• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juicht

Auteur: CasperH, gepost 13 januari 2015 om 10:48 – 42 Reacties

Afbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juichtAfbeelding SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juicht

SsangYong Tivoli
Maar dat juichen is vooral omdat de twee jaar durende teaserperiode eindelijk voorbij is.

De opwindende Tivoli staat op een nieuw platform, is 4.2 meter lang, biedt plaats aan 5 personen en heeft een bergruimte van 432 liter. De aandrijving komt van een 125 pk / 157 Nm 1.6 liter benzinemotor gekoppeld aan een zesbak handgeschakeld, of een optionele zestraps automaat. Er komt ook nog een 1.6 diesel.

Gezien dit alles gokken we dat SsangYong binnen een paar maanden de Mazda CX-3, Peugeot 2008, Nissan Juke en Renault Captur volledig van de markt zal verdrijven. Schokkend genoeg lijkt het erop dat Autoblog rood in de optielijst is opgenomen. We overwegen derhalve naar de rechter te stappen. Einde bericht.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Bentley Bentayga
    WWF stuurt SUV's de kant van sigaretten op

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

SsangYong, SUV, tivoli

Vorig bericht: « Volvo S60 Cross Country heeft lak aan drempels
Volgend bericht: Ford Mustang Shelby GT350R is one sick pony »

Lees Interacties

Reacties

  1. cassiewollie zegt

    13 januari 2015 om 10:54

    Ik was het merk al bijna weer vergeten.. Voor wat ik gewend ben van ze ziet dit er nog wel kek uit!

    Alleen word hij waarschijnlijk toch niet verkocht..

    Login om te reageren
    • cassiewollie zegt

      13 januari 2015 om 10:54

      @cassiewollie: in Nederland dan

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 januari 2015 om 11:13

        @cassiewollie:

        tis dan ook meer een auto voor mensen die een Bentley te gewoontjes vinden ..

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    13 januari 2015 om 10:57

    Krijg er een beetje een Skoda Yeti gevoel bij. Vind het niet onaardig ogen. Heb geen idee van de kwaliteit van SsangYong op het moment. Heb een tijdje bij een Jeep dealer gewerkt die dit er een beetje bij deed. In de tijd dat er nog heel trots Powered by Mercedes Benz op de achterruit stond. Toen was het echt drama. Ongelofelijk dat een ‘nieuwe’ auto zo slecht kon zijn. Die Musso zag je af en toe nog wel is rijden destijds. Wat een drama auto. Alsof je met een auto uit de jaren 50 op pad was.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 11:50

      @E34M5Touring: Die Musso verkocht niet eens zo heel onaardig kan ik me herinneren,heb er destijds wel wat ingeruild op Santa Fe’s en Sorento’s.En natuurlijk altijd gezeik over de inruilprijs, waarbij ‘ja maar er zit een Mercedes motor in’ wel het meest gebruikte argument was.Tja.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 januari 2015 om 11:59

        @sydney: Die verkochten best redelijk. Voor als karrentrekker overigens. Wij hadden 1 geel kenteken variant lopen met een 6 pitter. Die hem na een jaar gauw weer inruilde op een Cherokee. Ik weet niet, vond het echt apart dat een nieuwe auto zo oud kon voelen. Sommige van die diesels reden alsof de aandrijflijn er al 450k op hadden zitten. Vooral de versnellingsbak bij de diesels. Die kreeg je soms na 100k al nauwelijks meer in de versnelling.

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    13 januari 2015 om 11:03

    Ssangyong ..
    rare onsamenhangende bestaansgeschiedenis ..
    met een onbegrijpbaar bestaansrecht ..

    Login om te reageren
  4. motiondrive zegt

    13 januari 2015 om 11:08

    Wat een el cheapo hok… De goedkoopheid springt er vanaf… En dat hoeft niet perse.

    Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    13 januari 2015 om 11:14

    Tivoli is dat niet zo een theater in Utrecht?

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 11:52

      @mrrallycross: En een pretpark in Kopenhagen.

      Login om te reageren
      • digitaltoilet zegt

        13 januari 2015 om 17:32

        @sydney: En een sigaretten merk..

        Login om te reageren
  6. lucasvang zegt

    13 januari 2015 om 11:19

    De zoon van heer ssangyong zal naar alle waarschijnlijkheid deze auto niet ontworpen hebben. Die dakkapel van 1 van hun modellen staat mij nog vers in het geheugen gegrift.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 11:55

      @lucasvang: Rodius, zag je in binnen en buitenland nog wel eens als taxi.Kunnen iets van 43 mensen in ofzo.

      Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      13 januari 2015 om 13:55

      @lucasvang: Dank voor het herinneren aan de Rodius. 1 dorp verder stond er 1, slaap er nog slecht van nogmaals dank

      Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    13 januari 2015 om 11:22

    We hebben een Ssangyong Musso 3.2 in Indonesië rijden als gezinswagen.
    Naar de omstandigheden doet ie het acceptabel, de grootste problemen zijn eigenlijk de bougies/filters vanwege de lokale slechte brandstof maar dat is niet aan de auto te verwijten.
    Veel hard plastic en een ruwe aandrijflijn. – Qua besturing wil de auto het liefst rechtdoor en niet harder dan 80-100 omdat hij erg hard deint. Remmen zijn een beetje ondermaats, en je hebt het idee dat je een vrachtwagen moet stoppen.

    Aan de andere kant hebben we er niet veel over te klagen, 160,000 kilometers met kuilen, gaten, zand en gravel, overstromingen en berg op/berg af ritten, zonder noemenswaardige problemen.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 januari 2015 om 12:54

      Yep, RON 88 is niet bepaald geweldig, maar de brommertjes rijden er prima op daar :) En voor 4.000-5.000 per liter mag je niet klagen natuurlijk.
      Er komt trouwens verbetering: http://thejakartaglobe.beritasatu.com/multimedia/videos/indonesia-phase-low-octane-fuel-2-years/

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 januari 2015 om 13:23

      @faalhaas:

      en die subsidie kan je binnenkort ook op je buik schrijven dankzij mijn grote vriend (de Napalm Death President) ..

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      13 januari 2015 om 17:10

      @faalhaas: je hebt me toch wel nieuwsgierig gemaakt. K heb nog nooit een SY in Indonesië zien tuffen. Heb je misschien een plaatje? Dat van de problemen… Ach de lokale reparateurs zullen ze toch aan de praat krijgen… Net als alle Kijangs etc… Wat betreft 80-100 rijden, je mag niet harder en wilt vast niet harder met de stuurkunsten van de locals… Nog veel veilige km’s daarzo!

      OT: Vind hem er niet eens zo slecht uit zien. Leuk dat ie komt concurreren, alleen telt het nog een beetje fatsoenlijk bij. Anders zal het de Tivoli hier niet goed vergaan

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        14 januari 2015 om 10:52

        @toyotafortuner:
        Geen foto’s van, en er is nu niemand om er een foto van te kunnen maken.
        Wel een precies dezelfde op internet gevonden:
        http://www.offroad.cz/pics/bazar/SYM/sym4.jpg
        Ook altijd net zo smerig van buiten :D
        Het is de enige Ssangyong op het eiland, en onderdelen vinden voor de auto is moeilijk omdat er bijna geen zijn in Indonesië.
        De lokale reparateurs daarzo is moeilijk, de meeste zijn beunhazen die het vaak alleen maar erger maken in plaats van beter.(lees half werk, fout monteren of dingen vergeten) Maar intussen wel een garagist gevonden die toch redelijk goed overweg kan met auto’s.
        Mijn ervaring is met die oude bakken, er rijden er veel rond, maar er staan ook een hoop stil.

        Heb zelf overigens een halfjaar in de bijwagen gereden (20 jaar oude Daihatsu taft), man wat een ding is dat. Elke dag onverharde wegen en het enige wat kapot ging, was één relais.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          14 januari 2015 om 10:57

          @faalhaas:

          ik heb er een Suzuki APV .. indonesian made Quality ..
          Tafts zie je er idd nog veel .. echter geen 1 in originele staat meer ..
          zal hier een kijken voor een mooie Ferroza .. voor de fun ..

          Login om te reageren
          • faalhaas zegt

            14 januari 2015 om 11:04

            @lincoln: Gaat veel stuk, maar alles goedkoop te repareren?

            Taft is nog origineel met de af-fabriek sticker striping aan de zijkanten, de enige zover ik weet..

            Login om te reageren
  8. joostm91 zegt

    13 januari 2015 om 11:24

    Oh my, die achterkant.. De hele auto ziet er niet uit, maar die achterkant is echt vreselijk lelijk.

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    13 januari 2015 om 11:45

    Ze hebben dus kennelijk hun blinde ontwerper ontslagen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 11:59

      @desjonnies: Ja, ze hebben er nu eentje die het geleerd heeft op ‘iedereen kan schilderen met Ravensburger’

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 januari 2015 om 20:22

      @desjonnies:
      Waarom zo denigrerend, dit is wel het merk waar we de X6 aan te danken hebben..

      O W8, dat is misschien niet het beste voorbeeld..

      Login om te reageren
  10. Lotus-Omega zegt

    13 januari 2015 om 11:56

    ik vind hem er best vlot en europees uit zien moet ik zeggen

    Login om te reageren
  11. rutger97 zegt

    13 januari 2015 om 12:04

    Best mooi!

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    13 januari 2015 om 12:08

    Rommelige looks. Beetje zoals Hyundai vroeger wel eens durfde. Aangezien SsangYong onder Mahindra valt zal het bedrijf echter niet bezorgd moeten zijn over een lage Europese verkoop. Ik verwacht dan ook dat ze nog wel zullen uitgroeien tot een veel grotere speler dan ze nu zijn eens ze ook een Duitse designer in huis halen…

    Login om te reageren
  13. joostvis zegt

    13 januari 2015 om 12:14

    Wat een zielige blokjes zeg

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    13 januari 2015 om 12:27

    SsangYong zal of met een heel goede prijs, of met iets anders moeten komen. Eigenlijk net zoals Kia als kleine speler jaren geleden het vertrouwen van de consument wist te winnen met de 7 jaar garantie en mede daardoor een stevige marktpositie heeft weten te verkrijgen. Zo’n SsangYong is immers niet een Volkswagen of Opel waar je op elke straathoek wel terecht kan voor onderdelen en onderhoud. Bovendien is het ook nog eens een merk dat vrijwel geen naamsbekendheid heeft hier in Europa. Ik kan me dus voorstellen dat mensen zonder zo’n incentive keihard naar de concurrent rennen.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 12:51

      @Edge: KIA heeft die 7 jaar garantie niet nodig gehad om door te breken op de Nederlandse markt.Dat begon al in 2003.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 januari 2015 om 12:56

      @Edge: Wat betreft prijs/kwaliteit/uitrusting verhouding heb je natuurlijk gelijk.Nieuwe,vooral Aziatische merken moeten op die manier klanten nieuwsgierig maken.Met garantie strooien werkt niet als je niet al een betrouwbaar imago hebt.Want je hebt niet zoveel aan je garantie als je s’nachts aan de kant van de weg staat met twee huilende kinderen op de achterbank,om de volgende dag maar bij een zeer beperkt aantal dealers terecht te kunnen.

      Login om te reageren
  15. fant zegt

    13 januari 2015 om 12:37

    Voor een SsangYong niet lelijk…

    Maar of dat nou een compliment is, is de vraag.

    Login om te reageren
  16. Pallas zegt

    13 januari 2015 om 12:46

    Kia soul?

    Login om te reageren
    • Eric-pablo zegt

      13 januari 2015 om 12:49

      @pallas: zelfde idee haha

      Login om te reageren
  17. Eric-pablo zegt

    13 januari 2015 om 12:49

    Kia soul? Interieur ziet er wel netjes uit. Vooral die rode

    Login om te reageren
  18. scottishcarspotter2000 zegt

    13 januari 2015 om 13:01

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  19. Corrado16v zegt

    13 januari 2015 om 14:41

    Waarom dit merk nog bestaat is mij een vraag.

    Login om te reageren
  20. fanatic zegt

    13 januari 2015 om 14:51

    ziet er niet slecht uit vergeleken met hun vorige suv

    Login om te reageren
  21. Tonnie zegt

    13 januari 2015 om 16:06

    Lijkt wel of er boodschappenkar wielen onder zitten, als die een paar maten groter zijn is t best een dikke bak!

    Login om te reageren
  22. mgmgb zegt

    13 januari 2015 om 16:38

    MG 3 SUV versie, is that you?
    [img]http://i.imgur.com/jfwYA7t.jpg[/img]

    Login om te reageren
  23. rufctr01 zegt

    13 januari 2015 om 18:39

    Lelijke auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North