• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: 2012 Roding Roadster

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 oktober 2011 om 18:19 – 27 Reacties

Roding Roadster


De Watting Watser? Ik had hem in het verleden ook over het hoofd gezien, maar er wordt al een tijdje aan deze Duitser, die inmiddels zijn productiestadium nadert, gesleuteld.

Vorig jaar werd het wagentje ook al eens gespot, en toen zag hij er nog wat onconventioneler uit. Kennelijk hebben de designers goed gekeken naar de kritiek die toen kwam, want het model dat hier op de foto is gezet oogt wat prettiger.

Roding Roadster
Roding Roadster

De laatste informatie die wij over de auto hebben is dat hij is voorzien van een turbogeblazen 6-cilinder die 300 pk en 400 Nm levert, maar die informatie is al redelijk oud, dus hij kan veranderd zijn. We denken het echter niet. Met 920 kg moet het in ieder geval een leuk smijtijzer worden. De koets en chassis zijn uit carbon opgetrokken, en de motor ligt waar hij hoort te liggen: in het midden.

Tijdens de spy-sessie wist onze fotograaf ook een kijkje in het interieur te nemen. Bekijk de foto’s hier onder:


Ook interessant!

  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat
    Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat
  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, nurburgring, roadster, roding, spyshot

Vorig bericht: « McLaren: ‘sorry voor de beroerde MP4. Hier, een boek’
Volgend bericht: Video: meisje van 9 rijdt dronken vader rond »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    18 oktober 2011 om 18:23

    met die globale lijnen was je 15 jaar geleden misschien helemaal de bink ..

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    18 oktober 2011 om 18:23

    Middenmotor ? En de kids dan? Neuh doe mij maar een motor voorin ,waar hij hoort :)

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      18 oktober 2011 om 18:34

      @norge: Kids heb je helemaal niet nodig, dat is alleen maar extra gewicht wat je juist zo snel mogelijk kwijt wilt.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        18 oktober 2011 om 18:51

        @bullgod76: ik denk niet dat norge zn kinderen zo snel mogelijk kwijt wil hoor, wel over nagedacht ?

        Login om te reageren
      • norge zegt

        18 oktober 2011 om 19:45

        @bullgod76: Nope van mij mogen ze zolang ze willen achterin blijven zitten.

        Login om te reageren
  3. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    18 oktober 2011 om 18:23

    Dat plastic op de achterkant doet me denken aan een Audi r8.. ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    Login om te reageren
  4. automistje zegt

    18 oktober 2011 om 18:24

    Is het een eigen zescilinder of komt ie eerder van de VAG-plank?

    Login om te reageren
  5. swaffelaer zegt

    18 oktober 2011 om 18:25

    Motoren horen achterin. Zoals bij Tatra’s. Die reden we vroeger allemaal op het ministerie van Sport.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 oktober 2011 om 18:26

      @swaffelaer:

      levensgevaarlijk ..
      voor je het weet zak je er doorheen ..

      Login om te reageren
      • swaffelaer zegt

        18 oktober 2011 om 21:41

        @lincoln: Je weet niet waar je het over hebt Lincoln. We reden ze allemaal op het ministerie. We parkeerden ze er ook. Was extra verstevigd dus kon geen kwaad.

        Lijkt me wel vermoeiend trouwens, om bij elke zin een vergezochte tweede uitleg te moeten zoeken. Naast dat het vermoeiend is (naast is in dezen geen letterlijke plaatsbepaling, voordat je daarover begint), is het ook vreselijk irritant. Maar iets zegt me dat het je daar juist allemaal om te doen is.

        Kusje.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 oktober 2011 om 21:46

          @swaffelaer:

          yep .. ik weet weldegelijk waar ik het over heb ..

          en jij ook ..

          Login om te reageren
          • swaffelaer zegt

            18 oktober 2011 om 21:54

            @lincoln: Heb jij ook op het ministerie gezeten? Het was er altijd flink druk op het dak.

            Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    18 oktober 2011 om 18:37

    Hmm, lijkt me wel wat… maar het klinkt me niet erg bekend…

    Login om te reageren
  7. love4sportcars zegt

    18 oktober 2011 om 18:40

    Voorkant bumpers hebben wat weg van een Audi RS-model

    Login om te reageren
  8. vale46 zegt

    18 oktober 2011 om 18:47

    Ik moest meteen denken aan de R8 toen ik de foto zag.
    Is Roding een nieuw merk? Nog nooit van gehoord.
    De specs zijn veelbelovend, puur carbon en een lekkere motor er in, maar het leukste van al: lichtgewicht!
    Een nieuwe Lotus-concurrent? Waarschijnlijk niet, want carbon heeft zo z’n kostprijs..

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      18 oktober 2011 om 21:56

      @vale46: En de laatste Lotus modellen zijn ook niet echt heel erg licht meer..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        20 oktober 2011 om 17:54

        @joosthoeve: Bwah, toch minder dan 1000kg, wat in deze tijden toch wel lichtgewicht genoemd mag worden.

        Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    18 oktober 2011 om 18:52

    ik weet het niet, ik heb het idee dat het nog al een flop ding is.. ziet er nu al verouderd uit.. maar misschien dat dat verdwijnt als de camouflage er af is..

    Login om te reageren
  10. vwally zegt

    18 oktober 2011 om 19:20

    zo die is erg veranderd tov vorig jaar. En thja.. je kan gelijk zien hoe ze aan hun inspiratie zijn gekomen.

    Login om te reageren
  11. mazdarx8 zegt

    18 oktober 2011 om 19:42

    dit lijkt wel een gaaf ding te worden, maar dat interieur is wel een beetje zielig.
    ben benieuwd wat hij gaat kosten.

    Login om te reageren
  12. pinokotsbeer zegt

    18 oktober 2011 om 19:55

    lekker zo’n autotype stuurtje, de gemiddelde grafbak van je lokale sjonnie heeft die ook.
    Mag nog wel erg veel aangepakt worden bij dit nieuwe modelletje wil het wat worden.

    Login om te reageren
    • pinokotsbeer zegt

      18 oktober 2011 om 19:55

      @pinokotsbeer: autotype is autostyle , autocorrectie sucks :P

      Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    18 oktober 2011 om 20:07

    Heel interessant ding, al gok ik op een beperkte oplage.
    Misschien dat ze een ‘redelijke prijs’ van ongeveer de Wiesmann halen maar eerder waarschijnlijk betaal je hier grof 911 gt3 tot gt2 geld voor.

    Login om te reageren
  14. atakan zegt

    18 oktober 2011 om 22:03

    Ik dacht de opvolger van de R8 -_-

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 oktober 2011 om 16:39

      @atakan: Dat zou een serieuze stap achteruit zijn hoor :D

      Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    19 oktober 2011 om 19:21

    Kunnen ze voor de introductie mischien ook nog even de naam aanpassen? Roding lijkt me niet kloppen, klinkt namelijk wel als een lolding.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 oktober 2011 om 19:30

      Of Rodius, of Rodent, of… Maar ik denk dat het een gevalletje Koenigsegg/Fisker/Gumpert is.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North