• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Speculaties rond Audi TT houden onverminderd aan

Auteur: Dennis, gepost 5 oktober 2006 om 22:54 – 6 Reacties

Audi TT

Komt er nu wel aangedikte Audi TT of niet? De geruchtenmakers lijken het maar niet eens te kunnen worden. Er zou een TT met gehalveerde Lambo motor komen. Nee toch maar niet, want er moet nog ruimte bijven tussen de TT en de R8. Op Edmunds wordt lezen we nu weer over een TT-S in 2007 en een TT-RS in 2008.

De TT-S zal met dezelfde motor bepakt zijn als de nieuwe S3, een 265 pk 2,0 liter TFSI motor. In de TT-S zou het vermogen van deze motor weleens iets hoger kunnen uitvallen door de schroefjes hier en daar wat strakker aan te draaien.

De TT-RS, zal niet worden uitgerust met de 3,6 liter V6, waarover ook al is gespeculeerd, maar met een geblazen uitvoering van de 2,5 liter 5-cilinder uit de Jetta, goed voor 365 pk (toch die halve Lambo motor?).

Voor de transmissie zal keuze zijn uit een handgeschakelde 6-versnellingsbak, of een 7-versnellings Tiptronic automaat.

Als een stel roddeljournalisten, blijven we de geruchten natuurlijk gewoon volgen.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT

Vorig bericht: « Politie opgejaagd door ongeveer honderd exoten
Volgend bericht: Alfa Romeo GT faceliftje »

Lees Interacties

Reacties

  1. slk55 amg zegt

    5 oktober 2006 om 22:58

    Ik denk dat audi eerst de gallardo wat meer vermogen gaat geven, dan de r8 met de v10 lambo motor erin uitbrengt, en dat dan pas de tt-(r)s komt.

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    5 oktober 2006 om 23:01

    jajajajaja :-D i love vijfinlijn en met turbo is helemaal top :-D

    back to the roots audi !!

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    6 oktober 2006 om 00:21

    Als je een beetje logisch nadenkt dan moet Audi wel met een TT-(R)S komen.
    Wat is nu het topmodel? De 3,2L ?! Dit is een mooie concurrent voor Z4 3.0i coupe en Cayman maar het is geen concurrent voor de Z4M coupe en de Porsche Cayman S.
    En waarom zou dit in het vaarwater van de R8 moeten zitten?! Ze zullen deze auto toch op 250 km/u begrenzen en een beetje techneut zal hem zo kunnen tunen dat overall de R8 de betere auto is.
    Ik durf je op een briefje te zetten dat ie er komt!

    Login om te reageren
  4. Boy zegt

    6 oktober 2006 om 11:17

    een tt-s roadster met 280 pk, 0-100 5.5, heerlijk!!! zwart en bruin stiksel leder(mocassin) zie je het al voor je?

    Login om te reageren
  5. 911 zegt

    6 oktober 2006 om 13:52

    ik denk dat slk 55 amg.. het dichtst bij de uiteindelijke waarheid zit. Maar de TTs komt zeker en met die S3 motor klinkt het heel realistisch.

    Login om te reageren
  6. erik zegt

    6 oktober 2006 om 18:35

    Als ze die 5 cilinder turbo die de TT-RS dan zou krijgen het oude geluid van de AUDI S1 meegeven. Dan spaar ik net zolang door tot ik dat ding kan betalen.

    http://youtube.com/watch?v=6skNSFMgNDc

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North