• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker C8 Spyder Kameleon editie?

Auteur: robbie, gepost 12 augustus 2007 om 13:13 – 69 Reacties

Spyker C8 Spyder Kameleon

Toen ik hier voor het eerst op werd gewezen dacht ik even dat ik de avond ervoor teveel gezopen had, maar dat was niet het geval. Wat is er aan de hand? Het zal je niet verbazen dat Spyker als Nederlands merk graag haar auto’s met een Nederlands kenteken laat rondrijden. Het vreemde is alleen dat ze 1 kenteken gebruiken voor 3 verschillende auto’s! Hoe zit het nou precies? Op 20 maart van dit jaar plaatste Arjan78 op autojunk een foto van een zwarte C8 Spyder met het kenteken 57-TN-LD. Goh leuk maar niks vreemds natuurlijk.

Echter tijdens de Le Mans Drivers Parade van dit jaar dook er plotseling een gele Spyker C8 Spyder op met hetzelfde kenteken en Victor Muller achter het stuur. Diezelfde auto is in Nederland echter ook al diverse malen gespot op een Engels kenteken en met datzelfde Nederlandse kenteken. Maar het verhaal wordt nog veel vreemder! Deze week werden we getipt door een bezoeker dat er in een niet nader te noemen autoblad (Auto#%%*) een test stond met een zilveren C8 Spyder met een wel heel bekend kenteken!

Wat is hier aan de hand? Spuit Spyker de auto’s steeds over? Worden de kentekenplaten op willekeurige auto’s gehangen om de illusie te werken dat er veel Spyker’s een Nederlands kenteken hebben?

De RDW leert ons in elk geval dat het kenteken 57-TN-LD origineel is afgeven voor een zwarte(!) Spyker C8 en wel op 16-11-2006. Aangezien de zwarte Spyker voor zover ik kan zien op een aantal details afwijkt van de gele (geen koelsleuven in de motorkap, oranje vs rode reflectoren etc) ga ik er toch maar vanuit dat we hier te maken hebben met een gevalletje overtreding van de Wegenverkeerswet. Wellicht is het verstandig als ze in Zeewolde Hoofdstuk IV. Kentekens en kentekenbewijzen nog eens goed doorlezen?

Spyker C8 Spyder zwart Nederlands kenteken

Spyker C8 Spyder Le Mans 2007

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Kooptip: een Spyker die indruk maakte op het witte doek
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, politie, Spyker

Vorig bericht: « Wat kost een aircootje tegenwoordig?
Volgend bericht: Waardig afscheid voor de Vanquish? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MiuRa zegt

    12 augustus 2007 om 13:16

    hmmm vreemd, en ik maar denken dat er zelfs in NL Spykers verkocht werden…helaas

    Login om te reageren
  2. trekveer zegt

    12 augustus 2007 om 13:16

    wie het AUTO blad leest dat elke WEEK uit komt weet het check poster story!!!

    Login om te reageren
  3. trekveer zegt

    12 augustus 2007 om 13:18

    voor de zilveren

    Login om te reageren
  4. Mercedes zegt

    12 augustus 2007 om 13:20

    hebben ze geen geld voor een nieuw kenteken ofzo??

    Login om te reageren
  5. Acolado zegt

    12 augustus 2007 om 13:20

    Kenteken 57-TN-LD
    Voertuigsoort Personenauto
    Merk SPYKER
    Handelsbenaming C8
    Kleur(en) Zwart
    Brandstof Benzine
    G3 Installatie N.v.t.
    Aantal cilinders 8
    Cilinderinhoud 4163 cm3
    Vermogen 253 kW
    Aantal zitplaatsen 2
    Aantal staanplaatsen N.v.t.

    Roetfilter N.v.t.
    Euroklasse N.v.t.
    Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
    Massa leeg voertuig 1.400 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane Maximum massa voertuig 1.650 kg
    Massa rijklaar 1.500 kg
    BPM Niet geregistreerd

    Datum eerste afgifte Nederland 16-11-2006
    Datum eerste toelating 16-11-2006
    Datum aanvang tenaamstelling 16-11-2006

    Vervaldatum APK 16-11-2009
    Wacht op keuren Nee

    Login om te reageren
  6. M Freak zegt

    12 augustus 2007 om 13:22

    Leuk als je wordt aangehouden in je C8 en allemaal die bestuurders apart een boete krijgen :P

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    12 augustus 2007 om 13:24

    Het moet niet triester worden, toch eigenlijk redelijk zielig wat voor een idioten daar de touwtjes in handen hebben. In wat is het, 5 jaar tijd een automerk, F1 team + FIA GT team doodleuk opzetten dat kan gewoonweg niet koosjer zijn.

    Ze lopen naast hun schoenen en hebben dat altijd al gedaan.

    Ik verschiet er niet meer van.

    Login om te reageren
  8. Benjamin zegt

    12 augustus 2007 om 13:41

    Lol, die gele is afgelopen mei gebruikt bij ons op school om klasse foto’s mee te maken :D toen was ie net 2 weken oud

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    12 augustus 2007 om 13:41

    @ PieterA

    Some are born great, some achieve greatness and some have greatness trust upon them.

    Login om te reageren
  10. Benjamin zegt

    12 augustus 2007 om 13:41

    Maar ja, het zou wat… Het blijven dikke vette wagens

    Login om te reageren
  11. Jonas zegt

    12 augustus 2007 om 13:43

    Boeie, blijft een schitterend merk

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    12 augustus 2007 om 13:46

    Ach, waarschijnlijk vonden ze een groene garage plaat niet mooi staan…

    Login om te reageren
  13. rutger zegt

    12 augustus 2007 om 13:54

    de conclusie dat ze meer nederlandse auto’s zouden proberen te registreren is natuurlijk een wat knullige conclusie wanneer er drie verschillende auto’s met hetzelfde kenteken worden gespot. Was het juist maar zo voor spijker dat ze voor elk vrijgegeven kenteken drie auto’s hadden verkocht!

    o, en robbie, “als nederlands automerk zijnde” is fout nederlands. “als nederlands automerk” of “nederlands automerk zijnde”. Maar ik wil niet met gele pis groene gras zeiken ;)

    Login om te reageren
  14. Carabo zegt

    12 augustus 2007 om 13:54

    Inderdaad, autobladen vervangen voor photoshoots regelmatig ook tijdelijke platen door een ander (gewoon) kenteken. Maar als deze op de openbare weg met verschillende paintjobs is gespot dan lopen ze of een groot risico op een boete of de panelen zijn makkelijk te vervangen.

    Login om te reageren
  15. rutger zegt

    12 augustus 2007 om 13:55

    met gele pis op jou groene gras. zo maakt iedereen wel eens een foutje :P

    Login om te reageren
  16. Restrike zegt

    12 augustus 2007 om 13:56

    Is er ook bekent of elke niet zwarte spyker op de openbare weg zijn gezien met dat kenteken? bijvoorbeeld dat die gele rond reed op straat met dat kenteken? want aan de fotos te zien zie je alleen de zwarte rijden op straat

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 14:00

    @Restrike, hier zie je toch echt een foto van die gele op de openbare weg/openbare parkeerplaats.

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 14:07

    @Carabo, het zou idd kunnen dat het auto blad dat elke week uit komt de kentekenplaten van de zwarte Spyker alleen maar even voor de foto’s gemonteerd heeft. Maar hoe verklaar je dan deze foto’s?

    http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=1214748364825052007110238

    Het kenteken is helaas onzichtbaar gemaakt, maar als je heel goed kijkt en met een beetje fantasie zou je er wel 57-TN-LD in kunnen herkennen. Het huis ziet er ook eerder uit als iemand die stukjes schrijft voor een blad dat elke week uitkomt dan dat van een Spyker eigenaar. Kortom er is gewoon met die platen op de openbare weg gereden, of niet?

    Helaas zal alleen maar de maker van de foto’s daar 100% uitsluitsel over kunnen geven. Iemand die hem kent toevallig?

    Login om te reageren
  19. Used2B_CDD zegt

    12 augustus 2007 om 14:11

    Met een Spyker moet je doen wat je met een spijker hoort te doen : er een hamer op loslaten. Zo’n gedrocht. En dan heb ik het nog niet eens over Muller z’n boeventronie. Dat hele Spyker stinkt gewoon. Het zou me niet verbazen als ze er later op uit zouden komen dat dat hele Spyker toch vooral één of andere witwas-operatie dan wel belastingscam geweest is.

    Login om te reageren
  20. emiel zegt

    12 augustus 2007 om 14:22

    waarschijnlijk zijn spyker eigenaren veelal niet op het rechte pad en stelen ze de platen van elkander! :)

    Login om te reageren
  21. firefly zegt

    12 augustus 2007 om 14:31

    Kwestie van hetzelfde chassisnummer in 2 verschillende auto’s slaan en voila, 2 identieke wagens die aan het kentekenbewijs voldoen.

    Login om te reageren
  22. sacha zegt

    12 augustus 2007 om 14:32

    Één NL-kenteken voor meerdere auto’s = flinke besparing op de BPM. Goeie truuk!

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 14:39

    @sacha, misschien ook een idee voor het autoblog redactie wagenpark?

    Login om te reageren
  24. Pilz zegt

    12 augustus 2007 om 14:42

    Ook bij Kroymans kennen ze deze truc. Heb deze Enzo er een keer in de garage zien staan. Het kenteken hoorde toen bij een 360 Modena, maar is nu niet meer bekend bij de RDW. Export???

    http://www.freewebtown.com/pilz/Foto081.jpg

    Login om te reageren
  25. sacha zegt

    12 augustus 2007 om 14:50

    @robbie: Ik wou net zeggen. Allemaal een witte CLK AMG Black Series met hetzelfde kenteken:

    Login om te reageren
  26. pipil zegt

    12 augustus 2007 om 15:12

    Worden de kentekenplaten op willekeurige auto’s gehangen om de illusie te werken dat er veel Spyker’s een Nederlands kenteken hebben?

    ja spyker flopt

    Login om te reageren
  27. DeAutogids.nl zegt

    12 augustus 2007 om 15:27

    @pipil en iedereen die een rare conclusie trekt uit de kentekenplaten/verkopen van auto:

    Als ik 10 verschillende auto’s met een kentekenplaat laat rijden of met 10 platen, wat lijkt beter? Met 10 platen lijkt het toch veel eerder dat ik veel verkoop als met een plaat? Ik begrijp de conclusie niet.

    Login om te reageren
  28. Spyker-fan zegt

    12 augustus 2007 om 15:33

    Dit is dus die zilveren Spyker waar robbie het over heeft (volgens mij dan…)

    Login om te reageren
  29. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 15:37

    @DeAutogids.nl, wat ik probeer te zeggen is het volgende. Er is geen hond die kijkt wat voor kenteken er precies op een auto zit (de meeste normale mensen in elk geval). Die zien alleen maar “he een Spyker met een Nederlands kenteken”. Dus het is dan heel goedkoop (BPM-verhaal) om hetzelfde kenteken zo af en toe op verschillende auto’s te monteren en op die manier de indruk te wekken dat er een “heleboel” Spyker met mooie gele Nederlandse platen rond rijden.

    Volg je mijn gedachtengang?

    Login om te reageren
  30. Porsche zegt

    12 augustus 2007 om 15:51

    Is er gewoon allemaal op de computer bijgemaakt

    Login om te reageren
  31. Kleine Techno zegt

    12 augustus 2007 om 16:02

    Mwoahahaha, ze hebben nog geen geld om dikke kentekenplaten te kopen…

    Login om te reageren
  32. Kleine Techno zegt

    12 augustus 2007 om 16:05

    By the way, wil effe iets laten zien, GL klasse facelift? Is Amerikaanse versie, maar mag in nl van mij ook wel komen….

    http://www.jesdc.de/news/news/pics/gl550.jpg

    ZIet er dus echt wel vet uit…

    Login om te reageren
  33. Tombnolz zegt

    12 augustus 2007 om 16:07

    @Acolado: hoe komen jullie toch aan die gegevens bij het kenteken?

    Login om te reageren
  34. Hilversum3 zegt

    12 augustus 2007 om 16:12

    Mensen mensen mensen, waarom al deze comotie om een stel kentekenplaten?

    @robbie: denk je nou werkelijkwaar dat ze bij spyker de indruk willen wekken dat mensen willen laten weten dat er meerdere spykers in dit land rondrijden? Dacht het niet. Voor Spyker zijn de beste markten landen als de VS en Dubai. En dus niet ons eigen landje.

    Bovendien zijn ze bij Spyker 100% zeker in het bezit van groene platen (check de filmpjes van Petrolhead)
    Waarom zouden ze moeilijk doen als ze die platen hebben?
    Ik heb al door dat de meeste mensen hier het Spyker gewoonweg niet gunnen. Als het je eigen bedrijf was geweest had je er met geen kwaad woord over gesproken.

    Ik zie Spyker, misschien in gematigde vorm, misschien ook niet echt wel voortbestaan…
    Een beetje trots kan geen kwaad hoor, over Donkervoort hoor ik jullie ook nooit.

    Login om te reageren
  35. Adriaan zegt

    12 augustus 2007 om 16:17

    @ tombnolz

    rdw.nl

    Login om te reageren
  36. Roel zegt

    12 augustus 2007 om 16:33

    Conclusie: Spyker heeft geen geld om de BPM te betalen.

    Login om te reageren
  37. ototaal zegt

    12 augustus 2007 om 16:45

    Wanneer heeft iemand die zwarte Spyker voor het laatst gezien? Zou het niet zo kunnen zijn dat ze deze demo voorzien hebben van de meest recente specificaties en vervolgens geel gespoten hebben.

    Doen fabrikanten vaker met hun prototypes. Zo zijn er Alfa Romeo’s die 3 jaar op een rij als prototype/concept car geintroduceerd zijn, maar eigenlijk niets meer zijn dan een doorontwikkeling van het eerste model.

    Login om te reageren
  38. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 16:59

    @Hilversum3, wij geen aandacht voor Donkervoort?

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/10/donkervoort_special_from_holla

    Login om te reageren
  39. Tbosmann zegt

    12 augustus 2007 om 18:16

    Slim Slim Slim!!

    ZO kunnen ze auto’s met een aantal kilometer gewoon opnieuw laten “kentekenen” dus zoals nu n kenteken aanvragen en een 00-XP-XP plaat krijgen en is de auto op kenteken dus ook weer nieuwer!!

    Is gewoon ook een stukje bpm ontduiken!;)

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    12 augustus 2007 om 18:22

    “waarom al deze comotie om een stel kentekenplaten?”
    Heel simpel, als zo zoiets simpels al niet volgens de regels doen waar frauderen ze dan nog meer? We willen niet dat Spyker failliet gaat maar de bedrijfsvoering heeft zeker destructieve kantjes.

    Login om te reageren
  41. Vip zegt

    12 augustus 2007 om 20:17

    In Gorinchem heb ik ooit een spijker zien rijden met dat kenteken die auto was zilver/grijs, bewust het kenteken opgeschreven en de rdw site bekenen maar het was wel degelijke een zilver auto.

    Heel vreem dus, maarja met een aandeel wat onder de 6 euro staat……….

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    12 augustus 2007 om 21:23

    Spyker moet terug trekken uit Formula 1, (of) als het (nog) kan, samen met Audi Sport(en/of Mahle-Cosworth) fuseren tot een groter and meer ervaren Formula 1-team met motoren uit eigen beurs.
    Dan hebben ze ook meer kans dan met een hoogstwaarschijnlijk gerestricteerde F1-056H motor.

    Samen met Spyker Squadron, aangezien ze toch via Audi hun motoren regelen.
    En zover ik weet zoekt Mahle-Cosworth nog steeds een privateer team, en gaat het met hen ook niet al te best.

    Ook zouden ze eens kijken of ze hun straatmodellen niet kunnen opknappen, de C12 ziet er nog steeds niet uit met 4 uitlaten.
    Bij zo’n Sjonnie-bak als een E92 M3 Coupe kun je dat misschien flikken, maar bij deze auto staat dat totaal niet.

    Login om te reageren
  43. DeAutogids.nl zegt

    12 augustus 2007 om 21:31

    @robbie: Nee, ik volg het niet. Behalve dat het illegaal is zie ik er geen voordeel in.
    @Roel: Of ze het geld niet heeft of geen zin… Ik denk wel dat het goedkoper is, maar volgens mij heeft het met BPM niks te maken.
    @Nick: Een samenwerking met Audi in de F1 zie ik wel zitten, maar heeft Audi wel echte plannen? Veel gespeculeer, maar nog weinig actie op dat front. Zeker nu Audi Le Mans rijdt met diesel lijkt me het eigenlijk uitgesloten die weg in te slaan…

    Login om te reageren
  44. DeAutogids.nl zegt

    12 augustus 2007 om 21:32

    Trouwens De Kameleon is toch ook oer-Fries? En aangezien de naam SPyker van de Frieslandbank is, is het wellicht verkapte Friesland reclame.

    Login om te reageren
  45. robbie zegt

    12 augustus 2007 om 21:42

    @Vip, heb je dat kenteken toevallig nog ergens rondslingeren? Ben er namelijk wel benieuwd naar!

    Login om te reageren
  46. Hilversum3 zegt

    12 augustus 2007 om 22:42

    @robbie:”wij geen aandacht voor Donkervoort?”

    Ik heb het dan over de negatieve zin van het woord.

    Login om te reageren
  47. RA999 zegt

    12 augustus 2007 om 22:55

    @Hilversum3
    weet jij iets negatiefs over Donkervoort dan? Zou ik dan graag willen horen… ;)

    Login om te reageren
  48. Vip zegt

    12 augustus 2007 om 23:11

    @Robbie het kenteken wat ik op de auto gezien heb is 57-TN-LD zelfde kenteken als op de gele dus dat viel mij al op tijdens de 24h van Le mans waarop te zien was dat de gele Spyker het zelfde kenteken had.
    Kenteken stond opgeslagen in mijn telefoon zodat ik het kon na kijken bij de RDW. ik had het kenteken op dinsdag 16-05-2007 opgeslagen zal dan ook wel de dag zijn dat ik de spyker heb zien rijden.

    Zo stond er op de auto ook Test Vehicle onder aan de deuren, en vertelde een vriend die in de buurt woond waar de spyker geparkeerd stond dat die van iemand was die werkzaam is bij spyker en de auto een avond mee nam…….

    Waarom een kenteken op 3 autos??? A. je betaalt maar 1 keer BPM. B. Als je de auto verkoop naar het buitenland zit je ook niet met het gedoe van BPM terug vragen etc. etc. C. ze bouwen de auto’s zelf misschien plaatsen ze wel op 3 auto’s precies het zelfde chassisnummer. en zodra die verkocht wordt wijzigen ze het..

    Login om te reageren
  49. Etince2CV zegt

    12 augustus 2007 om 23:38

    ga nou niet allemaal Spykers op laag water zoeken , die dingen gaan daar toch maar van roesten !

    Login om te reageren
  50. CooperS-lightningblue zegt

    13 augustus 2007 om 00:14

    Kan me hier niet druk om maken. Welke reden het ook mag hebben, zal vast een hele goede zijn.
    Ik wil jullie wel eens horen als je een Nederlands sportautobedrijf zou moeten runnen. Laat ze toch lekker met rust. Straks moeten zij nog tijd en moeite schenken aan een of andere Douanebeambte die eens even een kijkje komt nemen of alles wel in orde is, omdat er hier een paar zijn die hun ‘vrije tijd’ niet op een boeiendere manier kunnen invullen…

    Login om te reageren
  51. bmw6cyl4live zegt

    13 augustus 2007 om 00:51

    HAHA ja hoor. ik vind het wel een beetje merkwaardig allemaal. persoonlijk vind ik een spyker niet echt mooi. is knap gemaakt. en technische een top wagen maar het uiterlijk vind ik niet mooi.

    Login om te reageren
  52. San Sebastiano zegt

    13 augustus 2007 om 09:17

    Spyker haalt hetzelfde trucje uit met Engelse kentekens!! ‘C8 SPY’ heb ik ook al op een paar verschillende Spykers gezien!

    Login om te reageren
  53. Jef Wouters zegt

    13 augustus 2007 om 09:21

    Kennen jullie niet de truc van Smart, lang leve de bodypanels. Spyker kan ook gewoon andere bodypanels hebben geplaatst, al dan niet met of zonder koelsleuven in de motorkap. Hebben ze 3 verschillende auto’s, en eigenlijk toch maar één. Smart heeft het uitgevonden, wie weet volgt Spyker.

    Login om te reageren
  54. robbie zegt

    13 augustus 2007 om 10:06

    En de andere Spyker’s met een Nederlands kenteken:

    17-LH-TT, C8 Spyder

    Eerste Spyker op NL kenteken, eigendom van Marcel Boekhoorn

    29-TG-JK, C8 Spyder

    Eigendom van Spyker aangezien er stickers met testvehicle op zitten?

    49-TH-RF, C8 Double 12S

    Enige C8 Double 12S op NL kenteken. Was van Harrie van de Moesdijk.
    Staat nu te koop bij van Vliet.

    Login om te reageren
  55. Baantjer zegt

    13 augustus 2007 om 10:10

    Het wordt nog vreemder als je naar de site autogespot.com gaat en je let een beetje op dan zie verschillende auto’s met verschillende kleuren en bekleding op bijna dezelfde tijdstippen. Maarrr…..Ze hebben vaak hetzelfde kenteken. Voorbeelden met het kenteken Nll SPY en KW04 TZX En wie zit er vaak achter het stuur Jawel Victor Muller. Op Nederlandse bodem een auto besturen met een buitenlandse plaat, als Nederlander, dat noemen ze smokkelen. Werk aan de winkel voor de fiscus dus. Zal ze even een klein voor zetje geven:
    http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=spotter&spotter=LLA

    Login om te reageren
  56. robbie zegt

    13 augustus 2007 om 10:20

    @Baantjer, het is idd verboden om in Nederland als Nederlander rond te rijden in een auto met buitenlandse platen, maar het feit dat diezelfde (Engelse) platen op meerdere auto’s gebruikt worden is niet zo heel vreemd. Dit omdat Engelse kentekenplaten persoonsgebonden zijn en dus op meerdere auto’s gebruikt kunnne worden. Met Nederlandse platen is dat niet het geval.

    Login om te reageren
  57. Baantjer zegt

    13 augustus 2007 om 10:30

    @robbie, dan is er een Engelsman met een handvol platen in Nederland die ze op willekeurig auto’s schroeft en Victor Muller er in laat rijden. zie ook:
    http://autogespot.com/viewimages.php?id=4216c38d

    Login om te reageren
  58. Luc zegt

    13 augustus 2007 om 12:58

    Die auto’s moeten vanwege de typegoedkeuring zowiezo in engeland gekentekend word. en daar kan je net zo vaak wisselen van platen als je wil.

    de engelse persdemo van de porsche 911 heet daar bijvoorbeeld 991 HUL oid
    de duitse persauto’s van porsche zijn altijd S: GO ….

    Login om te reageren
  59. vincegail zegt

    13 augustus 2007 om 15:17

    @luc:
    de duitse persauto’s van porsche zijn altijd S: GO ….

    idd, maar altijd met andere cijfer-combinaties er achter.
    Porsche heeft gewoon een hele rits S GO platen besteld bij de duitse overheid, en gebruikt dus altijd verschillende platen voor verschillende auto’s. In Zuffenhausen houden ze zich niet bezig met dit soort rare trucjes.

    Login om te reageren
  60. Valetparker zegt

    13 augustus 2007 om 15:18

    Engelse kentekens zitten op een SPyker van een ‘verhuurbedrijf’ ( met een wereldwijde ongelimiteerde verzekering ) daardoor mag je er met een NL rijbewijs in rijden.

    Het is niet zo gek dat de Spyker steeds een andere kleur heeft, omdat ze hem steeds van een nieuwe bodyset voorzien.

    Login om te reageren
  61. Jurgen zegt

    13 augustus 2007 om 23:55

    Boeie net alsof de politie elk kenteken in NL gaat controleren. Als ze die Spyker zien dan denken die agentjes wow wat een bak !

    Maar dat BPM verlopen geloof ik niet zo in, aangezien ze ook groene platen hebben.

    Wel slecht trouwens dat er maar 1 C8 Double 12 S verkocht is op NL kenteken, en weer te koop staat….

    Login om te reageren
  62. baantjer zegt

    14 augustus 2007 om 03:40

    @valetparker..Uw redenatie klopt niet. Kijk op douane.nl. De Nederlandse douane denkt er anders over:

    U rijdt in een buitenlands huurvoertuig

    Als u als inwoner van Nederland in het buitenland een motorrijtuig huurt en daarmee gebruik maakt van de Nederlandse wegen, dan moet u bpm betalen. Onder voorwaarden kunt u vrijstelling krijgen van bpm. De belangrijkste voorwaarde is dat het huurcontract van het motorrijtuig uiterlijk eindigt op de 2e dag na het gebruik van de weg in Nederland.

    Onder voorwaarden kunt u ook vrijstelling van bpm krijgen voor een vervangend huurvoertuig dat u gebruikt in het geval van autopech, ongeluk of diefstal van uw eigen auto.

    In alle andere gevallen geeft de Douane u bij een 1e constatering een ‘informatieformulier buitenlandse kentekens’. U wordt dan in de gelegenheid gesteld om uiterlijk op de dag volgend op de constatering het motorrijtuig buiten Nederland te brengen of af te leveren bij de Nederlandse vestiging van het verhuurbedrijf.

    De herstelmogelijkheid wordt niet geboden:

    * als u eerder een ‘informatieformulier buitenlandse kentekens’ heeft gekregen;
    * als u door uw functie of door uw activiteiten op de hoogte bent of zou moeten zijn van de regels voor de heffing van bpm. U bent bijvoorbeeld autohandelaar of im- en/of exporteur van auto’s;
    * als u eerder een ‘informatieformulier inrichtingseisen bestelauto’ is heeft gekregen en de Douane constateert dat u nogmaals gebruikmaakt van de weg in Nederland, met hetzelfde motorrijtuig waarvoor het informatieformulier werd uitgereikt. In dat geval legt de Douane u een naheffingsaanslag op wegens eerder geconstateerd gebruik van de weg met dit motorrijtuig.

    DIT BETEKENT dat de heer Victor Muller van de FISCUS een naheffingsaanslag kan verwachten. Dat zullen geen geringe aanslagen zijn. Spyker (Muller) is en was in absolute overtreding. Nu nog even kijken welke media dit oppakt.

    Login om te reageren
  63. Arjan78 zegt

    14 augustus 2007 om 16:27

    Ik ga me bijna schuldig voelen dat ik ‘m gespot heb :-O

    Login om te reageren
  64. robbie zegt

    14 augustus 2007 om 20:56

    @Valetparker, en vervangen ze dan ook gelijk het complete interieur? Eerst zwart en later creme…

    Login om te reageren
  65. tutticapi zegt

    3 september 2007 om 13:43

    van die nieuwe bodie klopt niet is niet waar

    Login om te reageren
  66. tutticapi zegt

    3 september 2007 om 13:46

    HILVERSUM 3 in amerika staan de spykers nog steeds in de showroom die raken ze maar niet kwijt

    Login om te reageren
  67. Sjon zegt

    20 oktober 2007 om 12:39

    Ergens ooit is gelezen of op TV gezien is dat de auto waar Muller in rijdt redelijk vaak verkocht wordt aan mensen die er NU één willen hebben. Dus dan recycle je gewoon weer je kenteken. En voor een Nederlands bedrijf is het toch dom om elke keer 100.000 euro aan BPM te lappen?

    Login om te reageren
  68. Sjon zegt

    20 oktober 2007 om 12:40

    Overigens sinds ze aangekondigd hebben dat ze de korte wielbasis modellen gaan schrappen (Laviolette en Spyder) en alleen nog maar die lwb auto’s gaan maken omdat daar een automaat in past… Mogen ze van mij failliet gaan.

    Die met korte wielbasis is de enige Spyker die er nog een beetje uitziet, de rest is echt heel erg bah.

    Login om te reageren
  69. robbie zegt

    2 december 2007 om 16:59

    Wel raar trouwens dat het kenteken inmiddels ingetrokken. De RDW site geeft namelijk de volgende mededeling:

    Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken 57-TN-LD

    Het zelfde geldt overigens voor de C8 Double 12S die bij Van Vliet te koop stond:

    Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken 49-TH-RF

    Raar, raar, raar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North