• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Speciale Donkervoort GT onthuld op de AutoRAI

Auteur: ricardo, gepost 12 april 2011 om 11:53 – 14 Reacties

D8 GT 270 24H of Dubai Special Edition

We wisten het onlangs al te melden: Donkervoort komt naar de Rai te 020 met een speciale versie van de D8 en D8 GT. En we hebben alvast een lading foto’s van de dichte versie, beter bekend als D8 GT 270 24H of Dubai Special Edition.

Deze nóg lichtere versies van de reguliere D8 270 en D8GT 270 zijn in het leven geroepen om te vieren dat het Nederlandse merk onlangs de 24h van Dubai op z’n naam wist te schrijven. Door de toepassing van koolstofvezel in bijvoorbeeld de cycle wings en stoelen is de racebolide voor op de straat weer lichter geworden en nieuw is het dashboard met digitaal display.

We hebben zojuist ook de prijzen te horen gekregen. Voor de dakloze variant betaal je inclusief BPM een slordige 135.000 euro, de GT-versie mag weg voor een niet misselijke 175 mille. In totaal worden er 10 van deze Dubai-modellen gefabriceerd in de werkplaats te Lelystad.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2011, Autoshows, d8, d8-gt, Donkervoort, Lichtgewicht

Vorig bericht: « BMW M3 Track Edition: Frozen Gray coolheid
Volgend bericht: Ford Focus ECOnetic: eerste 14%-bijteller C-segment »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marijn90 zegt

    12 april 2011 om 12:01

    Wat een lekker kontje!

    Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    12 april 2011 om 12:53

    Dat ledere ding van de versnellings pook hebben ze wel mooi afgewerkt…. NOT.. Als ze dat nu netjes afgeknipt hadden had het weer 10 gram leer gescheeld. Ziet er een beetje uit als een frotje.

    Login om te reageren
  3. monk zegt

    12 april 2011 om 13:35

    vind em toch stevig aan de prijs…

    Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    12 april 2011 om 14:30

    Waanzinnig machtig prachtig. En toch hè.. ik begrijp werkelijk niet waarom die dingen zo achterlijk duur zijn. Bijna 2 ton voor een buizenframe.. een blok.. 4 wielen en 3 meter plaatwerk.. belachelijk. Da’s gewoon de kift hoor.. ;) ik kan niet lijden dat ik er geen kan betalen..

    Login om te reageren
    • theuving zegt

      12 april 2011 om 16:22

      @Freewarefreak: De GT bestaat voor een groot gedeelte uit carbon, noem het de evolutie op het basis concept van Colin Chapman’s Lotus 7.
      Carbon is nog steeds erg duur om te fabriceren, daar betaal je voor.

      Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    12 april 2011 om 15:06

    Hoezeer ik Donkervoort ook respecteer, de prijs/kwaliteit lijkt behoorlijk zoek. Je betaalt uiteraard voor de exclusiviteit, maar voor hetzelfde geld koop je een stuk of 6 Caterhams of Westfields. En dan te bedenken dat Donkervoort in de jaren 80 begonnen is met een doorontwikkeling van de Caterham.

    Login om te reageren
    • Donkervoort zegt

      12 april 2011 om 18:12

      @midasracer: Donkervoort en Caterham zijn tegenwoordig nog maar amper met elkaar te vergelijken. oké, ze hebben dezelfde oorsprong en de vorm is nog enigszins hetzelfde, maar qua bouwkwaliteit, degelijkheid en gebruikte materialen staat Donkervoort op een veel hoger niveau. Het steekt allemaal een stuk beter in elkaar en je hebt niet constant het gevoel dat het zo uit elkaar kan vallen.

      Wat een afschuwelijke kleur trouwens, staat ‘m totaal niet…

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        13 april 2011 om 08:58

        @Donkervoort: ik heb in de jaren 80 stage gelopen bij Donkervoort in Nieuw Loosdrecht en toen was het volkomen gelijkwaardig aan Caterham. Hij gebruikte zelfs toen nog 100% aluminium plaat ipv een legering. Dat spul was boterzacht en droeg 0,0 bij aan de stijfheid van de auto. Maar goed, we zijn 30 jaar verder en hij heeft nu een grote werkplaats in Lelystad met kunststof afdeling. Dus ik neem aan dat er veel koolstof op de auto zit wat hem inderdaad veel duurder zal maken. Maar intussen gebruikt Caterham sandwich panelen die ook veel stijfheid geven aan de auto.

        Login om te reageren
  6. henkdewit zegt

    12 april 2011 om 16:09

    Hmm mooi ding, alleen de prijs?
    Zal wel status geven als je er zoveer voor vraagt maar ik had ‘m liever ietsie goedkoper gezien..

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    12 april 2011 om 17:25

    Oei wat is dat monstertje duur geworden , toch maar een caterham proberen dan.

    Login om te reageren
  8. Brum zegt

    12 april 2011 om 19:57

    Handwerk met Nederlandse handjes; daar betaal je voor! Bovendien is elk paneel aan deze auto, op de motorkap na (die is aluminium), van carbon (eventueel aangevuld met aramide of voorzien van een schuimkern om de stijfheid te vergroten.)Ook delen als de wielophanging, uitlaat e.d worden door Nederelanders gemaakt; met de hand. De kopers zijn mensen die dat onder andere een interessant gegeven vinden en willen daar voor betalen.
    Mensen die klagen over de prijs; dit is exclusiever dan een Veyron en kost maar een fractie daarvan!

    Login om te reageren
  9. wolf zegt

    13 april 2011 om 18:00

    Was de creativiteit op toen ze de achterkant tekende? Voorkant prachtig, zijaanzicht ook maar die foeilelijke achterkant……….zonde.Achterzijde blijft qua looks toch vaak de archilleshiel van veel ontwerpen. Range Rover Sports, Land R. Freelander, Nwe Jeep Grand Cherokee. Oeps allemaal SUV’s……..Sorry

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    13 april 2011 om 19:41

    Helemaal vergeten dat Donkervoort ook nl was. Alleen kan hij zich niet echt onderscheiden van een Caterham e.d.

    Login om te reageren
    • mesfin zegt

      14 april 2011 om 11:03

      @The360box: hoe kun je dat nou weer vergeten joh!?:( haha

      ot; ik vind het super auto’s. is de reden van de hoge prijs niet omdat ze er maar zoveel (gok rond de 25) per jaar maken? toch?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North