn misschien te horen als ze koud zijn en stationair draaien, maar op de snelweg fluisterstil. En met de benzine win je een stoplichtsprintje, maar deze koppelbazen laten je stil en vlot die inhaalmaneuvre doen. Zonder machtige grom of jank – jammer voor de petrolhead, maar precies wat de captain of industry zoekt.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      6 april 2011 om 19:07

      @mout: in veel dingen kan ik je volgen…maar de CEO’s (veredelde CFO’s overigens…boekhoudertjes bij de gratie van onze regelneefzuchtige overheid) rijden geen diesel !

      Login om te reageren
      • mout zegt

        6 april 2011 om 21:51

        @Megakix: Dit is dan ook wat de ontwerper de CEO wil zien rijden. Die laatste blijkt toch weer stoer te willen doen met zijn sleuteltjes op de bar. Maar daar kan arme Callum niks aan doen.

        Login om te reageren
  8. As_long_as_it_is_fast zegt

    7 april 2011 om 01:14

    @robbie: Hoe durf je! “Voor ons”, tsss, dit is enkel voor de Nederlandse markt en je weet dat hier best wat Belgen komen! Beetje solidariteit graag, zoals op het eurovisiesongfestival 12 punten voor België? :D Aan de andere kant, je mag hem houden hoor, zo speciaal is ie niet, maar het is het principe dat telt! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North