• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker koers wederom op dieptepunt…

Auteur: autoblogger, gepost 16 november 2007 om 14:02 – 29 Reacties

Going down

Zojuist stond het aandeel Spyker weer op een historisch dieptepunt. De laatste dagen ging het al stukje bij beetje omlaag, maar vandaag staat de koers reeds 12,5% lager, dat is 2,50 euro om precies te zijn. Daarnaast werd eerder deze week bekend dat ex-bestuursvoorzitter en oprichter Victor Muller 54.051 aandelen heeft verkocht. De grote vraag is nu wanneer het fonds van de beurs wordt getrokken…

Muller verkocht op 8 november 23.051 aandelen tegen een waarde van euro 3,37 per aandeel. Op 9 november verkocht hij 31.000 aandelen tegen een waarde van euro 3,23 per aandeel. Na de verkopen houdt hij nog 774.920 gewone aandelen over en 59.782 opties, zo schreef fd.nl.

Dat is dus ruim anderhalve ton extra op de bankrekening van Victor, maar met de daling van vandaag neemt zijn virtuele aandelenkapitaal af met maar liefst vijf ton. Blijft jammer natuurlijk, we hadden ooit zo’n goede hoop maar reaguurder rocobob had gelijk!

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker

Vorig bericht: « Bonus quiz: in welke auto zit de governator? [updated]
Volgend bericht: Chevrolet Tahoe SUV is Green Car of the Year! »

Lees Interacties

Reacties

  1. davy zegt

    16 november 2007 om 14:05

    Ik dacht al, vreselijke vermogen-koppel grafiek.

    Het bericht zelf leek minder erg ;)

    Login om te reageren
  2. Juppe zegt

    16 november 2007 om 14:18

    Haha, LOL @ Davy,
    Zitten idd wel wat dipjes in. Misschien ff wat met de in of uitlaatlengtes spelen? Sproeiertje, gasnaaldje etc :)

    OT: Het is allemaal wel weer dramatisch. Ben geen fan van de Spyker, maar vind het toch jammer dat het einde eraan zit te komen. Erg jammer, maar het wordt niks.

    Login om te reageren
  3. LC zegt

    16 november 2007 om 14:39

    Login om te reageren
  4. NLX zegt

    16 november 2007 om 14:43

    Dat is niet best

    Login om te reageren
  5. Jan C. zegt

    16 november 2007 om 15:17

    Spyker blijft nog wel even drijven…

    Login om te reageren
  6. Summer Sky zegt

    16 november 2007 om 15:25

    Zo, die grafiel van LC wil je als direkteur niet achter je bureautje hebben hangen hahaha

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    16 november 2007 om 15:32

    Maar wat als ze niet van de beurs gehaald worden? En wat als iemand gaat herstructureren zonder ze van de beurs te halen? Wat als ze ook echt auto’s gaan verkopen? Dan zou het nu een verdomd goed moment zijn om in te stappen. Maarja wat als……

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    16 november 2007 om 15:41

    De koers is inmiddels weer een klein beetje opgekrabbelt naar 2,65, maar dat is nog steeds een verlies van 7,67% op 1 dag.

    Ook is de totale beurswaarde van Spyker Cars bij deze lage koers nog maar 12 miljoen euro!
    Dat stelt natuurlijk helemaal niks voor.

    Login om te reageren
  9. NLX zegt

    16 november 2007 om 16:20

    Ik zag gister trouwens voor het eerst een Donkervoort, dat zijn echt brute wagens, als we ons nou niet meer op Spyker richten en met z’n allen Donkervoort merchandise kopen, kunnen we toch ergens trots op zijn

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    16 november 2007 om 16:36

    beste nederlanders, ik leef met jullie mee…

    Login om te reageren
  11. westy B zegt

    16 november 2007 om 17:02

    Hadden we begin dit jaar niet voorspeld dat half november het doek zou vallen?

    Login om te reageren
  12. Chip zegt

    16 november 2007 om 17:11

    @ JPM

    Zou je bijvoorbeeld zomaar even 100 aandelen kunnen kopen? Zonder instapkosten en dat soort dingen te hoeven betalen? Misschien kan iemand die er iets meer vanaf weet er iets verstandigs over zeggen…

    Login om te reageren
  13. J. zegt

    16 november 2007 om 17:19

    Vooral voor de Spyker D12 zie ik nog steeds wel een markt, Spyker wordt op den duur zo goedkoop dat het misschien wel een leuke overnamekandidaat wordt voor een iets groter merk als Lotus.

    De onnodige rommel er uit gooien (Al die LWB modellen zien er niet uit) en alleen de D12 en die ouwe mooie C8 (met korte wielbasis) waar de productie net van is gestopt er in houden.

    Why not?

    Login om te reageren
  14. Arie Nap zegt

    16 november 2007 om 17:31

    @ de vlaeminck

    Liever een automerk want ten onder gaat dan een een compleet land…

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    16 november 2007 om 17:56

    @J., als je het nieuws rond Spyker gevolgd zou hebben dan zou je weten dat Spyker juist besloten heeft om de “normale C8 Spyder/Laviolette eruit te gooien en verder te gaan met de LWB modellen. De productie hiervan begin halverwege volgend jaar en vanaf dat moment is de korte wielbasis niet meer leverbaar. De reden? De LWB modellen kunnen gebouwd worden met automaat en de kostprijs van de LWB modellen is veel gunstiger (dus meer winst per auto).

    De D12 zal naar verwachting pas aan het einde van 2008 klaar zijn om in productie te gaan. Denk je dat iedereen die zo’n auto besteld heeft het geduld heeft om nog minimaal een jaar te wachten? Ik denk persoonlijk van niet.

    Login om te reageren
  16. mcx zegt

    16 november 2007 om 17:58

    Misschien toch wat kopen, als de koers opleeft heb je zo 100% winst te pakken

    Login om te reageren
  17. vla zegt

    16 november 2007 om 18:03

    @ Arie Nap
    besef je wel wat je daarnet schreef?
    als ik niet zo beleefd was uit respect voor AB en zijn huisregels zou ik je uitkafferen dat het geen naam heeft

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    16 november 2007 om 18:50

    Zodra de koers zover gedaalt is zal er vast een onderneming zijn die graag Spyker op koopt en zich erover ontfermt.

    Ik vraag me alleen af of het überhaupt zover zal komen, wellicht dat aandeelhouders straks ontzettend veel dividend krijgen en dat het bedrijf wel enorm gaat groeien.

    Login om te reageren
  19. RDS zegt

    16 november 2007 om 20:14

    @ chip je kan geen 100 aandelen kopen aan koop kosten zijn namelijk minimaal 8 euro en 0,1% van de waarde (abnamro) verkoop ook zo samen is dat 8 % je moet dus minimaal 1000 euro inleggen anders zijn de kosten te hoog bovendien zijn er veel arabische aandeelhouders (olie sheiks etc.) deze zullen waarschijnlijk de koers nog minimaal 50% laten zakken voor ze het hele bedrijf voor een kameel en een dadel overnemen. Ook kun je uit het feit dat vicktor muller zijn aandelen verkoopt tegen een 10% van de waarde van iets meer als een half jaar terug opmaken dat het heel erg goed mis is. De kans dat een groter merk spyker overneemt is ook klein, het aandeel is goedkoop maar er zijn veel schulden en er worden bijna geen auto’s gemaakt! De laatste hoop voor het merk is een particulier met een hoop geld en een passie voor deze mooie auto’s

    Login om te reageren
  20. LC zegt

    16 november 2007 om 20:50

    @RDS;
    “De laatste hoop voor het merk is een particulier met een hoop geld en een passie voor deze mooie auto’s”

    Was Muller dat niet toen hij met Maarten de Bruijn de zee inging? ;)

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    16 november 2007 om 20:51

    @RDS, het feit dat Muller aandelen verkoopt schijnt te gebeuren onder druk van zijn bank. Hij heeft de aandelen namelijk als onderpand voor van alles gebruikt. En aangezien de beurskoers keldert en de aandelen dus waardeloos dreigen te worden probeert de bank te redden wat er te redden valt.

    Login om te reageren
  22. JPM zegt

    17 november 2007 om 02:47

    @ Chip

    waar heb jij het in godsnaam over?

    Login om te reageren
  23. SR zegt

    17 november 2007 om 18:06

    ik zou sowieso het aandeel en het nieuws in het oog houden, maar nu is het absoluut niet het moment om aandelen te kopen. Als je kijkt naar de koers/winst verhouden* is die op dit moment 178,77 en deze zou moeten liggen tussen de 10 en de 20. Maw voor het moment staat de koers nog steeds torenhoog dus ik voorzie enkel een daling in de nabije toekomst. Maar voor het merk spyker zie ik nog geen einde, indien de vooropgestelde resultaten behaald worden zal het aandeel in 2008 met dezelfde koers een koers/winst verhouden van 2 hebben. Ik vertrouw persoonlijk het merk absoluut niet omdat ze in het verleden enkel blijk gegeven hebben van weinig transparantie en wanbeleid

    * : deze verhouding zegt niet alles maar geeft wel een duidelijk kijk over de koers waarop het aandeel noteert

    grafiekjes en dergelijk kan je vinden op:
    http://skynet.is-asp.com/aandelen/jcf.html?asset=0&libel=spyker&market=ALL&new_lang=nl&sym=SPYKR.ASX&lang=nl

    Login om te reageren
  24. Alex zegt

    18 november 2007 om 02:13

    Waar gaat dit over?
    Dan gaat Spyker weer naar boven, en dan weer naar beneden.
    Ach, dit gebeurt bij zoveel grote bedrijven en merken.
    Daar is Spyker niet in uitgezonderd. ;-)

    Login om te reageren
  25. henzie zegt

    18 november 2007 om 17:58

    @Allemaal: als je gezien hebt hoe ze de auto’s ontwerpen en bouwen…. het is in 1 woord fantastich. heel nederland zou moeten worden rondgeleid bij Spyker, genietend van een passie……….. dan begrijp je het!!! en bovendien moet de staat subsidieren……echt, geloof me, het is kunstwerk. @Victor en companen: 1 woord: respect!

    Login om te reageren
  26. robbie zegt

    19 november 2007 om 12:24

    @Alex, een beetje stijgen of dalen gebeurd zeker bij elk geval, maar niet zo extreem al bij Spyker. Vandaag staat de koers wederom 12% lager. En is de beurswaarde nog maar 10,7 miljoen euro.
    Op deze manier blijft er natuurlijk weinig over van het bedrijf.

    En als je in 1 maand ruim 25% van je beurswaarde kwijt raakt is dat in mijn ogen veel.

    En om het geheel in perspectief te plaatsen, 3 maanden geleden (toen iedereen d8 dat Spyker op het dieptepunt zat) stond de koers op 5,01 (20 septebember) en vandaag staat de koers op 2,35 oftewel 53% lager in 3 maanden tijd!

    En het wordt nog ergens als je bedenkt dat de koers in maart van dit jaar nog op 20 euro stond! Het scheelt niet veel of er is 90% van de koers verdampt…

    Login om te reageren
  27. SR zegt

    19 november 2007 om 12:53

    wacht nog maar ff tot de resultaten gaan komen eind november/begin december, daar zal niet teveel goeds gepresenteerd kunnen worden

    daarna zal het wss stabieler worden en klaar zijn om omhoog te schieten ;) (vleugje optimisme mag wel)

    Login om te reageren
  28. robbie zegt

    20 november 2007 om 17:57

    En we zijn gesloten op 2,25, how low can we go? De beurswaarde is nu nog maar 10,3 miljoen!

    Maar wel heeft Spyker op 15 november nog eventjes 100.000 nieuwe aandelen uitgegeven…

    Login om te reageren
  29. jaap zegt

    9 december 2007 om 20:16

    Henzie, en dan mag jij je voorgestelde staatsbeleid gaan uitleggen in verzorgingtehuizen ;-).
    Geen vraag naar het product bij winstgevende prijs, dan geen productie. Geld voor tomaten maar ook voor sportauto’s, simpel toch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North