• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-V

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 november 2014 om 09:44 – 27 Reacties

Afbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-VAfbeelding Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-V

Cadillac ATS-V
Vorige week gelekt, maar nu officieel, met scherpe foto’s en alle details die jij wilt hebben van deze gespierde Yank-tank. Cadillac ATS-V Coupé en Sedan in je gezicht!

Onder de kap van de ATS-topper ligt een dubbel geblazen 3,6 liter V6 die een nette 460 pk (455 bhp) en 603 Nm levert. Dit zijn voorlopige specs, dus uiteindelijk zullen ze nog wel een ietsiepietsie hoger uitvallen. 0-96 km/u gaat in 3,9 seconden, en het gewicht is nog niet bekend gemaakt, maar we vingen waarden van 1.630 kg op voor de tweedeurs. De Amerikanen hebben in ieder geval moeite gedaan de ATS op dieet te zetten, door hem te voorien van een carbon motorkap, en zaken als vloermatten en tire inflator kit achterwege te laten.

#wehatelimiters

De maximumsnelheid elektronisch afregelen? Kom nou, het zijn toch geen Duitsers…De ATS blaast daarom ongehinderd door naar een nette 298 km/u (185 mph).

Beide modellen hebben een wielbasis van 2775 mm; de sedan meet 4673 x 1811 x 1415 mm, de coupé is met 4691 x 1841 x 1384 mm nog een slagje groter. De ATS rolt op 18 inch met hieromheen 255/35ZR18 en 275/35ZR18 Michelin Pilot Super Sports.

6MT of 8AT

De motor wordt desgewenst gekoppeld aan een handmatige zesbak, maar ook de achttraps automaat, die we o.a. uit de Corvette kennen, is beschikbaar. De aandrijving geschiedt zoals het hoort op de achterwielen, waartussen een electronisch limited-slip diff is gemonteerd.

Zoals het een Amerikaan betaamt houdt ook deze Caddy niet van toeren maken, bij 6.500 omwentelingen is het blok al buiten adem. Later vandaag debuteert de auto op de LA Motorshow, nadere details volgen.

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • jonge betaalbare coupé
    Dit zijn zeven verstandige, jonge tweedehands coupé’s

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ats, ats-v, Cadillac, Coupe, la-2014, sedan

Vorig bericht: « Subaru Viziv GT Vision Gran Turismo: scherpe kantjes
Volgend bericht: Spyshots: Mercedes G63 AMG 4X4-Hulk »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    19 november 2014 om 09:47

    Nog een jaartje of wat en dan koop je hem voor een paar duizend euro.
    Relatief weinig geld voor relatief veel auto.

    Login om te reageren
  2. qashqow zegt

    19 november 2014 om 09:50

    Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt alsof Cadillac al jaaaaren hetzelfde uitziende model hebben lopen met steeds sterkere motoren.
    Toch wel een nette understatement car om de Bimmertjes en de Mercs rare ogen te laten trekken aan het verkeerslicht.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 november 2014 om 14:08

      @qashqow: Een fransman kan ook Ferrari’s eruitrijden op z’n fietsje..
      Gaat toch niet om ‘stoplichtsprints’.. Cmon.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 november 2014 om 15:31

      @qashqow:

      Beetje zoals Porsche dus.
      Niet echt origineel gelijnd, wel steeds sneller.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 november 2014 om 19:51

      @qashqow: ik heb een vermoeden met wat jij met understatement car bedoelt maar qua looks en geluid lijkt mij dat bepaald niet het geval.

      Juist een heel duidelijk statement.

      Alleen jammer van dat 2004 inbouw scherm.

      Login om te reageren
  3. PeugeotGTI zegt

    19 november 2014 om 09:52

    3,9 seconden naar de 60mph met 460pk en 1630kg? Dat lijkt me wat optimistisch.
    Hij smoelt wel goed moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  4. jaguarjunk zegt

    19 november 2014 om 09:54

    Ik zeg het niet snel over nieuwe Amerikanen, maar wat is dit retedik zeg!

    Login om te reageren
    • roller79 zegt

      19 november 2014 om 16:12

      @jaguarjunk: er lopen nochtans genoeg retedikke Amerikanen rond ;-)
      on topic: toch wel lekker

      Login om te reageren
  5. Senne zegt

    19 november 2014 om 10:09

    Sedan ziet er aardig uit, maar een Amerikaan moet een v8 hebben vind ik…

    Login om te reageren
  6. rb26dett zegt

    19 november 2014 om 10:18

    Vette bak!

    Login om te reageren
  7. jvthof zegt

    19 november 2014 om 10:28

    http://youtu.be/iGzSjbxXt64

    Filmpje van caddy zelf, erg vet…

    en @PeugeotGTI zie het volgende filmpje en kijk mee naar de tijd, kan aardig kloppen hoor, de 60 tikt hij aan net binnen de 4 sec…

    http://youtu.be/SOCqXGyESro?list=PLONsyQ0cLqNEiEq_3wZCS0vlmkSe1jGbv

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      19 november 2014 om 10:29

      @jvthof: en bij dat laatste filmpje lijkt het mij met de handbak…!

      Login om te reageren
  8. johnsmith zegt

    19 november 2014 om 10:42

    Kan het wel waarderen al is het maar omdat het waar diverser word op de wegen

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    19 november 2014 om 10:59

    Wow, dat ziet er erg goed uit. En nu Caddy’s ook uitstekend sturen, zou ik deze verkiezen boven een M3 of RS4. En misschien zelfs de AMG C63…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      19 november 2014 om 11:58

      @gtwillem: afschrijving ligt bij dergelijke auto’s al een stuk hoger, bij de caddy ramt die waarschijnlijk kneiterhard door je budgetplafond.
      Dus een goede keuze als je volgende auto weer gewoon een polo mag zijn…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 november 2014 om 12:51

        @awesome: mijn leaseauto’s zijn altijd nieuw en op een Alfa GT en Toyota Avensis na altijd Duits geweest, dus nieuw. Maar mijn privé auto’s koop ik altijd gebruikt, dus dan is zo’n ATS nog interessanter of vijf/zes jaar.

        Login om te reageren
  10. Michiel1 zegt

    19 november 2014 om 11:00

    Zeer brute wagen!
    Maar waarom maak zou je de sedan kleiner maken dan de coupe… Neem aan dat je in de sedan liever wat extra ruimte hebt voor die keer dat je 3 geile wijven oppikt in je ragbak-amerikaan… Of natuurlijk gewoon om je gezin mee te nemen;)

    Login om te reageren
  11. dennisjuh95 zegt

    19 november 2014 om 11:18

    Het doet me niet zoveel.

    Login om te reageren
  12. lexushondagtr zegt

    19 november 2014 om 11:32

    De wagen is ook gewoon af heeft geen aanpassing of iets anders nodig.
    Lekker zeg de Duitsers zou ik gewoon laten staan.
    Mijn eerste keuze blijven de Japanners, maar op de tweede plaats zet ik deze Cadillac ATS-V. Gewoon een hele dikke wagen.

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    19 november 2014 om 12:15

    Echt een wagen die m’n neefje zou kopen in een computerspelletje.

    Login om te reageren
  14. sleepyj zegt

    19 november 2014 om 12:58

    Wat een retegaaf uiterlijk!

    Login om te reageren
  15. mrniesoe zegt

    19 november 2014 om 14:43

    Dik!

    Login om te reageren
  16. Joost1990_2 zegt

    19 november 2014 om 17:35

    HANDBAK!

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    19 november 2014 om 19:23

    Blubberdik!

    Login om te reageren
  18. racerx zegt

    19 november 2014 om 21:39

    Mustang GT350 lijkt me leuker. Totaal andere klasse, maar wel ‘Muricah.

    Login om te reageren
  19. tupperware zegt

    19 november 2014 om 21:44

    Lekker hoor, mijn persoonlijke top 3 sportsedans heeft zojuist een nieuwe nummer 1 gekregen.
    Wie zei er ook alweer dat Amerikanen “underpowered” waren..?

    Login om te reageren
  20. v60polestar zegt

    29 november 2014 om 13:17

    Dit zie ik liever dan een m3/m4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North