• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker C12 Zagato in Genève

Auteur: autoblogger, gepost 6 maart 2007 om 10:30 – 147 Reacties

Spyker C12 Zagato


Ons Spyker heeft zojuist de Limited Edition C12 Zagato onthuld. Een zeer opvallende versie van de Spyker C12. Er worden slechts 24 exemplaren gebouwd en de specs zijn 500 pk met 610 Nm. De 1480 kg zware sportwagen heeft topsnelheid van 310 km/u.

Levering van de C12 Zagato begint vanaf maart 2008. De speciale editie is gemaakt om de start van het Spyker F1 team te vieren.

Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato

The Spyker C12 Zagato is an all aluminium rear wheel drive sports car, based on the Spyker C12 Spyder. The C12 is powered by the 6.0 liter, 12 cylinder, 500 bph W12 engine from Volkswagen AG and accelerates from 0-100 km (0-60 mph) in 3.8 seconds. The Spyker C12 Zagato is equipped with a six-speed manual or automatic gear box with F1 style shifting, Chronoswiss instruments and a Zagato designed full leather interior with brushed aluminium instrument panel. The C12 Zagato has an aluminium body with stainless steel roof rails and has many F1 derived design details such as an F1 nose, air scoop, chimneys, mirrors, rain light, fuel flap and diffuser. It has a panoramic roof that features the Double Bubble, a typical Zagato style element. The Spyker C12 Zagato has a length of 4.5 m, a width of 2.02 m excluding mirrors, a height of 1.25 m and weighs 1480 kg. The fuel tank capacity is 70 litres (15.4 gallons). Top speed is 310 km/h (193 mph).

Foto’s van de onthulling:

Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato
Spyker C12 Zagato

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

c12, coachbuilding, geneve-2007, Spyker, zagato

Vorig bericht: « Bentley Brooklands übercoupé: 530pk en 1050Nm
Volgend bericht: Goedemorgen! De Abarth girls »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrick zegt

    6 maart 2007 om 10:31

    wow

    Login om te reageren
  2. Syncro51 zegt

    6 maart 2007 om 10:36

    super auto…!!!

    Login om te reageren
  3. patrick zegt

    6 maart 2007 om 10:37

    ik moet wle zeggen dat het geen natural beauty is maar nu ik zo’n 5 minuten zit te staren begin ik um te waarderen :D Tis gewoon weer een hollands top product met een vleugje italiano

    Login om te reageren
  4. petervanhtev zegt

    6 maart 2007 om 10:41

    Heel mooi werk van Zagato eindelijk die opzichtige luchtinlaten weg. Jammer van dat plastic-achtige achterkant gebeuren waardoor die mooie achterlichten een beetje weg vallen

    Login om te reageren
  5. Hans zegt

    6 maart 2007 om 10:41

    Achterkant te veel chroom

    Login om te reageren
  6. Hans zegt

    6 maart 2007 om 10:42

    en de achterlichten zijn even groot als de voordeur van mijn huis ofso.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    6 maart 2007 om 10:42

    BRUUT! heel apart :o maar o zo indrukwekkend! spyker is zo’n ontzettend sterke naam aan het creëren! ik vind hem niet speciaal heel mooi, maar ik denk ook niet dat ‘ie daar op ontworpen is :P lelijk vind ik hem ook niet… vooral heel erg extreem.

    een beetje zonda-achtig maar toch heel erg anders… érg gaaf dat spijker nu ook laat zien een andere auto te kunnen maken :D niet meer het standaard neusje e.d.

    Login om te reageren
  8. Ultimora zegt

    6 maart 2007 om 10:46

    WOW. de eerste mooie Spyker?

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    6 maart 2007 om 10:47

    hij is trouwens wel héél erg F1 geinspireerd bedenk ik me nu :P zie de 2 pootjes voorin de grille, de spiegels(!), de neus met F1 relief in het midden, het (rem?)lichtje midden achterop, de kam boven de motor… meer F1 dan de enzo :P

    trouwens ook wel mooi dat daar op de achtergrond een oranje C8 staat! :D beetje eigenland promoten én het is een modekleurtje ;)

    Login om te reageren
  10. Bramzel zegt

    6 maart 2007 om 10:47

    Hmm, ze mogen van mij het ontwerpen zelf blijven doen, ik vind hem nou niet bepaald mooier dan de Spykers die we tot nu toe hadden. Op zich is het geen verkeerd ontwerp, maar ik mis het Spyker gehalte bij dit model. Dit had een model voor elk willekeurig sportwagen merk kunnen zijn.

    Login om te reageren
  11. Jurrian zegt

    6 maart 2007 om 10:49

    Brutesque, maar ik vind bij dit design 612 pk beter passen. ;)

    Login om te reageren
  12. sjaak lombok zegt

    6 maart 2007 om 10:49

    persoonlijk vind ik het helemaal nix! misschien dat het interieur wel fatsoenlijk is…

    Login om te reageren
  13. Job zegt

    6 maart 2007 om 10:54

    Prachtige auto, maar aan de achterkant moet ik toch even wennen.

    Login om te reageren
  14. Nick-g zegt

    6 maart 2007 om 10:55

    Mooi is anders moet ik eerlijk zeggen. Of misschien is ie gewoon lelijk dat kan ook. :P

    Login om te reageren
  15. pb zegt

    6 maart 2007 om 10:58

    een normale spyker is toch mooier..! vooral de La Turbie..veel mooier

    Login om te reageren
  16. wout zegt

    6 maart 2007 om 11:06

    doe mij maar een voorkant van de enzo, een kont van zonda en klaar is zagato

    Login om te reageren
  17. Fruitcake zegt

    6 maart 2007 om 11:10

    De F1 neus komt een beetje geforceerd over..

    Login om te reageren
  18. pomoek zegt

    6 maart 2007 om 11:11

    Let ook op de schoorsteentjes achterop net als in de F1 en de difusor. Tja, het ziet er bijzonder uit maar mooi kan ik ‘m niet vinden. Slim van Spyker om een link te leggen naar de Jordans waarmee ze rijden in de F1.

    Login om te reageren
  19. vinox zegt

    6 maart 2007 om 11:11

    Lekker!

    Login om te reageren
  20. Solstice zegt

    6 maart 2007 om 11:14

    Niet Zagato’s mooiste ooit, wel hoge wow-factor. Wel is de auto beter in balans dan de LaTurbie, omdat dat een uitgerekte C8 is… Zagato heeft die extra lengte beter weten te maskeren. Toch ben ik er trots op dat dit een (voor een klein gedeelte dan) Nederlands produkt is. :-)

    Login om te reageren
  21. Z3 zegt

    6 maart 2007 om 11:15

    VET!! om trots op te zijn..

    Login om te reageren
  22. joep zegt

    6 maart 2007 om 11:18

    spyker verrast me wel, in positieve zin! Niet dat ik hem nou heel mooi vind (op de achterlichten na) maar ze laten zien dat ze ook wat anders durven als de nu al over bekende designtaal..

    Login om te reageren
  23. DavkeG zegt

    6 maart 2007 om 11:24

    Hij valt met héél erg tegen! Ik had meer verwacht van Zagato.

    Login om te reageren
  24. Roel zegt

    6 maart 2007 om 11:24

    Sorry, maar ik vind het echt bruut Lelijk. Als dit vergelijkbaar moet zijn met een Enzo, een Carrera GT of een (zeg) een Ferrari 599, dan eet ik mijn schoen op.

    Login om te reageren
  25. Larrs zegt

    6 maart 2007 om 11:26

    Inderdaad, Spyker mogen we echt beschouwen als Nederlands trots. 8)

    Login om te reageren
  26. 3s zegt

    6 maart 2007 om 11:28

    Technisch is er niets mis mee maar het uiterlijk…………
    Dacht even dat het de nieuwe “back to the future” auto moest worden…….
    Ze hebben een plastic camaro body over een spijker laten zakken als was het een kitcar.
    Zonde!

    Login om te reageren
  27. Werner zegt

    6 maart 2007 om 11:28

    hmm, ik moet hier echt even aan wennen.

    Login om te reageren
  28. bramwillemse zegt

    6 maart 2007 om 11:28

    wat een achterkant zeg, ik weet niet of ik ‘m écht mooi vind. Maar ik vind ’t ontzettend stoer dat een Nederlandse fabrikant op de autosalon van Genève staat met een Zagato koetswerk!! prachtig!

    Login om te reageren
  29. Florijn zegt

    6 maart 2007 om 11:29

    WOW wat een futuristisch beest zeg

    Login om te reageren
  30. Roel zegt

    6 maart 2007 om 11:30

    Eerste reactie; wow! intens geil! Moderner design dan wat we van spyker gewend zijn maar vind m bloedjemooi! Smaken verschillen maar duidelijk weer ;)

    Login om te reageren
  31. Meo zegt

    6 maart 2007 om 11:32

    Mooie auto! De achterkant is inderdaad niet echt mooi, beetje te futuristisch. Ook is het niet Zagato’s schoonste, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat de voorkant van de Enzo komt. Daar vind ik hem dus echt NIET op lijken.
    Ik vindt die Sagaris – achtige luchtkanalen op de motorkap mooi. Ook de van de Mercedes SLR gejatte velgen vindt ik vet.

    Login om te reageren
  32. Sander zegt

    6 maart 2007 om 11:46

    Die achterkant maakt het geheel een stuk minder… :-S

    Login om te reageren
  33. Confusius zegt

    6 maart 2007 om 11:54

    Eindelijk is de achterkant zoals die bedoeld is!

    Login om te reageren
  34. joep zegt

    6 maart 2007 om 12:04

    hoe meer ik hem bekijk hoe meer ik me eigenlijk wel ga ergeren aan het (te) drukke lijnenspel…

    Login om te reageren
  35. danger zegt

    6 maart 2007 om 12:11

    damn wat een lelijke auto bijna net zo lelijk als die D12 pekingtoparis

    Login om te reageren
  36. dieter zegt

    6 maart 2007 om 12:16

    Jullie mogen trots zijn als nederlanders met spyker. Het merk heeft al heel wat bewezen. Maar dit is me toch een druk gedrocht.
    Trek aan die alarmbel zodat spyker back on the right track gezet wordt en jullie trots kan blijven.

    Login om te reageren
  37. Sven zegt

    6 maart 2007 om 12:20

    Zo dan. Echt een wijze auto!

    Login om te reageren
  38. marian zegt

    6 maart 2007 om 12:21

    geweldig! ik heb mijn paard 10 jaar geleden zagato genoemd en niet voor niks dus! en dan wordt deze auto gelanceerd op mijn verjaardag! de dag kan niet meer stuk!

    Login om te reageren
  39. RRo zegt

    6 maart 2007 om 12:22

    Neus en profiel vele malen fraaier dan de huidige Spykers. De achterkant is een zooitje en lijkt wel van een Amerikaanse Future Car uit de jaren ’50…

    Login om te reageren
  40. pieter zegt

    6 maart 2007 om 12:26

    buiten het interieur trekt het op niets

    Login om te reageren
  41. Susp1cious zegt

    6 maart 2007 om 12:34

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  42. marcos zegt

    6 maart 2007 om 12:36

    niedoennou

    Login om te reageren
  43. wolties zegt

    6 maart 2007 om 12:37

    de velgen te klein en staat tehoog op de poten.
    Voor de rest goed te doen.

    Login om te reageren
  44. Maikel zegt

    6 maart 2007 om 12:38

    Ik ben echt trots op Spyker, alleen ik weet nou niet wat ik precies van deze auto moet denken. Maar het is wel erg modern en gedurft. En daar heb ik echt enorm respect voor

    Login om te reageren
  45. heidekonijn zegt

    6 maart 2007 om 12:39

    Doet me ergens aan denken..

    http://www.lambocars.com/archive/related/raptori.htm

    Login om te reageren
  46. BM zegt

    6 maart 2007 om 12:47

    WOW!
    schitterend!!!

    Login om te reageren
  47. DAT zegt

    6 maart 2007 om 12:48

    Ordinair is de trend, dus heel slim van Spyker om met z’on smakeloze kar te komen.

    Genoeg nieuwe rijken, rap-videos en actiefilms als afzetmarkt.

    Login om te reageren
  48. Stephan zegt

    6 maart 2007 om 12:59

    rap videos? niet doen.

    Login om te reageren
  49. stefan zegt

    6 maart 2007 om 13:02

    Wel apart! Maar kom toch eens met wat andere velgen..zal deze auto ook mooier maken. Die propelertjes kennen we nu wel.

    Succes Spyker

    Login om te reageren
  50. Justin zegt

    6 maart 2007 om 13:08

    Toch heb ik altijd liever een auto die de een heel mooi vind en de ander heel lelijk dan een auto waar niemand een mening over heeft! En bij deze auto is dat duidelijk het geval…

    Login om te reageren
  51. Frank zegt

    6 maart 2007 om 13:10

    duidelijk een goed ontwerp… (bijna) niemand vindt hem op het eerste gezicht echt heel mooi en heel veel mensen vinden hem lelijk! Een duidelijker bewijs voor een goed ontwerp is er niet.

    Login om te reageren
  52. stefan zegt

    6 maart 2007 om 13:16

    De productie versie van de D12 p to p, zou toch ook zijn primeur beleven? Weet 1 van jullie ook of deze productieversie redelijke verschilt van de huidige versie….

    Login om te reageren
  53. spyker zegt

    6 maart 2007 om 13:19

    zow zow..dat is het echte werk..wan een kont zeg!!!
    de voorkant lijkt iets op een chevrolet maar is tog weer heel eigezinnig op een hollandse manier..leuk leuk..wanner kunne we testrijde bij de daeler:P

    Login om te reageren
  54. arjan zegt

    6 maart 2007 om 13:22

    De lelijkste spijker ooit..
    samen met die SUV dan, die is ook echt zo lelijk..

    en laat de zonda hier buiten man.. das de mooiste ooit.. die ga je toch niet vergelijken met dit lelijke barrel..

    vind die achterkant nog meer op een mustang lijken..

    snap echt niet waarom spijker dit heeft gedaan.. ( ze hebben toch mooie auto’s)

    en voor zo’n slordige 811.250 euro incl belastingen, vind ik hem veeeeeelste duur..

    Login om te reageren
  55. autoblogger zegt

    6 maart 2007 om 13:27

    @stefan: klopt, heb em zojuist even gezien en zijn wel wat kleine verschillen, we proberen er later misschien nog wel even iets over te schrijven…

    Login om te reageren
  56. jasper zegt

    6 maart 2007 om 13:37

    persoon lijk vind ik alle spykers lelijk en zagato heeft deze een beetje probere op te mooie

    Login om te reageren
  57. Marex zegt

    6 maart 2007 om 13:48

    nooit over mn lijk zou ik een spijker kopen !!!!

    Login om te reageren
  58. Marex zegt

    6 maart 2007 om 13:49

    ik vind het echt zo een wannabee sport auto! geef mij maar tha real shit ferarri lambo’tje maar spyker ?? LAAATERS geen status ;)

    Login om te reageren
  59. bezem zegt

    6 maart 2007 om 14:01

    dit heeft duidelijk mercedes slr trekjes ,dat is een goede zaak.

    Login om te reageren
  60. El Toro zegt

    6 maart 2007 om 14:03

    mooi behalve die achtekant

    Login om te reageren
  61. Lustigson zegt

    6 maart 2007 om 14:04

    Spyker C12 meets Pagani Zonda and this is what you get. ;)

    Login om te reageren
  62. El_Grande zegt

    6 maart 2007 om 14:32

    Jammer van de Spijker. De voorzijde is al niet helemaal maar de achterzijde is echt verkracht zo zonde.

    Login om te reageren
  63. Jeanke zegt

    6 maart 2007 om 14:39

    De achterkant van een smart was nog mooier geweest, afschuwelijk!

    Login om te reageren
  64. Wouterman! zegt

    6 maart 2007 om 14:39

    Tsja… Zagato kan beter…

    Login om te reageren
  65. Michiel_vd_Brink zegt

    6 maart 2007 om 14:49

    Hmmm, komt mij ook bekend voor….
    Hier een 11 (!!!) jaar oud design van Zagato voor Lamborghini.





    Login om te reageren
  66. Jurre zegt

    6 maart 2007 om 14:53

    hoe verneuk ik een spyker in tien stappen!
    Zagato heeft zoveel moois op zijn naam staan, en dan krijg je dit, echt jammer.

    Login om te reageren
  67. Michiel_vd_Brink zegt

    6 maart 2007 om 14:53




    Login om te reageren
  68. C12 zagato zegt

    6 maart 2007 om 14:58

    Superbbb! Ben benieuwd of de negatieve mensen hier hun mening om kunnen zetten als men dit beest straks op de RAI ziet staan!
    En mensen die dit vergelijken met een Zonda… sorry hoor!
    Ik vind het een knap staaltje ontwerptechniek van Zagato en een gedurfde actie van Spyker. Ga zo door mensen van Spyker!! RESPECT!

    Login om te reageren
  69. Clavo zegt

    6 maart 2007 om 15:10

    Jullie durven het gewoon niet ECHT zeggen omdat jullie Nederlanders deze ‘peace of ugliness’ een beetje van jullie beschouwen maar wat een lelijke creatie, m’n god!

    Login om te reageren
  70. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    6 maart 2007 om 15:12

    Hmmm
    gelukkig worden er maar 24 van gemaakt. Want dit vind ik dus echt niet mooi. Een rare achterkant met een groot rond stuk chroom (?). Een voorkant die totaal niet bij de andere spykers en de achterkant past, de rare lijn van de zijkant naar het stuk boven de achterwielen. En dan staat er ook nog een haaienvin boven op.
    Wat een rommel.
    Maarja meer dan 24 kunnen ze waarschijnlijk ook niet verkopen met een prijs van (in NL) meer dan 8 ton.

    Login om te reageren
  71. Clavo zegt

    6 maart 2007 om 15:12

    Oei, er zijn er nog die mijn mening delen, had nog niet alles gelezen, mijn excuses aan al mijn meningsgenoten, of zoiets.. ;)

    Login om te reageren
  72. Miquelli zegt

    6 maart 2007 om 15:31

    Waarschijnlijk de mooiste Spyker!
    Maar nog steeds SUPER LELIJK!
    Zagato kan echt veeeeel beter….

    Login om te reageren
  73. Leon zegt

    6 maart 2007 om 15:33

    Ik vind het exterieur van Spyker altijd gaaf! Maar het interieur…

    Login om te reageren
  74. Pannekoek zegt

    6 maart 2007 om 15:43

    Lelijk!! Alles wat ‘echt’ Spyker was heeft ie verandert; de grill; de velgen; de kont; de mooie lijnen; de luchtinlaten; de voorkant; de uitlaten; de vinnetjes, Alles!!

    Alleen interieur is volgens mij hetzelfde gebleven?

    Andrea Zagato is een slechte designer, aah gruwelijk wat een lelijke auto.. :S:S

    Login om te reageren
  75. jasper zegt

    6 maart 2007 om 15:43

    wat zien alle mensen tog in spyker? egt zon ding ziet er niet uit met die riool buizen eraan gelast, en dit maakt het alleen maar erger.egt ze moeten zon ding naast een lamborghini of ferrari zette dan zie je hem niet eens staan.

    Login om te reageren
  76. Dude zegt

    6 maart 2007 om 15:44

    Ik had toch wel iets beters verwacht eerlijk gezegd, maarja je ziet wel dat ie door de F1 geïnspireerd is.

    Login om te reageren
  77. slk55 amg zegt

    6 maart 2007 om 16:01

    prachtige wagen!

    ik wil niet zeggen dat hij mooier is dan het origineel, maar mooi is hij zeker. op het tweede plaatje was ik de achterlichten even kwijt, maar gelukkig zag ik ze na even verder gescrolled te hebben, zitten. het chroom stoort mij niet zo, ik vind het juist wel heel goed bij (de) spyker passen, het geeft een luxe en exclusieve uitstraling. dat laatste geldt trouwens voor de hele auto. en terecht, want 24 stuks is wel erg exclusief. het enige minpunt vind ik de wat goedkoop aandoende voorbumper. met het gaas. de F1 neus vind ik trouwens helemaal niet bij de auto passen, maar ik snap dat dit een leuke verwijzing is naar de tot stand koming van de spyker.

    het interieur zal wel weer verbluffend mooi zijn. wel jammer dat daar geen afbeeldingen van zijn bijgevoegd, want de spyker schijnt nogal een bijzonder ‘dubbel’ dashboard te hebben.

    Login om te reageren
  78. slk55 amg zegt

    6 maart 2007 om 16:08

    hier nog een paar extra afbeeldingen:

    dak, met de kenmerkende zagato ‘bobbels’:

    achterkant, je moet er van houden:

    Login om te reageren
  79. Klaas zegt

    6 maart 2007 om 16:14

    Net van alles niks eigenlijk

    Login om te reageren
  80. MiuRa zegt

    6 maart 2007 om 16:19

    super voorkant, achterkant kan nog wel verbeters worden

    Login om te reageren
  81. Skinnybmw zegt

    6 maart 2007 om 16:34

    Een beetje Zonda (achterkant), een beetje Enzo en een beetje SLR…en die 3 zijn allemaal een stuk mooier!

    Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    6 maart 2007 om 16:47

    Ja, het is weer heel apart, zoals we inmiddels wel kennen van Spyker. De voorkant vind ik weinig mis mee, maar is mss wel een beetje standaard. De zijkant is apart en de achterkant is gewoon futuristisch! Lelijk futuristisch vind ik, maar wel apart. Niet mijn model (ondanks dat ik Hollander ben :P )

    Login om te reageren
  83. Cobus zegt

    6 maart 2007 om 17:15

    Hij lijkt op de Lancia Stratos, maar Batman zal zijn Batmobiel ook wel willen inruilen.

    Login om te reageren
  84. BOL zegt

    6 maart 2007 om 17:20

    Achterkant komt op foto’s lomp en lelijk over.. Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet..

    Login om te reageren
  85. Kevski-Style zegt

    6 maart 2007 om 17:44

    Veel mooier dan het orgineel! En die was al niet echt lelijk. maar zo is die gewoon zoals ie zou moeten zijn….

    Login om te reageren
  86. Rolo zegt

    6 maart 2007 om 17:47

    Dit is een erg gewaagde auto, maar op een of andere manier vind ik het wel wat hebben met die rare lijnen in de auto tenminste niet zo standaard als bijvoorbeeld een Ferrari ofzo.
    En zoals we van Zagato kennen is de oplage weer zeer gering. Toppie!

    Login om te reageren
  87. stellabianca zegt

    6 maart 2007 om 18:42

    a v a n t g a r d e

    Login om te reageren
  88. Bertram zegt

    6 maart 2007 om 19:34

    Wow die voorkant is echt een verbetering ! Super !

    Login om te reageren
  89. jeroen 1 zegt

    6 maart 2007 om 19:38

    ik vind hem prachtig alleen de achterkant vind ik oerlelijk dat hadden ze weg moeten laten

    Login om te reageren
  90. slk55 amg zegt

    6 maart 2007 om 20:00

    de definitieve versie van de SSUV (of SUVV?) staat toch ook op de beurs? waar blijft die?

    Login om te reageren
  91. marblemanice zegt

    6 maart 2007 om 20:14

    Wat een vette uitlaten!!!!!

    Login om te reageren
  92. Sjefke zegt

    6 maart 2007 om 20:18

    Voorkant top Achterkant flop!

    Login om te reageren
  93. Michiel_vd_Brink zegt

    6 maart 2007 om 20:40

    We worden hier door Spyker genept.

    Men stoft een oude Lambo-concept van Zagato af, propt de verSpykerde body op een gewone C12, ramt er een nep F1-neus tegenaan en plakt een nep-airbox op het dak.
    Tot slot nog wat schaatige schoorsteentjes erop en een dubbele klokkenwinkel in het dashboard en klaar is Victor.

    Echte autoliefhebbers lachen hierom. Ja toch niet dan?

    Login om te reageren
  94. sacha zegt

    6 maart 2007 om 20:45

    @Erick: Ik denk dat die luchtinlaat echt is hoor. Ik vraag me alleen af hoe je onderweg zonder te stoppen de duiven eruit kunt halen.

    Login om te reageren
  95. Michiel_vd_Brink zegt

    6 maart 2007 om 20:49

    @sacha: achter de pijp op het dak zou een airbox moeten zitten.
    Nu loopt die pijp gewoon open de motorruimte in en blaast al het vuil en water lekker over het motorblok.
    Bij de Laviolette hebben ze de pijp op het dak dichtgelast.

    Login om te reageren
  96. Markus zegt

    6 maart 2007 om 20:50

    Dit vind ik de mooiste Spyker tot nu toe!

    Login om te reageren
  97. S3rvo zegt

    6 maart 2007 om 21:00

    Nee. beetje enzo look a like voorkant, achterkant mwah, doet me denken aan een amerikaanse pooierbak met dat chroom. Spijkergehalte is weg, de eerste had ook niet echt een mooi design, maar kon em wel goed waarderen omdat ie een eigen identiteit had. Was toen nog trots op een echt nederlandse sportwagen. Nu is het echt zo’n zoveelste italiaanse supercar wannabe. Beetje jammer.

    Login om te reageren
  98. Emiel zegt

    6 maart 2007 om 21:09

    Ziet er mooi uit.
    Wanneer kan ik een proef ritje maken?

    Login om te reageren
  99. Steffel zegt

    6 maart 2007 om 21:13

    Wel een leuke “auto van de zaak” voor Albers

    Login om te reageren
  100. nicky zegt

    6 maart 2007 om 21:53

    mooier dan zijn voorgangers, maar die achterkant vind ik niet zo geweldig

    Login om te reageren
  101. TT Man zegt

    6 maart 2007 om 21:55

    Vreselijk. Een “gewone” Spyker is al lelijk, dit wordt er niet mooier op. Ook een Aston Martin heeft de beste man al eens “verkracht”. Jammer, hij heeft een historische naam, en dus zal de auto wel weer veel waar worden (blijven) maar hier durf je niet met goed fatsoon in rond te rijden.

    Sowieso is die hele Spyker hype hopelijk snel ten einde. Eerst met allerlei luchtballon verhalen een hoop geld uit de markt halen, dan een ondeachtzaam F1 avontuur in stappen, en over 3 jaar kunnen we de eerste onderzoeken naar “waarom ging het toch mis” vrees ik verwachten.

    Ben normaal echt optimistisch, maar dit moes tik even kwijt.

    Login om te reageren
  102. Carabo zegt

    6 maart 2007 om 22:42

    Mwah, niet echt overtuigend. Wel ietsie beter dan de huidige Spykers.

    Vooral al die enorm geforceerde F1 details doen een hoop afbreuk aan het design. Prutseltjes en frutseltjes, bah, zeker dat treurig lelijke airboxje op de achterkant.

    Login om te reageren
  103. De Oerknal zegt

    7 maart 2007 om 01:43

    Ziet er goed uit, maar de kosten van die auto zijn echt absurd. Je kunt voor deze auto onmogelijk het geld van een Enzo vragen. Natuurlijk, hij is exclusief en opgetrokken uit de duurste materialen, maar het is bij lange na niet zo’n super, superauto (en bij een superauto denk ik dan aan haast perfecte en compromisloze sportwagens) zoals de Enzo. Dat doet er overigens niets aan af dat ik zeker weet dat er wel 24 kopers te vinden zijn, en dat zijn financieel goede zaken voor Spyker.
    Maar met TT Man ben ik het wel eens: het lijkt niet nog lang te gaan duren voordat Spyker haar hand overspeeld.

    Login om te reageren
  104. Thomas zegt

    7 maart 2007 om 09:52

    Mijn hemel, wat een lelijke auto! Kunnen de mensen bij Spyker nou echt niet een mooi ontwerp voor elkaar krijgen? Die achterkant, om te janken gewoon!

    Login om te reageren
  105. Guido zegt

    7 maart 2007 om 10:02

    Ook ik ben blij dat er maar 24 exemplaren van dit monsterlijke gedrocht in elkaar worden geschroeft. Wat een lelijkerd…. en wat een proletenbak. Spyker heeft zichzelf qua ‘design’ weten te overtreffen. Als dit zelfde ding uit China zou komen zouden de reacties ongetwijfeld een heel stuk minder positief zijn. En Zagato is kennelijk ook niet meer wat het ooit geweest is.
    Nederland heeft in het buitenland in de loop der jaren een behoorlijk goede naam op het gebied van kunst, architectuur en design opgebouwd. Ik ben bang dat die reputatie door dit soort treurnis snel om zeep kan worden gebracht.

    Login om te reageren
  106. twiztlock zegt

    7 maart 2007 om 10:10

    Zijn er al foto’s bekend van de SSUV die ook op Geneva staat?

    Login om te reageren
  107. SugarFree zegt

    7 maart 2007 om 10:31

    @ DAT
    Een reactie naar mijn hart.
    Ondanks dat ik het lijnenspel rondom de motorkap best kan waarderen, vind ik het geheel té ordinair, bijna vulgair gewoon!

    Login om te reageren
  108. autoblogger zegt

    7 maart 2007 om 11:34

    @twiztlock: http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/07/dutch-pride-spyker-d12-peking-to-paris-ssuv

    Login om te reageren
  109. r-klasse 320 zegt

    7 maart 2007 om 12:51

    Het lijkt een beetje op een pagani zonda…

    Login om te reageren
  110. LC zegt

    7 maart 2007 om 14:58

    Maarten de Bruijn moet zich een beroerte hebben gelache tijdens de onthulling

    Login om te reageren
  111. jules zegt

    7 maart 2007 om 16:06

    Vind m’ wel mooi alleen de kont is wat lelijk wel vet mooie voorkant(ouwe was mooier).

    Login om te reageren
  112. Lebastille zegt

    7 maart 2007 om 17:19

    Er zitten echt veel mooie zaken op, slim ook dat er wordt verwezen naar de relatie van Spyker en deze auto met de F1. Ik vind wel dat de auto behoorlijk overstyled is, voornamelijk de achterspatborden en de achterkant. Ben benieuwd ofdat Spyker voor een prijs van 500.000 euro deze auto kan verkopen.

    Login om te reageren
  113. LuMoWe zegt

    7 maart 2007 om 19:04

    Magnifique!

    Login om te reageren
  114. ronalt zegt

    7 maart 2007 om 19:17

    boerenklompenklei design.
    sorry hoor. wie die gedrochten heeft ontworpen ?
    techniek en motor zullen best top zijn, maar spykers zijn rijdende klompen.
    een koenigsegg of een pagani is ook niet echt mooi van lijn, maar de spyker?
    brrrrr

    Login om te reageren
  115. playa zegt

    7 maart 2007 om 19:21

    nette auto beetje veel chroom aan de achterkant, als ze ook wat chroom accenten aan de voorkant hadden geplaatst viel het minder erg op aan de achterkant.
    en hopelijk is de ophanging nu wat beter dan de vorige spyder

    Login om te reageren
  116. Pon zegt

    7 maart 2007 om 20:22

    Afzichtelijk.

    Login om te reageren
  117. Wesley de Zoete zegt

    7 maart 2007 om 21:45

    wel een mooie Spyker
    die wil ik wel hebben
    maarja wie niet zeg ik dan

    Laterzz

    Login om te reageren
  118. Dutchy zegt

    8 maart 2007 om 03:03

    Oh my God, als ik toch ’s ooit veel (ordinair veel)geld zou hebben. Soms droom ik wellus van zoiets. En ja hoor,… afgelopen nacht was het weer ’s zover. The night after…. viewing this Spyker C12 Zagato. Ik reed in een van die 24 limited editions, oh my God. Kon wel janken toen ik wakker werd. …..
    Ben hartstikke trots toch wel, gewoon omdat er mensen als Peter Muller rondlopen, die kloten hebben en hun nek durven uitsteken, Chapeau Team Spyker.!!!!!!!!
    Ze kunnen weer lullen over die stomme Nederlanders. Apetrots ben ik zelfs :-)
    Er lopen toch nog mensen rond hier in Nederland in de 21- ste eeuw die een traditie voortzetten. Waarin ’n klein land groot kan zijn, durven en ook doen, niks blablablabla!!!!! Geen woorden maar daden!!!
    En nu volgende maand stap voor stap de Formule 1 Spyker op de kaart zetten en daar blijven. Laat dit niet meer ’n droom, maar werkelijkheid worden. Zoveel autoliefhebbers hier in Nederland zouden daar plezier aan beleven allemaal met de neus dezelfde kant op, zodat de doemdenkers vanzelf oplossen.

    Login om te reageren
  119. Hakan zegt

    8 maart 2007 om 03:17

    Mijn god ik geloof gewoon bijna niet wat ik hier te zien krijg. Dit soort auto’s hoort thuis in een film zoiets als star wars ofzo maar toch niet op de openbare weg. Als ik hier ooit iemand in zie rijden lag ik die persoon kei en keihard uit.

    Login om te reageren
  120. HarryB zegt

    8 maart 2007 om 08:01

    Ik vind dit een totale mislukking. de “gewone” C12 vind ik een van de mooiste sportwagens die er zijn. Maar dit vind ik toch wel echt een kollosale misstap. Dit design past ook helemaal niet bij Spyker.

    Login om te reageren
  121. Hoi zegt

    8 maart 2007 om 15:32

    t’ lijkt een beetje op een maserati mc12… ‘k vind het wel goed…

    Login om te reageren
  122. Zed zegt

    8 maart 2007 om 16:58

    Dit is helemaal 3x niks. Heeft die Zagato een slechte trip gehad ofzo???? In de schredder met dat gedrocht

    Login om te reageren
  123. ronalt zegt

    8 maart 2007 om 18:01

    Hollandse kaaskoppenkleiklompen zelfbouwgedrochten.
    ben hoogst verbaasd over de levensduur van Spyker, er moet welhaast een enorme geldboom staan in Zeewolde om deze rijdende klompen te kunnen (blijven) financieren.

    Login om te reageren
  124. VIP zegt

    9 maart 2007 om 12:23

    Ongeloveloos , niet te gelovelijk .
    Wat mooi.

    GEFELICITEERD SPIJKER

    Login om te reageren
  125. h.wijnen zegt

    9 maart 2007 om 13:24

    de auto ziet er goed uit
    maar !!!! alleen de achter kant van de auto daar zal ik aan moeten wennen
    het is een beetje te overdreven had meer suptieler moeten zijn.
    voor de rest perfekt.

    de groeten

    Login om te reageren
  126. Jordow zegt

    9 maart 2007 om 15:04

    Vette auto..

    de 8terkand vind ik Amerikaans en de rest Italiaans..beetje nageaapt dus.

    waarom eigenlijk een W12 vw motor der in??

    Login om te reageren
  127. Dude zegt

    10 maart 2007 om 14:33

    ok jongens het heeft lang genoeg geduurd, laat nu het echte exemplaar maar zien:P

    Login om te reageren
  128. miquel zegt

    11 maart 2007 om 20:12

    spyker is een geweldige auto. maar de zagato? mooi, maar toch moet spyker niet meer met een italiaanse ontwerper te werk gaan, maar de spykers van nu als voorbeeld gebruiken.

    Login om te reageren
  129. sirhenry zegt

    11 maart 2007 om 21:08

    Ik denk dat ie er in het echt veel mooier uitziet. Je moet niet vergeten dat ie maar 1.25 m. hoog is! Dan zal je zien dat de proportie er heel anders overkomen. Had ik ook met de Ferrari 612 S.
    Die ziet er in het echt veel beter en sneller uit.
    Gedurfde actie van Spyker…

    Login om te reageren
  130. Cars zegt

    12 maart 2007 om 21:01

    Hoge top voor zo’n zwaargewicht! :o Maar is het nog wel een spyker???? Ik vind van niet ,
    al is het toch een machtige car. Je zou er toch eerder :P Mclaren dan Spyker op zetten?! en

    @Erick, hij lijkt inderdaad sprekend op die foto;s van jou. De grille is alleen wat aangepast en de achterkant veel futuristischer, maar het klopt wel. Het zou een echte Lambo kunne zijn.

    Login om te reageren
  131. C30CDIAMG zegt

    13 maart 2007 om 20:07

    Laat ik het zo zeggen, ik zou het knap van ze vinden om dit model in productie te doen en ook nog eens te kunnen verkopen…

    Login om te reageren
  132. philippe zegt

    15 maart 2007 om 17:25

    mooie auto zeer orgineel !!! pijtig dat we nog 1 jaartje moeten wachten. en maar hopen dat ik er een krijg

    Login om te reageren
  133. wideman zegt

    16 maart 2007 om 20:11

    echt zon auto van jou houd ervan of je haat hem (ik vindt hem prachtig)

    Login om te reageren
  134. Fred zegt

    23 maart 2007 om 20:27

    Spyker blijft een probleem hebben met de achterkant van zijn auto’s! de voorkant vindk ik meestal super, maar de achterkant verprutst het hele plaatje!!!

    Login om te reageren
  135. Dutchy zegt

    24 maart 2007 om 04:01

    Over smaak valt niet te twisten Fred, ik ben een van de weinige nederlanders die de Zagato & de Paris-Peking in het echt hebben gezien, dat was afgelopen Donderdag in Zeewolde. Wel Fred, moet je teleurstellen, ze zijn meer dan gaaf in het echt. Op plaatje komt de achterkantvan de Zagato niet tot zijn recht, maar neem van mij aan, hij is echt te gek. :-)

    Login om te reageren
  136. Vincent#1 zegt

    26 maart 2007 om 22:37

    Kijk eens mensen ik ben een beetje met mijn fotoprogramma aan het knutselen geweest. Ik het de curve in de achterste wielkast weggepoetst. En nog wat kleine dingetjes. Vinden jullie het wat? Wees niet te hard voor me, ik ben geen MvdB ;)

    …MSN error…

    en het orgineel

    -edit: ff Autojunk.nl proberen voor de hosting-

    Login om te reageren
  137. AUTOGEK zegt

    10 juni 2007 om 15:57

    Hele mooie auto alleen de achterkant grootendeels aanpassen het lijkt nou net alsof de ontwerper van de spyker c12 zagato in slaap is gevallen bij de achterkant!

    Login om te reageren
  138. loutfie zegt

    14 juni 2007 om 19:51

    het is een top auto echt typisch nederlandse enginering jammer dat nederland alleen maar spyker als autofabrikant heeft want ja ik weet zeker nederlanders zijn inteligent dus als er 1 of 2 meer komen zouden ze echt kunnen concureren met de topmerken als mercedes, bmw, vw, etc.. maar kijk nou naar frankrijk het is om te schamen renault, citroen en peugeot echt gewoon letterlijk troep auto’s gewoon om te janken duitse auto’s rules maar italianen beginnen ook beter te worden en over japan ja meningen verschillen want de oude honda civic bijv. was helemaal niks maar de nieuwe is gewoon een prachtige auto echt van ”kijk ik rij hier” maar een ding over de nieuwe spyker er zijn ten een maar 24 gemaakt plus je moet de eerste al hebben voordat je deze kan aanschaffen zelf vind ik deze veel mooier dan de eerste maar meningen verschillen gewoon stom om een mooie auto te zetten en dan te vragen om de eerdere versie te hebben voordat je deze mag het is gewoon klanten weg jagen voor niks het is een prachtige auto en dat nog voor het eerste gefabriceerde nederlandse auto van deze tijd ….. maar meningen verschillen de een haat duitse auto de ander koopt ze alleen omdat ze betrouwbaar zijn dat is ook weer zo een stomme actie als je iets koopt moet je er trots op zijn en vooral duitse auto’s!!!

    Login om te reageren
  139. Jos zegt

    18 juli 2007 om 23:31

    Zijkant is okay…rest zijn geen woorden voor, o ja zuigt!

    Login om te reageren
  140. Mr X zegt

    27 juli 2007 om 02:59

    Wat is anders :s?…Nvm
    Wat een ongelooflijk mooi ding het ziet er ZO exclusief uit!!!

    Login om te reageren
  141. ronalt zegt

    27 juli 2007 om 08:53

    De voorkant is copy van een Pontiac Transam en de achterkant is een mislukte chinese broodtoaster.
    het midden is een cockpit van een B 25 bommenwerper met raampje.
    aan elkaar geplakt met superlijm.
    typisch nederlandse klompenstijl.
    ik schaam mij diep dat dit de NL bijdrage is op het wereldtoneel.
    alleen strakke snuif rappers en andere hollywood flippoos en nog wat sjeiks die een nieuwe high nodig hebben kopen dit.
    sorry. ik vind het beschamend. in en in triest.
    Daar zit toch geen enkele lijn in !
    zegt ook wat over de mensen die DIT mooi vinden.

    Login om te reageren
  142. Racer X zegt

    27 juli 2007 om 08:59

    @ ronalt

    “De voorkant is copy van een Pontiac Transam en de achterkant is een mislukte chinese broodtoaster.
    het midden is een cockpit van een B 25 bommenwerper met raampje.”

    Je hebt verdorie nog gelijk ook, hahahaha!

    Login om te reageren
  143. Opel manta zegt

    6 november 2007 om 11:10

    Paar cm verlagen,gekke bubbel eraf.
    Chromen ding van de achterkant,
    dan halve achterlichten denken.
    Rem licht weg ,daar de dubbelle uitlaten.
    Lucht inlaten hoger.
    Rare “nutteloze” vleugeltjes van de voorkant halen.
    Samen met da gaas ,da haal je maar later bij de Halsford.
    Ben je tog bezig ,vlgs mij staan M5 velgen wel leuk.
    Doe hem dan maar in mat zwart.
    Zie je de lijnen niet zo.
    Vind ik hem al veel beter.
    MVG

    Ps: vind die cockpit best mooi,
    broodrooster lol,hij heb wel gelijk:)

    Login om te reageren
  144. ferrenzi206 zegt

    7 maart 2008 om 07:25

    Spuuuuglelijk, de lelijkste auto dat er op de wereld rondrijd!

    Login om te reageren
  145. Alex zegt

    21 maart 2008 om 19:16

    Ik vindt dit een echte brute bak!
    Oke, heeft wat italiaans en Amerikaans.
    Maar ach, so what he!
    Alle auto`s tegenenwoordig lijken op elkaar. ;-)
    Dus wat zuren we nou he ;-)

    Login om te reageren
  146. kris zegt

    18 december 2008 om 15:14

    Presies een batman auto,vindt het achterste maar niets.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    6 maart 2007 om 16:25

    Video: Spyker C12 Zagato in Genève…

    Spyker onthulde vanochtend de C12 Zagato, we hebben inmidels ook bewegend materiaal van de presentatie…
    Victor in action:

    ……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North