• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots Porsche Cajun: ja het is echt een Audi

Auteur: Alwood, gepost 13 december 2011 om 21:51 – 79 Reacties

Porsche Cajun MULE
Een extra premium Audi Q5 dus. Met spatbordverbreders, heftiger remmen en alleen maar dikke motoren. Komt die Porsche Cajun!

Porsche pakt het oude truucje weer op. Na zelf de ontwikkeling van de 911 en Panamera te hebben gedaan willen ze voor de nieuwe kleine SUV wel weer ‘lenen’. Ditmaal bij Audi (MOET van mama-VAG). De Audi Q5 vormt de basis voor de aankomende Porsche Cajun. Een model dat waarschijnlijk in de loop van 2012 geïntroduceerd wordt.

Natuurlijk voldoet een simpel Audi-onderstel niet voor het Duitse supersport-merk. Daarom moet er nog flink getest worden voor de auto introductie-klaar is. Dat testmodel vermom je natuurlijk makkelijk als Audi. De belangrijkste wijzigingen voor de Porsche: een grotere spoorbreedte, flink grotere remmen en waarschijnlijk een meer aan de Cayenne gelijkend awd-systeem. Voor het betere driftwerk/overstuur. Banden- (255/45 R20) en velgmaat (20″) zijn hetzelfde als op de dikste Q5’s.

Om tegen 2015 de CO2 van het merk omlaag te krijgen zal Porsche op termijn waarschijnlijk ook Audi’s hybride aandrijflijn in de Cajun stoppen. Een 2.0 TFSI met elektromotor. Tot die tijd verwachten we vooral zescilinders. Met en zonder turbo/supercharger. Het mag dan Porsche’s budget-SUV zijn, goedkoop wordt ‘ie allerminst.

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch
  • Audi e-tron GT vs Porsche Taycan rijtest video
  • Porsche wil Model 3
    Porsche wil Model 3 concurrent bouwen

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, cajun, Porsche, q5, spyshot

Vorig bericht: « Audi schopt Mercedes aan de kant, mikt nu op BMW
Volgend bericht: Rotterdam en Utrecht zeuren over verhoging 130 km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. jay448 zegt

    13 december 2011 om 21:53

    Ik vind het gewoon een puren copy

    Login om te reageren
    • erce zegt

      13 december 2011 om 21:57

      @jay448: zucht… het is een mule:
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Mule_%28auto%29

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 december 2011 om 22:03

        @erce: Misschien moet elke mule-spotting begeleidt worden met een disclaimer (VOOR de effectieve tekst) over wat een mule precies is. Zoiets als de veiligheidsinstructies in vliegtuigen…

        Login om te reageren
        • Carreza zegt

          13 december 2011 om 22:57

          @Esprit_de_Flandre: +1 :D

          Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        15 december 2011 om 10:32

        @erce: dan nog is het een pure kopie. :)
        Als ik een Q5 koop en er andere veren en dempers onderduw blijft het ook een Q5. Niet dat ik een Q5 ga kopen en als ik het al zoud doen zou ik pek ipv dempers gebruiken.
        Wat een hok.
        Porsche is vast flink geld aan het verdienen maar oh wat een armoe.

        Login om te reageren
  2. pinokotsbeer zegt

    13 december 2011 om 21:54

    Hoe zien jullie dat dit een mule is voor de Cajun? kan het niet gewoon testen zijn voor een eigen audi model?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 december 2011 om 22:01

      @pinokotsbeer: Omdat de internets het zegt.
      http://www.autoblog.com/photos/porsche-cajun-test-mule-in-audi-q5-clothing/#photo-4375551/

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 december 2011 om 22:04

        @alcantara: En het internets heeft gelukkig altijd gelijk…

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 december 2011 om 22:06

      @pinokotsbeer: Ik vroeg me dat ook af. Wie weet is Audi bezig met een die-hard-off-road-versie van de Q5, of een Dakar-versie of zo…

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        13 december 2011 om 22:26

        @Esprit_de_Flandre: De nummerplaat begint met LB en dat is doorgaans een nummerplaat van Porsche, Audi gebruikt vaak IN of HN.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 december 2011 om 23:22

          @alcantara: Ahzo. Alweer iets bijgeleerd vandaag…

          Login om te reageren
        • Donstil zegt

          13 december 2011 om 23:31

          @alcantara: Oftewel Porsche gaat testen met IN of HN en Audio met LB en niemand snapt er nog wat van ;)

          Login om te reageren
        • BananaMan zegt

          14 december 2011 om 09:02

          @alcantara:
          LB = Ludwigsburg (vlak bij Stuttgart-Zuffenhausen)
          IN = Ingolstadt, de thuisbasis van Audi
          M = München (BMW)
          S = Stuttgart (Mercedes) of Sindelfingen (BB) (maar in heb ook wel eens testauto’s op andere kentekens gezien)

          Opel zit in Rüsselsheim (GG) en Ford heeft een fabriek in Köln (K) maar daar heb ik nooit testauto’s van gezien.

          Deze Cajun gaan ze produceren in Leipzig (net als de Cayenne, Panamera en destijds Carrera GT), dus zou je ook met een L kenteken kunnen zien.

          Login om te reageren
  3. integraturbo zegt

    13 december 2011 om 21:55

    Prrrrrrrrrrremium!

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      13 december 2011 om 22:04

      @integraturbo: Waar is @rechercheur eigenlijk met al het premium nieuws van vandaag?!

      Login om te reageren
  4. baas14 zegt

    13 december 2011 om 21:56

    naam -1 auto +1

    Login om te reageren
  5. baap zegt

    13 december 2011 om 21:56

    Tsja.. wat moet je hier van zeggen!! Ik weet het niet zo goed..

    Login om te reageren
  6. Jochen zegt

    13 december 2011 om 21:57

    doet me meer denken aan een Q5 allroad …

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      14 december 2011 om 07:50

      @Jochen: Kijk enkele reacties terug, daar staat de betekenis van een mule nog eens uitgelegd….

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        14 december 2011 om 16:15

        @Dimglor: dan doet de wagen me nog steeds denken aan een Q5 Allroad (en luchtvering ;-) ). Niets doet mij een bel rinkelen dat het een mule betreft. remklauwen zonder merknaam en 2 vage uitlaatjes zijn voor mij echt te weinig.

        Login om te reageren
  7. SuperDaniel zegt

    13 december 2011 om 21:59

    naah ze kunnen beter denk ik…

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    13 december 2011 om 22:00

    dit is de neue Bentley ..

    kan je zien aan die 4 ringen op de motorkap ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 december 2011 om 22:20

      @lincoln: Nee die komt later als extra extra premium (sorry @masterstig ;) )

      Login om te reageren
  9. Lucb zegt

    13 december 2011 om 22:01

    Lezen mensen eigenlijk hier artikels? Het is een mule!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 december 2011 om 22:03

      @Lucb: Wat is mule, als ik google op mule krijg ik alleen afbeeldingen van ezels te zien.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 december 2011 om 22:05

        @alcantara: :lol: :lol: :lol:

        Login om te reageren
      • Vinny_93 zegt

        13 december 2011 om 22:06

        @alcantara: Zie topic van de 599 opvolger.

        Login om te reageren
      • norge zegt

        13 december 2011 om 22:14

        @alcantara: Lol x 1000 :)

        Login om te reageren
      • Lucb zegt

        14 december 2011 om 09:14

        @alcantara: Dan heb je het goed gezocht en gevonden.

        Login om te reageren
  10. kraakensmaak zegt

    13 december 2011 om 22:11

    Wat kost een fatsoenlijke Q5? 70.000 euro? Een Cayenne heb je vanaf om en nabij de 80.000. Ik betwijfel of hier nog een markt tussen zit, lijkt meer op een wanhopige poging een niche te vinden die er soms niet is.

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      13 december 2011 om 22:19

      @kraakensmaak:

      Dan begin je pas met de Cayenne. De onderhoudskoten van een Cayenne is duurder, wegenbelasting, verzekering etc. Dus al met al toch een flinke besparing. Porsche kennende zullen ze wel weten wat ze doen. :D

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 december 2011 om 22:23

      @kraakensmaak: wrm zou de audi er zich onder positioneren? imo ze zitten in zelfde klasse

      Login om te reageren
      • kraakensmaak zegt

        13 december 2011 om 22:51

        @KaCh1ng: het is toch allebei VAG? Een Tiguan zit tenslotte ook in een andere klasse dan een Q5.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 december 2011 om 23:06

          @kraakensmaak: Nee, het is dus níet allebei VAG..

          Login om te reageren
  11. mout zegt

    13 december 2011 om 22:16

    Dit is precies wat ik altijd heb zien aankomen. Die &$&*$#@ VAG ontwerpen zijn zó vreselijk hetzelfde, dat je dit soort artikeltjes kunt schrijven zoveel je wilt.
    Het zal heus kloppen.
    Maar wat als er morgen staat dat het een mule is voor de Golf plus? Voor een verse Tiguan? Voor een heftige Seat? Op basis van de foto heeft @lincoln even gelijk met zijn Bentley als jochen met zijn Q5.

    Login om te reageren
  12. Nv zegt

    13 december 2011 om 22:18

    Ja ik weet dat het een mule moet voorstellen, maar hoe weet je dat het een mule is en niet gewoon een audi waarmee men iets nieuws probeerd.
    Nog foto’s van de “porsche”.
    http://www.vroom.be/nl/forum/porsche-cajun-t23903.html
    http://www.vroom.be/nl/forum/porsche-cajun-t23903.html

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 december 2011 om 22:30

      @Nv: Audi gebruikt geen LB platen.

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    13 december 2011 om 22:18

    Extra premium? Nieuwe term? (sorry @masterstig ;) )

    Login om te reageren
  14. mightymike zegt

    13 december 2011 om 22:30

    Ik zie geen auto alleen maar autoblog print

    Login om te reageren
  15. vale46 zegt

    13 december 2011 om 22:32

    Het is een Mule, maar eigenlijk word de Cajun wel een Q5 onderhuids.
    Dus qua algemene afmetingen en vormen mogen we er van uit gaan dat het een soort Q5 By Porsche word?
    Zoals de Cygnet bij AM.

    Ik vind het niet duidelijk wat er nu wel gemeenschappelijk is en wat niet(carosserrie? aandrijving/ophaning?,…)

    Anyway, zo slecht ziet het er niet uit.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 december 2011 om 22:37

      @vale46: zelfde verhaal als bij de cayenne… ruiten, deuren, wielen, motor allemaal op dezelfde plek. Hoewel met iets speling op de wielbasis en/of spoorbreedte. Verder duidelijk andere neus, achterlichten, typeplaatjes, afwerking.

      Login om te reageren
  16. audicoupe84 zegt

    13 december 2011 om 22:45

    Ik heb hoog gesprongen, laag gesprongen, toch zijn ze gekommen. Hyunday Veloster, BMW X6, Porsche Panamera, SsangYong Rodius, Fiat Multipla. Iedereen weet het, toch kopen mensen ze!

    Login om te reageren
  17. pathi zegt

    13 december 2011 om 22:57

    of word dit gewoon q5 v12

    Login om te reageren
  18. Benjamin1 zegt

    13 december 2011 om 23:02

    Afbraak van het Porsche merk. Erg jammer..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 december 2011 om 23:05

      @Benjamin1:

      alweer !!

      was bij de Cayenne al zo ..
      was bij de diesels al zo ..

      zo wil ik mijn toko ook wel afbreken ..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        13 december 2011 om 23:13

        @lincoln: Afbreken? Ik ben het enigzins met jullie eens, maar een beetje empathie met een bedrijf mag wel eens. Meer verkopen = meer winst.. Porsche is ideaal in winst maken, het kan shoppen in VAG’s warenhuis, het heeft een zeer goed imago en hoeft (de meeste van) haar modellen weinig te veranderen (lees: facelifts, kleine wijzigingen, dus weinig ontwikkelingskosten). Ook heeft het de nodige ervaringen op diverse gebieden zoals de befaamde zescilinderts. Persoonlijk als Porsche liefhebber vind ik het ook jammer, maar als ik op de Porsche troon zou zitten had ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gedaan..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          13 december 2011 om 23:16

          @kaasboerin:

          yep .. zo wil ik mijn toko ook wel afbreken ..

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            13 december 2011 om 23:24

            @lincoln: Kan je beter zeggen; het imago van de toko afbreken, in plaats van de toko zelf. Het is natuurlijk niet leuk dat als jij als eigenaar van een 200k Panamera Turbo, straks Jan Modaal in een ‘Cajun’ met Porsche badge en al van 50k ziet rijden..

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              14 december 2011 om 06:47

              @kaasboerin:

              een Deawoo Matiz heeft ook een Chevy logo ..
              doet toch ook geen afbreuk aan een Camaro ..

              so who fucking cares ??

              Login om te reageren
              • Benjamin1 zegt

                14 december 2011 om 12:33

                @lincoln: zie jij al een Ferrari SuV voor je van 50k?

      • Benjamin1 zegt

        14 december 2011 om 12:30

        @lincoln: eens, dus edit reactie naar VERDERE afbraak van het merk Porsche!!!

        Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 december 2011 om 23:22

      @Benjamin1: Waarom afbraak? Ze maken namelijk ook nog gewoon hele lekkere wagens die niets met de Q5 van doen hebben.

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        14 december 2011 om 12:32

        @alcantara: nou reken maar dat dit grotendeels een opgeleukte Q5 is, anders past dat plaatwerk nooit zo mooi. Is ook logisch aangezien het anders veel te duur zou zijn

        Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        14 december 2011 om 12:36

        @alcantara: plus dat ik liever zie dat ze speciale autos bouwen geen volksporsches

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      14 december 2011 om 07:41

      @Benjamin1: Voor een gesloopt merk te zijn kunnen ze nog verdomd goede auto’s bouwen (991).

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        14 december 2011 om 12:33

        @vale46: klopt, zakelijk gezien is dit handiger, maar ik zie ze liever opschieten met die vette Carrera GT opvolger van ze….

        Login om te reageren
  19. bram89 zegt

    13 december 2011 om 23:07

    Op de voorstelling van de 991 in Zuid-afrika werd hij ookal getoond aan een select groepje van geselecteerden die naar de voorstelling aldaar mochten
    Belgische prijs ~€50000

    Ook schijnt de 4.2 V8 TDI in de Cayenne te komen een van de volgende jaren…

    Login om te reageren
  20. Donstil zegt

    13 december 2011 om 23:33

    Internet kan zoveel roepen. Er is toch helemaal geen reden (behalve misschien de plaat) om te denken dat dit om een Porsche gaat?

    Login om te reageren
  21. Benz65 zegt

    14 december 2011 om 00:35

    En dat is de reden dat verstandige mensen kiezen voor een Benz!

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      14 december 2011 om 01:12

      @Benz65: Ja, de GLK is inderdaad een ENORM succes…….

      Login om te reageren
  22. utr1984 zegt

    14 december 2011 om 01:14

    Snap nooit zo waarom mensen zo moeten mekkeren als techniek gedeeld wordt. Hoe gives a fuck?

    Er worden voldoende wijzigingen aangebracht om ‘m niet als een Q5 te laten aanvoelen.

    Login om te reageren
  23. wolffjee zegt

    14 december 2011 om 01:45

    Wat gaat er fout?! Eerst zijn er mensen bij het ferrari artikel die niet begrijpen wat een mule is en nu hier! FTW!

    Login om te reageren
    • ilovelamp zegt

      14 december 2011 om 12:50

      @wolffjee:
      En volgens mij moet jij de betekenis van FTW nog een keer opnieuw opzoeken.

      Login om te reageren
  24. wolffjee zegt

    14 december 2011 om 01:46

    @bram89 misschien de gts?

    Login om te reageren
  25. jay448 zegt

    14 december 2011 om 06:13

    Een geheim concept dus :P

    Login om te reageren
  26. TSI-tje zegt

    14 december 2011 om 07:05

    Sigh ! Wat een commotie allemaal, om niks. Ik heb mensen nog nooit horen mekkeren dat Lamborghini onderdelen deelt met andere VAG zussen. Of dat de Bentley W12 (zonder turbo’s) ook in de Pheaton te krijgen is. Of dat het Veyron blok eigenlijk twee Passat W8 blokken aan elkaar zijn. Echt een probleem. Alle proleten hier vinden het schijnbaar geen enkel probleem als Toyota een ge-debagede Subaru uitbrengt. Of als Alfa een omgekatte Masarati als 8C doopt. lekker belangrijk ! Het gaat er toch om hoe het uiteindelijk product er uit ziet, voelt, klinkt, rijd en ruikt ?…. We zullen zien hoe dit uit zal pakken. Nog even een maand of 6 wachten.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      14 december 2011 om 07:44

      @TSI-tje: +1 volledig eens!

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      14 december 2011 om 07:50

      @TSI-tje: +1, ben het helemaal met je eens. De Duitsers zijn de pispaal geworden, altijd maar weer dat eeuwige commentaar op de Duitse automerken….

      Login om te reageren
  27. upstream zegt

    14 december 2011 om 08:36

    Kunnen ze niet gewoon een nikszeggende ronde/vierkante (whatever) mule eropzetten? Dit is gewoon bevestigen/de indruk wekken dat de Porsche een aangepast Q5 product is… (laat slechte indruk na)

    Login om te reageren
  28. escort77 zegt

    14 december 2011 om 08:44

    verzoek aan de fotograaf:

    maak de volgende keer ook foto’s van het interieur.

    (het lijkt me sterk dat er ook een Audi-mule-interieur in zit?)

    Login om te reageren
    • Wesley zegt

      14 december 2011 om 10:04

      @escort77: er zit wel degelijk een normaal Audi interieur in. Heeft daarom dus weinig zin om die mee te leveren cq überhaupt foto’s te maken er van. Ik heb het destijds in ieder geval niet gedaan.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        14 december 2011 om 16:34

        @Wesley:

        OK, verbaast me eigenlijk wel.
        Zou de ontwikkeling van het interieur dan veel later starten of parallel lopen?

        Login om te reageren
  29. Jantje_555 zegt

    14 december 2011 om 10:06

    dat filmpje van die driftende porsche is verdwenen van youtube

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    14 december 2011 om 11:50

    Zou 1 of andere tunert deze spatborden en wielen voor de Q5 kunnen gaan leveren? Het anders wat saaie ding knapt er zo ontzettend van op!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 december 2011 om 15:04

      @mashell:

      je bedoelt deze wielen?
      http://www.azev.de/alufelgen/typ-p-nero

      Login om te reageren
  31. supercarwaar zegt

    14 december 2011 om 15:55

    dat is gewoon een Audi

    Login om te reageren
  32. diffus zegt

    14 december 2011 om 18:47

    Is dit niet de Q5 Offroad-style:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Audi_Q5_Offroad-Style.JPG

    By The Way: Wel typische Porsche eind sierstukken

    Login om te reageren
  33. betonstaal zegt

    14 december 2011 om 20:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  34. porschegt2rs zegt

    15 december 2011 om 00:40

    Kom maar op met die Porsche Cajun GT Sport S Tri-Turbo 4 GT9 RS-R Edition918-Spyder :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North