• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec lift de Audi S4 Avant naar 425 pk

Auteur: Dennis, gepost 21 juli 2009 om 21:35 – 19 Reacties

Audi S4 Avant Sportec


Vooruit dan maar, we doen nog een Audi S4 tunertje. Ditmaal heeft Zwitserse tuner Sportec de Audi S4 Avant onder handen genomen en ‘m flink meer vermogen gegeven, maar nauwelijks sneller gemaakt.

Standaard is de 3.0 TFSI in de S4 goed voor 333 pk en 440 Nm koppel. Daarmee sprint je in 5,2 seconden naar de 100 km/u en de top is begrensd op 250 km/u.

Na de behandeling van Sportec heeft de auto 425 pk en 520 Nm koppel. De sprint naar 100 km/u wint met deze 92 extra werkpaarden slechts 0,1 seconde en de top is nog altijd begrensd op een naar Duitse begrippen brave 250 km/u. Waarom dan toch zoveel moeite?

Sportec heeft ervoor gezorgd dat het vermogen een stuk gelijkmatiger over het toerenbereik is verdeeld (zie onderstaande grafiek). Dit heeft een positief effect op het karakter en het rijgedrag van de auto, want de auto hoeft om dezelfde prestaties te leveren minder hard te werken. Verder kan de stationwagen 30 mm worden verlaagd en wordt desgewenst een sportuitlaatsysteem gemonteerd. Natuurlijk ontbreekt een setje sloffen niet, verkrijgbaar in maat 19 of 20 inch. Prijzen van deze voorkeursbehandeling worden op de website van Sportec niet vermeld.

Moet het wat jou betreft toch echt sneller, dan kun je bijvoorbeeld bij Abt of MTM aankloppen. Beiden tuners zorgen ervoor dat de S4 in 4,6 tellen aan de 100 km/u zit en bovendien topt op minstens 280 km/u.

Audi S4 Avant Sportec

Audi S4 Avant Sportec

Audi S4 Avant Sportec

Audi S4 Avant Sportec

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, s4, sportec, tuning

Vorig bericht: « Toyota’s waterstof auto wordt schokkend goedkoop
Volgend bericht: Prius rijder helpt de buurt besparen op elektriciteitsrekening »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan-Venema zegt

    21 juli 2009 om 21:37

    Het verloop mag dan wat netter zijn, maar de stopwatch wil ook wat ;)

    Login om te reageren
  2. mb zegt

    21 juli 2009 om 21:40

    Zeer dikke en mooie auto .Op de velgen na.Jammer weer

    Login om te reageren
  3. BMWPerformance zegt

    21 juli 2009 om 21:47

    ik ga wel naar MTM met mn S4, toch liever die 4,6 sec acceleratie :D

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    21 juli 2009 om 21:47

    @ Stefan-venema

    5.2 sec hoor je mij net klagen

    Login om te reageren
  5. KamerOlifant zegt

    21 juli 2009 om 21:48

    @mb:
    Die velgen zijn dik man.

    Verder zal de auto absoluut soepeler aanvoelen, alleen is het wel jammer dat hij niet een stuk sneller optrekt, die sensatie is namelijk ook heerlijk.

    Login om te reageren
  6. Sorcerer zegt

    21 juli 2009 om 21:54

    Maar 0,1 seconde sneller? Dat kan toch bijna niet met dat koppel en dat vermogen? Beetje vreemd…

    Login om te reageren
  7. KamerOlifant zegt

    21 juli 2009 om 22:02

    @Sorcerer:

    Is lezen echt zo moeilijk? Is het dan echt nodig om anderen te irriteren met je domme opmerkingen? Werkelijk?

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    21 juli 2009 om 22:23

    Tss… Al die cijferneukertjes hiero… :roll:
    Ontopic: dit is nog eens finetuning! Elk bedrijf doet er zo veel mogelijk aan om een stijgende te hebben zo vlak als een biljarttafel, komt Sportec ff af en doet het beter dan Audi zelf! :P Mijn complimenten! :)

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    21 juli 2009 om 22:24

    @ mezelf
    Natuurlijk niet élk bedrijf, but you get the idea. ;) Voor een sportsedan vinden de Duitse drie het alvast een cruciaal punt.

    Login om te reageren
  10. lautje23 zegt

    21 juli 2009 om 22:27

    Van 120-160 km/u 3 seconden sneller dan de ” standaard” S4: begrijpen jullie het nu ?!

    Login om te reageren
  11. MCW zegt

    21 juli 2009 om 22:29

    Is het zoveelste getunede saaie duitse hok nou zoveel boeiender en nieuwswaardiger dan een compleet nieuw model van Acura dat er op z’n minst opmerkelijk uitziet..? Autoblog, breng eens wat echt nieuws. “lekker boeiend” werd er gezegd maar is dit zo boeiend? Of is een Rio sedan dat hier niet komt ook veel boeiender dan een lelijk ding van Acura?

    Login om te reageren
  12. willie zegt

    21 juli 2009 om 23:06

    @mcw: je krijgt het publiek dat je verdient en dat bestaat hier voor een – veel te groot – gedeelte uit kinkels die al het “autonieuws” van merken die in hoog aanzien staan bij het crapuul van deze wereld als zoete koek slikken

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    22 juli 2009 om 10:32

    Een paar dagen geleden heb ik nog een TT gezien met een opzichtige bodykit en Sportec opschriften. Zou mooi geweest zijn, als ie niet zo opzichtig was…

    Login om te reageren
  14. FS zegt

    22 juli 2009 om 10:32

    Sportec is over het algemeen nogal bescheiden met hun vermogens en prestatiecijfers. En als je erom vraagt, halen ze die begrenzer echt wel weg.

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 12:19

    Dit is nou tuning hoe het is bedoeld.
    Niet alleen maar brute power, wat meestal ook gepaard gaat met een turbogat zo groot als een maankrater.
    Wat Sportec hier doet, vind ik nou echt goed.

    Login om te reageren
  16. R8 zegt

    22 juli 2009 om 14:26

    @BananaFlip:

    Een turbogat zal je niet vinden in een auto die een motor met compressor heeft…

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    22 juli 2009 om 14:40

    @ R8

    Wat ik bedoel is dat simpele en brute tuners er gewoon maar een enorme turbo of supercharger op schroeven maar geen oog hebben voor bijvoorbeeld de mate waarin het vermogen en het koppel stijgt.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juli 2009 om 16:20

    Ist es Audi-woche diese woche????

    Login om te reageren
  19. ZwerverRoodbaard zegt

    22 juli 2009 om 18:14

    Echt een mooi apparaat zoals die er hier bij staat :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North