• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker bevestigt plannen overname Midland F1

Auteur: autoblogger, gepost 28 augustus 2006 om 09:46 – 69 Reacties

Spyker racing

Naar aanleiding van de geruchten heeft Spyker vandaag bekendgemaakt dat er plannen zijn om het Midland F1-team over te nemen! Spyker is samen met het M-Consortium van Michiel Mol bezig met besprekingen die uiteindelijk tot een overname moeten leiden. Het geld wat nodig is voor zo’n overname zal hoogstwaarschijnlijk verkregen worden door het uitgeven van nieuwe aandelen.

Dat zou betekenen dat Christijan Albers straks voor Spyker rijdt! Voordat de deal rond is zullen de aandeelhouders echter eerst nog akkoord moeten geven. Maar als dit realiteit wordt is het wederom een prima marketingstunt van Spyker!

Het officiële persbericht:
In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.
Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances. In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.

At the appropriate time further announcements will be made. In any event the acquisition will be subject to Spyker Shareholders’ and Supervisory Board approval.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, mf1, Spyker

Vorig bericht: « Mobile home met SLK garage
Volgend bericht: Toyota Yaris TS in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 10:13

    een groot deel van het geld komt van Michiel Mol&Friends, maar de naam Spyker is natuurlijk wel een leuke toevoeging. Overigens zien alle deelnemers het wel als een zakelijke aangelegenheid net zoals Alex Shnaider trouwens. Dus er zal een positief (financieel) resultaat moeten ontstaan. Michiel Mol kan wel wat missen, maar reken er maar niet op dat er tientallen miljoenen voor het doorontwikkelen van de auto beschikbaar komen.

    Wel leuk dat er straks misschien een echt Nederlands team meedoet. Goed voor de Nederlandse talenten (zowel de rijders als de techneuten) die graag de F1 in willen…..

    Login om te reageren
  2. PigPen zegt

    28 augustus 2006 om 10:13

    DIt is echt cool!

    Login om te reageren
  3. Dink zegt

    28 augustus 2006 om 10:34

    “negotiations” . . . dat betekent helemaal niet dat er perse Nederlandse rijders in komen. De aandeelhouder beslist . . . met een schuin oog op de portomonee natuurlijk.

    Heel gaaf nieuws . . . Spyker heeft in relatief korte tijd laten zien waartoe het in staat is. En dat is heel wat. Knap.

    Login om te reageren
  4. tw zegt

    28 augustus 2006 om 10:38

    heb dit al in het vorigje topic over spyker gepost maar ik blijf erbij: Spyker moet eerst zorgen dat er voldoende productiecapaciteit is voor dat ze zo’n dingen doen. Ik weet niet precies hoelang de wachttijden zijn maar met 300 auto’s besteld zal dat wel een lange periode zijn.

    Login om te reageren
  5. tw zegt

    28 augustus 2006 om 10:43

    productiecapaciteit 100 stuks per jaar, orderboekje 300 bestellingen!!!

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    28 augustus 2006 om 10:47

    Spyker is goed bezig ;)
    met Le Mans doen ze het niet verkeerd
    alleen ik vraag me af of ze dan ook in de F1 moeten gaan :roll:
    F1 kost immers handenvol geld :?
    en Le Mans is ook niet bepaald goedkoop :roll:
    ik zou het gewoon lekker bij de Le Mans houden en dan de winst die je de laatste tijd hebt gemaakt in de productie steken ;)
    nieuw modelletje erbij ofzo :)

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 10:47

    @TW: leuk als je verwijst naar je voorgaande post, nog leuker als je ook de reacties op je post leest…… De wachttijd is ongeveer 12 maanden, maar Spyker heeft de productie al fors weten op te voeren.

    LEES!
    AMSTERDAM (ANP-AFX) – Spyker Cars heeft de productie van auto’s in de eerste drie maanden van dit jaar weten te verdubbelen. Voor het hele jaar rekent de fabrikant van luxe bolide’s nog altijd op een productie van meer dan honderd wagens. Dat heeft Spyker vrijdag bekendgemaakt.
    Spyker maakte in het eerste kwartaal 24 auto’s die ook afgeleverd werden. In de eerste drie maanden van vorig jaar bleef de teller op twaalf steken. Voor heel 2006 gaat het bedrijf uit van een ruime verdubbeling van de jaarproductie van afgelopen jaar. In 2005 maakte het bedrijf 48 auto’s.

    Overigens heeft dit F1 avontuur NIETS MAAR DAN OOK HELEMAAL NIETS te maken met de productie van de Spyker C8/C12/D12.

    Login om te reageren
  8. Dink zegt

    28 augustus 2006 om 11:11

    Helemaal niets, jij snapt ’t. :yes:

    De naam / het merk Spyker is established . . . tijd om dat om te zetten in activiteiten. Een deel zal terug vloeien naar de autoproductie . . . And that’s nice . . . Knap hoor in een jaar zo’n exclusieve auto leveren. Daar kunnen heel wat automerken wat van leren . . . Zelfs Nederlandse!!!

    Login om te reageren
  9. stiggie zegt

    28 augustus 2006 om 11:12

    vet

    Login om te reageren
  10. damster zegt

    28 augustus 2006 om 11:17

    moddervet dit

    Login om te reageren
  11. Klaas zegt

    28 augustus 2006 om 11:21

    Verkoop je aandelen! Als je BMW, Mercedes of Renault heet is Formule 1 nog wel betaalbaar. Als je Ferrari bent kan je wat met de synergie tussen sportwagenbouw en Formule 1.

    Als je als Spyker lekker achteraan gaat rijden kost het enorm veel geld en levert het weinig op. Natuurlijk wordt gewerkt aan nieuwe regels om Formule 1 minder kostbaar te maken. Maar de grote teams zullen alles er uit halen wat er in zit en hebben gewoon meer geld. Formule 1 blijft duur. Achteraan rijden in de Formule 1 zal nooit een winstgevende bezigheid worden.

    Ik heb bij Spijker nog steeds het idee dat ze vooral beursfonds zijn en dat aandelen uitgeven hun core business is. Auto’s maken komt op de tweede plaats.

    Login om te reageren
  12. Danger zegt

    28 augustus 2006 om 11:29

    het zou wat zijn

    Login om te reageren
  13. damster zegt

    28 augustus 2006 om 11:29

    “Ik heb bij Spijker nog steeds het idee dat ze vooral beursfonds zijn en dat aandelen uitgeven hun core business is. Auto’s maken komt op de tweede plaats.”

    -> En jij dacht dat F1 niet om geld ging maar om autoracen? Goedemorgen, zwaar weekend gehad?

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    28 augustus 2006 om 11:35

    kvind het geen goed idee, simpelweg omdat ze in de F1 een echte underdog gaan zijn terwijl ze in lemans het echt goed doen.
    dit resulteert (volgens mij) dat rijke oliesjeiks niet willen rijden in een wagen waarvan de producent een underdog in de f1 is niet?

    Login om te reageren
  15. Klaas zegt

    28 augustus 2006 om 11:36

    @damster: Formule 1 op zich is geen winstgevende bezigheid voor de meeste teams. Eckelstone verdient er goed aan, maar voor de onderklasse teams zoals Midlands is het heel zwaar.

    Anyhow. Akzo maakt verf, Buhrmann kantoorartikelen, Heineken bier en Spyker aandelen. Natuurlijk willen ze allemaal geld verdienen maar toch is er een subtiel verschil.

    Login om te reageren
  16. Guz zegt

    28 augustus 2006 om 11:38

    team Trust zeker ;) ?

    Login om te reageren
  17. Bas zegt

    28 augustus 2006 om 11:58

    Wel heel tof nieuws, maar ik denk dat Spyker te snel gaat. Ze hebben net een positief resultaat… gaan ze ontzetend veel geld steken in formule 1 terwijl ze daar helemaal geen ervaring mee hebben. En ik zie Spyker eigenlijk als niet meer dan een goed management team… ze hebben ontzettend veel kennis ingekocht. Dat zullen ze waarschijnlijk ook bij de F1 doen… dus relatief weinig eigen inbreng.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 12:10

    Spyker zal vooral de naam bijdragen (en wat geld) voor de rest zal het team gewoon verder gaan zoals tot nu toe. De grote bedragen zullen uit de groep van bedrijven die Michiel Mol heeft verzameld moeten komen……
    Het zal voor het sportwagenmerk Spyker allemaal maar weinig gevolgen hebben. Spyker komt echt niet met 100miljoen over de brug….. het is het geld van de groep rond Michiel Mol, maar Spyker kan de publiciteit en de status wel gebruiken… en het is natuurlijk wel goed voor de business als je sjeiks (enzo) een keertje als VIP in de pits/motorhome kunt uitnodigen.

    Een goede stap, marketing technisch gezien. Zou Spyker dan echt toe gaan treden tot de wereld van serieuze sportwagenmerken? Misschien dat de samenwerking van Midland met Cosworth nog wel een gevolg kan hebben voor de motoren die in de Spykers zitten. Cosworth zou natuurlijk wel een leuke motor kunnen ontwikkelen voor de D12 bijvoorbeeld……

    Login om te reageren
  19. Duvel zegt

    28 augustus 2006 om 12:30

    Ik zal die aandelen maar even laten liggen want die worden over een tijd zo veel geld waard! :D

    Login om te reageren
  20. 911 zegt

    28 augustus 2006 om 12:44

    goede stap? ik dacht het niet zou jij graag in een auto willen rijden die de underdog in de f1 is.
    IK niet

    Dat van Cosworth klinkt wel heel goed, ik gun spyker wel het beste.

    Login om te reageren
  21. Dink zegt

    28 augustus 2006 om 12:58

    http://www.volkskrant.nl/sport/article343891.ece/Spyker_wil_in_Formule_1_stappen?source=rss

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 13:03

    slimme deal van Michiel Mol en Victor Muller! Spyker de imago boost en Mol een aantal aandelen van Spyker in de pocket, terwijl hij die 100 miljoen toch al op tafel moest gaan leggen voor Midland ;-) Smart man!

    Login om te reageren
  23. albert zegt

    28 augustus 2006 om 13:15

    Nou nou die durven wel zeg spyker komt net een beetje uit het financiele bos en zie daar gaan ze in zee met midland maar in zee varen boten en als je daar in gaat dan heb je een probleem en is spyker net als voorheen nostalgie?en ik ben echt geen zwartkijker maar wel een nuchter denkend mens!

    Login om te reageren
  24. rick zegt

    28 augustus 2006 om 13:16

    vet bruut man nederland eigen team ! ik ben blij man ! robert doornbos moet dan ook komen ! samen in 1 team christiaan en robert jippiej !

    Login om te reageren
  25. Bram zegt

    28 augustus 2006 om 13:22

    hmm of doornbos en albers het nou zo goed zouden doen in één team weet ik niet Rick, aangezien het bij Minardi ook niet echt lekker liep. Ik denk dat de druk veel te hoog zou worden.

    Zou wel erg cool zijn als er een zilvergrijs/oranje spyker f1 bolide tussen de mclarens, renaults en ferrari’s zou rijden ook al is ’t maar voor een (paar) jaar :)

    ben benieuwd!

    Login om te reageren
  26. albert zegt

    28 augustus 2006 om 13:26

    ja rick ik hoop dat je tweehonderd procent gelijk krijgt en dat ik er finaal naast zit ik vind dat ook geweldig dat we een eigen f1 team zouden hebben maar zo wankel?

    Login om te reageren
  27. Lekkuruh Gozag zegt

    28 augustus 2006 om 13:32

    Win: voor chauvinistische F1-fans
    Win: voor Muller, lekker hobbieën met andermans geld
    Loose: de beleggers

    Zo werkt de economie toch als het hoort?

    Login om te reageren
  28. damster zegt

    28 augustus 2006 om 13:32

    @Klaas:

    Ik reageerde op je opmerking over geld vs. autoracen. Ik heb niets gezegd over winst- dan wel verliesgevendheid, dat haal je er nu terstond bij. Daar ga ik ook niet op reageren, want dan gaan we te veel naar de zijlijn ;-)

    Happy racing Spykert!

    Login om te reageren
  29. rick zegt

    28 augustus 2006 om 13:44

    ik vind doorbos wel beter rijden dan christiaan

    Login om te reageren
  30. albert zegt

    28 augustus 2006 om 13:55

    Doornbos is een joviale kerel die iedereen te woord staat als hij tijd heeft.in francorchamps kwamen we hem tegen toen hij f2 had gewonnen in het tunneltje naar het voorterrein waar hij een interview moest geven en hebben we hem gefeliciteerd hij nam gewoon alle tijd voor ons kortom een sympathieke man die veel in zijn mars heeft!

    Login om te reageren
  31. albert zegt

    28 augustus 2006 om 13:55

    Doornbos is een joviale kerel die iedereen te woord staat als hij tijd heeft.in francorchamps kwamen we hem tegen toen hij f2 had gewonnen in het tunneltje naar het voorterrein waar hij een interview moest geven en hebben we hem gefeliciteerd hij nam gewoon alle tijd voor ons kortom een sympathieke man die veel in zijn mars heeft!

    Login om te reageren
  32. Rick zegt

    28 augustus 2006 om 13:55

    mag ik jullie even wijzen op de eerste regel van ondernemen:

    Hoe meer risico je neemt en dus hoe meer kans op verlies, hoe meer kans op winst!

    Het is welliswaar een gewaagd spel wat ze spelen, maar ze maken zich wel even binnen no-time heel erg bekend. Zoals Damster al zei, het gaat al jaren niet meer om het racen maar om het geld en ik denk dat Spyker best wel eens aan het langste eind (respectievelijk winst gaan maken/verlies draaien) kan gaan trekken als ze eenmaal in de F1 wereld gestapt zijn. Want feit is dat je hierdoor bekend wordt en dat is toch wel waar ze op doelen naar mijn inziens.

    Login om te reageren
  33. Klaas zegt

    28 augustus 2006 om 14:07

    @W0o0dy: Zoals Muller het op BNR voorstelt gaat de deal als volgt: Spyker koopt Midlands (één van de slechts twee f1 teams die nog op 0 punten staan). Om dat te financieren geven ze nieuwe aandelen uit, deze nieuwe aandelen worden gekocht door Mol.

    Op dit moment is Spyker 50 miljoen waard. Als Midlands inderdaad 100 miljoen moet kosten (waar komt dat bedrag vandaan, waarom zou dit kelder team zo’n immens bedrag waard zijn?) dan heeft Mol straks 66% van Spyker in handen.

    Ik denk dat het voor Muller en Mol allemaal heel leuk is, maar als kleine aandeelhouder moet je vooral uit de buurt blijven.

    Login om te reageren
  34. eric'7 zegt

    28 augustus 2006 om 14:16

    Lijkt me niet slim om een achterhoede F1 team te kopen, de enige manier om daarmee op te vallen is spectaculair te crashen, of iets origineels buiten de race te verzinnen.
    Van mij mag het Spyker Squadron eerst eens gaan proberen om de eindstreep te halen op Sebring en Le Mans, de wagens daar hebben tenminste een zichtbare relatie met de straat-Spykers.

    Login om te reageren
  35. tw zegt

    28 augustus 2006 om 14:19

    @ woody

    productiecapaciteit 100 stuks per jaar terwijl er 300 bestellingen zijn, volgens mij is dit 3jaar??

    En ik bedoelde niet dat de F1 productiecapaciteit zou wegnemen maar door de naambekendheid zou er een stijgende vraag zijn, wat zou resulteren in nog langere wachttijden. En dan ga je tenonder aan je eigen succes!

    Login om te reageren
  36. sacha zegt

    28 augustus 2006 om 14:20

    @Rick: “Hoe meer risico je neemt en dus hoe meer kans op verlies, hoe meer kans op winst!”

    Ik denk dat je je stelling even moet aanpassen. Dit is een gevalltje lul + drumstel of tang + varken.

    Login om te reageren
  37. albert zegt

    28 augustus 2006 om 14:23

    Victor und michiel bleiben sie aus das england spiel!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 14:42

    je moet niet vergeten dat een deel van die 300 orders zijn geschreven in een aantal jaren (toen de productie enkele tientallen auto’s per jaar was). Het grootste gedeelte van de 300 zijn de bestellingen uit het voorjaar van 2006. Omdat er voorlopig geen enkele D12 wordt gebouwd moet je die (voor dit jaar) dus niet meerekenen als je naar de productie kijkt. Die 100 auto’s die Spyker dit jaar bouwt zijn dus allemaal C8’s, Spyders en Double 12’s. De productie is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar….Als er meer auto’s worden uitgeleverd komt er meer geld binnen en zullen er meer geldmiddelen zijn om de productie verder uit te breiden.

    In 2005 zijn er 100 auto’s verkocht en die zullen in 2006 worden uitgeleverd (wachttijd is dan dus ongeveer een jaar). In 2006 zijn er 170 D12’s verkocht, maar de wachtlijst voor de overige modellen is teruggelopen van 191 naar ongeveeer 130……. Dan kun je dus uitrekenen dat er naast de D12 in 2007 zo’n 130 tot 150 auto’s moeten worden gebouwd. Hoe ze de productie van de D12 gaan organiseren dat weet ik niet, volgens mij is er trouwens ook nog geen datum bekend waarop de eerste D12 uitgeleverd gaat worden……

    Login om te reageren
  39. Mareno zegt

    28 augustus 2006 om 14:48

    grappig hoe sommige mensen hier denken dat het zo maar mogelijk is om nieuwe aandelen uit te geven en deze naar michiel mol te schuiven.
    daar zijn de andere aandeelhouders het namelijk nooit mee eens.

    goede publiciteitsstunt, maar het nut is ver te zoeken, daar alle ontwikkelingen die in de F1 gedaan worden niet meegenomen hoeven en kunnen worden door spyker daar ze bijna alle onderdelen van hun auto’s sowieso niet zelf produceren maar bij merken als audi/vw kopen.

    Als je publiciteit wil stel dan een paar spykers beschikbaar aan de internationale pers, of zet er eentje in het guggenheim, maar ga je geld niet vergooien aan auto’s die precies voor het tegenovergestelde staan dan waar je merk voor staat, namelijk achter de concurentie aan rijden.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 14:50

    Spyker koopt Midland niet helemaal, maar alleen een deel. Het geld daarvoor komt voor het overgrote deel uit de aandelen die Michiel Mol van Spyker koopt. De rest van de aandelen van Midland zullen door de groep rond Michiel Mol worden gekocht. Dus eigenlijk is de groep van Michiel Mol (&friends) dan degene die de 100 miljoen op tafel legt…. alleen loopt een deel van het geld via de aandelen-deal met Spyker.

    Login om te reageren
  41. rick zegt

    28 augustus 2006 om 14:51

    he waarom geloof je het niej der zijn al geruchten dat ze vanmiddag om 1 uur der uit zijn gekomen over een contract van 4 jaar dus ja en ralf schumacher gaat meschien naar bmw en in ruil voor heindfeld naar toyota

    Login om te reageren
  42. rick zegt

    28 augustus 2006 om 14:52

    ze zijn ook ik onderhandeling met doornbos want die zoekt een stoeltje. dus ja

    Login om te reageren
  43. rick zegt

    28 augustus 2006 om 14:55

    doornbos ik nu ook aan het kijken om dat de flavio briatore zegt dat webber bij Williams tot 2007 dan kan doornbos bij radbull meschien een zitje krijgen in ze ferrari en mercedes-benz wil mclaren helemaal over nemen en ik snap niej dat christinaan albers die aanbieden niet heb geacepteert toen hij in de formule 1 kwam dat hij niet die contract acceptereerde als test rijder maarja doet hij zelf als je meteen wil rijden in de formule 1

    Login om te reageren
  44. rick zegt

    28 augustus 2006 om 14:57

    derzijn ook geruchte als schumacher stop dat hij een eigen team opstart dan wil hij met een bmw motor of een audi of ferrari

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    28 augustus 2006 om 16:27

    Bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker in gesprek met presentator Marjan van den Berg: http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=S%7C1ee43fa295bed38b%7CN%7C2%2C0&src=redactie&id=3588

    Login om te reageren
  46. m5 zegt

    28 augustus 2006 om 16:59

    ik denk niet dat het zon goed idee is van spyker om midland te kopen
    een team kopen kost 100miljoen maar de f1 wagen moet ook doorontwikkeld worden kost ook nog eens een 200 miljoen per jaar plus nog eens 48 miljoen inschrijfgeld per jaar ik zie het zomaar niet gebeuren

    Login om te reageren
  47. Donny zegt

    28 augustus 2006 om 17:26

    Achja, als het geld echt zo’n verschrikkelijk groot probleem zou zijn zouden ze hier al helemaal niet zo serieus en zo ver in zijn. Dat moet al lang onderzocht zijn. Het zal echt geen spontane actie zijn.

    Login om te reageren
  48. rick zegt

    28 augustus 2006 om 17:30

    http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/08/art000001C6CA7ECE6AFB4F.html

    Login om te reageren
  49. silasse zegt

    28 augustus 2006 om 17:45

    @m5
    En ze gaan ook niet goed presteren tussen de rivalen.
    Zeker niet!!

    Login om te reageren
  50. stiggie zegt

    28 augustus 2006 om 17:51

    hey kan er iemand niet een leuke fotoshop maken van een f1 car van spyker ofzo

    Login om te reageren
  51. autoblogger zegt

    28 augustus 2006 om 17:52

    @rick: wat voegt die link toe?

    Login om te reageren
  52. Rolo zegt

    28 augustus 2006 om 17:55

    spyker is goed opweg zo horen :D

    Login om te reageren
  53. hans zegt

    28 augustus 2006 om 18:27

    wel ziek dat ze dan hun eigen motoren krijgen

    Login om te reageren
  54. Klaas zegt

    28 augustus 2006 om 18:53

    @hans: ik was erg verbaasd over die uitspraak. Ik vraag me af hoe ze dat gaan klaarspelen. Tot nu toe zitten er gewoon Volkswagen motoren in Spykers. Ik betwijfel of Spykers de kennis en het budget heeft om even een F1 motor te ontwikkelen.

    Ze zullen wel iets kopen en daar hun eigen naam op krabbelen.

    Login om te reageren
  55. m5 zegt

    28 augustus 2006 om 20:23

    @ klaas
    is hetzelfde als petronas – sauber
    petronas betaalde de motoren voor sauber dat waren ferrari motoren
    die noemde ze gewoon petronas puur reclame dus

    Login om te reageren
  56. Holy Cow zegt

    28 augustus 2006 om 20:30

    G-E-W-E-L-D-I-G…

    Login om te reageren
  57. J. zegt

    28 augustus 2006 om 21:00

    Welke fabrikant maakt de motoren die nu in de Spykers liggen? Mercedes is namelijk de enigste motorenfabrikant in de Formule1 die naast een topteam géén 2e team van motoren voorziet.

    Aangezien Ron Dennis heeft gezegd dat Lewis Hamilton volgend jaar in de F1 rijd maar eerst bij een klein team moet beginnen zou het dus zomaar kunnen zijn dat Midland/Spyker straks met Mercedes motoren rondraast.

    Midland zoekt nog motoren voor volgend jaar, Mercedes heeft al eerder aangegeven graag klantmotoren te willen gaan leveren, en Mercedes/McLaren willen hun nieuwe supertalent bij een klein F1 team stallen. Een coureur stallen gaat vele malen makkelijker in combinatie met een motorendeal.

    Login om te reageren
  58. Bursch zegt

    28 augustus 2006 om 22:15

    Het rijden in formule 1 is natuurlijk opzich geen underdog prestatie. Het is een elitesport en als je je daarmee kan onderscheiden is het natuurlijk positief.
    Verder doen ze er wel alles aan om het elan te creeeren welke aantrekkelijk is voor toekomstige kopers. Er wordt op deze manier een basis gelegd welke nogsteeds bruikbaar is na de C8 etc etc

    Login om te reageren
  59. BMW fanaat zegt

    28 augustus 2006 om 23:04

    MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !

    Login om te reageren
  60. rick.bmw zegt

    29 augustus 2006 om 11:16

    bmw heeft ontiegelijk veel geld over die had ook bijvoorbeeld een 2e team kunnen kopen want ze komen nu lekker opgang bij bmw

    Login om te reageren
  61. Hilgert zegt

    29 augustus 2006 om 15:41

    @J. : Audi levert de motoren. In de C8 is dat een turbocharged versie van hun V8.

    Login om te reageren
  62. autoblogger zegt

    31 augustus 2006 om 09:30

    Aardige column op Carros: “Muller for president”
    http://www.carros.nl/column.php?ColumnID=477&menu=magazine

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    31 augustus 2006 om 09:59

    tja, mensen met lef hebben vrienden of vijanden en weinig daartussen. Uit veel dingen die ik over Muller lees/hoor krijg ik niet de indruk dat het een aardige man is, maar ik heb wel bewondering voor zijn moed en zijn “bloodymindedness”. De wereld is volgens mij dankzij dit soort mensen een stuk interessanter, ook al doen ze ook wel vaak dingen dat ik me afvraag “waarom nou, je was zo goed bezig”. Laten we hopen dat Spyker het nog lang goed blijft doen. Een beetje kleur in deze grijze wereld.

    Login om te reageren
  64. autoblogger zegt

    7 september 2006 om 15:24

    MF1Racing is verkocht aan het M-consortium van Michiel Mol. Dit kan F1Racing.nl exclusief onthullen. Zo goed als zeker zal de deal dit weekend in Monza bekend worden gemaakt. Wat de precieze rol van Spyker in het geheel is, welke motoren gebruikt worden, etc, zal waarschijnlijk allemaal in het weekend duidelijk worden…

    Login om te reageren
  65. falconcrest zegt

    10 september 2006 om 14:24

    Leuk toch, eerst zandvoort en nu een Nederlands Team in de F1, kan niet beter.
    Is weer eens wat anders.
    Laat Midland ook eens met betere motoren aankomen zetten.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Motor Authority » Spyker bidding for Midland F1 team schreef:
    28 augustus 2006 om 11:23

    […] Spyker Cars | Via Autoblog.nl […]

    Login om te reageren
  2. MotorFull en Español » ¿Spyker compra el Midland F1 Team? schreef:
    28 augustus 2006 om 20:23

    […] Autoblog.nl) Enlace Permanente | Enviar por email a un amigo Más anotaciones de: Otros: Fórmula 1, Otros: Actualidad, Otros:Noticias […]

    Login om te reageren
  3. Spyker confirms possible buyout of Midland F1 -- Auto Insider News schreef:
    29 augustus 2006 om 00:31

    […] ## Source: Autoblog.nl ## […]

    Login om te reageren
  4. Autoblog.nl schreef:
    31 augustus 2006 om 16:02

    Spyker en F1, Muller en Verstappen…

    Het bericht over een mogelijke overname van F1 team Midland door Spyker heeft tot veel discussie geleid. In de media zijn het vooral mensen die even willen zeiken, zo lijkt het. Jos Verstappen mocht vandaag z’n eerste column in de telesport schri…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North