Ford Mustang Shelby GT350R is one sick pony

Auteur: , 47 Reacties

Als de Mustang de "Pony car" bij uitstek is, dan is deze pony onder handen genomen door een schimmige dierendokter met experimentele hormonen van een hondsdol volbloed renpaard.

Er zijn zelden Amerikaanse auto’s die mij hebberig maken, maar als ik deze blauwe geweldenaar zie word ik hebberig als een Amerikaan in een hamburgertent. Banden roken tot de zon ondergaat, daar heb ik nu zin in, jij ook? Als kers op de taart is deze ‘Stang ook nog eens geïnspireerd op racers uit de sixties, dus met een beetje mazzel gaat het nog snoeihard de bocht om ook. Yes please!



47 reacties

Hij wordt alleen maar beter en beter :D
@wolfssjrd: mag het, het ding wordt al een jaar of 50 gemaakt.
Dan mag je hopen dat hij een keer goed word……uiteindelijk…
@g40freak: dat hoop ik met de golf ook maar die wordt ook steeds saaier. ( inkopper ;))
@g40freak: Ze gaan zelfs zo hard de laatste jaren dat ze alle duitse autootjes snoeihard voorbij rijden en ja ook in de bochten. Bron Ringtijden.de
@RobUSA: absoluut mee eens. Is gewoon een feit.
Maar de vraag is nu hoe bijvoorbeeld een dashboard en een interieur van een nieuwe corvette er uit ziet over vier jaar en zeg 80.000 km uit ziet.
en vergelijk het met bijvoorbeeld met een 911, na 4jr en 80k.
Maar goed, moet toegeven, de laatste jaren maken ze mooi spul.
ik vind vooral die cadillac? coupe, naam geen idee, erg mooi.
schijnt nog een hoekje om te kunnen ook ;)
@g40freak:Ik heb in de nieuwe Corvette gezeten maar dat ziet er echt goed uit vol in het leer en tuurlijk heb je kwaliteiten in leer maar voor dat geld (hier dan) kopen (lenen hier) ze hier weer gewoon een nieuwe C8 en voor het verschil in prijs laat je hem als je hem na 80.000 km nog wil houden opnieuw bekleden, desnoods met walvispenisleer.
Die porsche van 4 jaar word ook weer ingruild toch btw.
CTS-V ja die vergeet ik ook nog in mijn lijstje te noemen. :-)
Wat een heerlijk beest! Vind alleen de velg een beetje tuner-knul… Maar goed, dat valt op te lossen ;)
@motiondrive: Je bedoeld dat je de full carbon velgen wil vervangen door aftermarket spul? Puik plan…
@MDA: Ik had het over de looks ;) Er bestaan ook degelijke aftermarket velgen (nog geen Carbon velgen voor zover ik weet, ik geloof dat ik dan bij de firma Koenigsegg moet aankloppen :D ), je hoeft niet persé naar de lokale tuner voor sjonnie-velgen.
@motiondrive: genoeg bedrijven in de states die unieke carbon velgen kunnen maken. Gaat je dan wel bijna de helft van deze auto kosten…
@MDA: het oog wil ook wat!
totaal niet geschikt voor Europa ..
want handbak ..
@lincoln: dan is het toch juist geschikt voor Europa?
@mrrallycross: Vreemd genoeg heeft hij (helaas) gelijk. Amerikanen kopen meer sportauto’s met handbak, en Europeanen meer met automaat. Maar doet u hem mij maar MET handbak!
@motiondrive: Amerikanen snappen het tenminste, voor dagelijks gebruik lekker cruisen met de automaat, en voor het sportieve werk zelf aan de slag.

Wij Europeanen zijn wat dat betreft een raar volk. Voor dagelijks gebruik krampachtig vasthouden aan ‘sportief’ schakelen in onze muslimobielen, en automaten monteren in het sportieve spul.
@motoragent: haha, raarrr maarrr waarrr… En ondertussen maar klagen en een grote mond hebben over die Amerikanen ;) Ik moest weer even ontzettend lachen dankzij de term muslimobielen :D Ik heb trouwens ook in een muslimobiel ontzettend veel plezier aan een handbak :)
@lincoln:
En er zitten geen stoelen met massagefunctie in dus, ja, kansloos in Europa….
Ook naar Nederland halen en klaar is men met de m3tjes van deze tijd
@mrrallycross: Nee joh duitse auto’s zijn premium en zacht van binnen hoorrrr.
Nee ff serieus al het m/amg/rs spul wat decennia dacht oppermachtig te zijn word binnen een paar weggevaagd door bijna de helft voordeligere iconen uit de States.
Wat een prachtige auto
Hopelijk neemt Hertz ze weer op in het verhuurprogramma. GT350H, in black and gold!
@E34M5Touring: ja idd prachtig. Dan ga ik hem toch een dagje huren. 250 euro maar hell.
Vet
Deze auto degradeert alle Duitse zogenaamde “sportwagens” tot mietjesspul. Hulde dus.
Tevens in een niet bespoilerde toestand ook nog eens mooier als het Duitse spul.
Ik ben vooral benieuwd naar ‘echte’ Shelby Mustangs die er nog moeten komen, maar dit is een goede voorbode. 500 pk V8 zonder turbo, handbak, sper, semi slicks: we zijn nu op het punt beland dat Ford sportievere auto’s lijkt te bouwen dan BMW…
@gtwillem:
Hadden we dat punt niet al eerder bereikt? Met de introductie van de Boss 302?
Magistraal ding is dat.
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Ford/Mustang-BOSS-302/Ford-Mustang-BOSS-302-2011-1.jpg

Wat mij betreft de perfecte mustang, zowel qua uiterlijk als performance. Mogen ze per direct op de stoep zetten. ;-)
@Rob: Inderdaad, de vorige generatie Mustang 302 Boss was al sneller dan een M3. Ben zeer benieuwd wat deze doet. Al kan je dit moeilijk vergelijken met een M3, deze is duidelijk meer hardcore.
@Rob: toen kon je nog een echte M3 bij de dealers halen: de E90/92.
@gtwillem: e46 was ook niet mis hè.
@gtwillem: En vergeet dan ook zeker niet de Camaro ZL1/Z28 en C6 (ZO6/ZR1)C7 (ZO6)
Helaas blijft alleen Dodge een beetje achter met echt super strak rijden alhoewel die nieuwe Hellcat best ook mee kan komen denk ik.
Liever deze dan de nieuwe Ford GT
Lijkt een beetje op een GTR op de 1e foto toch? Strak ding!
@timobac: gtr, really?
@TimoBac: Dat zeggen idd meer mensen maar dan zker vanaf de scheveningse pier gezien. :-)
Ze hadden beter de motor van de nieuwe Ford GT gebruikt daar dit in Europa ecologischer verantwoord is dan een 5L- V8. Hun 2.3 ecoboost komt ook hierheen.
Terwijl de M4 en C6.3 een turbomotor gebruiken gaan ze bij Ford een motor gebruiken die 8 jaar geleden al gebouwd had moeten worden.
Maar het blijft natuurlijk een prachtige stuurmans-auto.
Ook de GT is voor mij de eerste deftige sportwagen die de janks bouwen die qua technologie de europese top (F458, M650S en Huracan) waardig is.
@ericc: voor jouw misschien maar de C7 kon zich al meteen met de Europese top meten. Zelfs de Duitsers waren er van onder de indruk.
@ericc:

hoe kom je erbij te denken dat de V6 ecologischer is dan de V8 ??
@ericc: een turbo setup is groter en heeft vaak een hoger zwaartepunt dan een atmosferische motor. Een grote(re) holle ruimte weegt immers minder dan een stuk staal…
Ford geeft aan dat deze V8 minder weegt dan de 5.0 Coyote v8 en mogelijk zit er cilinder uitschakeling op? Dan kan deze op papier zo zuinig zijn als een 4 cilinder..
Ben ik de enige die die spoiler afschuwelijk vind?
Zet maar neer voor de deur met sleutels graag!!! Wat een bruut ding.
Ik vind juist die velgen heerlijk dik! Gedurft en weer eens wat anders! Alleen die achtervleugel mag vervangen worden door een wat lagere variant wat mij betreft.
Heel dik!
@Wouter: Detroit deel 1 MB met zijn x6 copie, deel 2 weer MB maar nu + Volvo.
Saaie meuk ga als GT350 (lees brandweer) eens naar de Ford stand en laat ons het echt leuk nieuws in “levende” bekijken. GT/GT350/Raptor FTW !
Wachten dan maar op deel 3.
Heel mooi maar wat een lelijke velgen.
Blubberdik! En de velgen dig ik ook wel.
Mooie auto! En lekker met een handbak!
ROFL Ford claimt dat ze sneller waren dan de 991 gt3 op de Nordschleife. AU!
7:32.19!! Damm that’s quick

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).