De fans zitten er al weer even op te wachten; een nieuwe top-ferrari. De 430 Scuderia is natuurlijk een leuk karretje om af en toe een circuit in mee te pikken maar legt geen zoden aan de dijk. Ferrari moet progressie tonen, ontwikkelen, de tijd ver vooruit zijn. Ferrari moet nu eindelijk eens een sneller apparaat gaan maken dan de fenomenale F40. Anders krijg je natuurlijk allerhande knutselpraktijken en dat wil ook oom Ferrari zelf niet.
Een makkelijke klus hebben ze daar nog niet in aangezien de F40 ook gewoon in LM trim met 700+ pk werd geleverd. Uiteraard was dat geen op de weg toegelaten model maar de FXX heeft er ook nog een hele kluif aan. In ieder geval lijken de mannen uit Maranello dit keer de wel perfecte mix van ingredienten te hebben. Er staat ons een carbonfiber monocoque chassis te wachten. Ze hebben een twinturbo V8 gepland voor de aandrijving. Mede door emissie eisen ligt het in de verwachting dat er meer motoren met minder cylinders gebruikt gaan worden. De wagen moet tegen de 800 pk gaan opwekken waarmee dan toch uiteindelijk de 3.9s van de F40 verpulverd gaan worden.
Gezien de tussenpozen waarin de Enzo, F50 en F40 elkaar hebben opgevolgd ligt het binnen de verwachting dat de komende 2 jaar weer een nieuw sneller model gelanceerd wordt. De F40 is acht jaar meegegaan en de F50 zeven. Volgens een van het internet gegraaide (vertrouwelijke) brief staat er inderdaad een nieuwer, sneller, beter model op de planning voor 2009. Vooralsnog gaat het project onder de naam FX150 door het leven. Handtekeningen van CEO’s zijn echter makkelijker te vinden op het net dan een vertrouwelijke Ferrari-brief. Een betrouwbare bron is het daarom zeker niet.
Ze hebben in ieder geval genoeg knutseltijd met de FXX gehad om met iets nieuws op de proppen te komen. Dat ontwikkelprogramma mag de vruchten wel eens af gaan werpen! (via autoblog.com )
*fingers crossed*
Ik hoorde dat ie in 2010 kwam… en daar als een F70 aan de slag gaat… Hij moet op circuits de concurentie verslaan (en niet op de auto’s die alleen aan topsnelheid denken)
please please
ik kan iig niet langer wachten..ik hoop wel dat ze iets maken dat al het andere op een circuit werkelijk verpulvert!! zou wel moeten iig.
0-100 2,7 en max 390p/u wow !
Haha wat een onzin zeg die ‘brief’ van Ferrari. Het is geen James Bond waar top secret op een brief staat.. meestal is het verkeer binnen Ferrari ook in het Italiaans.
Ik heb hier inderdaad ook mijn bedenkingen bij of dit waar is. Gek genoeg vind ik de brieven waarop zeer duidelijk staat “Top Secret” al verdacht.
Maar dan ook nog een formele brief over een nieuw model, zonder alinea’s en een normale opbouw dan is het toch al zeer ongeloofwaardig of niet ;)
Dat kun je wel aan Ferrari overlaten!
Als je ziet wat voor techniek zij al vanuit hun F1 wagens in de straatwagens hebben gestopt is dit een potentieel monster.
Ferrari rijdt met technieken die wij over 10 a 15 jaar pas weer in nieuwe auto’s zien of wellicht in de komende supersportauto?
Mvg,
Remon
Ik zou zeggen fake inderdaad. Neemt niet weg dat de specificaties toch wel kunnen kloppen met wat de FX150 echt gaat worden… Laten we het hopen toch, want de specs zijn niet mis!
Vorige maand kreeg ik net een brief van Luca (niets spanneds hoor), maar zijn briefpapier ziet er anders uit en hij is ook geen CEO, maar Presidente. Ik denk dat het een fake is.
Ferrari met standaard dubbele turbo?? :s
Lijkt mij ook fake, maar we kunnen natuurlijk met ze allen gaan zitten duimen….
“Mede door emissie eisen ligt het in de verwachting dat er meer motoren met minder cylinders gebruikt gaan worden”
Meer motoren met minder cilinders? Maar dan heb je in totaal toch uiteindelijk minstens evenveel cilinders in je auto?
@KaiserSoze : ( is het niet Keyser Soze trouwens? )
“Ferrari met standaard dubbele turbo?? :s”
Wat dacht je van de ferrari F40?
lol @ Apache.
alsjeblieft, maak deze hypercar zo licht mogelijke, zo krachtig mogelijk, zo wendbaar mogelijk en zo onpraktisch mogelijk! Dan wordt het lol maken!
@ apache
ze bedoelen natuurlijk dat Ferrari meer modellen (motoren) gaan uitvoeren met minder cilinders hehe
We zijn wel weer toe aan een ‘echte’ Ferrari! :D
Sinds wanneer is Engels de voertaal binnen Ferrari c.q. de FIAT groep? Volgens mij nog steeds Italiaans en daarna pas Engels…
100% nep
WTF? 0 tot 100 in 2,7 sec? topsnelheid 390 km?
Teeering.. hopelijk word ie wel mooier als dde 599 en de 612
Waarom zou een CEO zo’n brief sturen? Naar wie moet die brief dan gaan? Inhoudelijk is hij oppervlakkig, dus intern is het niet, extern ook niet echt (aangezien het secret is). Anyone?
Is Amadeo Felisa niet sinds 2006 de CEO van Ferrari? Luca di Montezemelo is Ferrari President, dus ik beschouw het als een fake.
Autoblog link: http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/18/jean-todt-ceo-af-bij-ferrari
Sorry Amadeo Felisa is sinds 2008 CEO van Ferrari. Maar als nog is het fake, want het zou moeten afsluiten met Presidente.
doe mij maar een F40,
the one and only, 0 comfort, 100 pret.
Als je dan toch een mooie faker maakt zet er dan een stempel op met dikke rode letters “top secret”. Daarbij is een brief aan een persoon of organisatie gericht!?!?! Maja leuk bedacht natuurlijk, houdt de gemoederen wel bezig.
[img]http://images.stockxpert.com/pic/m/h/ht/htuller/294215_91572850.jpg[/img]
uiteindelijk de 3.9s van de F40 verpulverd gaan worden? Deed de F430 Scuderia dat niet als laatste? Je bedoelt zeker 2,9?
Staat net op de site van de bron:
“UPDATE: We’ve received correspondence from some fellows who claim responsibility for creating the fake “leaked” document from Ferrari. Turns out it was all just a spoof. “
ZET geen zoden aan de dijk.
Of die brief nu nep is of niet, als je kijkt naar hoe lang de F40, F50, en F60 (Enzo) hebben geleefd is het zowieso tijd voor een nieuwe…
Ik hoop echter wel dat ze de traditie in stand houden, en m lekker F70 noemen, en schijt hebben aan die emissie!! In zo een auto hoort gewoon een V12 (liefst nog met turbo :twisted: )
@ Jesper
Nou eigenlijk niet, de F40 werd gelanceerd om het 40 jarig bestaan van Ferrari te vieren. Hetzelfde geldt voor de F50. De Enzo kwam eigenlijk veel te vroeg.
dus dan zou deze F65 moeten heten? :P
’t kan me geen barst schelen hoeveel pk’s eruit komen, als het maar een mooie Ferrari wordt, en dat is toch al van 2004 geleden…
-edit: en nu eerst even leren schrijven-
De wagen moet tegen de 800 pk gaan opwekken waarmee dan toch uiteindelijk de 3.9s van de F40 verpulverd gaan worden
van 0-100?
de Enzo gaat toch sneller dan dat?