• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo S60 Cross Country heeft lak aan drempels

Auteur: CasperH, gepost 13 januari 2015 om 10:20 – 45 Reacties

Volvo S60 Cross Country in Detroit
De Volvo S60 Cross Country zorgt ervoor dat jij je nooit meer zorgen hoeft te maken over verkeersdrempels, graspollen, subtiele stoeprandjes en andere obstakels die twee centimeter hoger zijn dan dat andere auto’s aankunnen.

De S60 Cross Country is de verkeersdrempelkiller, sedan stylo, je weet zelf. Sterker nog, hij vreet verkeersdrempels op als ontbijt. Helemaal, inclusief het knapperige korstje: weg, foetsie, försvunnit, tik. Wist je dat verkeersdrempels in het Zweeds “farthinder” genoemd worden? Dat is dus geen woord voor iets wat het laten van een scheet in de weg zou kunnen zitten, maar Zweeds voor “verkeersdrempel”. En dit is dus de Zweedse drempelkoning, de farthinder kung, ook wel.

Nee echt, deze Volvo S60 Cross Country en drempels zijn dikke matties. Nooit problemen met die twee, topshit. En nu live op de beursvloer gefotografeerd door Wouter, bedankt!

Ook interessant!

  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90

Nieuwste artikelen

  • Video: Maserati geeft een hard kusje
  • Van alle streamingsdiensten is Viaplay de eerste die mensen opzeggen
  • Officieel: dit is de nieuwe Renault… eh… Nissan Micra
  • Britse koning koopt Chinese auto (en dat is logisch)
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, cross-country, naias, s60, verkeersdrempel, Volvo

Vorig bericht: « Mercedes GLE Coupe is er voor reuzen en kleine mensen
Volgend bericht: SsangYong Tivoli is officieel, iedereen juicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    13 januari 2015 om 10:25

    :) zou hij ook over verkeersplateau’s kunnen? Gemiddeld genomen zijn die hoger…

    Login om te reageren
  2. rcolt zegt

    13 januari 2015 om 10:25

    Wat een totaal zinloos concept, wat heb je aan een verhoogde sedan?:S

    Login om te reageren
    • valentinorossi zegt

      13 januari 2015 om 15:34

      @rcolt: Wat heb je aan een verhoogde station? Of aan een coupévormige SUV?

      Login om te reageren
    • jippie zegt

      13 januari 2015 om 17:17

      @rcolt: Dat staat er toch: verkeersdrempels! Het ziet er niet maar zal ongetwijfeld heerlijk rijden in gebieden met een overdosis aan drempels.

      Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    13 januari 2015 om 10:26

    Gratis met “i’m a douchebag!” stickers?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 januari 2015 om 10:28

      @w0o0dy: is dat niet dubbelop? Als je deze auto rijdt is zo’n sticker is misschien wat onnodig. The Cars says it all… Captain Douchebag!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        13 januari 2015 om 18:59

        @w0o0dy:
        Ho vriend we hebben het hier over een Volvo dat merk met dat mannen logo in de grill.
        Een auto voor echte mannen, het type dat geen cockringen nodig heeft om zeker te zijn..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 januari 2015 om 23:01

          @tupperware: een vent die plastic add-on’s en hogere rijhoogte kiest maar tegelijk een rete-onhandige sedan… Kweenie hoor maar dit gaat nergens over. Je kunt je met de blote handen gedode wild niet fatsoenlijk kwijt, lijken ook al niet, die kettingzaag gaat nog net maar die grote hond dan weer niet… Junior accountants meuk dit. Teveel leasebudget voor een leuke kleine auto dus iets met “status”… Maar dan wel een beetje onderscheidend hoor!! Oftewel Douchebag-uitvoering.

          Login om te reageren
  4. patrick zegt

    13 januari 2015 om 10:27

    Foto zijkant doet mij een beetje denken aan de Suzuki kizachi

    Login om te reageren
  5. scottishcarspotter2000 zegt

    13 januari 2015 om 10:30

    Hier zie ik het nut echt niet van in…

    Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    13 januari 2015 om 10:31

    Vind t nog steeds niks. Pleur t nog wat hoger, paar stickers erop en je hebt wel een mooie dakar auto.

    Login om te reageren
  7. Vreddy_B zegt

    13 januari 2015 om 10:32

    Ik vind hem eigenlijk best heel stoer ogen. En of het zinloos is? Net zo zinloos als een gewone cross country. En niet iedereen is liefhebber van een station. En vooral in Scandinvië en Zwitserland zal hij het prima gaan doen.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    13 januari 2015 om 10:33

    Het is maar goed dat hij waarschijnlijk niet naar Nederland komt. Als hij komt met die d4 en alleen voorwiel aandrijving ben je echt een pannekoek als je er in gaat rijden

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    13 januari 2015 om 10:40

    belachelijk omdat het geen stationbak is ..

    sterk staaltje autoblog.nl logica ..

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      13 januari 2015 om 10:50

      @lincoln: ehm, dat vul je zelf in. Ik vind de V60 CC net zo lame, maar da’s geen nieuws meer.

      Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    13 januari 2015 om 10:42

    Verkeerdheuvels, drempels, paaltjes, bumpers van andere auto’s, slechte weersomstandigheden: allemaal handig te doen zo’n S60 XC. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben.

    Misschien komt het ook omdat Volvo een symphatieker merk is dan Audi. Als die kwamen met de A4 Limousine Allroad zou ik het wellicht niets vinden, zoals ik de X4 en GLE Coupe (…..) ook kotsopwekkend vind, maar deze Volvo kan mijn goedkeuring wel dragen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 januari 2015 om 10:44

      @gtwillem:

      bij Audi hebben ze geen sedans ..
      alleen maar priemiejum sport coupeeees ..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 januari 2015 om 10:49

        @lincoln: get your facts straight! Audi noemt al hun sedan modellen ‘Limousine’.

        Het enige merk dat officieel de benaming Premium Sports Coupe heeft gebruikt is volgens mij Subaru. In 1998 kwamen ze met een bijzondere versie van de Impreza: de Subaru Impreza Premium Sports Coupe 22B-STI (GC), gebasseerd op de gewone Impreza WRX STI Type-R Coupe Version V (GC) ;-)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 januari 2015 om 14:58

          @gtwillem:
          En ook dat maken ze niet, limousine is immers een Frans woord voor burgertruttige sedans….

          Login om te reageren
      • super zegt

        13 januari 2015 om 12:14

        @lincoln:
        volvo is niet meer van ford hoor, dus je hoeft deze dacia logan look-a-like niet te verdedigen hoor…

        Login om te reageren
    • super zegt

      13 januari 2015 om 12:13

      @gtwillem:
      je gaat echt niet harder remmen of meer tractie in bochten hebben met een zwaardere auto, een suv (of crossover of whatever je het noemt) heeft mi een onveiliger weggedrag dan een equivalente personenauto.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 januari 2015 om 13:54

        @super: beweer ik dat dan?

        Daarnaast is je bewering niet geheel correct. Een Outlander PHEV rijdt een heel stuk beter dan een standaard Outlander, terwijl die flink zwaarder is.

        Kwestie van waar de extra kilo’s terechtkomen.

        Login om te reageren
        • super zegt

          13 januari 2015 om 17:17

          @gtwillem:
          Dacht dat je dat implicieerde met “slechte weersomstandigheden” maar ms heb ik het verkeerd geinterpreteerd.

          Maar ik zeg overigens ook niet of het wel/niet beter rijdt; alleen dat meer gewicht leidt tot slechtere remafstand, is een kwestie van fysica…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            13 januari 2015 om 22:01

            @super: 100% waar. En normaal gesproken houd ik niet van SUV’s: het gewicht biedt te veel nadelen. Maar een simpel opgehoogde estate/sedan biedt alle voordelen van een SUV zonder de nadelen.

            Login om te reageren
  11. maxhunter zegt

    13 januari 2015 om 10:47

    Ik vind het gewoon een mooie auto! Net zo nuttig of zinvol als een XC60.

    Login om te reageren
  12. dropkogel zegt

    13 januari 2015 om 10:53

    En toch vind ik het ontwerp wel geslaagd, is weer is wat anders.

    Login om te reageren
  13. gijsso zegt

    13 januari 2015 om 10:55

    Niks voor Nederland natuurlijk, maar ik denk dat deze in de VS en Canada als warme broodjes zullen verkopen. Al is het natuurlijk jammer dat de vijf cylinder niet meer hier te verkrijgen is.

    En @CasperH, jouw schrijfstijl kan ik steeds meer waarderen. Ik hoop niet dat je je beledigd voelt als ik dit zeg, maar deze Jalopnik manier van autojournalistiek vind ik echt geweldig. Ik vind sowieso dat AB de laatste tijd met steeds leuker te lezen berichten komt.

    Login om te reageren
  14. arii zegt

    13 januari 2015 om 10:58

    Is het nog mogelijk om de veering in standje ‘laag’ te zetten?

    Login om te reageren
  15. dubcars zegt

    13 januari 2015 om 11:03

    Ik vind m wel dik

    Login om te reageren
  16. audirijder zegt

    13 januari 2015 om 11:20

    Anno 2015 nog steeds xenon verlichting?

    Login om te reageren
    • 993c zegt

      13 januari 2015 om 11:36

      @audirijder: het is Volvo he.. Daar duurt dat nog ff en als ze het hebben presenteren ze t alsof zij de eerste ermee zijn..

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 januari 2015 om 14:56

      @audirijder:
      Yep, kerstverlichting is voor nichterige boekhouders..
      Volvo is voor nuchtere mensen..

      Login om te reageren
  17. sydney zegt

    13 januari 2015 om 11:45

    Bij de eerste foto’s vond ik het nog meevallen, maar bij nader aanzien is het Uhhh geen aanzien..In landen waar je dit soort auto’s goed kan gebruiken ben je niet goed bij je hoofd als je hier een Subaru Outback voor laat staan.

    Login om te reageren
  18. osmo zegt

    13 januari 2015 om 11:50

    Je hebt de S60, V60 en de XC60. Waarom moet er dan nog een tussenmodel komen? Voor als de kiezel op je oprit niet diep genoeg ligt om er met een XC60 2WD door te rijden maar je wel moeite hebt met je S60?

    Login om te reageren
  19. Joost zegt

    13 januari 2015 om 12:13

    Een niche vullen is één ding. Een niche creëren is iets anders.

    Deze doet geen van beiden..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 januari 2015 om 15:01

      @iJoost:
      Tja, als het Duits geweest was had half AB het übergeil gevonden….

      Niches creëren blijft voorbehouden aan BMW of Mercedes, dat vooroordeel krijg je er hier maar lastig uit….

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        13 januari 2015 om 15:59

        @jrk68: LOL!

        Ik zie echt het nut niet in van deze versie van de S60. En dan al helemaal niet als je m ook nog eens in 2wd koopt.

        Terwijl ik wel een volvoliefhebber ben. Rijd zelf al 10 jaar Volvo, eerst een 850 20V en nu een V70 T5.

        Maar ja, er zijn ook “cross-polo’s” en meer van die nutteloze dingen, dus er zal wel een klein gaatje voor zijn in de markt. Vraag me alleen af of je de R&D- en marketingkosten terugverdiend.

        Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    13 januari 2015 om 12:14

    Heel mooi en heel logisch in bepaalde landen.

    Ik ‘hartje’ zwarte bumpers!

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    13 januari 2015 om 12:56

    Wat een prachtige zinvolle wagen, niet voor het kikker landje natuurlijk. Maar wel voor de landen waar ze nog echte natuur en echt leuke wegen hebben.

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      13 januari 2015 om 13:02

      @norge: Dat vakje lijkt mij redelijk goed opgevuld te worden door de XC60 tenzij die landen met prachtige natuur natuurlijk redelijk diepe kuilen en erg laaghangende takken hebben.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 januari 2015 om 14:00

        @osmo: XC60 is te hoog en te zwaar, deze auto lijkt me iets beter over een bergweggetje heen te boenderen dan zo’n hoge SUV.
        Geloof me, hier is een markt voor. Kijk maar naar Subaru die al jaren dit soort auto’s maakt die in bergachtige landen zoals Norge altijd goed verkocht zijn.

        Login om te reageren
  22. bosnialove zegt

    13 januari 2015 om 13:28

    Wat een slecht geschreven artikel, zeg. Je komt al een beetje in de buurt van de hele slechte schrijfstijl van Jordy.

    Anyways, ik vind het een geslaagde auto.

    Login om te reageren
  23. flik2punt0 zegt

    13 januari 2015 om 13:53

    Prachtig ding mijn auto staat ook hoger op de. Wielen super handig!

    Login om te reageren
  24. hoonigan247 zegt

    13 januari 2015 om 14:16

    Wat lelijk zo hoog op de poten

    Login om te reageren
  25. v60polestar zegt

    13 januari 2015 om 22:32

    Leuk dat volvo nu ook matte kleuren heeft!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North