Officieel: Cadillacs beestachtige ATS-V

Auteur: , 27 Reacties

Vorige week gelekt, maar nu officieel, met scherpe foto's en alle details die jij wilt hebben van deze gespierde Yank-tank. Cadillac ATS-V Coupé en Sedan in je gezicht!

Onder de kap van de ATS-topper ligt een dubbel geblazen 3,6 liter V6 die een nette 460 pk (455 bhp) en 603 Nm levert. Dit zijn voorlopige specs, dus uiteindelijk zullen ze nog wel een ietsiepietsie hoger uitvallen. 0-96 km/u gaat in 3,9 seconden, en het gewicht is nog niet bekend gemaakt, maar we vingen waarden van 1.630 kg op voor de tweedeurs. De Amerikanen hebben in ieder geval moeite gedaan de ATS op dieet te zetten, door hem te voorien van een carbon motorkap, en zaken als vloermatten en tire inflator kit achterwege te laten.

#wehatelimiters

De maximumsnelheid elektronisch afregelen? Kom nou, het zijn toch geen Duitsers…De ATS blaast daarom ongehinderd door naar een nette 298 km/u (185 mph).

Beide modellen hebben een wielbasis van 2775 mm; de sedan meet 4673 x 1811 x 1415 mm, de coupé is met 4691 x 1841 x 1384 mm nog een slagje groter. De ATS rolt op 18 inch met hieromheen 255/35ZR18 en 275/35ZR18 Michelin Pilot Super Sports.

6MT of 8AT

De motor wordt desgewenst gekoppeld aan een handmatige zesbak, maar ook de achttraps automaat, die we o.a. uit de Corvette kennen, is beschikbaar. De aandrijving geschiedt zoals het hoort op de achterwielen, waartussen een electronisch limited-slip diff is gemonteerd.

Zoals het een Amerikaan betaamt houdt ook deze Caddy niet van toeren maken, bij 6.500 omwentelingen is het blok al buiten adem. Later vandaag debuteert de auto op de LA Motorshow, nadere details volgen.



27 reacties

Nog een jaartje of wat en dan koop je hem voor een paar duizend euro.
Relatief weinig geld voor relatief veel auto.
Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt alsof Cadillac al jaaaaren hetzelfde uitziende model hebben lopen met steeds sterkere motoren.
Toch wel een nette understatement car om de Bimmertjes en de Mercs rare ogen te laten trekken aan het verkeerslicht.
@qashqow: Een fransman kan ook Ferrari’s eruitrijden op z’n fietsje..
Gaat toch niet om ‘stoplichtsprints’.. Cmon.
@qashqow:

Beetje zoals Porsche dus.
Niet echt origineel gelijnd, wel steeds sneller.
@qashqow: ik heb een vermoeden met wat jij met understatement car bedoelt maar qua looks en geluid lijkt mij dat bepaald niet het geval.

Juist een heel duidelijk statement.

Alleen jammer van dat 2004 inbouw scherm.
3,9 seconden naar de 60mph met 460pk en 1630kg? Dat lijkt me wat optimistisch.
Hij smoelt wel goed moet ik zeggen.
Ik zeg het niet snel over nieuwe Amerikanen, maar wat is dit retedik zeg!
@jaguarjunk: er lopen nochtans genoeg retedikke Amerikanen rond ;-)
on topic: toch wel lekker
Sedan ziet er aardig uit, maar een Amerikaan moet een v8 hebben vind ik…
Vette bak!
http://youtu.be/iGzSjbxXt64

Filmpje van caddy zelf, erg vet…

en @PeugeotGTI zie het volgende filmpje en kijk mee naar de tijd, kan aardig kloppen hoor, de 60 tikt hij aan net binnen de 4 sec…

http://youtu.be/SOCqXGyESro?list=PLONsyQ0cLqNEiEq_3wZCS0vlmkSe1jGbv
@jvthof: en bij dat laatste filmpje lijkt het mij met de handbak…!
Kan het wel waarderen al is het maar omdat het waar diverser word op de wegen
Wow, dat ziet er erg goed uit. En nu Caddy’s ook uitstekend sturen, zou ik deze verkiezen boven een M3 of RS4. En misschien zelfs de AMG C63…
@gtwillem: afschrijving ligt bij dergelijke auto’s al een stuk hoger, bij de caddy ramt die waarschijnlijk kneiterhard door je budgetplafond.
Dus een goede keuze als je volgende auto weer gewoon een polo mag zijn…
@awesome: mijn leaseauto’s zijn altijd nieuw en op een Alfa GT en Toyota Avensis na altijd Duits geweest, dus nieuw. Maar mijn privé auto’s koop ik altijd gebruikt, dus dan is zo’n ATS nog interessanter of vijf/zes jaar.
Zeer brute wagen!
Maar waarom maak zou je de sedan kleiner maken dan de coupe… Neem aan dat je in de sedan liever wat extra ruimte hebt voor die keer dat je 3 geile wijven oppikt in je ragbak-amerikaan… Of natuurlijk gewoon om je gezin mee te nemen;)
Het doet me niet zoveel.
De wagen is ook gewoon af heeft geen aanpassing of iets anders nodig.
Lekker zeg de Duitsers zou ik gewoon laten staan.
Mijn eerste keuze blijven de Japanners, maar op de tweede plaats zet ik deze Cadillac ATS-V. Gewoon een hele dikke wagen.
Echt een wagen die m’n neefje zou kopen in een computerspelletje.
Wat een retegaaf uiterlijk!
Dik!
HANDBAK!
Blubberdik!
Mustang GT350 lijkt me leuker. Totaal andere klasse, maar wel ‘Muricah.
Lekker hoor, mijn persoonlijke top 3 sportsedans heeft zojuist een nieuwe nummer 1 gekregen.
Wie zei er ook alweer dat Amerikanen “underpowered” waren..?
Dit zie ik liever dan een m3/m4

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).